programy
kategorie

Bez biletu komunikacją miejską. Mastercard stawia na technologię

Zamiast kupowania tradycyjnego biletu komunikacji miejskiej wystarczy przyłożenie zbliżeniowej karty płatniczej do czytnika w autobusie czy tramwaju. Karta automatycznie staje się elektronicznym biletem. Takie rozwiązanie wzorowane na londyńskim zostało wdrożone przez Mastercard w 2018 r. we Wrocławiu. – Po 6 miesiącach 40 proc. wszystkich biletów było kupowanych w ten sposób. Po roku już ponad 60 proc. jest kupowanych zbliżeniowo. Polacy kochają nowe technologie – mówi o efektach pomysłu Kamila Kaliszyk z Mastercard. Jak dodaje, władze Wrocławia równocześnie odnotowały spadek liczby gapowiczów.

Tranksrypcja:Gościem money.pl jest Kamila kaliszyk z Master...
rozwiń
Dzień
MasterCard od kilku lat inwestuje bardzo mocno w mobilność rozwiązań
Tysiące
Jak najprostszy to jest dla was i CSR Czy to już jest jednak
Jest to zdecydowanie działanie biznesowe przede wszystkim wspieramy naszych
Klient
Co znaczy miasta zajmujemy się również tą pracą intensywnie z traktorem
Tata na świecie to wszystko na 200 miast z którymi mamy bardzo mocno za awans
Projekt
Również w Polsce Takie projekty
Z paru lat się pojawi
Także
Zdecydowanie chcemy być tam gdzie są nasi klienci i to nie tylko klienci
Biznesowi
Ale również no klienci detaliczni tam gdzie są mieszkań
Tam tam też chcemy dostarczyć nasze nasze nasze usługi a ponieważ w tej
Wkręt jest taki że świat się coraz bardziej organizuje
Coraz więcej ludzi migruje do miast według Według ekspertów to jest około 6 min
Miesięcznie
Przebywa na świecie ludzi w
W związku z powyższym
No bardzo
Istotnym elementem w tej chwili naszej strategii ale też myślę gospodarki Wieluń
Jak ułatwić życie
Czyli jednak jest w tym pewna rolę odpowiedzialnego
Podzielonego prowadzę
To jest wszystko bardzo mocno ze sobą połączone bo nie chodzi tylko i wyłącznie
O sam ekonomiczne aspekty robienia biznesu
Właśnie również poprzez to że możemy wdrażać nowe technologie które ułatwiają życie mieszkańców
A przy okazji oczywiście przynoszą efekty wymierne i ekonomiczne dla samych
Zdecydowanie jest nasze
Porozmawiamy może wdrożeń
Technolog
Chyba najsłynniejsza
Korzystanie
To było wdrożenie w Londynie gdzie kartą płatniczą płacę za bilet nie kupuję
Wchodząc do metra przekładam kartę
Wysiadając z niego przykładam ponownie i pobierane są
To jest rzeczywiście najlepsze dla z punktu widzenia
Pasażera rozwiązanie wdrożone w Londynie
14
I to jest taki pierwowzór może powiedzieć dla bardzo wielu miast w Europie
W Londynie w tej chwili ponad 50% wszystkich przejazdów opłacanych
Sposób
Liczą zbliżeniowo
Ta opłata rzeczywiście nalicza się w tle
I to co jest również Ważne że w zależności od tego jeżeli nawet zmienia jakieś in
Transport
To jest opłata naliczana sprawiedliwie
W sensie
W ciągu dnia na pewno nie zapłacę więcej niż ja
Maxima
Ustalona quo
Którą pasażer jest w stanie
Wcześnie
Jak i
To jest kwota Zgodna zgodna z taryfą
Oczywiście to bardzo
No tyle że pasażer po prostu jeżdżąc w
Przykłada tylko tą kartę
I w tym momencie karta staje się elektronicznym bilet
Nie musisz już więcej o nic o nic
A opłaty naliczają się rzetelnie wklej pobierane
Skąd US konta bankowe
W Polsce tego typu rozwiązań
Pierwsze zostało wdrożone w Łodzi
Fotka
2017 roku
I był to pilotaż obejmujący jedną główną linie
Taką najbardziej prestiżową ze wschodu na zachód 32 przystanki nowe tramwaje Pesa
I co się bardzo dobrze przyjęło to jest odbiór
Takich rozwiązań
Bardzo dobrze się to przyjęło z tego względu że w ciągu pierwszych paru miesięcy to już było
100 000
Tego typu tylko i
Naje
A więc muszę to wiedzieć że był to sukces tego tego tego obroży
Co jesz
Że
Była to pora
Wprowadzona w
Tak zwana taryfa Przystankowa
Czyli de facto oznacza to że
Pasażer musiał totalnie zmienić zachowanie
Zostaje
A więc
Wchodząc do tramwaju
Nie do metalu
Bardziej bardziej oczywiste
Muszę wejść
Odbierz swoją
Tutaj wchodząc
Muszę właśnie przełożyć kartę do
Wchodząc i również przyłożyć kartę do czytnika wychodząc po ja
Aby
W systemie centralnym było informacje
Oczywiście już rozpoczął bądź zakończył
Także to było bardzo bardzo duża zmiana dla dla
Mieszkańców natomiast mieszkańcy o tym rozwiązaniu mówi że jest sprawiedliwe dlatego że Płacą tylko i wyłącznie
Za czas który spędzają w pojeździe
A ja na przykład za czas
Stoją na przystanku i czekają na to
Przyjęli to bardzo dużo zadowolenia
Też rozwiązanie skierowany do osób które podróżują nie
Dla tych którzy podróżują regularnie nadal wygrywa
Karty
Większa
Sposób na dużego leszcza
I pytanie
Pojawiają się też karty miejskie kodowane
To prawda pojawiają się
W Polsce literalnie jeszcze
Nie ma
Ani jednego takiego w
Gdzie na
Plastikowe
Fizycznej karcie
Byłaby możliwość zakupienia biletu okresowe
Jaki był to okres nie był natomiast jest to możliwe już aplika
Także także również w niektórych
Tak
Ten poziom zaawansowania i zabezpieczenia
Biletu okresowego w
Jest na tyle wysokie rzeczywiście niektóre miasto zdecydowały się
Aby aby to
Swoim pasażerom
Natomiast ja myślę że to jest tylko jej
Kwestia czasu kiedy również pojawi się możliwość
Przepisania biletu okresowe
Do plastikowej karty
A sądzi pani że takie nowe technologie mogą pomóc miastem zachęcaniu mieszkańców do przysiadu
Samochodów do
Zbiorowej podczas chyba największe wyzwanie dla mnie
Po pierwsze Zgadzam się to jest bardzo duże wyzwanie dla miasta tego że jest kwestia również ekologii
No
Wiadomo że
Do wszystkich dużych miast
Średnio o osiemdziesiąt procent
To jest To jest właśnie ten ten ruch samochodu
Także miasta bardzo mocno pracują na
Aby
Wszystko by pasażerowie się przesiadać
Transport
No ale podstawą jest jednak
Wszyscy są wygodnie ale ale polacy Już zwłaszcza są wygodnie
To może powiedzieć o Polakach na bazie Bartek to już od lat robimy wielu krajach Unii
Polacy mają wysoko ponad
Umiejętne
Adopcji
Technologii
Polacy są otwarci
Wszelkie nowinki
Co
Deliver Us w mieście w
Które właśnie ma takie rozwiązanie jak
Gdzie u
8 marca 2000
15 roku we wszystkich
Pojazdy
Komunikacji miejskiej została wdrożona możliwe
Także kart
Zabiję
Światła staje się elektronicznym
Co się okazało że już za
Po 6 miesiącach
40
Ile to było za
W tej chwili po ponad roku
Ponad 6
Kupowanych mi
Więc widać że Polacy kochają nowe rozwiązania kochają nowe technologie
Co jeszcze zauważyłem miasto-wrocław że przede wszystkim ma mniej gapowicz
Widać że to nie jest tak że się nie mogę gdzieś kupić biletu to
Wsiadam
Jakoś to będzie i się uda
Tylko w tej chwili jeżeli już jest taka możliwość a większość pola
Kartę również według
Ostatni badań Narodowego danych Narodowego Banku Polskiego 1. 2 kar
Na dorosłą osobę w Polsce
A więc Polacy karty mają Polacy chętnie mi
Płacą nimi również osoby
To zawsze włodarze miasta
Tego typu pytania do siebie czy nie wykrył
Jesteś gruby
Okazuje się że właśnie nie koniecznie tutaj akurat kaszle spl-100
Dnia Babci i Dziadka w tym roku
Zrobił tak
Takie
Które które opublikowało ogólnopolski
Avi
Wszystkich miastach grupa reprezentatywna gdzie okazało się że prawie
Używa
Bardzo wiele
I w wielu z nich używa równie bankowości
Ale karp
To przejdźmy może jeszcze do wątku
Myślę że to będzie rozlewający się
Przekonywania społeczeństwa do tego żeby przesiadają się ludzie
Środków komunikacji zbiorowej oferujecie też ona
Zbiór danych analiza Biblii tak
Łóżeczko
Nie służyć miasto
Usprawnia
System komunikacji
Chcę zapytać jak
Analityka danych dostępna
Może
Opole znasz
Odpowiedz na pytania
Dotyczące zarówno samych mieszkańców jak i ty
Także jeżeli chodzi o
To co
Jest bardzo ważne
To to
Powinny być
Usytuowany przy
Tak
Mieszkańcom było
Jaka powinna
Częstotliwość i jaki
Także to nie są tylko i wyłącznie dane MasterCard ale my współpracujemy z
Na przykład Telekom
I kiedy weźmiemy
Wspólnie pod uwagę taki zbiór informacji
Gdzie przemieszczają się
Duże
Potoki pasażerskie
A do tego gdzie jeszcze występują w tym momencie
Co można stworzyć bardzo dobry System dla miasta do zarządzania
W czasie
Potokami
Co chciałam
Jest tutaj bardzo bardzo ważnego mamy
Ustawy rodo
To są te
Absolutnie
Przestanie tutaj się identyfikować się pojedynczego
Rozumiem Dziękuję bardzo za rozmowę
Gościem money.pl była Kamila kaliszyk z Must
11 reakcji
11
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)