programy
kategorie

Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #319

Zapraszamy na test Audi A5 Sportback z silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM.

17-04-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie dzisiaj niezwykły nagranie dlatego że pogoda jest dzisiaj
jest jutro dzień na to by wykonać test Audi A5 Sportback więc wylądowaliśmy w studiu literki
Kraków w którym na początku filmu chcieliśmy podziękować za udostępnienie hali do naga co
wyjdzie z Audi A4 po wrzuceniu tylnych drzwi wiadomo Audi A5 A co wyjdzie z Audi A5 do rzuceniu
tylnych drzwi nie
nie Audi A4 tylko A5 Sportback zobaczymy ten samochód po raz pierwszy na żywo pomyślałem Jaki jest
sens kupowania A4 skoro jest a piątka Sportback zbudowana na tych samych komponentach a
ładniejsze chyba że jest Zapraszam
na testy
a
piątka wygląda zupełnie inaczej niż poprzedniczka
wygląda też troszkę inaczej niż wszystkie inne modele Audi oczywiście wygląd nie odcina się od rodowodu
marki ale widać to powiedz świeżości którego chyba zabrakło przy okazji premiery nowej A4 w linię
5 drzwiowego kupę jest bardzo elegancka i bardzo dobrze pasują te chromowane ramki wokół szyb choć
ten szykowny efekt Możemy też łatwo zepsuć wybierając pakiet czerń za prawie 3000 zł a piątka łączy
Bardzo muskularne kształty z tym nie bardziej płynnymi i naprawdę dobrze też to Mój zachwyt nad wyglądem
tego auta nie był odosobniony bo każdy najmniejsze piknięcie na Facebooku na temat Audi A5
zawsze powodowało niezawodną lajków i komentarzy Chodź ze zdziwieniem odkryłem że nie wszystkie te komentarze
były pochlebne niektórym wygląda piątki się nie podobał i tak się zastanawiałam czy to byli fajnie BMW bo
to jest codziennie Audi tak zakochanie w obecnym DNA tej marki w obecnym wyglądzie tej Tej
marki że chyba
uznania piątkę mutację Spójrzmy
jednak na szczegóły przepis Audi na tego typu To dość duży rozstaw osi który wynosi 2 m 82
cm i krótkie zwisy od razu zauważone charakterystyczny kształt maski to nawet nazwę która brzmi Power do kształt
osłony chłodnicy typu Single nie to się tutaj zmienił jest bardziej płaski i szerszy niż poprzednia
proszę kto to do Hyundaia bliżej
tylnej części nadwozia zauważymy płynnie opadający dach mocno zarysowana na światła które
bardzo przypominają to jest do węgla 4 Zwróćcie też uwagę na nowe reflektory ich kształt jest teraz bardziej obły i trójwymiarowy
tego w Audi jeszcze nie widzieliśmy otwieram
drzwi który jak to są bez Rebeki wsiadamy do środka No gdzieś te geny A4 musiało
się ujawnić i zrobiły to właśnie wewnątrz być
Może któreś linie są narysowane nieco inaczej ale są to zmiany które ma lat Cieśle obok nie
mamy drugiego samochodu do porównania lub te zmiany po prostu nie istnieją o jest
całkiem inaczej niż poprzednie generacja 5 ale praktycznie identycznie jak w obecnej generacji aż A
mnie odsyłać was do testu Audi A4 zróbmy krótką powtórkę z tego co to widzimy Zacznijmy od jakości
tworzyw wszystkie tworzywa które są na górze konsoli to nad daszkiem aż do
samej szyby są miękkie uginają się pod palcem i miękkie tworzywa wędrują również na górę
drzwi niżej mamy to przyjemne welur pod No cóż mogło
być tutaj nieco bardziej miękkie wykończenie po prawej stronie jest już znacznie lepiej jeśli
chodzi o niższe partie No to widzimy odpowiednio wykończone aluminium mamy
jeszcze niżej No takie tworzywo które ciężko mi określić co to jest ale wygląda całkiem nieźle Ja
też nie brudzi się pod palcami nie odbija niepotrzebnego światła poza tym mamy
to oczywiście ładnie wykończone ładnie wykończone detale takie jak widzieliśmy właśnie w
Audi A4 podobne objawy podobne jest sterowanie nawiewu klimatyzacji odejmowanie wszystkie te przyciski
również tam widzieliśmy podobnie układ na wszystkich schowków czyli to mamy dwa miejsca na kubeczki
to takie drobne nie wiadomo na co to możemy Ładować komórkę i mamy jeszcze fale na
wyjście USB A U X i jeszcze jedną kieszonkę wyjście 12 woltów raz i dwa no i
przed pasażerem nie jakaś jakiś wielki schowek ale jak widać jest do tego drzwiach
idziemy jeszcze całkiem pojemne kieszenie chociaż półtora litrowej
butelki raczej nie ma małego głową nie mamy niestety miejsca do odłożenia okularów No i w zasadzie
nie jest to minivan jeszcze za 20 skoków więc na tym musimy poprzestać czas
szarpnąć za plastykę zaczynamy od uchwytu drzwiach uwagę prawie
się nie odkształca coś po raz pierwszy jak wyciągnąłem Ten uchwyt słychać było ale później się plastikiem ułożyły
spróbujmy jeszcze po prawej stronie uwagę tutaj
też mini kształcenie się i raczej brak wyraźnych m trzasków tutaj cisza
cisza
cisza
Ładny Można
chwycić
Nie niestety nic z tego ci że ci zamówię niestety No bo ja bym chciał to usłyszeć jak najwięcej żeby mu ponarzekać ale nic
z tego widzę że Maćka zaraz wrócę na całym samochodem nie
wiem wszystko jest spasowane nie mówiłem jesteś w koszulce oficjalnych materiałach Audi twierdzisz że
przestrzeń wewnątrz Powiększ o 17 mm na długość raczej nie odczuwalne 11 mm na szerokość
na wysokości ramion jest raczej też nie I co możemy zauważyć 24 cm na nogi
to za chwilę sprawdzimy A teraz sprawdzimy jak się czuje kierowca Zacznijmy od kierownicy jak
widać regulują w dwóch osiach w bardzo szerokim zakresie życzył ustawienie jej Max najwyższej pozycji
i najbliżej mnie to nawet chyba odrobiony za daleko więc mogę tak zrobimy obniżyć ustawić dokładnie pod
siebie więc jeszcze rezerwuję spotkałeś strona 205 Mówię teraz coś chodziło wszystko regulowane elektrycznie osobno
przód osobno tyłopochylenie oparcia tutaj jednym przyciskiem jesteśmy w stanie wyłączyć szybko masaże
masaże też możemy włączyć Tym pokrętłem i tutaj na widzimy albo obce masaże i wybór
tego masażu ewentualnie obce regulacji odcinka lędźwiowego i tutaj też możemy regulować jak widać
się w dwóch przy czym widzimy dokładnie na ekranie Który przycisk aktualnie zaciśnięta więc nie musimy
na ślepo zgadywać czy teraz to jedzie do przodu czy do tyłu czy do góry czy na dół Całkiem wygodne oprócz
tego zagłówka jak widać również
całkiem w szerokim zakresie i na wysokość również pasy regulujemy również więc myślę że każdy tutaj odpowiednią
odpowiednią pozycje dla siebie znajdzie ja jakiej dacie znalazłem ale zanim zejdziemy z tych foteli w domu przez
w przenośni i dosłownie ponarzekam jeszcze na nie przez chwilę a mianowicie czytają Audi A5 Sportback znalazłem
że brak funkcji wentylacje i masażu standard uwaga Audi daje w standardzie brak funkcji wentylacja masażu
miał przy tym Masuj niektórym przepony ze śmiechu kiedy to czytają ale czytałem się głębiej to nikt nie znalazłem jeszcze więcej
takich kwiatków uwaga brak różowy i tapicerki standard brak silnika V10 standard
dźwigni zmiany biegów z kości słoniowej również standard dobra te trzy ostatnie wymyśliłem sam ale jeśli macie lepsze pomysły
na to czego to Audi A5 Sportback nie ma w standardzie Piszcie w komentarzach bo myślałem A
teraz obiecane miejsce z tyłu i popatrzcie siedzi było trochę to były proste i nawet nie dotyka kolanami fotela
przed sobą to być może są właśnie te obiecane 20 milimetry extra extra przestrzeni
na długości akurat by się przydały siedzę bez problemu się jeszcze tutaj na nogi jeszcze na buty
mam wciąż miejsce pod fotelem kto przecież obniżony maksymalnie w tej tylnej części Także
naprawdę Narzekać nie mam na to biorąc pod uwagę to że mamy to samochód ze ściętym tyłem i
opadającym dachem No to że jestem w stanie praktycznie się wyprostować i w sobie podróżować się nie kleją
z głowy to to jest praktycznie cud jest tylko jeden haczyk
Otóż siedzimy nisko dlatego też nad głową mam odpowiednią ilość miejsce co niestety oznacza
dla dorosłego pasażera że jego kolana znajdują się na mniej więcej na wysokości klatki piersiowej czyli podczas
długiej podróży będzie to prawdopodobnie bardziej męczące i nie jest gdyby te te kanapy ta
kanapa była nieco wyżej Przeszliśmy się teraz na prawą stronę tutaj
fotel ustawiony pod osoby o wzroście mniej więcej metr osiemdziesiąt
tutaj
przestrzeni mam jak widać jeszcze więcej po drodze musiałem pokonać No to że cały obszerny
tunel środkowy jak ileś jest wysoki jest szeroki mamy to wyjście 12 voltów mamy
to jakieś Nazwijmy to popielniczkę osobna jak widać regulacja trzecia strefa
nawiewu jest też są na słupkach Bena już niestety nie ma ale mamy to tata jak widać siateczki
i mamy całkiem kieszenie w drzwiach przy Zwróć uwagę że do tych kieszeni raczej półtora litrowa Butelka i już
wejdzie w odróżnieniu od drzwi przednich te okazały się bardziej praktyczne Oprócz tego ma takie
oto podłokietnik A
podłokietniku taką
oto kieszonkę w sumie nie wiadomo za bardzo na to I tutaj chyba musi być coś jeszcze zaraz to
otworzyć na pewno mi się uda na
pewno ktoś o ten obraz bardzo raz i dwa
instrukcja obsługi to ale zawsze musisz użyć być może po prostu tam jechaliśmy tego
podłokietnika okej Za bardzo się czułam Szczegóły w każdym razie mamy to 2 jeszcze nie całkiem uchwyty
na kubki i prawdopodobnie też przejście na nart oprócz tego regulacja zagłówków wygląda
w ten sposób że Dolna ustawienia to jest gówno ustawienie Widziałam że masz jakieś jak wygląda sprawa z mocowaniami
ISOFIX owszem są naturalnie pozycja kanapy przyczyn można by tutaj przez chwilę ponarzekać że jeśli chcemy z niej
skorzystać to musimy urwać całkowicie kawałki plastiku a później pamiętać żeby ich nigdzie nie zgubić mówiąc
to widziałem że czasem jest rozwiązany w bardziej praktyczny sposób światełka
domu z głową i
torsem brakuje patrzył i przestań zaglądamy do bagażnika tego praktycznego wozu i widzimy to w 480
l klasę średnią Może to nie jest jakiś porażające wynik ale wydaje mi się że do wyjazdu
zamiast oceny nawet jakieś krótsze wakacje powinno wystarczyć ci chodzi o wszelkie dodatki
bo widzimy że tutaj można organizować sobie przestrzeni na różne sposoby mamy to mnie siateczkę do rozciągnięcia mamy schowek po jednej stronie mamy
tutaj za siatką jeszcze schowek oprócz tego taka gumka po lewej gumka po prawej również oprócz tego mamy
to niezbyt wygodne szczerze mówiąc ale są takie
również po obu stronach jeśli chodzi o roletę No cóż no tutaj jest taka dwuczęściowa czyli jedna
półka w zasadzie zamocowana na za fotelami ad jest z kolei przymocowano do klapy bagażnika no
i tak to się łączy po zamknięciu pod podłogą bagażnika solidną
jedziemy Fajnie
że się tutaj znalazła i możemy ten bagażnik powiększyć do 1300 l ale będzie wymagało to wycieczki
do przodu po
składania oparcia tego
bagażnika zrobić tego się nie da no
i teraz widzimy że progu nie
mamy Chociaż
ta podłoga aż tak zupełnie prosta nie jest tak czy inaczej 1300 litrów jak na samochód który wygląda prawie jak kupę
moim zdaniem jest dobrze
Google silników nie jest szczególnie dużo ale wszystkie zapewniają dobre osiągi na podstawowe 1,4 TFSI o mocy 150
koni i już schodzi poniżej 9 sekund Chodź się znalazł się chyba tylko po to aby podstawowa bazowa CB tego samochodu była możliwie jak najniższe co ciekawe ten podstawowy silniki
już jest standardzie jest zestawiony z automatyczną skrzynią biegów Ale nawet nie powinno nas na
niego skusić bo zaledwie 8000 zł dalej znajduje
się 2 litrówka o mocy
190 koni w wyżej mamy 2 0 TFSI o mocy 252
koni 2 0 TDI 90 koni i 3.0 TDI czyli widlasta 6 o mocy 218 koni mechanicznych ten ostatni silnik jest o tyle ciekawy
że 3.0 TDI kojarzone z większymi mocami na ten ma zaledwie 200
Tyle samo ma taki silnik W Q7 w wersji Ultra ale a piątki z tym silnikiem Audi tak nie nazywa
nie wytrzymałam i zadzwoniłem do importera Otóż nie nazywa A to dlatego że Ultra to nie tylko silnik zmiany w zawieszeniu
w nadwoziu i w oponach na razie 25 dostępny jest tylko silnik
więc jak importer poskłada resztę komponentów będzie Ultra Przy okazji dowiedziałem się że mocniejsza wersja wysokoprężnej
V6 będzie miała 272 koni i będzie dostępny w okolicach kwietnia lub Maja i święta kogoś na noc w ciąży nie
jest wystarczająca pozostaje mu kupić S5 który ma 354 koni wszystkie i na
setki rozpędza się 4 i 70 sekund do baku wlejemy 58
l oleju napędowego i ten olej nie będzie u bywał w jakimś zastraszającym tempie Audi deklaruje że średnie spalanie w trasie będzie 41 w mieście 52 średnio 4,5
sprawdzimy
to oczywiście w osobnym filmie zarówno spalanie jak i przyspieszenie domem tylko a piątka w nowej generacji jest
od starej a piątki z identycznym silnikiem o 80 sekundy do setki szybsze a zużywa i jedną 10 Lite dobrze
tak od razu oświadczenie Audi A5 Sportback jadę po raz pierwszy dożynki w tej chwili tym
samochodem potem już troszkę pojeździłem zanim zaczął nagrywać na jest poprzednie generacja piątka z nie miał klęła nie miałam okazji tym samochodem jeździć a więc nie mam żadnych doświadczeń z tym samochodem aby się odnieść do tego co się zmieniło natomiast jeżdżąc z tym samochodem zastanawiałem przed synonim zajął miejsce w tym aucie jak to 90 koni 2.0 TDI jeździliśmy to nie ma w każdym możliwym jednym samochodzie kot jak a4p przecież też ma ten silnik w Seat ateca chyba też i
tak dalej i tak dalej więc komponenty są znane 24 To jest kompletnie ta sama technika czwórką
też jeździliśmy i
tak myślałem skrzynie biegów też na my wszystko mamy więc
pytanie czy ma piątka może zaskoczyć że to będzie po prostu jazda czwórką tylko że ze świadomością że tam z tyłu jest to powyginane No
i tak sobie jeżdżę samochodem Jeżdżę Jeżdżę i dochodzę do wniosku że jednak udało mi się zadbać o Takie szczegóły które mówi że kompletnie ale trochę
zmieniły odbiór tego samochodu ale z ciebie przede wszystkim wyciszenie wyciszenie silnika diesla jest
czy bardzo teraz jedzie noga w podłodze do 70 bardzo łagodne pewne przyspieszenie Bez jakiegoś wbijanie fotel jestem w trybie komfortowy Słyszeliście coś wyciszony jest naprawdę kapitalnie ale jeśli już cokolwiek słyszymy to słyszymy tylko odgłos silnika taki przyjemny Bass dźwięk który może ze swojej barwy zdradza że to raczej nie jest benzyny ale nie ma w tym nic takiego klekotu którego nie lubimy w silnikach wysokoprężnych słuchać w środku wewnątrz samochodu także od strony wrażeń akustycznych jest naprawdę super Natomiast cała reszta tutaj nie tak łatwo jestem odnaleźć się że to jest akurat ta piątka No bo mamy to Audi Drive Select który zmienia charakterystykę jazdy samochodem mamy to efficiency Komfort auto Dynamic i wizualny tym indywidual możemy regulować sobie wtedy reakcje silnika przekładni regulacja amortyzatorów układ kierowniczy czytasz A co twoja do i przełączeniu na przykład nastrój dynamicznych czujemy układ kierowniczy staje się trochę cięższy ale nie jest zbyt nie nie nie udaje niczego
czym nie jest No jest amortyzatory wyraźnie zmieniają
swoje charakterystykę i czuć na drodze bardzo dobrze dzięki trzeba było oczywiście samochód nie co jeszcze nie to lepiej klei się drogi oczywiście też zbiorę się wyraźnie czytelnie szybciej no i cóż E E to jest tryb którego nie lubię tak często nie używałem jeździ Jest jedna rzecz o której mlewartowska czas jazdy w trybie sportowym o to wtedy Ustawiłem się amortyzator i wtedy jest takim samochód
łapie wszystkie tej nierówności które ma po drodze też nierówności asfaltu pęknięcia czy też
jakieś inne studzienki tam gdzieś tam tam potrzebował odzywa się pewien plastik Nie
lubię go on jestem umieszczony Chyba tylko po to żeby denerwować kierowcę coś cały czas skrzypik
trzeszczy Posłuchajcie dopiero teraz wstałem koło wszystkie nierówności czy Ty jeździsz samochodem który Wypisz przypony do granic możliwości którego ergonomia po prostu poraża którego dobór materiału nie pozostawia zbyt wiele do życzenia który jest szybki ekonomiczny ładny praktyczny i funkcjonalny i tak mogę długo które cały czas właśnie to jest ta przesuwało łyżka dziegciu aczkolwiek Przypuszczam że zając Audi jest to raczej nie stoję i nie zaplanowany pierwsze to obchodzi pracy a wypadek przy pracy W każdym razie jeśli macie takie Audi A5 Sportback w swoim garażu i możecie podzielić się informację czy wam też Skrzypi to będę wdzięczny mi Ciekaw jestem czy to jest większe liczbie egzemplarzy czy też tylko w naszym egzemplarzu generalnie biorąc pod uwagę jeszcze raz to że jadę samochodem który złożony ze znanych mi komponentów
zostaje to nie tyle skupiać się na tym że skrzynia biegów jest szybko bo to już mówiliśmy tylnych samochodowy że silnik jest fajny że układ kierowniczy że
ten samochód chętnie skręca świetnie się trzyma drugi i tak dalej tak tylko na takich i romansach na takim niepewnym charakterze tego samochodu który który przez
te drobne zmiany jest
inny Tak jest inny niż na flota ka4 ja Kiedy przyjechałem pierwszych paręnaście kilometrów
z powiatem samochodem pierwsze moje skojarzenie naprawdę było kable
dziewczyna bo ktoś ma dziewczynę ze studiów jak to z którą się fantastycznie tańczyło to nie będziemy jechać po samej opowiem spokojnie bo dziewczyna jak z którą się tańczyło w taki sposób jakby ona jakby się tańczyło z wiatrem jakby się tańczyło kimś
kto nic nie waży w kimś kto obgaduje myśli kimś kto stworzony
jest do tańca i wiecie od wiecie Jaki jest kogoś tam trzeba za sobą ciągnąć A ktoś po prostu odczytu ruch
i ten taniec i ten taniec jest zupełnie inny o wiele bardziej przyjemny
właśnie to jest ten samochód w wersji kiedy jedziemy w
wersji Comfort układ kierowniczy prawy nie stawia oporu w ale jest jednocześnie bez fajne połączenie jednocześnie precyzyjny a nie pusty a jednocześnie nie każe się
wysilać i trenować prawdę bicepsy zawieszenie wybiera wszystkie niezbędne nierówności wszystkie niezbędne przeszkody tak żeby jechać się przyjemnie wyciszenie
sprawia że naprawdę nie
nie wydaje nam tutaj silnik się męczył kiedy mocno ściskamy gaz po prostu Auto przyspiesza ale nie za bardzo przyspiesza tak jak widzieliście pierwsze przyspieszenie
było takie łagodne No w końcu jesteśmy w trybie Compact to wszystko poskładane w jedną całość właśnie mi się od razu skojarzyło z tamtą dziewczyną która z którą się bardzo przyjemnie
i lekko kręciło to był ten
samochód jest taką
dziewczyną która tak lekko kończy odczytując Każdy każdy każdą mój ślub i wiedząc w którą stronę znamię podążaj już nie będę porównywał tego skrzypienia tą dziewczyną bo zaraz będziemy mogli je wymyślić powstał dziewczyną było nie tak że ona tak sypie a ten pod szybą to jest wąski temat także nie żałuję trochę że nie miałam okazję jeździć a piątką spadł do poprzedniej generacji że myślałem że byłoby o czym opowiadać jeśli chodzi o odniesienie się do tego co było w to co jest dzisiaj to co jest tutaj jest naprawdę bardzo przyjemny i wnosi coś nowego mimo że jest poskładany z tych samych znanych nam dobrze dobrej strony komponent dotychczas Audi kupowało się tak że wybierało się Silnik napęd i skrzynie biegów i później do tego do obierało się odpowiednie
dodatki Teraz to się trochę zmieniło Obok podstawowej wersji mamy w cennik sport który wymaga dopłaty około 9000
zł Sport dostaję od sali większe felgi ładniejsze dekory we wnętrzu i mu kierownice sportowe fotele i inny rodzaj tkaniny nowej
tapicerki Moim zdaniem jeśli nie będziemy chcieli się bawić dalej konfiguratorem natomiast nie
widzę sensu wyboru wersję Sport jeśli za chwilę to podstawowe wyposażenie i tak będziemy
zmieniać ceny
właśnie dzięki wersję 1 4 TFSI zaczynają się od 9900 zł jak wspominają
2 0 TFSI o mocy 190 koni nie jest dużo droższy bo kosztuje 167 800 różnica jest jednak taka że z
14 będziemy mieli na pokładzie skrzynię S tronic aw20 TFSI i jeszcze nie oba samochody będą jednak napędzany
na przednią oś Quattro pojawi się dopiero w wersji 2 0 TFSI ze stroikiem ale to kosztuje już 177 zł jeśli
wybierzemy wersję 250 dwukonną zapłacimy 201600 zł jeśli chodzi o diesle to taki jak testowane
możemy kupić za około 177000 zł ale będzie to wersję z napędem osi
z manualną skrzynią biegów Jeśli do kupimy te dwa brakujące elementy to
do płacimy 20000 zł jedna z ciekawszych silników jest na pewno 3.0 TDI który standardowo wyposażona w automatyczny nie biegów i z napędem na przednią oś kosztują 220
000 zł a z Quattro 10000 zł więc jeśli
chodzi o dalsze zmiany wyglądu A wiadomo że
fajnie a Oni uwielbiają pakiet S Line Ile kosztuje on około 8000 zł więcej no i za dodatkowe niecałe 3000 Możemy też mieć pakiet ceny
niektórych innych samochodach może i wygląda nieźle ale tutaj akurat zabiję elegancki charakter auta ile
koniec wróciły do porównania A4 z A5 Sportback od strony funkcjonalności i praktyczności moim zdaniem a piątka Sportback A4 nie
ustępuje drugiej strony jeśli chodzi o najnowsze
technologie jeśli chodzi o jakąś wykonanie wnętrza to też nic nowego Nie wnosi wnosi
jednak zupełnie inną stylistkę dla
mnie tak jakby a piątka przeskoczyła w tym względzie o 1 generacja dalej
od pozostałych modeli nie zdziwię się jeśli Power domu i przednie reflektory o nowym kształcie pojawią się w nowym A6 ea7 bo jest
już tuż tuż jeśli nie w tym roku to w następnym
i co wtedy będą musieli pisać najbardziej zagorzali fani Audi
wtedy będą musieli ogłosić co to jest tych nowych piękność
na koniec moja osobista refleksja Moim zdaniem jedynym powodem dla którego ktoś miałby kupić Audi A4 zamiast na piątkę Sportback może być tylko 25000
zł różnicy bo to jest różnica ceny między tymi dwoma samochodami dziękuję za obejrzenie tego filmu Pamiętajcie o subskrypcyjny do zobaczenia
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)