programy
kategorie

Alfa Romeo Giulia kontra 159 - która ma więcej "alfizmów"?

Porównanie Alfy Romeo 159 TI i Giulii 2.0 TBI

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
was serdecznie drodzy widzowie kanału Autocentrum Mieliście
już okazję oglądać porównanie dwóch generacji Peugeota 508 a tym razem przyjrzymy się dwóm
generacją Alfa Romeo testując
niedawno
5 Pokłóciłem się o to aby napisać o niej że jest to Peugeot który chciałby
być Alfa Romeo czy
miałem rację o tym przekonamy się dzisiaj Ale zaczniemy od tego auta które już który
jest z nami już kilkanaście lat zarówno Alfa Romeo 159 jakiej bezpośredni poprzednich 156
debiutujący wzbudziły zachwyt w świecie motoryzacji obywatel samochody nie należą do kanonów
piękna nie tylko w swojej klasie ale ogólnie w świecie samochodów pomimo
15 lat na rynku 159 nadal wygląda świeżo ze swoim drapie lądem sześcioma
okrągłymi lampami typowym oczywiście scudetto i ogólnie bardzo sportową linią
tutaj tak jak i w poprzek styl
widać w każdym detalu obecna generacja dużej Alfa Romeo również pod tym względem nie
zawodzi jako były posiadacz Alfa Romeo miałem 156 Sport Wagon z
silnikiem diesla wiem że niekoniecznie wszyscy podważają te jednostki pod maską tych samochodów mogę powiedzieć tylko tyle kiedy
dowiedziałem się że będę testował ten samochód radość była nie mniejsza niż przy Porsche 911 ten
samochód wzbudza jednoznacznie pozytywne emocje już od pierwszego wejrzenia patrzysz na
nią i wiesz lampy scudetto
przetłoczenia zderzaka duże felgi linia
Boczna z licznymi przetłoczeniami linia dachu skończywszy
na tylnych lampach wszystko tutaj jest styl styl piękno i choćby nie wiem co Nie
da się o tych samochodach pogadać inaczej Ja wiem że to jest oklepane Ja wiem że każdy to mówi ale kiedy obcuje się z tym samochodem bezpośrednio
inne słowa słowa
typowo testowych pomiarów wymiarów i kształtów po prostu schodzą na dalszy plan A
jak auto prezentuje się w środku dla to jeździł samochodami tej marki można powiedzieć tylko jedno
to jest to czujemy się jak w domu kochamy to miejsce kochamy tą przestrzeń mówiąc przestrzeń nie mam oczywiście na
myśli ilości miejsca w środku bo tutaj jest jej akurat tyle ile za dużo nie jest jej na pewno za
mało natomiast chodzi o to jak to wszystko wygląda oto jak to wszystko jest zaprojektowane o zegary w tubach o kierownicę
z logo Alfa Romeo które w tym przypadku jest czarno-białe
o wykończenie wysokiej jakości materiałami tutaj praktycznie nie występuje plastik owszem nasza
testowa Alfa Giulia jest wyposażona w opcjonalnie obszytą skórą deskę rozdzielczą czy boczki drzwiowe
Natomiast te
elementy które w aucie które mogliście już oglądać na naszym kanale były drewniane
tutaj wykonane są z metalu to nie jest plastik który możemy w łatwy sposób zarysować Tutaj wszystko
jest na takiej jakości i tego tego się nie gubi Kiedy podczas
poszukiwania jakiś gorszej jakości sięgamy gdzieś niżej czy głębiej do Zaca ale
to nie jest jeszcze wszystko bo to oferuje nam chociażby Skoda Superb Alfa
to też pewnego rodzaju archaizmy czyli chociażby dziwnie u mnie przełączniki albo
dziwnie skonfigurowane pewne elementy i jeżeli chodzi o ten samochód ciężko jest je znaleźć w poprzednich
generacjach zdarzało się to ta ergonomiczne rozwiązania tutaj już raczej ich nie ma natomiast gdy
byśmy się mieli czepiać to na tunelu środkowym znajdziemy 1
Cup Holder i miejsce w
zasadzie chyba na kluczyk
jeszcze jest tylko jedna taka rzecz która zwróciła moją uwagę która nie do końca może pasuje do charakteru tego
samochodu tak jako takiego nowoczesnego Sedan aspirujące go do Damiana czegoś
więcej niż tylko marki sportowej mianowicie ekran całego systemu infotainment w przestrzeni pomiędzy zegarami
a w tym tutaj dekorem jest bardzo duża to jest duży kawał ciemnego plastiku który
spodziewaliśmy się że w całości będzie ekranem jednak ekran zaczyna się mniej więcej tutaj tuż
za tym fragmentem na którym pokazana jest mapa nawigacji
może zostawili to sobie jako opcję zrobienia czegoś nowego po liftingu cofając
się o generacji do tyłu w
zasadzie przechodząc z dowolnej dużej Alfy pomiędzy genem natychmiast
wiemy że siedzimy w tym samym samochodzie w tej samej w tym u tego samego producenta znowu
mamy charakterystyczne zegary konsole lekko kierowcy zarówno 159 jak i
w 156 mieliśmy dodatkowe 3 zegary na tej konsoli które poza tym że oczywiście
dostarczają nam pewnych i które równocześnie mogłyby się oczywiście znaleźć na zegarach to przede wszystkim są
one przepięknie opisane we włoskim języku mamy to benzyna Aqua No Turbo słowo międzynarodowe w
nowszej
Alfie w Julie niestety
tego już nie znajdziemy tutaj mamy za to pewien alfim mianowicie przełącznik centralnego
zamka który w większości współczesnych ulokowany jest razem z sterowaniem szyb na
drzwiach to tak znajduje się w zasadzie sama osamotniony na tunelu środkowym Na tunelu między siedzeniami
w Alfie 156 było jeszcze ciekawiej ponieważ na tunelu środkowym znajdowały się włączniki
do światła przeciwmgielnego tylnego i halogenów przednich oraz sterowanie No
cóż alfies mi pełną gębą o
tym że w jury nie brakuje z tyłu miejsca mogliście się już przekonać kilka lat temu kiedy ten samochód testował Zachary
kiedy bez problemu przeszedłem testy A
jak jest w starszym modelu że
jest troszkę mniej miejsca ale za to zdecydowanie wygodniej się wsiada przestrzeń pomiędzy krawędzią kanapy a
słupkiem b wysokość progu dają tutaj Zdecydowanie więcej miejsca na operowanie stopami
wersja 107 159 i która jest z nami jest w pakiecie t
i e w ramach tego pakietu mamy niestety Wiesz
już że moje ulubione czarne wykończenie wnętrza w pełni czarny z czarną podsufitkę i czarnymi słupkami nasza
testowa druga velotur
z tym przynajmniej fragmencie wnętrze ma jasne
a to zdecydowanie poprawia ogólne odczucia przynajmniej moje rzecz która nie do końca może
dotyczy wyglądu zewnętrznego chociaż niewątpliwie na niego wpływa to rozstaw osi patrząc na Alfę
drugie widzimy że zarówno przednie koła jaki tylne są mocno odsunięte od siebie z Wisły sugerują
że prowadzenie
tego samochodu będzie jeszcze lepsze niż w przypadku poprzednika przyglądając się bagażnik o naszych testowych samochodów
widzimy że już na oko objętość jest praktycznie taka sama przy czym 159 jest
wysoki próg załadunkowy i Bagażnik jest nieco krótszy w jury natomiast progu załadunkowego prawie nie ma jak
w bagażnik
jest za to znacznie dłuższy bagażnik dżuli ma jeszcze jedną istotną innowacje przynajmniej
w świecie Alfa Romeo mianowicie możliwość złożenia popatrz siedzeń nie
będę się rozładował na temat wyposażenia bo o tym już nieraz Słyszeliście mamy to oczywiście automatyczną
klimatyzację grzane fotele regulowane elektrycznie mnóstwo innych rzeczy ale są takie drobiazgi na które
ja jak zwykle zwracam uwagę są to chociażby drzwi Dzięki znajdujące się przy kierownicy kierunkowskazami
nie ma dolnego czy górnego położenia podobnie jak w niektórych modelach BMW ma ona tak
jakby dwa swoje
skrajne punkty w zależności od tego czy przez ten pierwszy czy drugi migacz mrugnie 3 razy lub załącz
się na stałe i dopiero powtórne w przeciwnym kierunku naciśnięcie Dzięki go wyłączy w
bardziej nie praktycznym i bardziej niecodziennym rozwiązanie natomiast dźwigienka sterująca wycieraczkami No
ona tylko jedną możliwość ruchu do góry i
jest to jednokrotne załączenie wycieraczek bądź spryskiwaczy a
prędkość wycieraczek regulujemy za pomocą umieszczonej na Nie dzięki jedziemy
Alfą
już samo to jest przyjemnością i powoduje taki taki dreszcz emocji no
ale dobra spróbujmy podejść do tego merytorycznie Zacznijmy od widoczności alfa ma duże zewnętrzne
lusterka i zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne są fotochromatyczne Nowe
Miasto że one są duże że dają jakieś niewiarygodnie dobre pole widzenia do tyłu
tak naprawdę dziwnym
niewyjaśniony dla mnie powodem jest to że tylko taka wcale nie dają jakiego ogląda za tyłu ale to nie przeszkadza
są wystarczająco dobre po prostu nie są zachwycające tak
samo nie jest zachwycający obraz z kamery cofania ponieważ
Po pierwsze sam sama część ekranu na którym widzimy kamera cofania jest bardzo malutka
po drugie jej jakość jest na
poziomie samochodów sprzed 10 może 15 lat tylko
czy to przeszkadza chyba nie w nocy również ten obraz z kamery jest wyraźny a w końcu ona nie
ma nam służyć do wyświetlania filmów w jakości HD tylko nam ułatwić parkowanie które i bez niej z czujników parkowania
nie stanowi problemu przyjemność z jazdy w Alfie można odczuwać na wiele sposobów można
delektować się jej wyglądem i Ultra precyzyjnym up Ultra precyzyjnym
tutaj praktycznie każdy minimalne dotknięcia jak widzicie kierownicy a robiliśmy to przy prawie zerowej prędkości bo właśnie musieliśmy
na chwilę stanąć daje
natychmiastowy ruszania
się samochodu zmiany kierunku jazdy praktycznie jadąc przez krętą drogę możemy tym samochodem
przemieszczać się po asfalcie z dokładnością do centymetrów
inny samochód nie tylko w tej klasie ale nawet wśród sportowych niewiele jest samochodów Może nie żaden niewiele
jest samochodów sportowych które dają podobne doznania jest
to nie ma również zasługa tego że płyta podłogowa Alfy Julie co płyta
podłogowa Maserati wiąże się to z tym że bardzo
długi okres kiedy wprowadzała zapowiada wprowadzenie tego samochodu do produkcji
sprawił że mogli bardzo długo kombinować
myśleć dopracowywać ostatecznie się na klasyczny układ napędowy z silnikami wzdłużnie
z przodu i napędem na tył No
i właśnie tą płytę podłogową Maserati nasze testowe auto oczywiście napęd Q4 Ale nie jest to napęd
w permanentny tutaj w zasadzie jest to samo tylnonapędowy w którym przód jest dołączany co ciekawe i
co wręcz zaskoczyło aż do 60% momentu obrotowego może być przekazany na
oś przednią kiedyś testowałem Mercedesa G klasy a tam Bardzo spodobały mi przy kierownicy które
były wykonane z wysokiej jakości tworzywa prawdopodobnie był to metal chcesz to na pewno był to metal Podobnie jest tutaj o tym
już mówiłem że tutaj nie brakuje metalu ale te łopatki są jeszcze lepsze w połączeniu z tym super precyzyjnym układem kierowniczym
cały czas kawałek łopatki znajduje się pod naszymi palcami i jadąc w trybie daj ścigając się po
to że na przykład cały czas możemy operować tej biegami zwiększając
tym samym przyjemność
ale również i precyzję tego naszego toru a w tym ściganiu pomoże
znowu płyta Maserati chociaż cecha O której teraz powiem była charakterystyczna również dla poprzednich generacji dużej
Alfy mianowicie absolu pragnąć zawieszenia jadąc dość
szybko ale nie szaleńczo i po w miarę szybkich łukach ten samochód nigdy nie da nam
nawet namiastki podst nadsterowności tej
drugiej moglibyśmy oczekiwać z uwagi na napęd na tył tej
pierwszej można było się spodziewać u poprzedników którzy napędzani byli na przednią zarówno
159 jak i 156 jakim Julie nie doświadczymy tych dwóch niedogodny
Zień niedogodności z prowadzeniem szybkim prowadzeniem samochodu właśnie
spędzaliśmy rzuciła mi się w oczy jedna rzecz o której zapomniałem wam wcześniej powiedzieć jest
to jednak jeden Alfie dźwiękowy jest to przełącznik startera Kiedy
weszła Julia do produkcji najpierw zaprezentowano dziennikarzom model Quadro folio w którym
guzik start czerwony i umieszczony niego na kierownicy miało jeszcze co on powie dodatkową ale
ten dodatkowy powód że upodabnia waw poniekąd Alfa kładli folie do Ferrari połączeniu z tym nieoficjalnie
i silnikiem pod maską stanowiło pewną całość trochę
myślę Alfa Romeo rozpędziła się w montując ten guzik startera również w zwykłych odmianach na kierownicy po
kilku dniach testów nadal się za tobą Nie przyzwyczaiłem i chyba wolałbym żeby znajdował się on gdzieś w
miejscu standardowej stacyjki po prawej stronie na desce rozdzielczej zwłaszcza że jest na to bardzo dobre miejsce
począwszy od modelu 156 w Alfa Romeo znajdujemy kontrolę trakcji System ten jest oczywiście udoskonalany
i pracuje coraz lepiej z
powodu których do Rozumiem jednak Alfa Romeo nie przewiduję wyłączenia go tak było u poprzedników tak jest i w
Julie Niemniej jednak z
każdym kolejnym samochodem Działa on lepiej i tak naprawdę a ten system jest już na tyle dobrze
dopracowany że w momencie gdy przełączy my przełącznik trybu gwiazdy w ustawienie Dynamic ten
samochód w zasadzie pozwoli nam na jazdę
tak jakby tej kontroli trakcji nie było on będzie dawał możliwość lekkiego Uśnij zdjęcia tylnej osi wymuszał
na nas pewne kontry A jeśli nawet nie zrobimy to dopiero w pewnym opóźnieniem wyprostuje
samochód taką
którą uwielbiałem od pierwszych kilometrów w moim Alfa Romeo 156 były ostre jak brzytwa działające
z hamulce 156
którą miałem okazję ponad 3 lata i jeździć dotknięcie
chociażby pedału hamulca w sprawiało że samochód stanął Dęba on praktycznie się w miejscu hamulce
działały rewelacyjnie i
tego troszeczkę brakuje w Julie Zastanawiam
się czy jest to zamierzone działanie bo
oczywiście wciskając pedał mocniej samochód wspaniałe Tutaj nie można mieć zastrzeżeń Nie można powiedzieć żeby on był
gorszy od którego kolwiek z konkurentów Przypuszczam że alfa Wyznacz
a tutaj raczej standardy przy czymś potrzebna do uruchomienia tego hamulca jest wyraźnie większa niż
miało to miejsce w starszym modelu i
trochę mi tego brakuje musieliśmy
nawrócić bo jeszcze przecież musimy przetestować 150 piątkę i
przy nawracaniu objawia się kolejna cecha która jest takim typowym archaizmem gigantyczny
promień skrętu czas
wracając Alfą czy tą moją starą czy to tę którą testuję mam
wrażenie jakbym jechał autobusem Alfa potrzebuję ogromnego placu żeby nawrócić i zdecydowanie pod tym względem odstaje od konkurentów
Ale czy to źle chyba
nie na pewno jadąc Alfą czują należy zwrócić uwagę na jakość wykonania tego samochodu nie
pracuje w Autocentrum zbyt długo więc nie mam może się nadzwyczaj dużego pola do porównania ale
jako kierowca testowałem jeździłem już podejrzewam
setkami w setkach można jeździć samochodem który nie jeździłem które miałem okazję prowadzić w
różnym stopniu zużycia zarówno
Alfa 156 jaki 159 grą za chwilę pojedziemy podczas
jazdy po drodze nierównej nawet
jeżeli zawieszenie jest w kondycji oddaje
bardzo mocnymi głośnymi głuchymi stuka mi kiedy
zawieszenie jest w dobrej kondycji są to pojedyncze stuknięcia które oczywiście odczuwa pasażerowie ale
jednak wyraźnie nie tylko na swoim ciele ale również w uszach tego
nie ma w Julie Julia prowadzi się bardzo
cicho po nierównej drodze rezerwuję płyn nie dają nam duży Komfort a jednocześnie zachowana
jest cisza tą ciszę również słychać aż do przepisowy w Polsce 140 km na godzinę zwracacie uwagę gdy
testujemy chociażby samochody z koncernu Volkswagena że to
samochody stary nie są takie ciche że przesadzamy No
jeżeli porównać jest Alfą to faktycznie głośniej tylko
to akurat też znowu nie do końca jest zaleta bo ten silnik dwulitrowy czterocylindrowy więc dzięki
bardzo dobremu układy wydechowe mu daję
wrażenia dźwiękowe które jednak żeby usłyszeć trzeba uchwyt na szybę albo w dachowe ale
tego nasza alfa nie ma Ale
zamieszanie to nie jedyny element który nie sprawia problemów a który wręcz zaskakuje w tym samochodzie bardzo
pozytywne wrażenie sprawia też wnętrze tutaj
nic się nie tłucze wszystko przylega jak należy jadąc po dziurawej drodze nie
słyszymy żadnych zgrzytów czy trzasków i
to jest bardzo duży pozytyw bo Uwierzcie mi 40000 w samo prasowym to nie jest 40 000 w naszym własnym na
koniec Przełączę jeszcze pokrętło trybów jazdy zostawienie Dynamic jeżeli
jeździmy tym samo na codzień najprzyjemniej będzie nam jeździć w trybie normal albo
w trybie ale efficiency Bo tak teraz tłumaczona jest literka a nie jest to już allweather nie jest to już grzeczny ustawienie kontroli to tylko właśnie ta zwiększona
efektywność jazdy w trybie Dynamic co Zapewne dostrzegacie już po tych kilku sekundach zawieszenie mocno się usztywnia bo nasza alfama
opcją adaptacyjne zawieszenie poza
tym że ona się usztywnia daje ono dużo jeszcze bardziej pewniejszego zachowania w krętych partiach
dróg po których
w ustawieniu Dynamic również skrzynia biegów pracuje inaczej ciągnie silnik do wyższych obrotów a
gdy połączymy ją w tryb manualny i zredukuje my bieg to
prawie od razu słyszymy takie
pomruki z tych dwóch końcówek wydechu które dają nam znać że pod maską jest coś więcej niż jakiś
dychawiczny 1.6 turbo przyjemny
dźwięk silnika zawdzięczamy nie tylko skrzyni biegów i wydechowych ale również w turbinie która przyjemnie wizytuje
gdy za ten zimny silnik wyższe rejestry obrotów a
teraz akurat mamy większy ruch więc tego się nie uda uzyskać ale
nie zawsze tak jest najgorsze wrażenie a zarazem jeden z większych zawodów jaki przeżyłem przy tym samochodzie to dźwięk silnika
kiedy jest On zimny wręcz
nad czym się zastanawiać czy wszystko jest tam w porządku bo po odpaleniu bardzo
nieprzyjemnie on kiedy jest zimny klekocze
oczywiście nie jest to dźwięk Diesla Nie jestem też uspokajam wszystkich ekspertów dźwięk panewek czy tłukący
się zaworów rozciągniętego rozrządu ten się nie po prostu tak ma wiem to na pewno ponieważ mam znajomego który jeździć
dokładnie takim samochodem odebranym miesiąc temu sprawie zerowym przebiegiem i ma dokładnie ten sam objaw raka
po prostu aż się nie nabierze temperatury Żeby posłuchać tego jak on powinien brzmieć i
już jesteśmy w 150 to 9 a samochód który mamy
do porównania to nie byle jakie 159 bowiem jest to samochód w
wersji I po liftingu w
odmianie t i z najmocniejszym dostępnym w dziewiątce znanym Chociażby z naszych radiowozów z
silnikiem 1,5 TDI turbo benzyna jak to pięknie Włosi mówią a
ten samochód
jest mi dobrze znany w prawdzie nie ten konkretny egzemplarz ale Alfa 159 to samochód w tym również nie
małą ilość kilometrów pokonałem i
bezpośrednia przesiadka z bólu przypomina
mi o jednej rzeczy której nie wspomniałem siedząc w tamtym aucie wspomaganie kierownicy w
jury wspomaganie jest oczywiście elektryczne jak to we wszystkich samochodach dzisiaj produkowanych
to bardzo się odczuwa kiedy wsiądzie się do samochodu z hydraulicznym wspomaganiem takiego jak ten nie
można powiedzieć żeby w jury wspomaganie było zbyt
natarczywy żeby nie dawało ono
poczucia kontaktu z podłożem absolutnie nie w miarę rozwijania prędkości kierownica pracuje coraz ciężej a zatem
wszystko jest tak jak powinno być chociaż
pewne Nostalgia do hydraulicznego wspomagania pozostaje następna
duża różnica to oczywiście skrzynia biegów tutaj mamy klasyczną manualną 6 obiegową a która działa
bardzo precyzyjnie pod tym względem w Alfie 159 był to krok w przód do w stosunku do poprzednika 156 ładnie manualne wymagały
pewnego przyzwyczajenia miały trochę takiego włoskiego luzu Powiedziałbym Niemniej
jednak również nie było z nimi że przynajmniej ja w moim samochodzie nie miałem Miałam
nie mały przebieg ta 159 w pakiecie te i ma również nieco inne sztywniejsze
zdecydowanie za jej zwykłe siostry i to się czuję niestety
muszę powiedzieć że ich minus ponieważ że w jury Jednak gdy przełącznikiem DNA sobie
tryb na normal
Samochód zachowuje się bardzo komfortowo tutaj jest bezkompromisowa sztywność która
oczywiście da wspaniałe doznania kiedy będziemy pokonywać jakąś krętą górską drogę czy
też właśnie wyjedziemy sobie tym samochodem na tor a
jednak w codziennym użytkowaniu raczej będzie to minus
tego samochodu 159 jaki 156 było
samochodem bardzo sztywnym takim bardzo oddającym dużo pewności w jeździe a
przy tym tak jak wspomina dość głośno wybielającym nierówności jeżdżąc 150 koło 6:00 na co dzień przez kilka lat nauczyłem się jak
się tylko da unikać unikać nierówności jeżdżąc z Julią w zasadzie można ją się poruszać Jak każdym zwykłym
samochodem 159 trzeba pamiętać o tym że nierówności nie są jej przyjacielem 280
koni tutaj o 80 mniej natomiast
bezpośrednie
takie przyspieszanie w ruchu Miejskim w zasadzie odbywa się z taką samą prędkością co
ci te samochody w zasadzie bardzo podobnie ważą dużym
zaskoczeniem dla mnie było to że dżulia waży zaledwie 1600 kg w
wersji z napędem na cztery koła nowoczesne tej wielkości z dużą ilością wyposażenia to
jest całkiem niezły wynik wreszcie
można powiedzieć o Alfie że nie jest ciężka co
niestety w przypadku 150 było jednym z głównych mankamentów No właśnie na wróciliśmy promień
skrętu jak to już mówiłem dżuli ale teraz mamy
kawałeczek prostej możemy troszeczkę przycisnąć no i pierwsza wspaniała że w ten turbodoładowania jak tam wskazówka skacze do tego 1413 bara za
chwilę spada No to jest coś fajnego to jest coś co czego Julie że że nie ma tego wskaźnika turbiny
który który jest taki może trochę gadżetem może trochę zbędnym
ale jakże dużo znowu dającej takiej frajdy której może braku odwagi a może ktoś uznał że wróci
już dzisiaj nie potrzebują Takich rozrywek ja
nie lubię subiektywnie precyzja uw-150 109 jest większa ale Może
wynika to z tego że jest
ten samochód jednak właśnie bardziej analogowy tutaj nie mamy tylu system panują
nad tym żeby zawieszenie lepiej lepiej wybierało Nie ma właśnie
elektrycznego wspomagania które też będzie trochę
więcej komfortu nam Przede wszystkim musimy zmieniać biegi w związku z czym każde ujęcie gazu
nie powoduje że jakiś tam sterownik gdzieś coś przy skrzyni biegów zrobi żeby nam ta
zmiana położenia przepustnicy Nie powodowała szarpnięcia oczywiście w trybie Dynamic dżuli każdorazowa
zmiana łopatką biegu sprawi że poczujemy lekkie uderzenie w plecy natomiast
na już przy redukcji tego tak intensywnie nie odczujemy jak chociażby przy manualnej skrzyni biegów 159
jedno można na pewno przyznać obu alfą
przeniesienie nie małej mocy przez ich układy napędowe to
istne czary zarówno bardzo mocna a napędzana tylko naprzód 159 napędzana dodatkowo
naprzód a podstawowa na tym Julia przenoszą
swoją dużą i duży moment obrotowy na koła bez problemów Czy to czy to na prostych
zarówno szybko przyspieszymy jak i dodając ujmując gazu w zakręcie samochód będzie wiedział czego od niego chcemy nie zaskoczy nas jakimś
nieprzewidzianym ruchem Nie będzie nas zabić tak jak niektóre sportowe samochody chociażby marki BMW będzie
to po prostu auto które da
nam frajdę z jazdy większość samochodów które z rynku oferowanych jest w różnych odmianach silnikowych
od całkiem zwykłych podstawowych po
bardzo szybkie cywilne maszyny i bardzo często producenci dorzucają odmy Ultra Performance jak
BMW M Mercedes AMG Czy Julia Quadro folio dla
mnie te najdroższe odmiany zawsze wiążą się z pewną oba o koszty eksploatacji Gdybym
ja miał kupić nową Alfa Romeo Giulia Byłaby to na pewno ta druga najmocniejsza odmiana czyli właśnie nasza
testowa wersja Velo cz tak
samo jak obok 159 ti oferuje ona już ponadprzeciętne osiągi w tej
odmianie w tym konkretnym egzemplarzu który testowaliśmy ma bardzo bogate wyposażenie ich Są
pewne rzeczy w których może odstawiona nieco od konkurentów to
jednak czyste emocje wskazują tylko i wyłącznie na tą jedną markę informacje
a która nie była świat o słabych wynikach sprzedaży marki Alfa Romeo tym
bardziej mnie smuci że ten samochód wcale nie jest taki drogi a jego zakup bezpośrednio u dilera
często można poprzedzić negocjacjami dającej wymierny efekt Jak chodzi o rabaty i tak podstawowa
Giulia veloce kosztuje 202000 zł z tym benzynowym silnikiem parę tysięcy zł tańszy
Jest najmocniejszy diesel po
doposażeniu go w te elementy które nasz testowy egzemplarz ma dostajemy kwotę niemal 270
000 to
tak jak mówię dużo i nie dużo A biorąc pod uwagę rabat na
to wy Jeszcze czekacie kupujcie Julię do
zobaczenia
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)