programy
kategorie

Abarth 500 595C Competizione 1.4 T-JET 180 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #348

Test Abartha 500 595C Competizione z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 180 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie Był
sobie kiedyś Fiat 500 mały
samochód który podobnie jak kaczka czy w Garbus Zmotoryzowany o swój kraj Zresztą nie
tylko swój był taniej ekonomiczny i
wbrew pozorom praktyczne można było go zaparkować wszędzie i bagaży trochę mieście Jak
na tamte czasy koniec lat 50 jego moc była całkiem w porządku 13 konia mechanicznego wystarczyło
żeby rozpędzić ważąco niecałe pół tony puszkę do 90 km na godzinę Nie
wszystkim to jednak odpowiadało dlatego też Niektórzy klienci decydowali się na tuningu abarta 500
595 między innymi podnosi moc do zwrotnych 27
koni minęło pół wieku i można by było przewrotnie powiedzieć że nic się nie zmieniło Abarth najmocniejszej
wersji wciąż jest dwukrotnie mocniejszy od podstawowej wersji 500 która dzisiejszych czasach ma
85 koni a Abarth w tej wersji którą dzisiaj Testujemy 180
to
kwestie
silnika
jeszcze zaraz wrócimy najpierw obejrzymy ten samochód z zewnątrz i patrząc na niego mam
takie skojarzenie z drinkiem z palemką drink
w którym kolor że ktoś zamienił proporcje i dał za mało soku za dużo mocnego napoje
wyskokowe go to jest podobnie chociaż dokładnie odwrotnie czyli kolor zdradzę że miła to tego słodziaczki
szczeniaczka zwykłego Fiata 500 że dzieje się tutaj dużo więcej ktoś to koło
naprawdę sporo testosteronu Szczegóły proszę bardzo poczwórne końcówki układu wydechowego dyfuzor koła
17 ładne czarne felgi zresztą nawet Oponeo Parrot Sport już zapowiada sportowe doznanie
do tego naklejki a bar logo 595 ściągany dach ten kolor
to wszystko sprawia że obok tego auta ciężko przejść obojętnym
i jeszcze jeden szczegół samochód choć nigdy nie był zbyt wysoki jest dodatkowo obniżone Tak
właśnie obniżony zawieszenie jest obniżony i mamy to też bardzo ciekawy amortyzatory koni z
zaworami fsd o co chodzi w piwnicy i mocno tłumią drgania co jest potrzebne sportowej jeździ
ale też mają zapewnić pewną dozę komfortu W tym celu zawór może pozwolić na przepływ oleju inną ścieżkę redukują
siły tłumienia wszystko było się czysto mechanicznie i nie ma to żadnych czujników elektroniki niczego
takiego kiedy zaglądał do środka to można powiedzieć że szaleństwo nie ustaje bardzo ciekawych dodatków
które podkreślają że to co zaczęło się dziać na zewnątrz w
środku będzie się działo nadal już na progu widzimy karbonową naklejkę z
napisem Abarth 595 competizione mamy też sportowe bardzo mocno wyprofilowane
fotele w którym w których zadbano o każdy szczegół Zwróć uwagę że nawet na pokrętło regulacji kąta
pochylenia oparcia mamy skorpiona liczne dodatki z karbonem również
widzimy na kierownicy jest to trochę takich przyjemnych dodatków które nie
pozwolą nam zapomnieć o tym że jedziemy bardzo ciekawym samochodem to wszystko tak pozytywnie można opowiadać
kiedy się stoi właśnie to jest to natomiast kiedy zajmę miejsce w środku nie jest tak różowo no bo kiedy zdajemy miejsce
w tym fantastycznie wyprofilowany ładnie wyglądające w stylowym w hotelu z napisem a
bardzo okazuje się że jest on fantastycznie wyprofilowany pod kogoś innego na pewno nie podroz swojego kierowcę
do tego że sami widzicie szczyt tego fotela kończy się mniej więcej tam gdzie zaczyna się dopiero
moja głowa Zresztą wszelkiego rodzaju wybrzuszenie i wyprofilowanie na plecach w
odcinku lędźwiowym Chyba nie do końca tam gdzie być powinny Zresztą odcinek lędźwiowy
też nie jest regulowany też A później powiedziałem jeszcze ten fotel nie jest regulowany na wysokość co on że
ja po wyprostowaniu się siedzę bardzo dokładnie z głową w podsufitce
polo
mu powiedzieć że w chmurach dlatego że patrząc przed siebie widzę mniej więcej granice
pomiędzy dachem a szybem żeby wiedzieć że tak wysoko dawno
już nie siedziałem to nie koniec powodów do narzekań dlatego że kierownica
przyjście też fantastycznie wyprofilowana z licznymi dodatkami wstawkami w
ogóle super jest regulowana ale uwaga tylko w jednej płaszczyźnie to czyli można
by powiedzieć że jest albo źle albo trochę lepiej dlatego że tutaj
miejsca na kolanach wciąż nie mam za wiele A jest na czym tańczyć ładne wykończone
aluminium pedały z napisem Abarth również do szybkiego tańca jeśli
chodzi o resztę wnętrza No cóż czy gałka dźwigni zmiany biegów ładna
metalowa Wleć potrafic trochę parzyć
wszelkiego rodzaju wykończenia tutaj plastiki Rozłóż to jest miejski
maluch Tutaj nikt się nie spodziewa jakiś wykończenie więc chyba nie dziwi was że jest
to wszystko twarde z dodatków takich typowo gabarytowych prócz logo
na kierownicy widzimy też to wielki zegar pokazujący ciśnienia doładowania i
na przykład przycisk sport który zmienia co nieco między innymi we wspomnianych wcześniej amortyzatorach
no i parę ciekawych wizualnych dodatków które pokazują że właśnie zaparkowaliśmy na samochód a teraz
w Parkowa liśmy na samochód narysować ten samochód mógłby być żółty bo przecież takie właśnie autem i
no to wszystko mogło być zakończone
w takiej trochę negatywny sposób gdyby nie jeden fajny szczegół a jest nim odsuwany
dach to mamy 2 magiczne przyciskiem po
naciśnięciu tego przycisku dach
otwiera nam się otwiera
nam się i
dalej się otwiera i
tego uczucia oczywiście nie można zastąpić niczym innym żadnym oknem dachowym drugi
raz naciskam i robimy z tego No może jeszcze nie Cabrio ale już całkiem fajnie wyglądające
auto to ciekawe z profilu to
wciąż zwykła pięćsetka ale z każdego innego konta widzimy że mamy tu do czynienia z naprawdę fajnym stylowym
samochodem Jednym jedną uwagę mimo wszystko będzie jeszcze miałem odsuniemy dach właśnie
w ten sposób to tutaj zapraszam kamery do środka widoczność do tyłu jest praktycznie zerowe dlatego
że tam z tyłu znika na jakikolwiek na to aby się do tyłu rozejrzeć i
w to Ludzie siedzą z tak jak teraz można
by powiedzieć że zapominam o tych wszystkich wadach o tych twardych plastikach o kierownicy które się nie do wyregulować
i nawet się Te fotele są tak wysoko w dniu umieszczone bo dzięki temu Mogę obserwować
drogę ach szkoda że brakuje Google w standardzie Bo można by było w zasadzie jechać cały czas patrząc
ona dla helu wybaczycie mi że tym razem nie będę testował miejsca z tyłu co po
usunięciu dachu w ten sposób Aż chce się zadać pytanie W jaki sposób się dostać do bagażnika ale inżynierowie
chwila to to przemyśleli abarta Fiata znaczy Fiata Otóż
Po naciśnięciu przycisku przy klapie bagażnika dach odsuwa się delikatnie do przodu
umożliwiając nam dostęp do No cóż to 85 litrowej
półeczki Nazwijmy go tak Zwróć uwagę że po złożeniu siedzeń z tyłu
ona się oparcie kanapy z tyłu możemy to mieć ponad 600 litrów ale szczerze mówiąc kurde rozbudowanie
ten chór raczej nie będziemy z tego zbyt często korzystać bo przecież
szafy tak nie przywieziemy teraz
obiecane powrót do silnika pod maską mamy 1,4 t-jet który dzięki sprężarce Garretta
daje aż 180 koni silnik występuje w kilku odmianach nocy może mieć 145
160 165 na ramię Testujemy ten najprzyjemniejszy 180 konny wariant
takiego figuracje samochód setki rozpędza się w 6 i 70 sekundy będzie z maksymalną prędkością 225
na godzinę a moment obrotowy wynosi to aż 250 niutonometrów biuro
pod masę tego samochodu to
na to prawda W jaki sposób osiągnięto tonę zaraz powiem i
to jest mój tato lato jest 2 razy więcej niż 500 a nie ma wszystko Tolle kontra 180 koni moim
zdaniem bardzo dobry przelicznik
i jeszcze kilka słów o spalaniu Popatrzcie Zresztą mamy to bardzo ciekawe z czego otwieramy paliwa
i widzimy piękny
kolorek zwolniona Barta pomyśleli o każdym szczególe jeśli chodzi o same wartości Osusz
plusem tak zawsze jest to trochę zbyt o79 mieście g49 w trasie średnio 6 litrów na 100 km nie
możemy się z tym do końca zgodzić zresztą masz te spalanie wykazał to zapraszam do obejrzenia dodam tylko i wrócę właśnie
do tego stwierdzenia że ten samochód waży tylko tony Otóż osiągnięto to dzięki temu że Zainstalowano
to zbiornik paliwa o pojemności jest zaledwie 35 litrów Co pozwoliło i od przekalkulować masę
tego samochodu w dół może i w papierach wygląda to ładnie ale konieczność tam kochanie co drugi dzień wydaje się być dosyć
uciążliwym dodatkiem do tego
ten
samochód
tak
samo jak podoba tak samo mnie irytuje
może
zacznę właśnie od tego czy mnie irytuje bo
pierwsze pozycję za kierownicą Siedzi się bardzo wysoko bardziej Siedzę na
krześle niż na podłodze a w samochodzie sportowym często
wolimy siedzieć na podłodze właśnie co jeszcze jadłeś
na to że trzeba patrzeć daleko żeby obrać dobrą a tutaj co mi przeszkadza lusterko
kiedy jestem już w agencji nie widzę praktycznie
nic muszę się tam wychylać szukać to dalej zegary
one są przy wzroście trochę za nisko to co mi się podoba to właśnie
to że ten samochód jest taki żywy na początku nie podobało mi się to że Kiedy
dodajemy gazu w zakręcie nawet na prostej kierownicę po
prostu wyrywasz tutaj dość mocno da się odczuć zjawisko zwane torstein
czy też sterowanie momentem i to przeszkadza strony subiektywnie
mogę powiedzieć że to jest fajne bo mi się podoba Kiedy siadłem do niego Pierwszy raz był
zaskoczony że zwykły silnik 14 może tak Brzmieć
sobie fajnie prycha czasem strzelać z wydechu właśnie to jest
dobre w tym samochodzie co jest Ciekawe kiedy właśnie jeździmy na to że to jest taka funkcja jak
ttc tutaj nie da się odłączyć w
zupełności kontroli trakcji ale da się zmienić w trybie pracy Czyli jeśli
te te co jest wyłączone
w przypadku wystąpienia poślizgu powiedzmy zakręcić i dodać zbyt dużo gazu
i mi wyjedzie przed przednie prawe koło na przykład w lewym zakręt widocznie mi się muszę wracać to wyłączonym PTC moc
samochodu z
włączonym ttc moc
jest podtrzymywana A jedyne
co się dzieje z tym kołem który się ślizga to po prostu jest za pomocą hamulców przy hamowaniu dzięki temu to
kierowca więc ma większy wpływ na to co
się dzieje z tym samochodem i to on kontroluje ilość
gazu która jest odpowiednia żeby
wyjść z zakrętu a niekoniecznie już samochód który stwierdza że wychylenie
nadwozia czy cokolwiek jest trochę za dużo i trzeba u nas trochę pohamować na
to że szczególnie takim jak Motopark Krakowie czyli bardzo krętym technicznym widać
że duża moc procentuje w połączeniu z małą masą z
roboty to na 40 bodajże więc
jeśli weźmiemy to pod uwagę
mam bardzo szybko hamuje bardzo szybko skręca tam gdzie mam skręcać Dla mnie to jest to co
decyduje o tym że te wszystkie rzeczy które mnie irytują w tym samochodzie przestają istnieć za każdym razem kiedy tutaj odpalam silnik patrząc na różne samochody nie da się ukryć że
ulegamy jakimś stereotypowym wpływom na przykład kiedy widzimy dużego Sedana to od razu myślimy o pakowność i i o komforcie jazdy minivan
to od razu skojarzenia z jeszcze większą pakowność ją i kosmiczną ilością schowków na Fiata 500 tak prędzej Pomyślimy o miejskim w stylowym i sprytnym samochodzie jest sprytny ale nie nazwałbym go miejskim auto auto ma niewielkie gabaryty i bez problemu nim zapakujemy to naprawdę
niewielki samochód który manewrowanie nie sprawi nikomu problemów natomiast dojazd do sklepu mimo że może być nie szybki
nie sprawi nikomu wielkiej przyjemność
auto jest sztywno zawieszone i nawet kiedy nie jedziemy w trybie sport No
to komfortu nie znamy ciekawą natomiast rzeczą jest to że kierownica bez względu przyjedziemy w trybie sport
nie chodzi bardzo lekko fotele nie są zbyt wygodne także już po pierwszych kilometrach od męczący będzie też dźwięk wydechu nie da się go niczym przyciszyć ten samochód ma sportowy charakter od początku do końca Myślę że takiej surowości docenią to to jest takie troszkę mi dzisiejsze rozwiązanie bo producenci oferują nam możliwość zmiany charakteru samochodu z jednego przycisku 595 carski samochód i moim zdaniem prędzej nadaje się do weekendowych wypadów za miasto Nagórski kręte drogi już do codziennej walki z dochodzimy do ceny i cóż czas chwycić się za głowę okazuje się że ten samochód w najmocniejszej wersji silnikowej
kosztuje 107400 zł a jeśli to kupimy do niego jeszcze szpery 100 lat 8
dołożyć kolejnych 16 i auto będzie kosztowało 123400
zł za te pieniądze z salonu można wyjechać już o dwa rozmiary większą na
przykład kupro Można też kupić dowolny Hot hatch z segmentu b No
to może być wolniejszy od abarta może być szyb ale na pewno będzie większe jak wcześniej wspomniałem możemy kupić
abarta słabszy wersje silnikowe jest to 45 konna westy zaczyna się od 73000 zł to
60 km na wersję od 84 a 165 pełna wersja zależności od odmiany będzie
kosztowała 88000 lub 99000 i to droższe będzie miała uwaga i wydychac
Jeśli jednak chcemy poczuć prawdziwy sportowe nocy Najlepiej sprawdzi się testowany przez nas kompetycyjne
i jak podsumować taki samochód można było to zrobić przewrotnie jest
droga jest twardy i nie komfortowy jest głośny nie jest dostosowany
dorosłego kierowcy nie jest wcale tak ekonomiczny Jak obiecuję producent i
można wymienić jeszcze parę negatywnych jego cech ale mimo wszystko ciężko
będzie chyba znaleźć fana motoryzacji który by nie chciał mieć tego samochodu w garażu się nie jako pierwsze auto może
nawet nie jako drugie ale takie auto na weekend Albo właściwie to wypadu na torbach chyba właśnie na to że ten
samochód czuję
się najlepiej natomiast mieć go w garażu a mieć go w garażu to jest duża różnica i wydaje się że wąchał
wcale nie chodziło o to żeby koniecznie sprzedać bardzo dużo egzemplarzy tego samochodu bo ja patrząc na to
auto myślę Bardzo fajna propozycja ale chyba ja bym tego nie kupił ze względu na cenę i alternatywy
które się w tej cenie mieszczą nie dlatego tylko dziś w nim się w nim sam nim jeszcze nie tylko
myślę że powstał ten samochód zupełnie z innego powodu jego obecność na rynku powinna sprawić że
status 500 pójdzie do góry i inni producenci też zresztą tak robią produkują wyjątkowy
model to wyjątkowo odmiany popularnego modelu w ten sposób budząc bardziej sportowy wyjątkowe
skojarzenia z tym co się sprzedaje najczęściej Itaka prawdopodobnie strona właśnie tej wersji 595
abyśmy pasuje na zwykłą 500 Ojej mocniejszym starszym bardziej sportowym bardziej emocjonujące braci
jeśli taki był plan Włochów to niewątpliwie to się udał tego filmu Pamiętajcie o subskrypcji i
napiszcie proszę w komentarzu czy wy dalibyście ponad 100000 jest za takie głośne super mini
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)