programy
kategorie

Bogactwo po polsku. Tak zamożni Polacy wydają pieniądze

Od lat w segmencie dóbr luksusowych dwie trzecie to samochody luksusowe i samochody premium. Spośród aut premium najczęściej wybierana jest "trójka z Niemiec": Mercedes, Audi, BMW. Wśród samochodów luksusowych: Bentley, Maserati, Ferrari - mówił w programie "Money. To się liczy" Tomasz Wiśniewski, partner KPMG w Polsce. Jak wyjaśniał, polski bogacz to zwykle osoba, która sama do tego bogactwa doszła ciężką pracą i dosyć ostrożnie wydaje pieniądze. - Co do zasady Polacy nie lubią się afiszować bogactwem - tłumaczył.

Tranksrypcja:Na co mi te pieniądze wydajemy...
rozwiń
Ci najbogatsi
Tak raczej a ja myślę że tutaj trzeba wziąć pod uwagę to że w tym segmencie dół luksusowy
Od lat 2/3 to
To są samochody samochody luksusowe samochody Premium
W samochodach Premium 60
No prawie 2/3 To są to jest ta trójka z Niemiec tak
Mercedes Audi
BMW
Natomiast samochodach luksusowych no to tak
Który to nie tak często w Polsce na ulicach
Można można spotkać
No to Maserati Bentley i Ferrari
Rząd chyba nie lubi tych najbogatszych bo tak od 1 stycznia zmieniają się
Zasady
Leasingu taki na te najbogatsza najdroższe samochody
No będzie trzeba więcej zapłacić
A nawrotek wczoraj jeszcze
Pan premier morawiecki zadeklarował że chce
Prowadzi specjalny podatek powyżej
Dla aut powyżej z silnikiem powyżej 22
Dwóch
Czy czy Czy lubisz nie lubię Myślę że że tak jak
Tak jak wielu dzieci nago
Gospodarki o tych najbogatszych najłatwiej te podatki
Ściągnąć bo Bo jak pójdziemy sobie na
Na statystykę to
Te osoby powyżej 1000000 zł które
Skaza białkowa że miliona złotych to jest raptem
2% tych osób
Zamożny halo
Mają aż 20% dochodu wypłacą do Niny solidarnościowe tak na pewno zapłacę DSL
Teściowa A jeśli chodzi o o Tutaj poruszył Pan dwie kwestie kwestie leasingu i kwestie kwestie
Samochodów o dużej pojemności Myślę że
Przy leasingu
No myślę że podatnicy dadzą sobie z tym radę bo jeżeli tak
Się właściciel Szczecin
Co potrzebuje mieć samochód dużo droższy No to ty nie będzie aż tak dużo kosztować samochody które fakty
Miało być
Narzędziem do pracy
Myślę że w tym limicie mogą się zmieści
Natomiast opodatkowanie silników powyżej 2.5 l
Ja nie spodziewam się żeby ktoś kto jest gotowy wydać 152
1000 € na na Maserati cycy wyższe jeszcze kwoty na inne marki
Luksor akurat niczego
Przesadnie
Przejmie za te samochody często jeżdżą po Warszawie na tak zwanych blachach
Woreczek na
Tak to się to się zdarza no bo
Jak ktoś ma
Ktoś ma
Taką chęć wydania takich środków jeżdżenie takim
Samochodem to też
Przeprowadził sobie analizę czy
Koniecznie musi mieć polską rejestrację
Czy może rejestrację
Z krajów bałtyckich
Jesteś tak jeżeli
Zostanie mu
W ręku
Jakaś tam kwota chociażby na to na to paliwo To czyli jak będziemy wiedzieli Maserati na na rejestr
Stacji z Litwy albo Łotwy To rozumiem że to jest to jest
Kwestia podatkowa
A nie biznesmen który przyjechał z tamtych krajów robić u nas
A interes co chcesz do mogą być dwa przy
Przypadki ale ale myślę że kwestia optymalizacji podatkowej w tym zakresie
Zakresie też mogą
Bo się pojawić na
Kwestia dużych pojemności
Silników
Myślę że tutaj trudno się jednoznacznie powiedzieć czy silnik dużej pojemności koniecznie
Dużo pali bo te silniki
Coraz bardziej nowoczesne teraz
Też dam siding powoduje że się
Silniki o małej pojemności
Potrafią dużo pali się mieć dużą moc więc
Myślę że pomysł żeby coś zrobić
Dymiący mi samochodami to jest na pewno dobry pomysł tylko nie wiem
Czapla ten przepis
Dobrze To ja spytam jeszcze jedną rzecz a nasz
Bogacz
Na ten najbogatszy
To jest taki
W stylu
Brytyjskim
Czy raczej Wschodnioeuropejskiej że lubi złoto czy czy
Czy czy czy raczej nie lubi błahostki lubi się świecić lubi brylować lubi pochwalić
Się tym samochodem czy jednak to się u nas to
Statystycznie w Polsce
Osoby bogate zamożne to
Pierwsze bogactwo w pierwszym
Pokoleniu
Ale to nie są tacy
Klasycznie nuworysz aktorzy
Chcą się afisz
Pisałaś ten bogactwo
Zazwyczaj ciężko zapracowane pieniądze
Nawet jeszcze nie
Liczone Bobo
Sukcesji Jeszcze jesz
Przed nami tak
Więc bardzo dosyć
Dosyć
Tak ostrożnie wydają pieniądze
Jak jak robi się takie badanie Oczywiście są przypadki
Gdzie gdzie widzimy te luksusowe wille Lux
Osoba samochody Natomiast co do zasady
To to to raczej Polacy nie lubią się afiszować bogactwem bo bo może nie chcą ściągnąć na
Różnego rodzaju kłopotów tego mogą fiskusa
Trzeba się tylko fiskusa ale ale myślę że w Polsce jest tak
Przyjęte że zachowanie się bogactwem nie jest
Niech postrzegane dobrze
Natomiast to to co my obserwujemy
Polacy coraz częściej
Nie tylko cenią sobie dobra materialne w tym
Luksusu ale
Ale również przeżycia wrażenia emocje
Czyli
Hotele
Espa podróże egzotyczne
Czyli takie rzeczy które to nie jest tak że gdzieś gromadzą na półce
Swoje trofea tylko po Pro
Co przeżywają i tatę
Co się dziwić po wielu latach ciężkiej
Pracy
No chcą w tym życiem zacząć
Się cieszyć
Co nie znaczy że te rynki złota czy rynki odzieży nie rosną i tutaj jest
Jest jest duży potencjał bo
Chociażby ten rynek odzieży luksus
W Polsce to jest raptem
7%
Pocałuj odzieży jako
Popatrzymy na Włochy
Francja czy Lite
Kraje gdzie
Gdzie i kobiety i panie lubią się pięknie ubrać
Ubranie od od czołowych
Projektantów do
Co tam jest
3 razy więcej
Potencjał jest nie o to pytam jeszcze tylko jedną rzecz na samo h
284 miliardy złotych to
To jest mniej więcej
Na tyle Szacuję cię dochody Polaków i Leon i w sumie wydają na to dobra luksusowe na jutro
Muszę czujemy na 20
4 miliardy złotych
W tym roku czyli co można przyjąć
Nieco poniżej 10
Niedużo mówiąc
Kraju
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.