programy
kategorie

BMW X4 M - gdzie jest granica?

Pierwotnym założeniem SUV-ów była poprawa funkcjonalności użytkowania samochodu. Większy prześwit pozwalający na swobodne wjeżdżanie na krawężniki oraz łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z samochodu, sporych rozmiarów nadwozie oferujące większą przestrzeń we wnętrzu i praktyczny bagażnik. To wizytówka dobrze zaprojektowanego SUV-a. Nikt się jednak nie spodziewał, że ten segment może tak bardzo wszystkim przypaść do gustu. Taki rozwój sytuacji musiał doprowadzić do tego, że producenci zaczęli tworzyć pewnego rodzaju "wariacje" oparte na tym nadwoziu. Doskonałym tego przykładem jest BMW X4 M Competition, które - na pierwszy rzut oka - może być zupełnie bez sensu, bo czy sportowe wcielenie może iść w parze z praktycznością SUV-a? Gdzie znajduje się granica kompromisu i czy BMW X4 M Competition można nazwać fabryką adrenaliny? Zapraszamy do oglądania!

27-04-2020
Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
podrzucisz
Zacznę od cytatu o to jeden z komentarzy które Znalazłem pod zdjęciem tego
auta na Facebooku samochód
założenie lekko terenowy Sony prześwicie w wersji usportowionej o obniżonym
przy świecie i linie dachu mającej przypominać kupę czy tylko dla mnie to najgłupszy segment
samochodów no już wiedziałem jak opisać ten samochód rzeczywiście
spora grupa osób uważa że stół nie powinno być zbyt mocny i udawać kupę No
przecież nie auta sportowe są za ciężkie nie przepadają za zakrętami a sportowe można
do nich założyć co najwyżej buty z
drugiej strony inna liczna grupa osób kupuję o
czymś nie wiedzą popełniają jakiś błąd wyrzucają pieniądze w błoto myślę że ten samochód będzie
dobrym przykładem na którym możemy wyjaśnić
motywacja drugiej grupy osób i rozwiać wątpliwości 1:00 zapraszam
Zacznijmy
od określenia kupę według definicji znanego portalu autocentrum.pl kupę to typ dwubryłowe
go zamkniętego nadwozia pojazdu o zacięciu sportowym dwubryłowe
zacięcie sportowe czytamy
dalej charakteryzuje się jedną parą drzwi i niklu prowadzoną linie dachu
ma No właśnie długą maską z
tym trochę gorzej ale z drugiej strony kupę po francusku oznacza ścięty A czyli nie dachu tego samochodu jest
ścięta względem ich trójki niewątpliwie
jest ale
powiedzieć jak auto tego typu może być Coupe Przecież suvy były pomyślane jako bardzo praktyczne wozy prawda
prawda Zapraszam do bagażnika
tylną klapą zwiększoną spojlerem kryje się od 525 do nawet 1430 l
ustawne i przestrzeni bagażowej z zieloną kanapą 42-240 montażowymi haczykami
słowem rodzinny sportowy wóz Pamiętajcie
to właśnie od tej strony trzeba rozpocząć negocjacje zakupowe z partnerką przyrodą a
więc cięty jest
praktyczny jest Jak to było stówy
nie są sportowe o wszystkich słówek nie mówić nie będziemy ale na przykładzie BMW x4m competition widzimy
że generalizowanie byłoby wielkim błędem
wystarczy na to spojrzeć ogromne wloty powietrza 21 calowe felgi od dedykowanym wzorze
dla pakietu competition i topowe sportowe opony Michelin Pilot sport dla najlepszej trakcji ogromny
hamulce które mają z łatwością zatrzymać ważące dwie tony bestie typowe dla m lusterka progi i
ogromny muskularny zderzak z i czarnymi końcówkami układu wydechowego
suknie są sportowe tak Patrz ty na to fajnie
BMW będą zachwyceni bo mamy już rzędową szóstkę pojemność 3 litr oczywiście turbodoładowane moc
500 koni w wersji competition czy 30 koni więcej niż zwykła MK i potężny
moment obrotowy 600 niutonometrów to jest dostępny od 2600 obrotów aż do tysięcy
warto wspomnieć że silnik kręci się do ponad 7000 obrotów na minutę przyspieszenie do setki i 4 i 2/10 sekundy
a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 285 na godzinę jeśli jest się na podniesienie jest
fabrycznych w 150 pakietem Driver napęd kierowany jest przez specjalny układ m x dla których znanych choćby
z wodorem 5 kierowca może ustawić charakterystykę
nowy nie są sportowe Zapraszam do wnętrza bo tutaj zobaczycie znacznie więcej sportowych ustawień Zacznijmy
od trybu działania skrzyni biegów w której przyciski wybierające i sterujące ten znajduje się tak
bardzo pod ręką że bardziej już się nie da na szczycie lewarka Zresztą
specyficzne wygląd i sposób włączanie biegów to też wizytówka modeli m sposobach mamy przyciski do
sterowania pracą silnika twardości zawieszenie oraz czułości układu kierowniczego na ekranie możemy dodatkowo
ustawić tryby pracy kontroli trakcji od całkowitego do zabawy w bezpiecznym zakresie czy MDM
aż do najbardziej czujnego DSC on
Zresztą sportowy charakter to nie tylko elektronika i ustawienie to też wykończenie ich klimat we wnętrzu Atego w x4m
nie brakuje fotele z fantastyczną dwukolorową skórą pełnym zakresem regulacji podświetlony logiem m
w zagłówku i koniecznie już kształt kierownicy jest czerwonymi przyciskami oprogramowanie zapamiętanych ustawień parametrów pracy
silnika zawieszenie oraz wspomagania kierownicy w
nowo sportowym sumie nie ma co marzyć analogowych zegarach ale te elektroniczne w BMW mają sporo charakteru i
trudno pomylić je z jakimikolwiek innymi na rynku poza
tym praktyczność tego wnętrze jak jakość wykończenie
nie pozostawiają przestrzenie do narzekań a propos przestrzeni przecież sówek miało być też bardzo praktyczny a więc Zróbmy test dwumetrowca
więc twórca teoretycznie jest bardziej ryzykowne ale zobaczę przestrzeń dla kierowcy martwić się nie musimy zakres
regulacji kierownicy jest potężny również o fotelu wspominałem że mam mnóstwo różnych ustawień i o jednej
rzeczy jednak bym wspomniał o to że choć te fotel Wyglądają na takie ze zintegrowanym zagłówkiem to jednak
mają elektryczną regulacją wysokości ustawienia nagłówka i to jest na rzecz wyłączenie świetnego
wyglądu i typowo sportowych foteli charakteru tych foteli z bezpieczeństwem to mi się podoba nad głową miejsca też pod
dostatkiem 3 jeszcze się mieszczą więc to umówmy się dwumetrowiec z przodu w x 4 nie
będzie miał problemu ze znalezieniem właściwego miejsca za kierownicą
z tą sytuacją trochę się zmienia i z tyłu można by dojść do wniosku że połączenie słów i Coupe to rzeczywiście nie
jest idealny pomysł ale uwaga prawa do głoszenia takich stwierdzeń mają tylko będziecie dwumetrowych kierowców
rodziców właściwie Dlaczego już tłumaczę otóż na długość miejsca za dobrą sprawę nie zabrakło bo Popatrzcie Ja
tutaj siedzę bez problemu się mieszczę AKO Chodź dotykają fotela przede mną to jednak nie jest otwarta skoro po tylko miękkie
tworzywo na stopy miejsca również nie brakuje a nad głową No cóż tak jak widzicie Ja nie muszę się garbić
ale gdybym miał centymetr więcej przestrzeni głową jednak czułbym się tutaj bardziej komfortowo i to jest jedyny punkt dla
zespołu dla drużyny która twierdzi że suvy kupę bez sensu tylko jeśli macie 2
m a przed wami siedzi w metrach natomiast
sytuacja się zmienia jeśli przede mną dwumetrowiec niech jedzie wtedy delikatnie się Przesuwam do
nad głową zaraz robi mi się tutaj 2 rzeczy palcowanie przestrzeni i wszystko jest w najlepszym porządku to
jeszcze w porządku to że mamy tutaj nawiewy że mamy podgrzewanie kanapy w kolejnych pozycji
mamy wyjścia 12 woltów taki
mały schowek brak jeszcze nie tak jak widzicie za fotelami ale
dwie potężne kieszenie w drzwiach miękki
podłokietnik oczywiście
uchwyty na kubki oświetlenie nad głową mocowanie ISOFIX niewielki
dosyć zakres regulacja zagłówków to pozycja to jest Górna pozycja wynika to z tego że
podsufitka wchodzi już w tym miejscu tak nisko że Tychy zagłówku wpadnie się bardziej nie da no i uwaga
Jeśli ktoś chce tutaj
siedzieć bardziej pionowo to może to zrobić jest odpowiednia dźwignie po prawej lub po lewej tutaj stronie i ustawiamy
sobie w ten sposób W pewnym niewielkim ale jednak w pewnym kąt pochylenia oparcia również
na tylnej kanapie widziałem
też komentarz że bezsensowne jest łączenie samochodu terenowego z tak wielkimi kołami i tutaj mam bo
wiesz to nie jest auto terenowe auta nigdy nie gadał w teren po drugie to są wielkie okoła oczywiście bo 20
jedynki Ale profil mają 40 więc tej gumy wcale nie ma tak tak mało ale przede wszystkim najważniejsze samochodów
tego typu nie kupuje się po to żeby jeździć nie w terenie tylko po to żeby do nich wygodnie wsiadać Uwierzcie
mi
to robię w x 4 m x 4 w x y w każdym słowie dużo wygodniej dużo przyjemniej
niż w przypadku 911
wracając do kół atakowanie krawężników również W tych samochodach nawet na jeszcze niższym profilu jest prostsze w mieście to
nikt nie narzeka że sportowe stówy są drogie może liście panie nie są stary m standardowej wersji
kosztuje 434400 zł i się ze strony mieć wersję komplet 1000 lat trochę czarnych dodatków
i oczywiście te 30 musimy dopłacić 44000 zł No i oczywiście n Driver który podnosi prędkość maksymalna
to 12000 więc Możemy założyć że ten samochód kosztuje około 5 złotych
Jacku
ten samochodem jest rzeczywiście kolejną doskonałą okazją do tego aby podyskutować Czy psy
mogą być sportowy i czy samochody z wysuwanymi zacznę
Może od tego jaki posiłek
powinien być słów bo przede wszystkim wygodny i komfortowy prawda czy ten samochód potrafię być wygodny gotowy no tak wiesz akurat chwilą
pokazuje jakiego za siebie sportowy bo wyjechałem teraz na Zakopiankę i mogę dodać gazu i wybiegając do przodu o tak o tak ale za chwilę do tego Spokojnie spokojnie miałem powiedzieć około
porcie na prawy pas ruch na drogach Zakopianka jest w dobrym stanie w tym odcinku jedziemy i co zmieniamy
tryb na efficiency No tak to zrobię ten weekend Komfort
komfort i ten samochód zaczęła płynąć ten samochód naprawdę powinien być dumny komfortowy skórze jest mały problem Problem
polega na tym że
tak długo jak jadę taką
właśnie równą drogą taką Zakopiankę to
mogę iluzje tego że jadę komfortowym
samochodem ale jeśli z jadę ale jadę na drogę a
tutaj w Mogilanach no
to okej jeżyna po której jechałem przed chwilą niestety jest bardzo cienka i zaraz pod tą pierzyną jest
niestety bardzo
twarde sportowe auto niestety punktu widzenia kogoś kto Wschowa kontakt uprawę z
ale to jest takie rozwiązanie jest taka że w każdej chwili nawet jadąc w trybie Fish and Komfort Komfort jestem w stanie jadąc 50 a jadę
50 zrobić raz
dwa Proszę bardzo i jadę dalej samochód wykonuje to szybko bardzo posłusznie leniwie
wracać i
nudząc się robię to perfekcyjnie oczywiście troszkę czuć się to że mamy to dwie tony i to dźwignie dosyć wysoko Ale biorąc pod
uwagę bardzo dobre opony i biorąc pod uwagę tamtą technik sekcyjny zawieszenie i
to że układ
kierowniczy to bardzo utrudnia
tak naprawdę testu łosia w tym samochodzie układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni i od skrajnego odpowiednie pozycje z
menu pozycji ma zaledwie 2 obroty Co oznacza że wykonują ten ruch Ja Skręcam koło nie tak jak w innych autach odrobimy tylko
bardzo mocno Tym niemniej ten samochód bez problemu Ten manewr wykonuje w trybie totalnie komfortowy sobie
radzić więc psów który
jest prawie że komfortowy No chyba że jeździmy po dłuższym pogorszy drogach nawet
w trybie komfortowym jest prawdziwym sportowcem takie
było to niemożliwe Oczywiście tych tego tego typu autach Nie chodzi o to żeby było
to auto wyłącznie
posłusznie posłuszne nawet w trybie komfortowym to działa to żeby na życzenie stało się to auto bardzo
sportowe A więc czekam na przykład M1 i mamy je za jednym zamachem Sport Plus Sport
te przedstawia kluski z pod czy spod plusy i ten samochód staje się od razu twardszy od razu szybciej reaguje na gaz od
razu kierownica
staje się dzisiaj bardziej responsywny to taka taka
jeszcze ostrzejsze jeszcze bardziej precyzyjne wszystko
to zmienia się na plus a nawet na sport plus i w tej chwili mamy do czynienie już zespół który
to ciekawe jak przyspiesza nawet to niewiele ponad 4 sekundy do setki poza
tym nie daje jakieś takich niesamowitych odczuć okej
510 Koni Ale to tak TT 510 koni wiem co robić
i tutaj mamy do czynienie raz z
tym że że to nie jest takie auta ale to jeszcze z takim zjawiskiem jakie występuje w samochodach luksusowych mamy
nie stanowi to przyspieszenie ale
da się go prędzej zmierzyć odpowiednim urządzeniem niż poczuć Bo wyciszenie luksów
w środku jakby odcinają nas od tego co tak naprawdę się dzieje
w tym momencie Czujemy że nas wciska w fotel ale nie
odczuwamy całości tego tego co się dzieje podczas do setki więc oczywiście wysokie
niskie 4 to jest fantastyczny wynik ale tak do końca aż nie Czujemy że to jestem w odczucia są tak na 5 sekund mniej więcej
to jest tak jak mówię typowy dla samochodów
luksusowych jest jeszcze jedna rzeczy które warto wspomnieć to jest niechęć do redukcji 600 niutonometrów komputer myśli bo ty chcesz odblokować te jedzie wciskasz mocno gaz C60 Proszę bardzo jest 60 nie musiał wydrukować muszę to kilometrów
do do dyspozycji po co Ale w budce większości sytuacji powiem super ale w trybie spod spod plus w trybie M1 myślę chciałem ją wszystko żeby tarnówce miały miejsce teraz filozoficzne pytanie sportowy
słów czy
to ma sens Ja bym tak ostro z mojej perspektywy ja
jeżdżę z tym samochodem Bawię się nim jak szczeniak podoba mi się jaką skręca podoba mi się jak on przyspiesza ale przywiozłem żonę parę
razem tym autem i twierdzisz że że że powinien się nauczyć tym samochodem jeździ że tak naprawdę takim autem powinno się jeździć po Stalinie nie powinienem za chwilę ciskać gaz słuchać jak to brzmi i udowadniać
Popatrz takie wielkie auto takie wysokie auto taki ciężki auto i popatrz jak się trzyma w zakręcie niesamowicie nawet opony nie
pisałam ale halo halo drogi małżonku słyszę musisz
jeździć tym samochodem do stajni i załóżmy że się nauczy jeździć samochodem
dostojnie tak żeby żona była zadowolona i żeby w sumie sam dostać już 200 Pozdrawiam wyrywać na pierwszym na światłach tylko że pojawi się problem bo skoro już jeżdżę tym samochodem także nie
wykorzystuje jego możliwości to pod sobie te literki l mi ten komplet i wtedy wystarczy jakakolwiek
inna zwykła ich córka prawda No ale z drugiej strony jak
będę nim jeździł non stop sportowo to wtedy po pierwsze dlaczego nie kupiłem M4 a
po drugie żonę i tak w końcu każe to sprzedać bo jadę tym
samochodem w trybie wyłącznie sportowym bo nic wspólnego z wyjazdu rodzinną więc ja tego auta nie kupił bo miałbym cały czas konflikt interesów
ale generalnie Cieszę się Cieszę się że takie
samochody powstają i cieszę się że ktoś się podejmuje tak wcale nie trudnego zadanie właśnie połączenie ognia i wody komfortu i Sportu suvów
i aut elektrycznych powiedziałem to da się dołączyć też właśnie x4m w pewnym i kontroli sami ptasie wymacać i znaleźć i zauważyć i dostrzec i opisać ale mimo wszystko to połączenie wyszło i chyba dobrze tylko da się połączyć sport
i prześwit Trakt styl który
się efekt końcowy jest pewnego rodzaju kompromis ten bo ten samochód nigdy nie będzie aż tak sportowych samochodów wyłącznie
sportowy i aż tak praktyczny jak samochody wyłącznie praktyczne ale umówmy się większość klientów i tak nawet się
nie zbliży do granic tych
kompromisów które tutaj zostały osiągnięte więc mamy do czynienia taką przydomową fabryką adrenaliny która
nie dowiedzieć się w żadnej również tej rodzinnej sytuacje a jeśli któryś się z mniej zorientowanych kolegów zacznie się
śmiać że suvy
nie mogą być sport po prostu powiedz mu naprawy
fotel niedowiarku
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)