bCOeUTno
bCOeUTns
bCOeUTnw
programy
kategorie
bCOeUTnp

Audi A8 50 TDI 3.0 286 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #369

Test Audi A8 IV 50 TDI z silnikiem 3.0 o mocy 286 KM

31-03-2020
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie No pewnie jak zauważyliście pewnie mieliśmy na kanale kumulacja luksusowych
limuzyn Lexusa BMW czy Mercedes A Brakowało tylko jednego gracza i widać
to było w waszych komentarzach bo wszyscy w kółko pytali Kiedy test Audi A8 No i jest i
muszę się na początek podzielić pewną refleksję o to trzeba przygotowując się do testu auta
ja zwykle spędzam przy komputerze parę godzin jeśli jest to test auta z wyższej
półki to ten czas znacznie się wydłuża ale przygotowanie się do testu Audi A8 pochłonęło
mi 2
dni ilość
technologii o których warto powiedzieć w
którym mogą być na pokładzie tego samochodu i jest tak przytłaczająca że to to to to to się tam nie zmieści w żadnego
filmu powiedziałem może być na pokładzie bo nie wszystkie zapowiedziane przez producenta
technologie są już dostępne do zamówienia niektóre z nich pojawia się za pół roku lub rok jeśli wtedy to dobrze
wiemy to też wersję full koniecznie
wrócimy z kolejnym palcem tymczasem Zapraszam do testu Audi A8 50
TDI wersję jaką już dzisiaj można wyjechać z polskiego salonu po
co
na to auto i wydaje mi się że facet który w 88
roku klepnął projekt modelu V8 wciąż tam u nich pracuje czasem okularów i wtedy niedowidzi
młodzież podmienia na aucie parę drobiazgów powiększa grill do monstrualnych rozmiarów aplikuje końską
dawkę chromu skomplikowane przetłoczenie A3 nowoczesną optykę ale klasy 4 nie V ósemki jest
wciąż to widoczne Czy to źle powinny samochód folią zobaczymy czy coś się zmieni jak
będziecie
nie sposób pomylić flagowca Audi jest żadnym innym samochodem nawet po owinięcie folią Ja
myślę że gdyby Audi A8 zostało za prezent właśnie ktoś w postaci to aktualnie
klienci rozpoznali bo auto złożyliśmy
zamówienie i jeszcze do Płacili by za piękny pakiet czerń uważnie czytam niektórym
mega negatywne komentarze pod zdjęciami i zastanawiam się ale w czym problem ma być klasycznie jest ma być nowocześnie
też jest rozpoznawanie Matrix Jasne że to jest ta ósemka wielka
limuzyna na którą każdy zwraca uwagę Oczywiście nie wszystko mi się podoba grill jest moim zdaniem trochę
za duży ledowy pasek z Bardziej mi pasuje do panamery ponarzekać się na udawane końcówki
wydechów ale w innych autach na to nie Narzekałem nie to nie będę zamiast tego zapraszam was do wnętrza miejsca
w środku przypominaj mi się hasło z reklamy Audi zapomnij Czym jest samochód Audi A8 to
coś więcej chyba mają na myśli te dotykowe ekrany tak to dotykowych ekranach najczęściej piszecie w komentarzach
że to pomyłka że nieporozumienie że tak nie można że bez przycisków to już nie samochód ktoś może Audi postanowiło
komentatorem wybić broni z ręki i mówi tak to
nie samochód jak je znaleźć się do tej pory przyznam się że ja wsiadam do auta po raz pierwszy z podobnymi myślami że
tak nie można że oddaję ci moje pokrętłem iet-2 cudowne przechylane przycisk a potem zaczęłam
klikać i
zastanawiać najczęściej
w takich rozwiązaniach przeszkadza nam nie tyle wirtualizacja przycisków co brak szybkiego
to niech dostępu do odpowiedniego Zwykle trzeba się przeklikać ale nie w tym przypadku to do obsługi klimatyzacji
służy osoby ekran wszystko jest dosłownie pod ręką cały czas kwestia trafienia w odpowiedni
przycisk i tu z pomocą przychodzi technika dokładnie technologia haptyczna wykorzystująca i tu cytuję mechaniczny
komunikowanie się z użytkownikami poprzez zmysł dotyku przy użyciu zmieniających się sił i
ruchów w praktyce Wygląda to tak że przyjęcie komendy jest zwrot nie komunikowane przez wibracje
na ekranie tak podobnie jak w panamerze to już gdzie widzieliście a więc samo dotknięcie
ekranu nie wystarcza chociaż ekran już na to reaguje odpowiednią animacją potrzebny jest nacisk
dokładnie 2 i 4 wtedy ekran
przyjmuje polecenie i reaguje delikatną pracy oczywiście
najwięcej uwag kierujecie do panelu sterowania klimatyzacją który nie jest fizyczny przycisku
to co za chwilę powiem nie zmienia mojego nastawienia do tego że też wolę fizyczny przyciski ale myśli Inżynierska stojąca
za takim rozwiązaniem Myślę że prędzej czy później sprawić że wszyscy się to takiego rozwiązania przekonamy
bo tutaj plus minus i wszelkie inne ustawienie a nie reagują na każdy dotyk Popatrzcie dotykam teraz i nic
się nie dzieje Musimy nacisnąć
i
wtedy ekran odpowiednio wibracją przyjmuje 2
potwierdzonym i zmienia temperaturę Jeśli chcemy Przytrzymać dłużej jest taka opcja
temperatura odpowiednia się zmienia jedyny wyjątek jest takie że jeśli dotkniemy ekranu i Przyciągnij mojego
w dół albo do góry to wtedy oczywiście komputer zakłada że nie jest ruch
i zmienia temperaturę stopniowo bardzo szybko i bardzo czytelnie również zwrócić uwagę że
ta temperatura jest również na górze powtarzana więc nie jesteśmy zasłonić ręką tego
ustawienia No bo tutaj mamy kopie tej informacji Więc to jest wygodne spoczywa nasza rękę na tutaj
dźwignię zmiany biegów i w zasadzie palcem jesteśmy wszędzie i teraz mamy dla was takie ćwiczenie wziąć
do swojego samochodu który znacie jak własną kieszeń i Spróbujcie bez odrywania wzroku od drogi zmienić temperaturę podana
w stopniach Zarejestruj cieczy więcej wysiłku będzie dla was stanowiła zmiana bez odrywania wzroku
drogi czy też Założę się że jak zwykle w bardzo krótkim spojrzeniem pokrętła bo Założę się że pokrętło
bez patrzenia znajdziecie pewnie za drugim razem a na koniec i tak odruchowo spojrzycie na dół aby sprawdzić czy trafiliście wtedy
dokładnie 2 stopnie walka o to żeby nie odrywać wzrok od drogi jest oczywiście bardzo szlachetne ale w praktyce I
tak to wszystko robimy choćby sekund Zwróć uwagę że zaczął ten film trochę niestandardowy od wygląda od razu
przeszliśmy do panelu dotykowego do sterowania klimatyzacja wynika to z tego że właśnie na te dwa elementy zwróciliście
uwagę komentujące zdjęcia tego samochodu na fanpage zacharowa rozumiem widzicie tylko zdjęcia
nie możecie tego poczuć więc Komu ty komentujecie to co widzicie ale ten samochód można by porównać do góry lodowej
gdzie ten wygląd it dotykowe to jest ta niewielka widoczna część reszta ta podwodna część jest
olbrzymia i piękna na swoje inżynierski sposób a więc skoro już denerwujące na tematy
mam już za sobą zapraszam was do spokojnego spacerku po tym komputerze na kołach Zacznijmy
od silnika który sam sobie może nie jest bardzo ekscytujące znaczenie 50 TDI kryje się 3-litrowy
2 186 diesel momencie obrotowym 600 niutonometrów który za pośrednictwem 8 biegowej
automatycznej skrzyni biegów napęd na cztery koła to samochód do setki w czasie poniżej 6 sekund no nie tak twierdzi Audi
oczywiście przetestowaliśmy to dla was i link do tego testu znajdziecie w opisie tego filmu są
jeszcze dwie ciekawostki pierwsza z nich jest taka Audi twierdzi że pomijając wersję prawdziwy pełnię hybrydową
każde Audi A8 to na swój sposób hybryda audio
określa to miękka hybryda czy każda ósemka ma silnik elektryczny o niewielkiej
mocy 16 Koni Ale ten silnik pomaga na do podczas jazdy po parkingu starcie
tego samochodu bez udziału silnika spalinowego a nawet pomaga nam jechać z jednostajną
prędkością również po wyłączeniu silnika spalinowego odzyskuje też energię podczas hamowania uruchamianie też ten silnika
jest de facto ten silnik zastępuje nam alternator i rozrusznik jest jeden szczegół techniczny pracuje
ten silnik do czego 16 koni taki oto dlaczego to sobie daję radę bo silnik ten pracuje No napięciu 48
woltów ostatnio 48 opowiadał przy okazji testu Audi sq7 z
tym że tam ta sieć zostało może być zdublowane samochód działał na 12 V na
5 natomiast silniki które z telewizora mojego nadwozie na 48 volt Natomiast tutaj pa pa 12
voltowe jest cały samochód komplet WC cały samochód został przedstawiony na 48 woltów To
była jedna ciekawostka ciekawostka jest taka że jeździmy tym samochodem tydzień i jeszcze a udało nam się doświadczyć
żeby ten silnik elektryczny pomagał nam przez tarcie podczas jazdy na parkingu Czy podczas jazdy jednostajnych
może jeszcze w tej wersji tego Nie ma nie być w każdym A8 nie wiem reflektory
teraz już nie są Matrix ale mnie to są HD Matrix czyli światło takiej liczbie ledów że
można uznać za ten projektor ma już dużo rozdzielczość też mieć niezły dopalacz w postaci świateł laserowych które już jak się
odpalał strzelają na prawie pół km i jeszcze ciekawsze efekty specjalne są z tyłu animowane lampy OLED pozwalają
na najbardziej Zakręconych pomysłu projektantów A skoro już jesteśmy przy tylnej osi jest ona skrętna co
na parkingu zmniejsza promień o metr za ósemka o standardowej długości ma podobno to zawracanie mniejszą
od A4 A skoro już jesteśmy przy kołach auto może być wyposażone w aktywne zawieszenie który steruje osobno każdym z kół
tak to też Przydało się na 548 volt Eliminować przechyły nadwozia zarówno w zakrętach jak i podczas
przyspieszania przyhamowanie jednak to nie wszystko auto może być wyposażone w laserowy skaner który analizuje profil
Drogi i w tym tak koryguje pozycję koła aby pokolenie przeszkody było prawie niezauważalne w kabinie i
to jeszcze nie wszystko błyskawicznie działające silniki przy kołach które są mówiąc o potężnym momencie obrotowym 1000 niutonometrów pozwalają
w pół sekundy unieść auto o 8 cm chwilę przed zderzeniem bocznym co pozwoli bezpiecznie i rozproszyć
energię zderzenie i to jeszcze nie wszystko auto może się unieść pokojowej sytuację aby zajmowanie miejsca w aucie
było bardziej wygodne znów chodzimy do środka ale wcześniej Zwróć uwagę na klamki nie są zwykłe dlatego że odchylając klamkę
jedynie za nasze zamiary odchylamy klamką 2 mm może całą resztę odblokowanie drzwi
robią silniki elektryczne do części używane drzwi musimy odkryć ręcznie Aż tak daleko Ja Audi A8
decydowało się nie iść ale o klamkach zaraz mu powiemy ci oddać podobnie
klamka działa w środku i to jest odpowiedź na pytanie po co nie to tak komplikuje Otóż standardowych
warunkach wystarczy jedynie lekko pociągnąć za klamkę i drzwi już ci odblokowałem żebyś jeszcze coś lubisz z czarnym tle
klamkę z całej siły na takich to wtedy Oczywiście poproszę kotle się aż w takim stopniu i weź
to nawet takie zaczepy które czasem działają czasem nie działają A kiedy nie działają o to wtedy kiedy komputer pokładowy stwierdzi
że za nami na przykład po lewej jedzie inne auto i wtedy otwierając drzwi doprowadzimy do kolizji i za
nas podejmie decyzję że mimo że my tutaj od klimy klamkę z drzwi się jednak nie otworzę Oczywiście zobaczymy też migający
wszelkie inne atrybuty jakby niestandardowej sytuacji nasze drzwi to zostaną uratowane spróbujmy
nawet zrobić to spieszy niekoniecznie rowerzysta czy też samochód
tak mamy Maćka który stoi za samochodem Za chwilę będzie szybkim krokiem zmierzał w kierunku na
przykład przedniego naszego zderzaka mijają drzwi a ja spróbuję tuż przed jego nosem o te drzwi czy
klamka pozwoli mi doprowadzić do tragedii
nie pozwoliła i teraz se Popatrzcie już nie mamy żadnego ruchu za
drzwiami robię dokładnie ten samochód otworzyłem
działa
takich bajerów to więcej na przykład Zacznijmy od kiedy tylko narzekanie
Przecież zawsze muszę ponarzekać a więc Wybaczcie pierwszy odruch po zajęciu miejsca No oczywiście naciśnięcie przycisku start stop Nie
wiem jak to wychodzi projektantom Audi ale ja chcąc sięgnąć do tego przycisku i tutaj
Maćku Proponuję skupić się na tym fragmencie zawsze zawsze mam kolizję dźwignię zmiany biegów Moim
zdaniem ten przycisk powinien być Nie wiem może wyjeżdża Ja muszę to należy pług ale teraz już koniec
narzekanie bo patrzcie co się dzieje po naciśnięciu po włączeniu zapłonu mamy to piękną listwę który biegnie
przez cały samochód i pod tymi listwami kryją się oczywiście nawiertak wiedzieliśmy to w innych e samochodach ale
Popatrzcie t Audi i działa to w taki sposób patrzcie że kratka nawiewu była schowana i teraz
dopiero wysuwa się na pierwszy plan i Zwróćcie też uwagę na to że ta środkowa listwa i nie jest otwarta Dlaczego
Dlatego że obydwie obydwa
ustawienia są na 0 tak nie są oczywiście też dotykowe a więc ustawiamy
w jakimś tam stopniu że chcę mieć nawiew na prawą stronę lewa jeszcze włączona to już wystarczy środkowy nawiew Właśnie
powoli bez żuwny się wysuwa może
mu dać też i
już mamy nadzieję na swoim miejscu takich bajerów jest więcej w części technicznej tego filmu zobaczycie też na zdjęciach
nocnych na przykład Matrix LED chcę co robię naprawdę niesamowite wrażenie szczególnie z tyłu ale nie
będę wszystkiego zdradzał obejrzycie Cześć techniczną Czymże byłby to jest gdybym nie pokazał materiałów wykończeniowych czy też nie Bank
albo zajrzał albo nie zajrzałem do różnych schowków email to pokazuje tak z góry na dół Skóra Skóra
drewno ledy metal Piano Black Piano Black takie różne fajne przełączniki
Bardzo mi się to podoba siłą nawiewu szkło metal miękkie tworzywo metal
tak ponownie drewno LED drugi letv tutaj miękkie
wykończenie tworzywo sztuczne już ale naprawdę jeszcze się ugina pod palcem podobnie na drzwiach z góry na dół Popatrz na
faktura drewna i tak dalej i tak dalej Tutaj wszystko jest super po jednym detale mycie No tak jak
poprzednie generacje i taki w tej niestety podłokietnik nie jest jakoś zbyt luksusowy tak nie jest
dosyć twardy po prawej stronie jest lepiej ale niewiele lepiej wchodziło szarpanie za uchwyty to zróbmy to nie my to
z głowy nic po lewej stronie
też nie chcę ja chcę oczywiście spasowanie jest dokładnie taki jak jego Należało się nie w tej sytuacji spodziewać w tej
cenie wyłączę sobie ogrzewanie hotelu i
koniec foki ze słówkami jest tak jak w większości tego typu mocno
zabudowany w samochodów jest w schowku w parę ale nie ma nigdzie takiego porządnego No bo Spójrz podłokietnik
widzimy to różne elektroniczne gadżety ładowania telefonu ale ten schowek to się zamyka w takim No
to nie wiem na co to jest tabliczka czekolady nawet się nie zmieści dalej To widzimy miejsce na dwa kubki
i to jest też taki jeden z bardziej praktycznych schowków Okej idziemy dalej a kolejny schowek przed pasażerem Wydawałoby się że może uratować
sprawę a jednak nie no bo w zasadzie nie w całości jako schodek Tylko drzwiczki się obniżają Czy
liście pięknie wykończone ale co z tego boję po jej zamknięciu No one jak dojadą to a
więc Szukaj widzimy że to w środku jest miejsce na książkę wkładamy książkę i właśnie miejsce się skończyło więc też nie no
i bardziej praktyczny schowek to schowek w drzwiach który jest duży tutaj widać że sporo
sporo różne tam gadżetów się zmieściło no i i i z tego należy korzystać więc to jest chyba taki jedną takiego
praktyczne troszkę rozczarowanie są praktyczne senator zwraca uwagę i zabrakło mi niedużego schowka
ale poza tym to
raczej nie dziwi w tym samochodzie absolutnie nie ma na co narzekać i jakie mamy to sporo ekranów Virtual
cockpit przed kierowcą 2 panoramiczne ekrany jeden z nich już umówiliśmy ale ten na górze też ma haptyczna
interfejs Trzeba jednak przyznać że dwa ekrany na środku Widzieliśmy już Czemu Q50 A3
ekrany przestają niedawno Range Rover velar jednak żaden z tych samochodów Nie ma wibrującej ekranów
A sytuacje braku pokręteł to nie jest to konieczne ogniwo aby ponownie odzyskać kontakty
z samochodem z resztą prowadzenie adresów pomimo braku pokręteł wciąż jest proste możemy wpisywać całe słowa pojedynczy
literki czy nie trzeba między nimi robić przerwy Możemy też użyć klawiatury albo zwyczajnie podyktować I
teraz Chciałbym pokazać jak można się z tym samochodem komunikować głosowo bo w tej generał musimy
się uczyć całych fraz jak kiedyś Tylko mamy pewne słowa kluczowe które definiują nasze intencje a cała reszta zdanie
może w pewnym stopniu się zmienić Popatrzcie jak to wygląda wtedy mamy to różne tematy rozmowy nawigacja
telefon radio muzyka
mapa odczytywanie sms-ów czy maili czy ustawienie temperatury i pojedziemy do nawigacji
bo to jest pomoc
Powiedz Wprowadź cel Czekaj czekaj czekaj czekaj możesz obsługiwać głosem Gdzie
jest restauracja jedź do domu szukaj mop hotelu w miejscu docelowym Jedź do
biura Nawiguj do Jan Nowak prywatnie jaka jest sytuacja na drodze ostatnie cele chcę coś zjeść
potrzebuję paliwa jestem z muszę do toalety nawigacja ulubione Pokaż mi plan trasy Wprowadź adres Prowadź
kraj Wprowadź kod pocztowy ulica numer domu i tak dalej Rozpocznij prowadzenie do Patrzcie ile tego Problem
jest taki że ja to wszystko odczytałem na głos ta
pani nic z tego nie zauważyła i ona dobra nic z tego nie wierzy potrzebuję paliwa proste komunikat potrzebuję paliwa
potrzebuję rzeczywiście się świeci nad potrzebuję
potrzebuję paliwa
Co mogę dla ciebie zrobić Potrzebuję
paliwa
wszystko co jest obecnie wyświetlane na ekranie możesz obsługiwać się głosem aby cofnąć się o jeden krok bardzo
ciężko jest wprowadzić cokolwiek udało mi się ostatecznie dogadać
z nią jeśli chodzi o wprowadzanie adresu ale zrobiłem to po kilku próbach i
to się skończyło tym że okazuje się że dyktować ten adres nie w takiej i takiej kolejności tylko w innej Prowadź
mnie do ul
Zawiła 69 Kraków Co
możesz powiedzieć Powiedz korekta Jeśli chcesz Ja wczoraj nagrywałem jak działa nawigację
i udało mi się wprowadzić te ten adres ale dzisiaj u nas to ona się na mnie chyba obraził a kobieta
kontynuować naciśnij przycisk ma być Myślę
że niedługo to zostanie naprawiony bo nawet na czwórce Przecież to działało O wiele lepiej niż to co obserwujemy tutaj ale
wam parę innych bajerów ludzie wprowadzanie adresu wspomniałem że może być z klawiatury
może być głosowe Okej
ale może też być poprzez ekran do wpaść jak wchodzimy w tryb wprowadzania tutaj to
na dole cały ten ekran to jest Znasz taki touchpad możemy wpisywać tam na przykład szachowa
Warszawa
to
jeszcze nie koniec A zresztą możesz tak skasować w
formie zrobić tak
Warszawa teraz
zagramy w grę okej
jedziemy
naprawdę zrobię wszystko żeby się nie dało tego zrozumieć więc bajerów
nie brakuje ale głosowo chyba jeszcze nie wszystko jest w formie może jeszcze jedno
niestandardowy rozwiązanie auto Już włączamy tryb szukanie w Google i kto mycie wpisujemy na przykład
na złe firmy pod
Room
auto
dokładna
nazwa
tylko
że to nie jest spółka zoo A to jest lepiej różne
barze dam tutaj są Ale ważne
jest to że znajduje to
co trzeba możemy uznać za drobiazgi było poważne rzeczy to poziom 3 podobno się do trzeciego poziomu autonomicznej jazdy
Audi A8 jest już gotowy cała
przestrzeń na około auta Jest skanowane sfilmowana i analizowane ilość
danych jest taka że przetwarzaniu dedykowane osobny komputer który podobno jest schowany gdzieś pod tylną
kanapą i to On tworzy na żywo obraz sytuację w oku auta podejmując decyzję za kierowcę jest
taka że Audi A8 ma moc obliczeniową porównywalną do Myśliwca F16 Falcon a zła wiadomość jest
taka że na razie tej mocy obliczeniowej niestety nie możemy wykorzystać ponieważ brakuje prawa dział na pytanie kto właściwie być
odpowiedzialny za podjęte przez samochód decyzję druga zła wiadomość jest taka że obecnie
sprzedawanych samochodów nie można będzie do tego trzeciego poziomu Zagraj 100 poziomu gdzie samochodem i się sam poruszał
w ruchu miejskim do 60 km na godzinę a my nie musimy trzymać rąk na kierownicy i możemy się zająć na
przykład oglądania filmu czytaniem
już mniej bo samochód analizuje gałki oczne kierowcy i na podstawie tego wie czy jest on potencjalnie
gotowy do przyjęcia kontroli nad autem a jeśli będzie miał wątpliwości znać kiedy tym co będzie jak za okulary
i kamera zwyczajnie nie będzie widział moich oczu interesujące Tak czy inaczej kierowca to jest wciąż
potrzebny Zresztą samochód nie jedzie z punktu a do punktu b według na dlatego że on
jedynie w sposób bardziej autonomiczny zachowuje się w korku w ruchu miejskim A więc tak naprawdę jedzie za poprzedzającym
nad pojazdem i to wciąż musimy mieć na uwadze że jeśli autopilot przyjedzie skrzyżowanie na pomarańczowym
świetle to my zostaniemy przez niego że tak mają w Scanii już na czerwonym No chyba że samochód czy ta też
światła na skrzyżowaniu
nie zdziwiła ale to będziemy musieli w swoim czasie sprawdzić No to wygląda na to że największa zaleta
poziomu 3 to możliwość oglądania filmu korku i jest to tyle paradoks jazda
powstaje między innymi właśnie po to aby korków nie było więc obliczyli że 2 godzinny korek kosztuje gospodarkę
100000 € nie licząc kosztów osób stojących w korku więc jak każde auto będzie autonomiczne
to wszyscy będą mogli oglądać filmy w korkach których
nie będzie inne zalety poziomu 3 to także automatyczne parkowanie przy którym samo kręci kierownicą
ale też zmienia biegi kierunek jazdy i dodaje gazu włączone całą kierunkowskazy No i wreszcie trzecia zaleta
to jest automatyczne wjeżdżanie wyjeżdżanie z to ostatnio trochę martwię bo szczerze mówiąc konkurencje
nie czeka na umożliwienie jazdy
na poziomie trzecim jazdy autonomicznej bo już teraz BMW czy Mercedes się
do garażu wjechać po wyjściu z samochodu to tak naprawdę mamy najzgrabniejsze chyba kluczyk z całej
konkurencje bardzo mały Jeśli miałbym być większy ale umożliwiłoby mi już
teraz wjazd do garażu to chyba wolałbym mieć takie rozwiązanie jak będę w kogoś Powiedziałem parkowaniu
w BMW to myślę że warto pokazać się pewną rzecz której Audi BMW wyprzedziło
mówię o kamerze 3D która opcja nasz
samochód z zewnątrz niejako z drona czyli włączony tryb 3D i
widzimy nasz
samochód możemy to możemy
zmieniać kąt patrzenia i zwrócił uwagę że w BMW to były podejmowane punkty z
tej strony z
tej strony z
tej A to Możemy wybierać sobie kąt dowolnie tak jak nam odpowiada i zatrzymać się w każdej chwili to jeszcze
ciekawostka jest taka że samochód dosyć realistycznie jest pokazywany
czyli na przykład zdejmę nogę z hamulce są
światła zgasną
właśnie zaświeciły się światła z przodu Zwróć uwagę że to zostało to oświetlone i to od razu widzimy dociskam
hamulec jak widać wszystko reaguje wkręcam kierownicy przednie koła odpowiednie się odwracają Oczywiście jeśli
zaczniemy się powoli toczyć do tyłu to koła również
z lekiem będą
się kręcić
dosyć realistyczne i tak jak mówię w
bardzo bardzo płynny i bez ograniczeń jakie widzieliśmy
7 najnowsza
generacja systemu Emma i jest tak rozbudowana że nie będziemy teraz zajmować Frankiem czasu
zapraszamy do części technicznej gdzie omówiliśmy Znajdź punkt czas
na ten durny prostak który w tym przypadku oczywiście połączymy jest z oglądaniem jakie to możliwości ustawienie foteli są w tym samochodzie
dostępne Zacznijmy od ustawienie jednak mamy to oczywiście elektryczną regulacja
i zakres tej regulację jest Całkiem spory bo patrzcie to jest Górna najbardziej wysunięta do mnie po zwykle więc jest naprawdę
dobrze chodzi o regulację w samego fotela to tutaj nawet nie ma ich aż tak
wiele bo są to tylko dostępne podstawowe takie które najłatwiej złapać palcem nie patrząc
na to Więc moim zdaniem dobry kierunek rozwoju że nie przeładowuje my tej części przyciskami mamy tu
na środku
włączenie masaży a tu naokoło odcinek lędźwiowy oczywiście górę i dół uregulujemy
osobno z przodu osobno z tyłu przód tył No tak ale można powiedzieć tym przyciskiem również możemy wypchnąć zagłówek maksymalnie
do góry widać i teraz resztę ustawień szukamy już na ekranie i
pół wygląda Tak możemy tak wyjść z tej obcy i Wystarczy nacisnąć na symbol fotela
i mamy to też dostęp do różnego rodzaju masaży mało pracy i
ustawienia fotela i możemy na przykład wybrać to jest regulacja górnej części jest po prostu Naciskam na ten
przycisk na ekranie i czuję jak fotę się przechylają się bardzo mocno do przodu tak to się zrobiło troszkę aż za
dobrze Możemy też wyregulować na szerokość a więc regulujemy boczki siedziska
i boczki oparcie Jak
również możemy ten fotel odrobinę wydłużyć albo skrócić więc wszystko to jest fajnie przemyślane
i dostępne to mamy też oczywiście masaż
natężenie masaży i tak dalej i tak dalej Myślę
że każdy po ciebie coś to pasuje ci chodzi o miejsce nad głową
No tak że dwa palce wolnej przestrzeni jeszcze nad głową mamy mimo że mamy to 30 okno dachowe więc też jest dobrze Zwróć uwagę
że mamy to też regulację mocowanie także tak jak mówię dwumetrowiec odnajdzie się w tym aucie bez problemu miejsca
z tyłu to dobra wiadomość jest taka że test dwumetrowca generalnie jest zaliczony bo dotykam
nawet C fotela
przed sobą nad głową również mam wystarczająco dużo miejsca bo jak widzicie siedzę wcale nie zgarbiony
ja jeszcze nie zacząłem nawet fotela w tym samochodzie akurat konfiguracja jest taka że wszystkie cztery Fotele są
identyczne więc ja na dobrą sprawę nie muszę przesiadać się na prawą stronę aby pokazać wam to prezesa miejsce
bo to po lewej stronie wcale niezgorsze na to jest lub mogę ponarzekać na bo zawsze muszę mogę
ponarzekać na to że miejsca na nogi na buty naprawdę W ogóle nie zostało pod fotelem
kierowcy akurat mam siedzieć dwumetrowy Zachar który obniżył fotel właśnie tak bardzo mocno dobra
wiadomość natomiast jest taka że znamy Samochody gdzie wsadzają stan nogę wyciąga My
już podrapał wybór natomiast
Tutaj czuć że tam w środku tak naprawdę jest takie minki velure ksiądz na operację Będę miał bardziej
błyszczące wypastowane buty kto wie może tam jest podajnik do odpowiedniego odpowiedniego
kremowanie że tak powiem butów Nie no tak żartuję W każdym razie miejsca nie brakuje chyba
że wsiadamy tutaj w takich zimowych butach wtedy przez
tego dwumetrowca możemy mieć delikatny dyskomfort Pamiętajcie jednak cały czas czujemy wersję o standardowym
rozstawie osi nie jest to wersja Long czy
Lang w związku z tym tych 13 centymetrów dodatkowych to jeszcze nie ma Oczywiście to 2
to trzymać się na dłużej bo Patrzcie jakie to są możliwości mamy tutaj możliwości pamięć ustawień ale też możliwości
jednym przyciskiem rozłożenia tego fotela i teraz pytanie o mnie rozkłada Halo ja mam 2 m już
mniej jeszcze mniej dobra rozłożył No to jest takie ustawienie bardziej do leżenia aczkolwiek
nie dla mnie jednym przyciskiem robi się że wracamy na swoje miejsce
już myślę że klamki z tyłu działają również podobnie czyli czyli najpierw sprawdzają
Czy wolno mi otworzy drzwi dopiero później otwierają więc to jest też fajne oczywiście na roletki zaraz do nich wrócimy mamy
też taki dodatkowy schowek w drzwiach oprócz tego że tutaj mamy jak też stosowną kieszeń czy na przykład większy
schowek do którego możemy na przykład odpiąć ten tablet i ewentualnie się go tutaj pozbyć
ta część pewnie
można zdemontować przy odrobinie odrobinie
wprawy ale Załóżmy że tak ma zostać jeśli chodzi o o ten
ekran No to mamy to oczywiście mnóstwo różnych obcy przejście
do takiego
standardowego Androida ale no to możemy sobie wybierać nie wiem pooglądać stan pojazdu średnie
zużycie akurat zawyżony o tyle staliśmy na parkingu i musieliśmy co chwilę włączać silnik
stopień podniesienia zawieszenia i tak dalej nie będę się w Łęgu W każdym razie tutaj jest
mnóstwo na przykład mamy telewizję odtwarzanie Możemy sobie włączyć albo nie nie będziemy włączać żeby
nie było zaraz jakieś historie z prawami autorskimi po prawej stronie regulować dodatkowo jak widać różne również ustawienie
i obcy natomiast Zwróć uwagę na coś co wcześniej widzieliśmy w BMW serii 7 Jak również możemy
pobawić się w takim tabletem który który daje nam no podstawowe ustawienia najważniejsze można powiedzieć ustawienia
czyli po 2 foteli wentylacja foteli jakieś
dodatkowe widać obce już nie będę się jakby Zagłębia aż tak bardzo zwróciłbym
uwagę na światło albo w szczególności światło Mat części technicznej tego testu znajdziecie
dokładnie omówione te światła w dużym skrócie Polega to na tym że możemy zdefiniować niewielką klamkę Aha
otwarte drzwi okna z niewielką klamkę a następnie tą klamkę od tego zestawu ledów
umieścić w jednym konkretnym miejscu i przesuwać z nią sterować bardzo dokładnie ustawia konkretnym punkcie
bo jak Trzymamy książkę to to wcale mieć snop światła to A
jak to to inaczej wszystko jeszcze myślę no
oprócz tego możemy się bawić roletami Widzimy
bardzo konkretny stan tych rolek czyli to po lewej stronie zamknięte poprawę otwarte możemy wszystkie
zamknąć możemy wszystkie otworzyć żeby
ta roleta też jak
widać zjeżdżam fajnie
że to się pojawiło również w Audi A8 ale w BMW serii 7 to już wcześniej trochę wcześniej widzieliśmy
jest taka że możemy to przejście wykorzystać przejście na narty i w tej chwili tam
kamera Mam nadzieję że to będzie mogła pokazać tak widać jest przejście na narty możemy przez przedmioty
to mamy jest schowek możemy to też podnieść to mamy jeszcze do
mamy jeszcze miejsce na półki
Proszę bardzo to wszystko Możemy te spodnie Jeśli w standardowe nie 5 osobowe auto
bo to jest odpowiedni też pas i zapięcia Oczywiście ta piąta osoba nie będzie miała jakoś w komfortowej podróży No
była środkowy Jest olbrzymi ale skoro już przy nim jesteś moja Popatrzcie mamy to nawiewy
na środku również sterowane w taki fajny sposób ale
też oczywiście nawojowy z
b i jeszcze jedna rzecz że naprawdę warto uwagi wyjście 230 voltów Ale jakie
ptaki pełnowymiarowy gniazdo nie wąska wtyczki sprawia że możemy to włożyć co
najwyżej ładowarkę tylko to naprawdę ktoś pomyślał o laptopie fajne
trudno żeby nie było fajne w końcu jesteśmy 8 bagażnik
nowy iosenki mierzy 505 l pojemności kształt
tego bagażnika raczej umożliwiają wykorzystanie całego tego litrażu bez problemu Natomiast tam na końcu powrócić
uwagę jest taki garb takie próg który może być jedyną chyba taką większą przeszkodą poza tym myślę że wykorzystanie tej
przestrzeni będzie dosyć proste po lewej stronie mamy kieszonkę tutaj Mamy też siateczkę możemy to się troszkę rozciągnąć dodatkowo zabezpieczają
z drobne nie
bagaże Możemy też zajrzeć pod podłogę bagażnika widzieć to jest taka konstrukcja która umie łatwe podniesienie
i zawieszenie tej podłogi podłoga jest jak najbardziej w porządku solidna pod nią znajdujemy potężne koło
dojazdowe to jest dojazdówka ale jak widać się na mnie jest to przynajmniej zestaw naprawczy to
jest to dobra wiadomość jest jeszcze jedna ciekawostka a mianowicie dłuższy na podsufitce nazwiemy to tego
bagażnika znajduje się taka oto konstrukcja żeby wam nie przyszło do głowy wieszać na ten siatki z ziemniakami to
jest na parasol przy czym ten symbol parasola nie jestem w takim dobrze widocznym czytelnym miejscu tylko
trzeba tam się naprawdę mocno wykręcić schylić i dopiero możemy ten symbol Parasola do stosując
że nie
buraki nie ziemniaki parasol poza tym myślę że nie ma co się na tym bardzo mocno skupiać wszystko jest
zabudowane w ładnie
wykończone z odpowiednimi kamień jest
dobra sprzedając dzisiaj do samochodu do tego nagraniem myślałem
że będzie to jedno z trudniejszych nagrań Bo
jak na razie nie przepadam za tego tych luksusowych
limuzyn uważam że najbardziej
rozsądnym irracjonalnym wyborem jeśli się ma promili budżet jest rozmiar niżej Audi A6 C5 3
klasa E że te samochody takie jak S klasa 7 czy 8 kasą po prostu za dużo na co dzień ale ostatnio mieliśmy
serię takich samochodów
Seria 7 klasa s l s a też mnie krótko
testować więc będę chyba chciał i musiał wręcz porównać Audi A8 czyli do niemieckie konkurencji i tak jak pamięta test
na udział 8 tygodnie oglądaliście też klasa s czy serię 7 Jeśli nie to oczywiście tak Gorąco zachęcam natomiast określiłbym jako luksusowy
jak się nie tyle prowadzi co nim się steruje że
w tym samochodzie wręcz abstrakcyjnie jest kierowca odizolowany od tego co się dzieje na
zewnątrz Seria 7 z kolei wydawało mi się samochodem tak bardzo z kremem pod kierowcę że aż zatra cała to jest
twój rozmiar i wydawało się że jestem
samochodem jedziemy same 5 oczywiście nie może się nie podobać nowy samochód jest takie bardziej winny jakby łatwiejszy w prowadzeniu a może nawet jest odpowiedział na moje właśnie oczekiwania czytelników jechać czymś co nie wygląda i nic nie niszczyć i że jest za duże No i teraz pojawia się ta ósemka i muszę być że
zdecydowanie daleko tutaj do mnie klasy S jeśli jej abstrakcyjnym poczuciem poziom komfortu i i i tego super zawieszenie A bliżej na pewno jej jest
do serii 7 która pozwala prowadzić na samochód pozwala mieć nad nim kontrolę i czuć ten samochód aczkolwiek jeśli chodzi o wrażenia z jazdy nie chciałbym ten samochód nie obok siódemki tylko raczej obok siódemki ale po stronie ferii w Bostonie że jednak
jest to pewien rodzaj kompromisu coś takie ogniwo który łączy i ten ruch
którego tutaj Może jest tak jak nie dasz to chodziło
pływanie po drodze jak w klasie s ale właśnie pewność siebie na drodze której
który której nie brakuje naprawdę BMW serii 7 samochód pewnie się prowadzi ma
dobry układ kierowniczy ma odpowiednio mocny silnik 30 trudno porównywać się 760 z 12 cylindrami i 600 konnym silnikiem z podstawową 50 TDI który ma 6 cylindrów
i raptem niecałe 300 koni ale nie mów tak druzgocący różnicy włosy bo był bardzo niesprawiedliwe
gdybym powiedział że A8 czegokolwiek pod tym względem brakuje ten samochód prawdę bardzo dynamicznie i sprawnie przyspiesza w każdych warunkach a do tego fantastycznie prowadzi się w zakrętach i właśnie to jest ciekawa ciekawostkę Bo standardowo wychodzi z pneumatycznym
zawieszeniem Docelowo będzie dostępny zawieszenie
z elektrycznymi siłownikami które będą kontrolować dodatkowo Każde koło rodzaju
odpowiednika Magic Body control w
Mercedesie E to jest oczywiście w
przyszłości ciekawe
rzeczy do przetestowania na to że ten samochód jeszcze nie jest dostępny
w tym systemem ale jadę z tym samochodem nie
mogłem oprzeć się złudzeń już ten system to jest bo ten
samochód jest komfortowo i przyjemnie zawieszony a jednocześnie w ostrych łukach praktycznie
się nie przechylać czym on nie ma tak jak mówię a nie tego przyszłość nowego systemu a nie też nie ma rozwiązanie
z sq7 który też miała odpowiednie
tak siłowniki które utrzymywały nadwozie poziomo ten samochód to robi ale samym zawieszeniem pneumatycznym jak on z tym dodatkowymi zestawami siłownikami Zobaczymy teraz to co mamy jest naprawdę bardzo przyjemne potrafi być komfortowe ale absolutnie niczego mu nie brakuje Nawet w się oczywiście jeśli nie my kierownicą przy 50 na godzinę tak pusta droga mogę to zrobić przy 50 no właśnie no to będzie wracając na prawo drogi oczywiście Czujemy że na że tylna oś się zaczyna szukać swojego miejsca i chyba nawet znalazłam bez wsparcia elektroniki haszkod wtedy poczułem ten ma jest od tego samochodu że to jest jednak gruba ryba i ten samochód oczywiście podczas jazdy nie udaje że on jestem Audi A6 cały czas jazdy samochodem Czujemy że to jest jednak ósemka tym też się różni od serii 7 Gdzie można się przez chwilę pomyśleć że mamy do czynienia nawet Podsumowując tak
jak powiedziałem ogólne
wrażenie z jazdy to jest zdecydowanie bardziej Seria 7 ale z większym
ukłonem w kierunku portu cudowny fantastyczne zawieszenie i to jeszcze bez tych bajerów które
dojdą bardzo dobre wyciszenie bardzo
dobre Komfort gdybym miał wybierać samochód dla siebie w tym segmencie to A i jeszcze tylna skrętna oś mimo
tak potężnego nadwozia metrowego Jeśli będziecie mieli tylko okazje Spróbujcie tym
samochodem po manewrować na parkingu to auto skręca jakby
było nie segment mniejsze 2 segmenty mnie coś niesamowitego to skomentować również pomaga oczywiście podczas szybszej jazdy ty bierzesz ten samochód ale to i na historię czy w razie gdybym miał wybierać pomiędzy Eska
serio a ósemką to już wcześniej już nic chwilę powiedziałem że dla siebie wybrałbym raczej raczej wybrałbym 47 ale teraz wychodzi nowy
zawodnik czyli Audi A8 to myślę że ta decyzja byłaby taka że za tobą Chcę autem to chociaż jest
bardziej podobna do Siódemki to jednak bardzo
lubię różnego rodzaju gadżety a ilość technologii na pokładzie tego samochodu chociaż
nie jest maksymalnie
zapakowany samochód można powiedzieć że ja jedziemy podstawową prawie że lekcje ci chodzi o te kluczowe gadżety które w przyszłości będą tutaj dostępne jeszcze jest daleka od pełnego pakietu wszystkich obcych i nawet jadą z tym samochodem już mam wrażenie że jadę najbardziej chrzestnym najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem w tej klasie jak widzicie góry lodowe Jest olbrzymia część widoczna nad wodą ledwo oddaje całości
tam gadka i zawsze potwierdza te słowa natomiast
hasło reklamowe zapomnij
Czym jest samochód Chodź przynajmniej trochę aroganckie bliskie prawy się tylko 3 klient na ten
samochód czyli raczej nie przyjdzie Jest to tylko 50 latek człowiek który niekoniecznie ma przyklejony do ręki telefon i jest na wszystkie
nowości człowiek który przerobił ile samochodów czym
chciałby zapominać Czym jest samochód może
lepszym hasłem reklamowym by było Odkryj
samochód na nowo bo
Audi A8 rzeczywiście odkrywa
mam rzeczy
na nowo nie mówię tylko przycisków dotykowych czy też tak
jest czy też światłach Matrix LED w podsufitce prawda
A
przecież nie wszystko jest jeszcze aktywne Poczekajmy na odpowiednie prawa Poczekajmy na odpowiedni moment A wtedy dajcie
znać w komentarzach czy będziecie chcieli oddać wprowadzenie
w taki dziękuję za obejrzenie filmu
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCOeUTnB
Napisz komentarz
bCOeUTon
bCOeUTnu
bCOeUTou
bCOeUTov