programy
kategorie

Centralny Port Komunikacyjny. Rząd rzuca się na ambitne zadanie

40 mld zł - tyle ma kosztować budowa linii kolejowych, które skomunikują polskie miasta z Centralnym Portem Komunikacyjnym. W sumie ma powstać około 1,6 tysiąca kilometrów linii. To ambitne założenie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że przez ostatnie trzydzieści lat w Polsce zbudowaliśmy zaledwie około 50 kilometrów torów.

Tranksrypcja:Zostawmy na chwilę linie lotnicze jesteśmy na ziemię...
rozwiń
Rozumiem że wasza praca polega na czyszczeniu przedpola i przygotowywaniu i prostu chcę żeby w ogóle na to lotnisko
Dojechać
Porozmawiajmy o komponencie kolejowym
Jak ty według różnych szacunków w wolnej Polsce wybudowaliśmy między 30 a 50 km linii
A teraz słyszę że planujemy budowę ponad półtora tysiąca km
Czy to w ogóle skąd pomysł że to się
W ostatnich 30 latach wybudowaliśmy 51 km
To
Jeśli jeszcze mnie jeszcze w niej jeśli byśmy brali pod uwagę tylko
Linie kolejowe tak
Ty 51 km
Jedna linia Pomorska Kolej Metropolitalna to jest 30
Pozostałe 14 km to są różnego rodzaju
Łącznice kolejowe dojazdy do innych lotnisk
Bar
I teraz planujemy budowę
Tak 1600 km z czego część pod dużą
Skromny jeśli chodzi o ostatnie 30
Jeśli chodzi o
Pomiędzy rokiem 45-89 chociaż dla wielu to już jest bardzo zamieszkała przeszłość
Ponad 2000 km linii kolejowych Google
Ostatnia taka znacząca inwestycja do Centralna magistrala Kolejowa
I łącząca Warszawa
Z Krakowem i Katowice
I patrząc
Faktycznie na dzisiejszą sytuację głównie modernizujemy po co zostało zbudowane w 19 wieku
Został zbudowany w XX w
Poprawiamy parametry w wielu wielu miejscach te parametry są bardzo niskie żebym do 3
Kilometrów na godzinę poprawiamy Jedo
Parametry 160 niektórych przypadkach do
Kilometrów
Miejsce
Planuję
Prędkości
Ale patrząc całościowo Jeśli chcemy rozwijać transport kolejowy
Jeśli ten transport ma się
W Polsce ma być znaczącym
Systemu transportowego musimy myśleć o budowie nowych linii
Drogowcy w ostatnich 30 lat
Wybudowali
3700 km
3
30
Zakończony rok 2008
W tym roku
Czy będzie kolejnych około
100 km czyli
Przekroczymy półmetek planu drogowego który całościowo ma prawie 8000 km
Moglibyśmy Jeśli chcemy obciąć cały zysk
Transport
Wewnętrznego
Drogi na to to już to już już w dużej części ma
Ale okazuje się że
Może ten transport szczególnie w aglomeracjach nie będzie wystarczający te drogi się bardzo szybko
Kolokwialnie zapychają
Realne myślenie o transporcie zrównoważonym to różnego rodzaju działania
Oczy kole
Od
Zwykłego utrzymania tego co zbudowaliśmy
Prace inwestycyjne rewitalizacyjne
Większy zakres i inwestycyjne typu podniesienie prędkości 140 na przykład do 160 km
Albo ze 100-160
I ten element którego najbardziej brakowało od którego zaczęliśmy naszą
Nowa zupełnie nowa
Struktura kolei
W naszej ocenie
Powiązana z lotniskiem
Efektu pewnego efektu synergii który który możemy wytworzyć
Ale przede wszystkim tak
Możliwe
Przeniesienia
Chłopaków z
Dobra
W naszej ocenie
CP
I dwie podstawowe osie komunikacyjne
Warszawa cpk Łódź poznań-wrocław jako
Wschód zachód
Cmk
Centralna magistrala Kolejowa
Istniejąca przedłużona
Na
W kierunku
Torunia i dalej w kierunku Trójmiasta
To takie dwie osie komunikacyjne które są absolutnym minimum jeśli ten transforma się liczyć jeśli
Znaczący element
Dopływu pasażerów
To jeszcze na koniec
Wejdźmy na na taki
Na taki poziom
Czysto praktyczne ile to wszystko będzie kosztowało i skąd pieniądze
Trzymaj się jesteśmy na etapie od koncepcji która powstała już 3 lata temu aktualizowania
Urealnienia Urania
Ten etap w dotyczący lotni
Lotniska zostanie zamknięty w październiku
Urealnienie kosztów budowy budowy lotni
Jeśli chodzi o komponent kolejowy to ten tą pracę już wykonaliśmy opierając się
Nana praca które
Zostały wykonane w Europie Zachodniej przyjmując pewną uśrednioną wartość nowej infrastruktury kolejowej
Mówiąc o tych dwóch osiach komunikacyjnych o których w których z
Warszawa cpk Łódź Poznań Wrocław ICM
700 km
Linii kolejowych o wysokich parametrach technicznych to jest koszt 40 miliardów
Skąd pieniądze
Linia Warszawa Łódź poznań-wrocław jako sieć transeuropejska
Spisane
Na listę tych linii które powinniśmy zbudować do 2
30
Czyli
Komisja Europejska finansuje te przedsięwzięcia które mają strategiczny charakter łączący
Wewnątrz krajów europejskich ale też dający pewna efekt
Połączenia międzynarodowe jak chociażby Rail Baltica i y
Bo wracamy do tej nazwy
Przed ponad 10 lat
Dla tej linii Warszawa Łódź Poznań
Wpisuje się w ten statek
Liczymy na dalsze możliwości finansowania Unii
Minutnik
Cześć commercy
Tutaj będziemy musieli szukać
Środków
W oparciu o partnerów strategicznych którzy będą
Rysowanie budową tego lotniska jako przedsięwzięcie
Czyli tak jak pan mówił w październiku będziemy mogli powiedzieć na temat
Kwestie dotyczące kosz
Infrastruktur
I wtedy zadam to pytanie jeszcze raz a dzisiaj bardzo dziękuję za rozmowę
54 reakcje
30
24
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)