programy
kategorie

Boxer, CVT i AWD - czy to dobra mieszanka dla Subaru XV?

Test Subaru XV z silnikiem 2.0i o mocy 150 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie widzów kanał Autocentrum Ja nazywam się I co
Nic was Może kojarzyć mnie z filmu który niedawno był w emitowany na kanale Zachara w którym opowiadam o moich klasycznych
samochodach w pozytywna reakcja na tamten film sprawiła że auto co stanowiło dasz mi szansę przetestować jakiś
nowy pojazd i Oto i on Subaru XV w jego najnowszej odsłonie zacznijmy
może od tego czym jest Subaru każdy kto chociaż trochę interesuje się motoryzacją kojarzy
Subaru przede wszystkim z niebieską imprezą pędzącą po odcinkach specjalnych jednak od czasu kiedy Subaru wycofało
się z rajdowych mistrzostw świata minęło 5 lat a
Subaru to nie tylko rajdówki Subaru
to przede wszystkim napęd na cztery koła który jest znakiem charakterystycznym tej marki od początku jej istnienia prawie
od początku jej istnienia
ten samochód również jest wyposażony w taki napęd napęd ten połączony z wysokim prześwitem daję
mu duże możliwości terenowe bo jest to jak widać przecież crossover Jak można to również
nazwać samochód ten jest
mniejszym bratem Forestera i z zewnątrz bardzo do niego jest podobny zwłaszcza w przedniej części Natomiast
jeżeli chodzi o gabaryty to już jest jednak samochód mniejszy można go porównać jeżeli chodzi
o nie mogę go porównać z poprzednią generacja Forestera którą Sam jeździłem przez i
konfrontacji ze starszym bratem Jest to samochód nie ma tej samej długości co zaskakuje bo z wizualnie jest
mniejszy ale jeżeli już popatrzymy na inne detale rozstaw osi jest o prawie 10 cm większy
co przekłada się na przestrzeń we wnętrzu tego samochodu przechodząc
do wnętrza nowego Subaru XV widzimy przede wszystkim to że nie jest to wcale taki
mały samochód na jaki wygląda z zewnątrz nie musiałem odsuwać fotela maksymalnie do tyłu a po ustawieniu
go odpowiednio do mojego wzrostu z siadam z tyłu nie zatykający sobie uszu kolanami w bagażnik Subaru XV
obecnej generacji ma 380 litrów to
jednak w praktyce okazuje się dość niewielki IV raczej na jednodniowy wyjazd rodzinny
niż na wakacje ten model XV ma chyba wszystko co na tą chwilę wymyślono począwszy od już dość
oczywistych asystentów pola czy
asystenta
pasa ruchu Mamy również wspomagacz który ostrzega nas o zbliżającej się przeszkodzie
a raczej o tym żeby Zbliżamy się do przeszkody Czyli taką asystenta antykolizyjne go i dwa dodatkowe
programy wspomagające jazdy w terenie o nich jeszcze powiemy jeżeli
chodzi o inne elementy wyposażenia szczególnie mnie przypadły do gustu to bardzo
dobry wręcz rewelacyjnie aktywny tempomat z tym urządzeniem z tą pomocą dla kierowcy spotkałem
się już w innych samochodach ale w żadnym pory nie pracował on równie płynnie i tak spokojnie
swobodnie jak Subaru tapicerka poza tym że jest wykonana ze skóry nie
jest może jakieś nazwy jakości prawdę mówiąc troszeczkę nawet zawodzi aczkolwiek
nie zapominajmy że jesteśmy w samochodzie który nie aspiruje do miana Premium jeżeli
chodzi o mankamenty tego modelu to niewątpliwie należy do nich dość
nie poukładanie przez Subaru we wszelkich przełączników do tych wszystkich dodatkowych funkcji
jak po lewej stronie od kolumny kierowniczej mamy przyciski związane z częścią asystentów wspomagających jazdę kolejne
znajdują się pod sufitem w lusterku wstecznym A te które sterują wspomagającymi
jazdę w terenie zlokalizowane są przy przełączniku dźwigni zmiany biegów następny mankament który
dostrzegłem w tym samochodzie to nie jeżeli chodzi o podświetlenie tych wszystkich przełączników część z nich
po prostu go nie ma I to takie przełączniki które są dość istotne bo nie są podświetlane przełączniki
sterujące oknem dach nie jest podświetlony przełącznik zmiany zmiany licznika dziennego
licznik dzienny jak to w samochodzie japoński Oczywiście ma możliwość zapisania dwóch wartości b
Między którymi dość często zdarza się żonglować jeśli ktoś jest jest maniakiem jazdy o kropelce tudzież
tudzież lubi po prostu na bieżąco kontrolować spalanie wszystkie
te rzeczy wszystkie te elementy wyposażenia różnią
się między dostępnymi wersjami A tych Subaru dla modelu XV przewidziało 3 podstawowa
wersja Trend już jest całkiem nieźle wyposażona występują na jedynie z silnikiem 1,6
ale już w tej wersji otrzymamy większość tych asystentów jazdy otrzymamy auto klimatyzacje czy
też całkiem rozbudowany system audio z możliwością podłączenia synchronizacji z telefonem tudzież odtwarzania a
odtwarzania muzyki z nośnik średni wersji Comfort radio będzie już w wyższym
standardzie otrzymamy również światła dzienne w technologii LED oraz kamerę cofania która w tym sam jest
uważam absolutnej konieczności absolutną koniecznością jedną z charakterystycznych cech marki Subaru są
silniki w układzie przeciwstawnym czyli tak zwane Boksery i ten model z takimi silnikami jest dostępny
na polskim rynku może to być motor o pojemności 1,6 litra mocy 114 koni i 151 nm
momentu obrotowego lub ten kiedy się pod maską testowanego XV czyli 2 litrówka również czterocylindrowy
o mocy 156 koni i blisko 200 niutonometrów niutonometrach momentu obrotowego bez względu na
Który silnik się Zdecydujemy z pęknięty on będzie ze skrzynią cvt z automatyczną skrzynią biegów zwaną
przez Subaru lineartronic która
to przekazuje obrotowy na wszystkie cztery koła o czym już mówiliśmy skrzynia
biegów w porównaniu z klasycznymi hydraulicznym automatem który dostępny był jeszcze do niedawna w Gąskach
Subaru z d jest Postępowa zdecydowanie jest to krok w dobrym kierunku a w przypadku tego
cvt zaprogramowane są w nim zaprogramowanych jest w nim 6 przełożę które w zupełności
wystarczają nie ma potrzeby żeby ich było 8 czy 9 Subaru opiera się cały czas w modzie nadal sizing
1620 w samochodzie który jest w zasadzie takim troszkę faktem co
dzisiaj już trochę niespotykane
pojemności ale pamiętajmy że są to oba silniki bez turbodoładowania ma
tą wadę że może troszkę więcej palą No
i wymagają troszkę wyższych obrotów ale
tutaj znowu pomocą niejako staje
się fakt że jest to silnik Boxer Po pierwsze konstrukcja samego silnika typu Bob zachęca go do szybszego
rozwijania obrotów ponieważ konstrukcja członków które działają tak jak nie jako naprzeciwko siebie pozwala
mu szybciej się rozkręcić Subaru
XV jeździ
dobrze A właściwie nawet bardzo dobrze zaczynając już od samego wyciszania wnętrza mając zamknięte
wszystkie dachowym swobodnie
możemy rozmawiać z pasażerami z tyłu Nawet Przy dużych prędkościach A
to nie jest tak oczywiste w tak małym samochodzie jeszcze dekadę temu poziom komfortu akustycznego charakteryzował
raczej duże suvy tudzież po prostu duże samochody w
przypadku Subaru nie
jest to może do końca zaletą Bo mając pod maską silnik typu Boxer oczekujemy tego
że czasami przyjemnie nam za Bulgota ten
silnik w tym samochodzie jest również dość dobrze wyizolowany Kwestia dźwięku
silnika jest jedną z tych które rzeczy które zostały poprawione w stosunku do poprzedniej generacji modelu XV możemy
to oczywiście poprawić bardzo nie
wystarczy uchylić będące na wyposażeniu tego egzemplarza okno dachowe i
już będziemy mogli cieszyć się po mrukiem boksera podczas przemieszczania się
jeżeli
jeszcze jesteśmy przy kwestii akustyki tego auta to tak naprawdę żeby usłyszeć
silnik w trakcie jazdy musimy go dość mocno wkręcić na 3 prawie że do obrotów
Granicznej w sprawie do na Czerwonego pola A to z kolei będzie powodować że ciekawy
dźwięk usłyszymy również ze strony skrzyni biegów które rozkręcają z silnik do wysokich obrotów wydaje z siebie ciekawy
dźwięk który można porównać do startującego odrzutowce Mnie się to osobiście Bardzo
spodobało taka może ciekawostka może taki Smaczek dla już takich troszkę w samochodowych
bucików Subaru to oczywiście przede wszystkim ciągle
przeze mnie wspomina na cztery koła stały napęd na cztery koła który tak samo jak
w przypadku innych modeli tej marki takich Subaru XV daje nam pewność
każdych warunkach czy jedziemy po śliskim czy po mokrym zawsze ten samochód da
radę się rozpędzić zawsze ten samochód ruszy z miejsca Czy
to pod górę po płaskim nawet
jeżeli będzie bardzo ślisko zawsze któryś z kół złapie tą trakcje o to zadba nie tylko ten
napęd sam w sobie ale również jego elektroniczni wspomagacze jak
chociażby kontrola trakcji kiedy
postanowimy
po przemieszczać się trochę szybciej pokręt również nie będzie z tym problemu ponieważ Pomimo
iż samochód jest dość wysoko zawieszony to
sposób w jaki został zbudowany w jak jest zbudowany jest są wszystkie samochody Subaru że
środek ciężkości jest dość nisko zapewnia to między innymi płaskim silnik typu Boxer zabudowanym
też nisko w nadwoziu oraz sam no nie oszukujmy się dość ciężki napęd dość dobrze
wyważa całe podwozie tego samochodu poza
wspomnianymi już asystentami jazdy z których Subaru korzysta na asfalcie
model którym Przyszło nam się poruszać ma również dwa dodatkowe asystent jazdy w terenie
x-mode tak zwany którym nie utrzymuje nam stałą prędkość przy stromych zjazdach jak
również asystent stromych podjazdów tak
jak mówię oba te asystent song
homofon a nie koniecznością tak naprawdę bez nich również jesteśmy w stanie ten samochód wykorzystać
na tyle na ile pozwolą nam opony i jego za ale
z nimi będzie to nieco prostsze czy
to będzie wyjazd pod stromą łąkę pod stok
narciarski chociażby czy
po leśna droga możemy
być pewni że XV dowiezie nas tam gdzie będziemy chcieli nim dojechać Jeżeli
nie
przesadzimy ale to każdy posiadacz samochodu zna to przysłowie że im bardziej terenowy
jest samochód tym
dalej trzeba wzywać traktor żeby go wyciągnął w
przypadku Subaru XV kończę jego terenowych
możliwości warto
również zaznaczyć że
jeżdżąc po nawet kamienistych drogach nie musimy się obawiać uszkodzenia felg w
prawdzie samochód wyposażony jest w felgi o średnicy 18 cali jednak
obudzę one są w dość duże opony opony o rozmiarze 225 i profilu 55 55%
z 225 daje dość dużo
mięsa dość dużą boczną ścianę opony dzięki czemu dzięki
czemu nawet jadą w tej drodze Żaden
z kamieni po których jedziemy nie uszkodzi na felgi A co najwyżej otrzeć się o boczną ścianę opony i
należy to traktować w kategorii kolejnej palety takiej a nie innej konfiguracji testowanego egzemplarza Podsumowując
moje spotkanie z Subaru XV Pozwolę sobie powiedzieć parę słów o tym ile
ten sam się kosztuje Subaru zaczyna cennik tego modelu od 20000 € i
za taką kwotę otrzymamy ten samochód w podstawowej wersji Trend z silnikiem 16 testowy model to
najbogatsza wersja i w tym przypadku mamy już cenę 30000 € czy też nawet
czy więcej niż 30000 € Ani
Ani druga propozycja nie jest myślę to w którą należałoby pójść Ja natomiast wybrałbym
wersję Komfort chociażby dlatego że Posiada ona aktywny tempomat bardzo przypadł mi do gustu
kamera cofania czy lampy wykonane w technologii ledowej jeże I mielibyśmy
odnieść Subaru XV do jego konkurentów tak chociażby Toyota c-hr czy jakaś mniejsza propozycja
w Europy chociażby Renault Captur to myślę że nie mamy o czym mówić w Subaru
to Jedyna opcja w tym segmencie zatem napęd na cztery koła dwulitrowy Boxer i
trochę wyposażenia dodatkowego to są te rzeczy z
którymi samochód Subaru XV staje się idealnym małym suvem i takiego właśnie bym go kupił to
już Wszystkie spostrzeżenia dotyczące nowego Subaru którymi chciałem się z wami podzielić Dajcie czy wam się podobało
i mam nadzieję do zobaczenia w kolejnym teście
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)