bCXMnqSY
bCXMnqTc
bCXMnqTg
programy
kategorie
bCXMnqSZ

BMW X7 - powodzenia z szukaniem miejsca

Ile miejsca potrzebujemy, by zaparkować BMW X7? I dlaczego jazda po Krakowie dużym SUV-em z Bawarii jest tak stresująca? Zapraszamy na test BMW X7.

30-04-2020
Tranksrypcja:mówiłem...
rozwiń
już kiedyś że to co nazywamy w Europie dużym wpływem w Stanach nazywany jest suvem średniej
wielkości z drugiej strony to co moje określamy mianem wykończenie Premium w Stanach jest luksusowym wykończeniem nawet
takie dosyć drogie amerykańskie samochody nie są tak dobrze wykończone jak te dosyć drogie W Europie można więc
powiedzieć że samochód idealny który jest po europejsku dobrze wykończony i po amerykańsku
duży Można tak powiedzieć ale tego nie powiem bo mam powody Zapraszam na test BMW X1 wygląd
X7
był już przedmiotem dyskusji niewiele można dodać Tak jest monstrualne z drugiej strony większość
tych dyskusji jest to co na na bazie oglądanych zdjęć lub filmów Tymczasem na żywo
ten sam wcale nie jest ociężały jest podoba mi się to słowo po teście BMW serii 7 jest monumentach
a najlepiej Widać to po grillu potężnym jak to w nowych BMW ale też wcale nie za dużo
w stosunku do reszty tego samochodu bo reszta też Jest potężna pod tym autem gubią się nawet 22 calowe
koła tyle komplementów proza życia jakieś 2 lata temu na alejach Trzech Wieszczów w Krakowie zwężona pasy ruchu teraz
szerokość pasa to równe 3 max7 ma równe 2 m szerokości a z lusterka 2
m 22 cm a to oznacza że jadąc środkiem pasa mamy po 19 zalewie
centymetrów zapasu do przestrzenie dla samochodów obok biorąc pod uwagę że w dzisiejszych czasach jeździ wpatrzony w telefony
i niekoniecznie kontrolują samochód na pasie możecie sobie wyobrazić jak stresująca potrafię być jazda X7
No takiej wąskiej drodze ale to nie wszystko wymiary miejsca parkingowego 2018
roku wynosiły 5 m długości co najmniej 2 m 30 cm szerokości a więc parkingi wybudowany
do dwóch lat wstecz mają za takie właśnie wymiary po pierwszym stycznia 2018 roku przepisy
zmieniły się standardowa szerokość nowych miejsc parkingowych to już dwa i pół metra szerokości kiedy długość pozostała
ax7
ma 5 m 15 cm długości a odcięto jest naprawdę sporo chodzenie można za
dyszkę złapać więc na Dzień dobry wyznajemy 15 cm poza obrys miejsce szerokością jest
jeszcze gorzej bo jeśli weźmiemy pod uwagę 2 m i 50 cm szerokości i 2 m szerokości bez lusterek
to po zapakowaniu możemy otworzyć to najwyżej O tak i miejsce nam się skończy
tym czasem potrzebujemy o tyle w miejscu jak
żyć nie
jeździcie się więc jeśli zobaczycie starannie zaparkowaną X7 inaczej to po prostu
się nie da żeby zobrazować tą skalę problemu na początek zmierzyliśmy szerokość tych miejsc parkingowych wyszło do 2
m 50 cm i postawiliśmy f-pace SVR którego też mamy w redakcji i akurat dokładnie
tak jakby tutaj stała inne x siódemka i popatrzcie jak jest z miejscem na
otwarcie drzwi Przepraszam
ale tędy raczej wyszedł się nie da minimalnie
przechylony
a
sprawia że przednie drzwi na dobrą sprawę też nie dają się otworzyć dostatecznie szeroko aby to wysiada nie było w ogóle możliwe
nie mówię o komfortowym wysiadać ja teraz wybierzemy ten samochód stąd po otwarciu drzwi Ile tak naprawdę na szerokość potrzebuję
ich Siódemka sądzicie że miejsca na szerokość potrzebujemy naprawdę bardzo dużo ja teraz zrobię tak jest skrót
myślowy metrówka
zrobimy teraz taki szybki pomiar Ułożę
metrówkę dokładnie w miejscu w którym kończą się drzwi oczy tutaj teraz
możemy zobaczyć ile BMW X7 potrzebuję na szerokość aby komfortowo otworzyć wszystkie
drzwi waga
4 m i
tak na oko 3
centymetry także
powodzenie z miejscami o szerokości 2 m 50 cm Na
szczęście pomimo olbrzymiego rozstawu osi który wynosi ponad 3 m 10 cm samochód i jest
całkiem zwrotny ponieważ ma tylną skrętną część pakietu Executive Drive za
ponad 20000 zł deska
rozdzielcza przypomina Oczywiście ta strona niedawno serię 8 punktem centralnym najważniejszy Myślę
że jest system Live cockpit to się składa z dwóch ekranów o przekątnej ponad 12
cali ekran przed kierowcą zastępuje analogowy
zegary O już jesteś zauważyliście coś dziwnego tak pomyślałem sobie że skoro BMW nie chciało
się wysilać i we wnętrzu i siódemki widzimy dokładnie to samo co w piątce to tylko ja mam się wysilać i nagrywać
na mowa o p wrażenie z wnętrza puściłem wam to samo co mówiłem przy okazji testu BMW X5
na szczęście od słupka b wszystko się zmienia ale na chwilę zostaniemy jeszcze z tą kryształową gałkę
zmiany biegów Co oznacza że na pokładzie jest pakiet First Class za 35000 zł a to
oznacza że mamy na pokładzie sporo fajnych gadżetów oprócz takich różnych dekoracje i mamy też dach
Skylines z podświetleniem mamy ekrany z tyłu mamy masaże w fotelach
mamy też domykanie drzwi i parę innych gadżetów i aktywną wentylacja foteli to się znającym
jest aktywna wentylacja foteli okazało się że jest to taki rodzaj wentylacji który się automatycznie
dostosuje do tego co się na przykład na zewnątrz samochodu czy na przykład Jeśli jedziemy
i włączamy wentylacje i na zewnątrz jest 20 stopni to momencie kiedy się zrobi 25 wentylacja
automatycznie przez tak aby skompensować to ciepło które będzie wpłynęło do nas na
zewnątrz i inne oczywiście nie funkcje również tamtej aktywny lasy są a więc zwykła wentylacja
foteli już nie jest najlepsze to możecie mieć A jak już ktoś wydał 35 tysięcy na pakiet First Class to pożegnał
się też 17 tysiącami na pakiet innowacji czy na cały szereg systemów ich laserowe
reflektory i rozszerzony jego asystenta parkowanie ten
numer 2 w tym samochodzie to czysta formalność czy z przodu
nad głową mamy pięć palców wolnej przestrzeni to pomimo że mamy to okno dachowe kierownicy regulujemy
oczywiście elektrycznie zakres regulacji jest również potężny więc możemy tutaj naprawdę dostosować się pod kogoś kto ma nawet ponad
2 m jest zakres regulacji przy Hotelu również jest bardzo duży możemy tutaj wyregulować elektrycznie praktycznie wszystko
łącznie z długością siedziska jak również pozycję zagłówka to też regulujemy elektrycznie szerokości
także odcinek lędźwiowy wiadomo dwóch osiach wszystko jest możliwe oprócz jednej regulację
okazuje się że punkt mocowania pasa bezpieczeństwa z jakiegoś powodu nieruchomy tylko to nie
można tego przesunąć ani elektrycznie ani mechanicznie być może za tym wszystkim idzie jakaś filozofia i uzasadnienie Może
trzeba się dostosować z fotelem i jeżdżą z góra dół tak aby być się względem tego miejsca w
na odpowiedniej wysokości nie wiem ale na szczęście znalazłem coś czego mogą się czepić a
tak to wygląda z tyłu ich Siódemka jest w piątki dłuższa o 23 cm spora część tego przypadło
oczywiście na miejsce z tyłu rasy mówiące różnica w cenie pomiędzy x 5 a x 7
to 440000 to na startowe kontra 483 ale spłaciły 43000
między innymi jest za 23
cm więcej za długo więc 2000 za centymetr ale BMW uznało że
ważne jest nie tylko długość ale jej szerokość Dlatego z tyłu wylądowała wylądowały dwa fotele
zamiast kanapy Popatrzcie co to się dzieje mam klucz swój podłokietnik mogę go traktować
mogę sobie ustawić mam super komfortowe widać bułeczki mięciutkie do spania
nawiewu oczywiście na słupku B na wieżę oczywiście na środku taką konsole dosłownie tutaj na środku z
wyjściami usb-c osobnym jak się systemem audio oczywiście podgrzewanie oczywiście
osobne 2 klimatyzacja miejsce na kubeczki dumna napis X7 i co tam jeszcze ekrany o których
już wspomniałem mnóstwo miejsca nad głową no praktycznie niewiele mniej niż w to co ma kierowca i ciągle
jeszcze dalsze regulacja Popatrzcie mogę się teraz rozłożyć praktycznie do spania przesunąć
się troszkę bardziej do przodu do tyłu to wszystko jest to możliwe elektrycznie A dzięki temu że nie
mamy to kanapy tylko mamy to właśnie 2 osoby ale mamy to super komfortowe podróżowanie na
długich dystansach miejsca na stopy również nie brakuje takie jak tam widać pod fotelem od strony praktyczne
kieszenie 1/2 Mamy również potężne potężne Chociaż jak
nam ten model powiedziałbym że dosyć słabo wykończone wnętrze kieszeni przecież ta część na przykład
jest miękka więc trzeba przyznać że sam dół drzwi tylnych
drzwiach wciąż imponuje jakością
także dobrze się jeździ ale
jest pewien problem Zaraz
wam powiem o co mi chodzi ale najpierw przesunę się na fotelu z tyłu ta bardzo do przodu jak
bardzo mi to pozwala obudowa fotela kierowcy To jest chyba to właściwe ustawienie kiedy
jeszcze siedzą zupełnie komfortową i chwilę Przejdziemy się do trzeciego rzędu a już się tłumaczę Dlaczego rozplanowanie
2 z przodu dwa z tyłu i dwa w bagażniku moim zdaniem nie zawsze się sprawdzi to dziwne wycie z rodziny
2 plus 3 w każdym innym samochodzie rodzice siadają z przodu trójkę dzieci z tyłu i jedziemy Bagażnik jest cały do dyspozycji vx7
przez to że jest taka a nie inna koncepcja jak tylko pojawia trzecie dziecko okazuje się że jedno zawsze musi
siedzieć w bagażniku pojawi się z tego no sporo różnych niedogodności No bo tak Bagażnik jest częściowo zajęty który dziecko musi
wstać miejsca i pozwoli ci wejść na temu która będzie siedział w bagażniku ktoś w końcu musi siedzieć
w bagażniku i ja wiem że dzieci lubią siedzieć w bagażniku ale co mi przez jakiś czas potem może to być troszkę potliwe więc ta koncepcja
ma też plusy Ale
ma też nie ma co trzeba o nich pamiętać Ale zobaczcie jak byłem w rozładował o sposób zajmowania miejsca w trzecim rzędzie
najpierw przesunął się fotel kierowcy następnie elektrycznie całkowicie dojechał do przodu fotel pasażera z tyłu a
teraz ja zajmuje miejsce w trzecim rzędzie Wygląda
to tak że nad głową wciąż mam dostatecznie dużo przestrzeni mam to miejsce na kubeczki mam
to miejsce źródła ładowania źródła prądu do ładowania telefonów komórkowych mam to oczywiście
okno dachowe swoje światełka odpowiednie grzanie tylnej kanapy właściwie w tych
dwóch foteli z tyłu również osobną to już 5 lata strefaklimatyzacji jak
również nawiewy to na podsufitce raz i dwa co ciekawe fotele z tyłu
mają regulację pasa bezpieczeństwa w poczcie to czego nie ma na słupkach b znalazło
się na słupkach Tak i teraz pytanie czy miejsca dla dwumetrowca będzie wystarczająco dużo nawet w
rzędzie zobaczymy fotel właśnie dojeżdża O
i teraz hotel dojechał chyba potem nie w drugim rzędzie No i ja wciąż tak
jak mówię no wysokość mieszczę się bez problemu ale z miejscem na nogi już nie nie ma tak różowo ale powiedziałbym
że i tak jest To chyba jeden z największych samochodów który trzeci rząd siedzeń
oferuje praktycznie bez kompromisów tymi fotelami w trzecim rzędzie sterujemy
oczywiście też elektrycznie one się chowają one się same rozkładają możemy to zademonstrować dla
przykładu Może to być na przykład zestaw przycisków tutaj i
to możemy zrobić w ten sposób w
pewnym opóźnieniem hotel
zaczyna się składać gdyby ten fotel był za bardzo odsunięty najpierw podjechał do przodu żeby to przebiegło bezkolizyjnie Właśnie się
odsuwa i mamy fotel złożony to za jednym dotknięciem możemy jednak części jeszcze do bagażnika jestem
mówią jak już jesteśmy przy bagażniku bo ja z nim pięć otwiera się na 2
segmenty Nazwijmy to czym niechcący chyba tego nie było ten dolny również otwiera się elektrycznie i mamy
przed
otwarciem tych foteli z tyłu 700 litrów pojemności ponad 2 m3 po złożeniu oparć foteli
w drugim rzędzie więc samo potężny
zwróć uwagę tutaj po lewej stronie mamy właśnie przyciski
którymi możemy sterować nawet fotelami to patrzcie w
drugim rzędzie i tam teraz fotel nam się składa No
tak podjeżdża również ten poprawy jak najbardziej ze sobą kierowca na drzwiach kierowcy również męskie przyciski do sterowanie fotela
w drugim rzędzie a tym tym przyciskiem możemy złożyć fotel w
trzecim rzędzie to
wszystko trochę chyba coś tam się musi odblokować ale finalnie to
widać gdzie je Zwróć uwagę na dwa ciekawe przyciski jeden z nich mówi Max i jest narysowany ludzik drugi Max i jest narysowany narysowany
walizka czyli o takim jednoprzyciskowy msze w formatowaniu przestrzeni wewnątrz samochodu które
miał efekcie danej więcej miejsca na bagaże albo też najwięcej miejsca dla ludzi Więc na skróty mo rzeczy tutaj osiągnąć
warto jeszcze zajrzeć pod podłogę bagażnika mamy to schowaną roletę Która
mimo że jest znacznie szersze niż to co to widzimy jednak tam się Troszkę trzeba pokombinować ale się uda Nie
no i ta roleta jest tutaj oczywiście za drugim rzędem teoretycznie do ułożenia to mamy jeszcze takie dodatkowe taką
półeczkę osłania zawartość bagażnika za trzecim rzędem ta bułeczka również w mieście się nie pod spodem
też da się to zrobić i z ciekawostek mamy to klapkę i pod tą klatką uzyskujemy dostęp do
akumulatora takie częściowy głównie do klemy akumulator umówiłem z nie
ma tutaj za wiele do powiedzenia dostaję tylko wycinek tego
samochodu do swojej dyspozycji a
wszystkie techniczne tematy ogarniać
Musi ktoś inny że
o tym
że mamy to
elektryczne sterowanie przyciski i możliwość otwierania samochodu ruchu stopy nie będziemy opowiadać bo to jest oczywiste to
myślę że BMW miało trudno Mercedes
ze swoim GSM bo po mieście jak ma się prowadzić taki samochód po dwie i pół tony masy własnej ponad 5 m długości Przed świtem i środkiem masy gdzieś w kosmosie ale może nawet z wykorzystaniem najlepszych możliwych
technik ustawieniu tego na temat zrobienia tego również dobrze od strony dynamiki jazdy czy
wsadzenie mocnego silnika ale też aktywnego zawieszenie które zapobiega przechyłomierz dodanie do przykład skrętnej tylnej osi które też całkiem
sporo zmienię świata odczucia z jazdy to jest wciąż potężny wielkie
cię auto które prowadzi się będzie odpowiednio
pewnych rzeczy nie możemy przeskoczyć bo fizyki
po prostu nie oszukam więc dlaczego mówią o Mercedesie Więc
siłą rzeczy ten samochód musi się przede wszystkim prowadzi Zresztą po co ktoś miałby inaczej
kupić bardzo komfortowo luksusowo i płynnie
i to jest sens istnienia takiego samochodu przewożenia z punktu b a do b całą
załogę w takim
bardzo luksusowym otoczeniu no i do kogo Do kogo bardziej pasuje taki opis właściwości jezdnych
komfortu jazdy luksus przemieszczania się wiadomo że bardziej do Mercedesa kojarzymy nie tylko luksusowe
cechy ale też dynamikę jazdy w takim wydaniu bardziej Sportowym a tutaj cię o jakiś wielkich emocjach zjazdy
kiedy walczymy na dobrą sprawę o jako tako niezłe prowadzenie używając wszystkich dostępnych technicznych
środków są w ogóle dostępne na pokładzie i w Arsenale danego producenta więc
oczywiście byłem u zrobiło co tylko mogło
a więc pod maską ma fantastyczne silnik 400 koni 761 m To wszystko daje nam przyspieszenie niewiarygodne swoją drogą wysokie
niskie 5 można z tego zrobić nawet wysokie Cztery sekundy do setki jeśli kupimy
bez silnikiem benzynowym ale wydaje mi się że to właśnie wersja m50d jest tą jedyną słuszną i pas nie Z uwagi na to że jest to mimo wszystko krążownik rodzinne auto do jazdy na dalekie dystanse a to znaczy że jak mi dziecko zaśnie w
foteliku to ja nie chcę się zatrzymywać na 3:00 podczas tej jednej podróży tylko ja dojadę i jadę i końca nie
widać i zasięg na przykład 800 kilometrów po zatankowaniu do pełna więc diesel który jest oszczędny pasuje mi do tego samochodu
dużo bardziej a więc te niskie 5 to i tak jest bardzo dobry
wynik to są kompletnie go nie czy to jest ciekawe na papierze to robią ogromne wrażenie podczas przyspieszania wcale ten
ma jest atencja śmierdzi autobus tak tam kradnie wraże że
w ciekawy gaz do dechy i
dzieje się niewiele niech powie że nie dzieje się nic ale to nie jest jakieś śmierci masaż pleców godny przyspieszenie 504 test
po prostu jazdę i nagle mamy na liczniku 100 kilometrów na godzinę po pięciu sekundach więc bardzo specyfik wrażenie zjazdy jednocześnie Druga
strona medalu skoro już mamy ten
tą masę ten prześwit przez
kogoś mamy te gabaryty w tym momencie to zacznę jednak być widoczne życie
tak jak jedziemy teraz na wprost spokojnie i
bo w miarę dobrej drodze to można się tylko cieszyć z tego co Co my tu mamy do dyspozycji fantastyczny koło cichy cisza Natomiast jeśli będziemy chcieli szarpnąć ten samochód bardzo mocno skręcisz nie na nie w ramach testu łosia tylko na przykład skręcić
ulice prostopadłe i zrobić to nie Talks nawet jeśli technika wyrobi i uda nam się to zrobić w miarę dobrze bez ratowania nas elektroniką
czy byśmy w sumie jeszcze nie zdążyła nie zdarzyło zrobić żeby wyprowadzić te są aż tak bardzo to i tak gdzieś tam na końcu opony muszą przenieść ten potężny ciężar i przenieść te wszystkie obciążenie I to już jest
ekstremalnie trudne Czujemy że opony się ślizgają że pracuję
że piszczało więc jest to miejsce w którym widać że jest to kolo ogromny i wysoko postawiony kolor natomiast wracając do tematu Asia sprawa jest dosyć ciekawa no bo jedziemy tą 50 robimy
mocny zakręt w lewo mocny w prawo wracamy na swoje miejsce samochód No trochę się przechyla trochę tak ale czuć jak tylna skrętna oś w sprawie że on się tak idealnie ustawia do tych manewrów że No
pracuję owszem
Otwórz nie zmienia was posłusznie wraca na swoją zasłona swój pas jedzie sobie dalej zero jakichkolwiek wrażeń po prostu wykonał jedzie Darek zero wsparcie elektroniki
to co mi się nie podobało w BMW serii 8 to
co Uznałem za całkiem słuszne w x 500 x 7 fantastyczną roboty trasa skrętna tylna oś jest absolutnie
objawienie w tym samochodzie nie jest ciekawe Zresztą jak zaczynamy przy takich niewielkich prędkościach w ten
sposób w tym aucie ruszecki to czujemy że ten samochód nie skręca tak jak w tutaj mamy tylną oś tutaj przednią w ten sposób Tylko
w ten sposób idziemy na środku jest
nieruchomy kierowca a wokół kręci cały samochód to
niesamowite wrażenie czuć jak on jest gotowy do zmiany kierunku jazdy tak jak mówię tak długo jak będziemy pamiętać o jego parametrach ta zmiana kierunku jazdy może być zadziwiająco
w i płynna i przewidywalna i Właściwa i mogę kontynuować jeszcze długo jak to ona dobra jest natomiast
jeśli przechowujemy przesadzimy i
zrobimy o jest za
daleko o jednym obrót za mocno No to poczujemy że że że jednak ta masa kto będzie daje się widoczne Dzięki tej właśnie tylnej skręt się ten samochód fantastycznie również oszukuje nas w mieście wydaje nam się że idziemy znacznie mniejszym autem znacznie takim bardziej z innym
autem autem które nie boi się tych ciasnych miast pomimo że obiektywnie naprawy Trzeba się do tego
przyzwyczaić i jest do czego się przyzwyczaić Bo jedne z lusterkami ten samochód od wspominały zajmuje praktycznie cały pas i No i musimy mieć baczność ale to jest takie przyjemne w sumie bo bo
bo jednak ten
samochód jest takim wydarzeniem na drodze ludzie zwracają uwagę widać że to jest coś wyjątkowego I to jest coś wyjątkowego bo jednak zrobienie
takiego kolosa tak sprawnie jeżdżącego tak przyjemnie jeżdżącego tak super mocno przyspieszającego
No to nie są proste rzeczy i to się w tym przypadku bo udało Mleko jest pytanie które prawdopodobnie zadacie czy GLS czy X7 No jak dla mnie raczej x Siódemka to dlatego że
Mercedes oczywiście prowadzi się tak jak pasuje
prowadzić się Mercedesa ty tak żeby komfortowo luksusowo jeszcze też potrafi pokazać pazur
Ale w
pewnym momencie jednak się poddaję i jakbyśmy uświadomić sobie że jest
to jednak auto które ma swoją masę i musimy to uszanować w tym przypadku mam wrażenie że ten granicy Zostały przesunięte nieco dalej i
ten samochód potrafi zrobić więcej pomimo swoich gabarytów
i swojej masy i swoją także chodźmy od tej strony Moim zdaniem BMW tutaj spełnił obietnicę Iza marką która kojarzy się z wrażeniami z jazdy nawet
w wydaniu takiego mastodonta
i duże wrażenie zjawy jak na tego mastodonta Moim zdaniem całkiem obiecujące Popatrzcie
skręcamy w miejscu praktycznie ja jeszcze do tego przyzwyczaiłem i tak na koniec zastanowimy się dlaczego ktoś miałby wybrać X7 zamiast x 5 dla prestiżu z całą pewnością dla komfortu
jazdy w trasie na pewno taką jazdy po mieście w
życiu ten samochód chodzi łączy te najlepsze cechy Europy czyli fantastyczne wykończenie z tymi najlepszymi cechami ze
Stanów Zjednoczonych czyli monumentalnym rozmiar M to
jednak Wydaje mi się że w europejskich miastach może być ze swoim rozmiarem trochę kłopotliwe i Dlatego wydaje
mi się że X7 nie będzie podyktowany takimi powodami jak bo potrzebuję
tylko dlatego że chce I mogę I
taki wybór też szanuje
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCXMnqTl
KOMENTARZE
(0)
bCXMnqTX
bCXMnqTe
bCXMnqUe
bCXMnqUf