programy
kategorie

Będzie więcej fotoradarów. Przetargi na nowe urządzania dla 18 miast

Nowe fotoradary zostaną zamontowane na skrzyżowaniach m.in. w Białymstoku, Płocku, Katowicach, Kielcach, Szczecinie i Nowym Sączu. - Powinniśmy być wszyscy zadowoleni z tego, że rozwija się sieć nadzoru nad ruchem drogowym, ponieważ w ten sposób dbamy o bezpieczeństwo obywateli. Ta optyka często się zmienia w zależności od momentu, w jakim się znajdziemy. Zgłasza się do nas coraz więcej osób i instytucji samorządowych, które proszą o instalację takich urządzeń – mówiła w programie "Money. To się liczy" dr Karolina Wieczorek, zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Jak dodała, łącznie w Polsce przybędzie w najbliższym czasie ponad 300 fotoradarów.

Tranksrypcja:Kiedy te fotoradary staną i w których miejscach? Dzień...
rozwiń
dobry, pani redaktor, dzień dobry państwu. Dlaczego nie ucieszy? Myślę, że powinniśmy wszyscy
być zadowoleni, że system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym się rozwija, ponieważ dbamy o państwa bezpieczeństwo. Ja
powiem pani redaktor, że ta optyka często się zmienia w zależności od tego, w jakim momencie życia, w
jakiej sytuacji się spotykamy. To znaczy zgłaszają się do nas osoby prywatne, instytucje, zgłaszają się
do nas samorządy, które wnioskują o instalację fotoradarów takich urządzeń, które o to bezpieczeństwo dbają,
chcą je posadowić na przykład przy szkole, przy innych instytucjach użytku publicznego. I
myślę, że to są urządzenia, które przede wszystkie
mają dbać o nasze bezpieczeństwo. I tutaj rzeczywiście postawimy wiele takich nowych urządzeń.
Realizujemy projekt zwiększenie efektywności i skuteczności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym.
I to jest, pani redaktor, 358 nowych urządzeń. Tylko chciałabym uściślić, że 100
urządzeń pojawi się w zupełnie nowych lokalizacjach, 11 urządzeń pojawi się w samochodach
nieoznakowanych inspekcji - to będą samochody, które poruszają się po polskich drogach, którymi również możemy zarejestrować
przekroczenia prędkości.
Będą to fotoradary takie klasyczne masztowe, czyli znane państwu z polskich dróg żółte
budki. One będą w nowych lokalizacjach. Będą odcinkowe pomiary prędkości również, nowość,
kamery rejestrujące wjazd pojazdu
na czerwonym świetle na skrzyżowanie, na przejazd
kolejowy - to będzie nowość, ale również kamery rejestrujące wjazd pojazdu na czerwonym świetle na skrzyżowanie.
Także te urządzenia się pojawią. Projekt unijny to ponad 160 milionów
złotych, które na te urządzenia przeznaczymy. Natomiast część urządzenia oczywiście zostanie przeznaczona na wymianę,
czyli te urządzenia, które są najstarsze, najbardziej wyeksploatowane, zostaną przez nas wymienione. Natomiast to
pojawi się, tak jak powiedziałam, w zupełnie nowych lokalizacjach i ta lista lokalizacji jest dla państwa
dostępna również na naszej stronie internetowej. Także w ogóle... Jak byśmy miały streść właśnie, w jakich
nowych miejscach one powstaną. Wspomniała pani między innymi o szkołach. Czyli to są takie miejsca, w których - bo mowa jest o
tym najbliższym przetargu, w którym akurat ma być zamówionych 30 nowych urządzeń, że one
mają być w miastach, czyli mają kontrolować przejazd głównie pewnie na czerwonym świetle czy przekraczanie prędkości na skrzyżowaniach. I
to będą skrzyżowania, które państwo w jaki sposób wytypują? Samorządy je mogą zgłaszać, czy państwo na podstawie swoich
danych zebrali to najbardziej niebezpieczne miejsca?
To jest, pani redaktor, analiza przeprowadzona, analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzone przez Instytut Transportu
Samochodowego. Oczywiście we współpracy z nami, we współpracy z policją. Również te wnioski samorządowe,
o których pani wspomniała, mają na to wpływ. Czyli wszystkie te czynniki składają się na to, w których
miejscach te urządzenia zostaną zainstalowane. Pani mówi o przetargu, który został
ogłoszony na 30 kamery rejestrujących wyjazd przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowanie, są to głównie
skrzyżowania w dużych miastach, najbardziej niebezpieczne punkty, gdzie znajdują się w okolicy takiego skrzyżowania
różne instytucje, budynki, transport miejski również, ruch pieszy się odbywa. Tak że to
są takie miejsca, natomiast czynniki, które wpływają na wytypowanie takiego miejsca, no to mogłybyśmy długo o tym
rozmawiać, ale to właśnie Instytut Transportu Samochodowego przygotował dla nas taką listę. Jeżeli jakaś lokalizacja z jakiegoś
powodu wypada, nie może zostać zrealizowana tam instalacja, ponieważ następuje na przykład, nie wiem,
przebudowa drogi, to mamy oczywiście również listę rezerwową takich miejsc, którą będziemy się posługiwać.
I tak dzieje się w każdym przypadku, nie tylko w przypadku monitoringu przejazdów wjeżdżających na skrzyżowanie
na czerwonym świetle, takie typowanie lokalizacji nastąpiło również w przypadku fotoradarów
odcinkowych, pomiarów prędkości, także w ten sposób działamy.
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)