programy
kategorie

Audi A1 - maluch z rozmachem, ale nie dla każdego...

Test Aud A1 z silnikiem 1.0 TFSI

06-04-2020
Tranksrypcja:Jakie...
rozwiń
samochody
kupowali sobie na miasto majętni klienci kiedy suvy jeszcze nie były takie
modne były to oczywiście małe miejskie auto wyposażone po dach i dlatego właśnie track
tracę Mini Była takim sukcesem chociaż szczęście oczywiście stwierdziła że mini jest zbyt drogi dzisiaj
Testujemy miejskie auto które chce wynieść To co zrobiło mini jeszcze wyższy poziom Zapraszam
do testu Audi A1 Premium
to
zawsze było w pierwszej kolejności stylistyka i nadal tak jest Mam dla
was ekstremalny przykład Spójrzcie na zdjęcie Sandero i teraz na Audi A1 widać różnicy a segment ten
sam nowe Audi A1 wygląda naprawdę świetnie i jak to w premium i jak to samochodach miejskich daje bardzo dużo możliwości
personalizacji do wyboru mamy 9 kolorów i aż 14 rodzajów felg na 100 Kronos
graj za 2770 zł Taka szarość wpadająca w brąz nie dziwię się że ktoś zostawił
to za 18 za 7000 zł i pakietem S Line za 6 super połączenie zauważyliście
że wymieniłem dopiero trzy opcje wyposażenia a wygląd tego samochodu i już się
zmienił ale też cena poszło ponad 10000 zł do góry a to jest dopiero początek zabawy
weźmy choćby światła LED opcjonalne za 5000 zł które odwiedził też bezpieczeństwo
ale też i wygląd rozmiar oczywiście pozostało miejski Ale żeby nie było samochód urósł o 5,5
cm a długość jest Co prawda o 6 mm węższy eo13 niż ale
rozstawu osi bardzo się zwiększył o ponad 9 cm i jak to zwykle mówię to powinno dać dużo więcej
miejsca wewnątrz link do porównywarki znajdziecie w opisie Sprawdźcie sami te dane techniczne jak
jest w teorii to jest prawda to za chwilę w praktyce ale za
chwilę bo teraz mam ważniejsze rzeczy na głowie Poszukajmy kolejnych dowodów Premium to
zawsze była też jakość wykonania i teraz też taki jest ale na pierwszy plan wysuwają się dwie inne cechy
wygląd i technologie w tańszym samochodzie projekt deski rozdzielczej będzie prostszy z ma przede wszystkim robić
wrażenie niewątpliwie Audi A1 w środku jest Premium wygląda Premium Zresztą
nie tylko wygląda ale domu jakoś się tworzy w za chwilę przejdziemy Popatrzcie najpierw na przykład na takie wyświetlacz wygląda
jakbym został żywcem wyjęte z obiad droższego modelu Audi A6 czy A7 i No
cóż że kosztuje tyle co w tych większych modelach też ponieważ wersja w nawigacja musimy zapłacić
nie a 60 000 zł przynajmniej za ten ekran przed kierowcą bezpośrednio nie
płacimy nic bo akurat to jest w standardzie mnóstwo różnych smaczków choćby ładnie
i przyjemnie klikające na przykład pokrętła sterowania klimatyzacją oczywiście tak
naprawdę powinnam powiedzieć że to jest w ogóle analogowe i to są pokrętło a nie przyciskiem
to też jest oczywiście z mojego punktu widzenia nie zaleta Popatrzcie też na takie rozwiązanie tutaj po
lewej stronie mamy przyciski do steru światłami to jest tak że jak Zbliżamy do nich
ręka tutaj akurat w pełnym słońcu bo nie będzie tego widać ale dołożymy tutaj zdjęcia z noclegiem żebyście mieli
też obrazek do mówię to zbliżając palec do do przycisku on się podświetla
a Kiedy zbliżymy jeszcze nie naciskamy widzimy Jaka opcja jest aktualnie wybrana klikamy i na
ekranie widzi ładnie aktualnie wybraną obce co pozwala nam oczywiście nie do koncentrując się jej
nie odrywając wzroku daleko zbyt od drogi wybrać właściwą opcję to też jest wygodne Popatrzcie też na wykończenie
to oczywiście jest jedna z opcji personalizacji ale przykład ten typ wykończenie jest
moim zdaniem bardzo ciekawe takie no nie wiem nie to łuski nie to jakieś zł W każdym
razie jest bardzo ciekawy teraz przejdźmy do tych zapowiadanych tworzyw bardzo
miękkie tworzywa przy czym mają bardzo ciekawą tą fakturę takie takie drobne kropeczki wygląda
dobrze nad zegarami Mamy również w mięciutkie tworzywo które jak widać umówimy się pod palcem
też wygląda to całkiem fajnie zwróć uwagę też na liczne które nie które
których kolor nawiązuje Chodźmy do felg prawda Mamy to tutaj przed kierowcą mamy to we wnętrzu
wnęki przy klamce drzwi też na środku również mamy
na tym tunelu podobny kolor tutaj niżej Jeśli będziemy szukać miękkich plastików To już to
już nie no bo to jakby pamiętajmy to jest premium Wszystko najtańsze z Audi więc więc
gdzieś producent musiał szukać tego kompromisu więc tutaj tworzywa już są twarde i to dla mnie jest
w zupełności okej Co mogło być nie zrobione miękkimi tworzywami a nie
jest to jest dosłownie No ten pas na drzwiach tutaj mamy twarde tworzywa i na dobrą sprawę tylko do fragmentu
mam uwagę bo spodziewałem się że to będzie kontynuacja tego wszystkiego co tutaj nie Wygląda tak
dobrze i na bogato a nie jest podłokietnik po lewej stronie mamy tutaj całkiem po
prawej stronie również jest komfortowo przy okazji przejdziemy do schowków tutaj schowek
pod podłokietnikiem umówmy się jest bardzo symboliczny To jest dopiero się nie zmieści ale potem mamy
tackę jedno miejsce na nawet trzy kawy jak ktoś sobie zażyczy bezprzewodowa indukcyjna ładowarka
zajrzyjmy jeszcze do schowka pasażerem widzimy że jest całkiem pojemny chociaż wykończenie
jest zwykłe plastikowe i Podobnie jest też w kieszeniach drzwi przednich idziemy to bardzo
pojemne kieszenie są tak kształtowane że nawet większa butelka tutaj się nie zmieści się pod kątem ale też są w środku
plastikowe to oczywiście jeszcze nie jest koniec wszystkie gadżetów które możemy tu znaleźć na pokładzie puść mi choćby
na skórzane fotele które są już naprawdę niezły jakości opcje personalizacja tapicerki są spore bo wybieramy spośród 11
wariantów mamy też optymalną czarną podsufitkę za 1000 zł że nie jest oczywiście Premium
system audio Bang Olufsen gra w świetnie co jest o tyle ważne że dobry zestaw audio w samochodach segmentu
B jest zazwyczaj rzadkością żeby też dokupić to system parkowanie aktywny tempomat z funkcją stop and go i
parę innych systemów który na pewno przydadzą się na codzień w komentarzach mówiliście że nie muszę zmieścić się do a
jedynki Proszę bardzo trzy państwa nad głową regulujemy dwuosiowa bez problemu ustawia miał w takiej pozycji albo
było mi wygodnie fotel oczywiście regulujemy w takich standardowych płaszczyznach i również jestem w stanie bez problemu
się tutaj odnaleźć jeszcze nie jest koniec bo jeszcze mogę nie mogę jechać dla niej dla kogo to jest dla kogoś Puma 230 No
w każdym razie również jest dobrze zagłówek wyjeżdża odpowiednio wysoko do góry Nawet punktu
mocowanie pasa bezpieczeństwa to jest przewidziany co najwyżej mógłbym narzekać siedząc z tyłu ale Przypomnijcie
sobie co powiedziałem na samym początku Ponad 9 cm większy rozstaw osi co to dało że zasadniczo
ja się tutaj mi jeszcze moje kolano Co prawda zostały utopione w fotelu kierowcy i
jedna stają się czy mogę tego chyba by płaczu nawet okej umówmy się to jest czy miejski maluch naprawdę maluch
więc jak tutaj załadujemy drużynę koszykarze to będzie ciasno ale w sensie że
nie wygodnie ale jednak się da to jest fajne nawet nad głową i niewiele brakuje ale to jest w metrach to został
zaliczony można powiedzieć że prawie że się Wyprostowały brakuje nam może centymetra nawet nie zwrócił uwagę jeszcze na jedną rzecz Potter
został przeze mnie obniżony maksymalnie obniżony tymczasem pod fotelem mnóstwo miejsca
tutaj mogę bez problemu jeszcze pewnie z zimowymi butami się załadować i wciąż miejsce na stopy będzie
przeciąga się na drugą stronę żeby wam pokazać co tu jeszcze można z tyłu ciekawego znaleźć tunel
środkowy
dosyć wysoki miejsca
do mocowania fotelików ISOFIX brak podłokietnika dwa osobne światełka
na podsufitce kieszenie
sztuk
2 w kieszeni również w drzwiach to mnie zdziwiło to brak jakiegokolwiek tutaj
wyjścia USB bo jednak ja wiem że maluch-1 że jedzie się tym prawdopodobnie przez w pojedynkę
albo w dwie osoby że to ta kanapa z tyłu jest taka no nie symboliczna Przecież właśnie przed chwilą się prawie zmusiłem ale
mimo wszystko rzadziej używane ale i tak jedno wyjście USB w tej cenie samochodu chyba auta Nie jeszcze nie mówiliśmy ale powiem
Mogłoby tutaj pasować zaglądanie do bagażnika takie miejskim aucie to oczywiście formalność bo nikt od
auta w tym segmencie nie oczekuję bagażnika który miał 600 litrów ale 335 l jak najbardziej i
tak właśnie jest w Audi A1 czy czy mamy to całkiem sporo udogodnień mamy czy stronie
haczyk po drugiej stronie Również tutaj mamy też małą kieszonkę jest jest mamy
też solidną bardzo podłogę pod którą znajdzie widać akurat subwoofer
mamy to lepsze audio ale też całkiem sporo miejsca pod podłogą nikt
nie kupuję tego typu samochodów do wrażeń z jazdy auto
miejskie w tym rozmiarze to jest auto które ma przyjechać z punktu a do punktu b i zaparkować w punkcie B nawet jeśli to nie jest to Kinga to jest wszystko
od niego oczekuję naprawdę jeśli ktoś oczekuję więcej to wtedy kupuje raczej s1 nie A jedynkę ale
wsiadając do A1 ci
i będę miała właśnie tą przewagę że ja się później nie spodziewam żadnych wielkich wrażeń zjazd no no co No bo mamy to pod maską 3 cylindry mamy
to pod maską 115 koni daje ten silnik
samochód jest bardzo mocno do a więc też odrobinę cięższy to wszystko przekłada się na niezbyt jakieś wyjątkowe wrażenia z
jazdy tak pomyślałem się do tego auta Nie to był dobry punkt wyjścia bo samochód naprawdę nie pozytywnie
przede wszystkim zmienił silnika bo
zwykle czy z węglem oznaczają takiej takie
terkot taki charakterystyczny dźwięk który który nic nie sposób pomylić do mamy pod maską Czy syn Oczywiście tutaj też ten terkot słychać ale jednak projektanci Audi godziny ten samochód nie będzie pani więc
odpowiednie ten samochód ten ten silnik został wyciszony w taki sposób jak ja wiem że tam są cytryny to ja wyłapuje
ten tarko Ale bym poprosił kogoś żeby wsiadł się przejechał To przypuszczam
że szybko by nie odkrył że pod maską V3 a już na pewno nie z wrażeń z jazdy i nie z przyspieszenia bo samochód jeździł nadzwyczaj sprawy całkiem fajnie Przecież wiadomo że jak Wjedziemy na autostradę do gazu No to tam gdzieś jego będą już
się skończyło ale we wszystkich sytuacjach takich miejskich czy podmiejskich to jest w zupełności wystarczające silnik jak to było też takie zaskoczenie spodziewają się mniej dostałem więcej kolej to skrzynia biegów jest
całkiem okej poprawne wszystko w porządku czasem wymaga wrzucenie na trybu S albo też przejścia na tryb manualny czasem
łapie szybciej czasem jest takie delikatne opóźnienie w reakcji ale generalnie można się też pobawić czego się pomieścić miejskim aucie wcale spodziewać nie musimy
to też jest fajne No chyba że co do której mam wątpliwości to hamulce Nie nie są złe są bardzo dobre a nawet mam wrażenie że trochę nadgorliwe Otóż
bardzo ciężko jest w tym samochodzie zahamować sposób aby to wyszło takie ładne płynny hamowaniu pierwsze hamowanie wyglądały tak że na samochód jak na egzaminie
jak wlc stawał Dęba hamulce Moim zdaniem są zbyt mało progresywne
ledwo do ciśniemy i już prawdę stoimy
w miejscu A ja bym wolał żeby one w pełni łapały
Gdzie jest dopiero mnie soniczny to wymagało przyzwyczajeń warto
też wspomnieć że samochód ten oczywiście dobrze
wyposażony ma tutaj w Audi Drive Select znajdziemy w wersji
indywidual nawet możliwość regulacji więc pod troszkę dodajemy oczywiście możliwości i środków do tego żeby kierowcy zaskoczyć ale mimo wszystko No ale jak połączymy trochę zawieszenie A
czemu nie albo przyjdziemy tryb efficiency prawda i niczego Wielkiego się po tym samochodzie w tym trybie nie możemy spodziewać oczywiście reakcja na gaz jest ospała nieznośny
nie przechodzi my chcemy ciszący czy będziemy w szybie auta się jeździ się o właśnie on już się budzi reaguje i tak dalej to jest paliły jak nie musimy jeździć w sobie Dynamic bo w sumie Dynamic też jest taki problem że brzmienie
silnika jest że z głośniki
nie podoba mi się to to jest jakiś taki dodatkowa nuta komplet niezbędne Ja wiem że to
cylindry ktoś chciał może ugryźć dodatkowo ale tak dobrze się na pracowali przy będzie fajnie że
moim zdaniem to jest pewne zawieszenie do
auta które ma odpowiednie wielkości Furbiego odpowiedni
odpowiedni profil to jest 17 40 więc umówmy się po ma prawo być twarde niekomfortowe jeżdżę
i zaliczam tutaj kolejny studzienki
tup tup stop akurat droga w Skawinie pozwala datować zawieszenie nie mam poczucie że ten samochód jest zbyt twardy mało komfortowy i nieprzyjemny podczas prowadzenia No bo w Miejskim aucie to by było raczej nie wskazano że co chwilę tory tramwajowe co chwilę coś się dzieje Co chwilę jakieś krawężniki jednak chcemy mieć komfort i
ten samochód jest komfortowy pomimo tego zestawienia pomimo
takich ale uwaga jednocześnie przy 50 na godzinę po prostu wykonuje bardzo
posłuszny manners
zjeżdżam na lewą stronę wracam na prawą stronę i
raz na trzy
cztery próby jak się nieco mocniej
gdzieś dokręcić kierownicę łapie tylne
koło przez ułamek sekundy ledwo to czujemy gdzieś tam zaczyna nam pomagać ale większa wykonuje
posłusznie poprawnie Mat i czeka na kolejne polecenia zawieszenie jest
idealnym kompromisem jak na mój głos kompromisem które pozwala nam jeździć dynamicznie
a wręcz sportowo a jednocześnie nie męczy nas na nierównościach
więc to jest jak będziecie No właściwie o czymkolwiek by nie chciał w tym samochodzie opowiedzieć wszystko YouTube bardzo pozytywnie i optymistycznie po części dlatego że tak jest że
to jest naprawdę dobrze zestrojone samochód ale po części też dlatego że ja się do niego nie
są zbyt wiele i zostałem jak widać zaskoczony
obiecałem
że zdrady cenę tego samochodu baza na wersję kosztuje 100 tysięcy zł Natomiast nasza testów kaktus takie
demo Karen takim samochodem który jest wyposażony we wszystko żeby dziennikarze jeżdżąc Niemiec A Stojąc mogli obejrzeć to
wszystko co potrafi kosztuje 180 tysięcy zł to miejsce moglibyśmy zacząć narzekać
i krytykować że jak to że takie małe auto że aż tyle pieniędzy ale właśnie to wyróżnia samochody segmentu
Premium że można w takim maluchu mieć wszystko to co moglibyśmy je wcześniej mieć tylko w tych większych samochodach
Wydaje mi się że grupa docelowa klientów na takie auto to jest właśnie grupa osób które nie liczą każdy grosz immowelt
na znacznie większe auto z bardzo wysoko wyposażone ale doceniają tą codzienną praktyczność
małego zwinnego zgrabnego samochodu na miasto które choć małe daj w środku bardzo dużo
na zewnątrz zresztą też bo wygląda Moim zdaniem fantastycznie i jeśli miałbym porównywać ten
samochód do jakiegokolwiek innego to szczerze mówiąc jeśli ktoś szuka auta w tym segmencie w segmencie Premium też to
i nie chcę suva No
to chyba krzyczy teraz Wow i biegnie tylko do salonu Audi bo mini Moim zdaniem do tego co dzisiaj mamy
w redakcji nie ma nawet podejście
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)