bDoOOvBw
bDoOOvBA
bDoOOvBE
bDoOOvBx

Cień czarnej dziury. To odkrycie potwierdza teorię Einsteina

Od ponad 100 lat jest przedmiotem badań wielu naukowców. Ogólna teoria względności Alberta Einsteina to największe dzieło w historii fizyki. Wybitny fizyk stwierdził m.in., że grawitacja jest materią, która wypacza czasoprzestrzeń. Właśnie udowodnili to naukowcy z Uniwersytetu w Arizonie. Zbadali oni cień rzucany przez supermasywną czarną dziurę w galaktyce M87. Eksperci odkryli intensywną grawitację zakrzywionej czasoprzestrzeni słynnej czarnej dziury M87*, która działa jak szkło powiększające, powodując, że cień wydaje się być jeszcze większy. Naukowcy zmierzyli to zniekształcenie i odkryli, że średnica cienia supermasywnej czarnej dziury odpowiada założeniem ogólnej teorii względności Einsteina. Badaniom poddano czarną dziurę M87* o masie 6,5 mld mas Słońca. Znajduje się ona w galaktyce M87, ok. 55 mln lat świetlnych od Ziemi.

03-10-2020
FelekKompletny brak zrozumienia praw fizyki i dorobku naukowego Einsteina. Ten arttykuł to gwałt na rozumie i logice, chyba tylko po to by ludzie klikali i reklamy oglądali.

bDoOOvBJ
Felek
Krosta
2 miesiące temu
Ależ wy tu bzdury piętrolicie: "(...) grawitacja jest materią, która wypacza czasoprzestrzeń." Otóż według Einsteina grawitacja NIE JEST MATERIĄ, tylko grawitacja JEST WYNIKIEM ODDZIAŁYWANIA MATERII na czasoprzestrzeń. To jednak różnica.
hahaha
2 miesiące temu
To autor tego materiału zmaterializował grawitację. Einstein nie ma z tym nic wspólnego
bDoOOvCb
Tomasz
2 miesiące temu
Tesla wyjaśnił wszystko jego teorie są spójne i nie potrzebują żadnych niewiadomych typu eter(czym jest, co to kto wie chyba nikt coś wymyślone by coś innego trzymało się kupy). Tylko dziw dziwem nikt nie traktuje tego powaznie. A setki jego wynalazków wiadomo że byly, tyle tylko że po wykupieniu patentów zaginęły. Człowiek który naprawdę wyprzedzał swoje czasy. Jego myśl jest ciężka do pojecia(tym bardziej ciężko to zrozumieć i przyswoić ), ale opisuje wszystko bez nie wiadomych
tkaf
Dramat. Pomieszani z poplątaniem
Tomasz
Dzięgiel3
2 miesiące temu
Grawitacja sensu stikte jest oddziaływaniem i tyle w tyej chwili mogę powiedzieć. Czsoprzestrzeń to tymczasowe pojęcie zastępcze, oparte na niewiedzy odnośnie sposobu fizycznego rozprzestrzenania się grawitacji w przestrzeni Wszechświata.
kss
2 miesiące temu
wycofajcie ten tekst bo niestety zawiera bzdury....a dowód na prawdziwość teorii względności przeprowadzono dawno temu fotografując zagięcie czasoprzestrzeni wokół Słońca.
pawel
2 miesiące temu
ja też widziałem orła cień ...ale w nocy
hahaha
tkaf
Dramat. Pomieszani z poplątaniem
Pitz I photo
2 miesiące temu
Zbadali cień? A gdzie jest ta lampa która powoduje jego powstanie?
Krosta
bDoOOvBT
Otto Hahn
2 miesiące temu
Z Einsteina taki fizyk teoretyk jak z Ptolomeusza astronom .
Felek
JERZY.
2 miesiące temu
Widziałem orła cień i jest to potwierdzenie teorii Einsteina.
Jurgen
2 miesiące temu
A ja na odpuście kupowałem takie same piłeczki tylko po 1zlotych.
pawel