bEIUeAdM
bEIUeAdQ
bEIUeAdU
bEIUeAdN

Cień czarnej dziury. To odkrycie potwierdza teorię Einsteina

Od ponad 100 lat jest przedmiotem badań wielu naukowców. Ogólna teoria względności Alberta Einsteina to największe dzieło w historii fizyki. Wybitny fizyk stwierdził m.in., że grawitacja jest materią, która wypacza czasoprzestrzeń. Właśnie udowodnili to naukowcy z Uniwersytetu w Arizonie. Zbadali oni cień rzucany przez supermasywną czarną dziurę w galaktyce M87. Eksperci odkryli intensywną grawitację zakrzywionej czasoprzestrzeni słynnej czarnej dziury M87*, która działa jak szkło powiększające, powodując, że cień wydaje się być jeszcze większy. Naukowcy zmierzyli to zniekształcenie i odkryli, że średnica cienia supermasywnej czarnej dziury odpowiada założeniem ogólnej teorii względności Einsteina. Badaniom poddano czarną dziurę M87* o masie 6,5 mld mas Słońca. Znajduje się ona w galaktyce M87, ok. 55 mln lat świetlnych od Ziemi.

03-10-2020
FelekKompletny brak zrozumienia praw fizyki i dorobku naukowego Einsteina. Ten arttykuł to gwałt na rozumie i logice, chyba tylko po to by ludzie klikali i reklamy oglądali.

bEIUeAdZ
Felek
Krosta
rok temu
Ależ wy tu bzdury piętrolicie: "(...) grawitacja jest materią, która wypacza czasoprzestrzeń." Otóż według Einsteina grawitacja NIE JEST MATERIĄ, tylko grawitacja JEST WYNIKIEM ODDZIAŁYWANIA MATERII na czasoprzestrzeń. To jednak różnica.
hahaha
rok temu
To autor tego materiału zmaterializował grawitację. Einstein nie ma z tym nic wspólnego
bEIUeAer
Tomasz
rok temu
Tesla wyjaśnił wszystko jego teorie są spójne i nie potrzebują żadnych niewiadomych typu eter(czym jest, co to kto wie chyba nikt coś wymyślone by coś innego trzymało się kupy). Tylko dziw dziwem nikt nie traktuje tego powaznie. A setki jego wynalazków wiadomo że byly, tyle tylko że po wykupieniu patentów zaginęły. Człowiek który naprawdę wyprzedzał swoje czasy. Jego myśl jest ciężka do pojecia(tym bardziej ciężko to zrozumieć i przyswoić ), ale opisuje wszystko bez nie wiadomych
tkaf
Dramat. Pomieszani z poplątaniem
Tomasz
Dzięgiel3
rok temu
Grawitacja sensu stikte jest oddziaływaniem i tyle w tyej chwili mogę powiedzieć. Czsoprzestrzeń to tymczasowe pojęcie zastępcze, oparte na niewiedzy odnośnie sposobu fizycznego rozprzestrzenania się grawitacji w przestrzeni Wszechświata.
kss
rok temu
wycofajcie ten tekst bo niestety zawiera bzdury....a dowód na prawdziwość teorii względności przeprowadzono dawno temu fotografując zagięcie czasoprzestrzeni wokół Słońca.
pawel
rok temu
ja też widziałem orła cień ...ale w nocy
hahaha
tkaf
Dramat. Pomieszani z poplątaniem
Pitz I photo
rok temu
Zbadali cień? A gdzie jest ta lampa która powoduje jego powstanie?
Krosta
bEIUeAej
Otto Hahn
rok temu
Z Einsteina taki fizyk teoretyk jak z Ptolomeusza astronom .
Felek
JERZY.
rok temu
Widziałem orła cień i jest to potwierdzenie teorii Einsteina.
Jurgen
rok temu
A ja na odpuście kupowałem takie same piłeczki tylko po 1zlotych.
pawel