bCGdNqqc
bCGdNqqg
bCGdNqqk
programy
kategorie
bCGdNqqd

Citroen Berlingo - ciekawa alternatywa dla SUV'a?

Citroen Berlingo zadebiutował w 1996 roku. Pojawienie się na rynku auta, które łączy cechy samochodu osobowego i dostawczego, zapoczątkowało dynamiczny rozwój nowego segmentu – kombivanów. Najnowsze wcielenie Berlingo to trzecia generacja, która cały czas spójna jest z pierwotnymi założeniami. Samochód oferuje bardzo dużo przestrzeni dla pasażerów oraz spory bagażnik, który można powiększyć, składając siedzenia. Silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 koni to najmocniejsza jednostka dostępna w tym modelu. Nie zapewni ona wybitnych osiągów, ale przy spokojnym obchodzeniu się z pedałem gazu, odwdzięczy się niewielkim zużyciem paliwa. Zapraszamy Was do obejrzenia testu, w którym dowiecie się, jakie są mocne i słabe strony najnowszego Berlingo!
05-06-2020
Tranksrypcja:kombivany...
rozwiń
na
arenie motoryzacyjnej nie mają łatwo nie są taką znane i popularne jak suvy A są
w stanie czasem zaoferować znacznie więcej niż moglibyśmy się tego po nich spodziewać przeciętna osoba która D na
zakup nowego samochodu w obliczu na przykład powiększającej się rodziny bardzo często wybiera właśnie słowa bowiem Te samochody są postrzegane
jako Te najbardziej uniwersalne najlepiej wyglądające i mogące za ten spełnić te wszystkie zawodowe
oczekiwania Natomiast jeżeli pójdziemy na dość duże kompromis w kwestii wyglądu i zaakceptujemy te pudełkowa
te kształt oraz oczywiste skojarzenia z dostawczakiem to możemy na przykład wybrać Citroena Berlingo powiem wam w tym filmie zapraszam
pierwsza
generacja
Citroena Berlingo zadebiutowała
w 1996 roku z tym samym wraz z bliźniaczym modelem Partner koncernu
Peugeot Nowy segment aut osobowych dostawczych samochód miał zapewniać więcej codziennego komfortu i
użyteczności niż znane dotąd takie jak na przykład Citroen C15 który również występował
w wersjach pięcioosobowych zarówno
Berlingo jak i Partner występowały w wersjach dostawczych dwóch miejscowych od końca
zabrać pięć osób była skierowana do szerokiej grupy odbiorców zarówno do aktywnych rodzin jak i do przedsiębiorców
którzy w tygodniu potrzebowali auta dostawczego i mogli wymontować lub złożyć drugi rząd a
w weekend chcieli się cieszyć z samochodem rodzinnym z
biegiem lat koncepcja która towarzyszy kombinowaną od początku istnienia tego segmentu pozostaje cały
czas taka sama pa przodu najnowsze wcielenie Berlingo jest spójny wizualnie Z większością modeli Citroena
głównie za sprawą charakterystycznego wyróżnika w postaci chromowane listwy która łączy światła do jazdy dziennej a po
drodze w logotyp marki do tego trójpoziomowa identyfikacja świetlna tak
to nazywa Citroen przód tego samochodu podsumował bym jako totalny chaos Moim zdaniem za tutaj
dzieje Rozumiem że Citroen nie chce aby jego samochody były nudne i mają wyróżniać się na drodze ale
im dłużej Przyglądam się tej niekonsekwencji stylistycznej w doborze wzorów na przednim grillu w tym bardziej delikatnie
odwracać wzrok kiedy podchodzę do tego auta Szkoda że nie przeszczepiono tutaj przodu na przykład z modelu C5
aircross kiedy
spojrzymy z boku na ten samochód dostrzeżony kształty które każdy będzie w stanie zaakceptować Natomiast jeżeli to zrobi
to w zamian dostaniem bardzo dużo przestrzeni w środku ale o tym za chwilę samochód występuje w dwóch wersjach m i XL ale niech
was nie zmyli rejestracja na to do testów mamy wersję która mierzy 4 m 40 cm XL jest
o 35 cm dłuższa kiedy spojrzymy na drzwi zastrzeżony charakterystyczne dla Citroena urban.one
już troszeczkę swoje oblicze i są mniejsze względem tych które pamiętamy z pierwszej generacji kaktusa niemniej nadal dzień nie pełnią
swoją funkcję do tego wyróżnik kolorystyczny zarówno na drzwiach i na przednim zderzaku do wyboru Są tylko dwa kolory biały i
pomarańczowy a ten drugi dostaniemy tylko wtedy kiedy zdecydujemy się na pakiet z inną tapicerką w środku tył tego samochodu
podobnie jak jego bok jest przestrzenią aż do poprawną Szkoda że nie zdecydowano się tutaj na żadną stylistyczną Rewolucje
myślę że mogłaby ona mieć pozytywny wpływ na ogólny odbiór segmentu kombivanów Jeśli chodzi zaś o bagażnik to podstawie zostaje
która otwiera się w ten sposób nie jest to zbyt praktyczne rozwiązanie zwłaszcza kiedy będziemy chcieli sporo poruszać się po mieście i parkować w ciasnych
uliczkach możemy oczywiście dopłacić i wtedy dostaniemy parę drzwi które będą otwiera na boki kiedy zostaniemy jednak przy tym rozwiązaniu warto
rozważyć dopłatę
No otwieranej tylnej szyby wówczas będziemy mieli naprawdę bardzo łatwy i szybki dostęp do bagaży nowe
Berlingo oferuje bardzo dużo miejsca w środku fotel który niestety nie jest zbyt miękki może też
na wysokość brakuje jednak regulacji odcinka lędźwiowego kierownica
posiada dwupłaszczyznowa regulację w bardzo dużym zakresie i dobrze leży w dłoniach mamy dużo
przestrzeni łokciem niestety jest tam dość twardo prawie podłokietnik jest zdecydowanie bardziej komfortowy
pod nim znajdują się dwa schowki jeden płytki i wykończony miękką tkaniną a drugi i plastikowy
powyżej znajduje się półeczka na drobiazgi niestety takie przedmioty jak na przykład klucze będą tam hałasować
podczas jazdy podobnie jak na półeczce przed pasażerem pod przednią szybą Zdecydowanie brakuje tam chociażby
gumowego wykończenia do dyspozycji kierowcy i pasażera jest też miejsce na Espresso na
szczęście są też większe uchwyty na nad
głową kierowcy i pasażera znajduje się półka na drobiazgi które również usłyszymy podczas pokonywania zakrętów
przez całą długość samochodu poprowadzony jest też u góry który również może służyć do przechowywania przed
pasażerem znajdują się dwa spore schowki niestety twardo wykończone w drzwiach również jest trochę miejsca
na drobiazgi zajmując miejsce z tyłu warto docenić odsuwane drzwi to spora Wygoda zwłaszcza kiedy będziemy parkować w
mieście co ważne drzwi nie otworzą się kiedy otwarte jest klapka wlewu paliwa przestrzeni
z tyłu jest bardzo dużo niestety nie ma zbyt dużo miejsca na lewy łokieć mamy za to roletę ale
jednak wolałbym miejsce na łokieć równie symboliczne są też schowki w drzwiach
jak na prawdziwe auto rodzinne przystało za fotelem kierowcy i pasażera znajduje się tacka z otworem na niewielki
kubek duży plus za osobny nawiewy z regulacją siły działania z tyłu nad znajduje się obszerny schowek warto
też zwrócić uwagę że każdy z trzech foteli w drugim rzędzie możemy złożyć powiększając przestrzeń bagażową
otwierając tylną klapę nie szybę uzyskamy dostęp do prezentowanego wcześniej słówka za
pasażerem drugiego rzędu siedzeń pojemność
bagażnika To prawie 600 litrów tylną półkę możemy u mnie na dwóch poziomach jest
ona bardzo sztywna dlatego bez obaw możemy na niej umieszczać nawet cięższe bagaże Berlingo
możemy zamówić w wersji 5 jakiś siedmio miejscowej bez w czy jest to odmiana m czy XL
jak widać nawet w pięcioosobowym wariancie znajdziemy udogodnienia dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń
pod maską Berlingo możemy mieć benzynowy trzycylindrowy silnik 12 Pure tech w dwóch wariantach mocy 110
oraz 130 koni lub Diesla Blue HDI o pojemności również w dwóch
odmianach w stóp oraz 130 konnej nasz testowy samochód wyposażony jest w najmocniejszą benzynową jednostkę kiedy będziemy
podróżować tym samochodem to raczej nie powinien narzekać na brak nocy pod
warunkiem że będziemy jeździć z niewielkim obciążeniem na pokładzie chociaż 130 koni 240 niutonometrów momentu obrotowego to
dość niezłe parametry ale pamiętaj że sam samochód waży już 1400 kg i kiedy pojawią się pasażerowie wraz z bagażem No to wraz
z nimi mogą pojawić się pewne problemy z elastycznością nie
oczywiście nie dramatyzuje z najmocniejszy silnik benzynowy i nawet najsłabsza jednostka która ma 110 koni i 205
niutonometrów momentu obrotowego bez problemu dowiezie nas wszędzie tam gdzie chcemy natomiast będzie to kupione pewnie kompromis a mi nie
tylko w kwestii wyprzedzania i komfortu tego wyprzedzania ale też w kwestii komfortu akustycznego bowiem ten silnik pod obciążeniem kiedy
przyspieszamy przy wyższych obrotach nie brzmi najlepiej podobnie
też nie brzmi najlepiej zasadzić różni silnik tylko chyba to już jest skrzynia biegów w momencie kiedy korzystamy z systemu start-stop zatrzymujemy się na światłach
silnik się wyłącza No pojawia się taki dziwny dźwięk takie uderzenie z okolic skrzyni biegów Myślę że wiele osób mogłoby się nawet
przestraszyć nigdy się z czymś takim nie spotkałem i
szczerze Chociażby z tego względu wyłączam system start stop
pozostając
przy komforcie akustycznym rzecz której chyba każdy po samochodzie który ma taki a nie inny kształt się może spodziewać czyli
prędkość autostradowa będziemy narażeni na szum wiatru to może przeszkadzać Jeżeli ktoś jest wrażliwy i
ten wiatr również nie będzie naszym sprzymierzeńcem kiedy będziemy narażeni na jego boczne podmuchy będziemy
to naprawdę mocno odczuwać na kierownicy natomiast pozostając przy kierownicy to to jest chyba jeden z najgorszych układów kierowniczych z jakimi miałem styczność do
tej pory mam wrażenie jakby kierownica była przytwierdzona do silniczka krokowego I napotykam co parę stopni podczas wykonywania
obrotu pewien opór ten opór przełamuje znowu
przez Dotknij on
nie występuje za chwilę z powrotem to jest naprawdę bardzo dziwne uczucie i dzikie nie spotkałem tego w samochodzie i można to czuć zarówno podczas jazdy
jak i na postoju podobnie wiele osób nie zwróciło by nawet na to uwagi podczas jazdy No ale taka już jest moja rola żeby wam opowiedzieć o wszystkich aspektach tych
wrażeń więc to jest jedna z tych rzeczy która mocno mnie a tak poza tym to samochód naprawdę jest bardzo przyjemny mamy doskonałą widoczność we wszystkie strony auto jest bardzo przeszklone więc nikt nie powinien mieć problemów z manewrowanie m&t
wspomaga nam też system kamery chociaż mam poważne zastrzeżenia do systemu kamer 360 stopni W samochodach z grupy psa ponieważ pełne
pole widzenia pojawia się dopiero
kiedy przyjedziemy parę metrów Szkoda że w
zasadzie kosztem dołożenia dwóch dodatkowych kamer Naraża się kierowców na ten no
Nazwijmy to pewien A tak poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń silnik potrafi odwdzięczyć się niewielkim spalaniem kiedy nigdzie się nie spieszy my kiedy będziemy podróżować nieco na
nic nie i No to wówczas 2 litrów nie będzie jakimś rekordowo trudny wynikiem do osiągnięcia kiedy będziemy jeździć spokojnie no to bez problemu pięć sześć litrów osiągniemy więc są to wartości
jak najbardziej do przyjęcia natomiast jedna
rzecz taka obserwacja wydawało
mi się na początku że segment kombivanów nie jest zbyt popularny dopóki nie zacząłem Iwanem dopóki nie zacząłem zwracać na to
samochody większej uwagi i faktycznie one znikają na
co dzień nie widzimy ich nie rzucają się w oczy za
bardzo natomiast kiedy
skupimy się na nich okazuje się że jest ich naprawdę wiele i aż sam byłem zaskoczony że jest ich tak dużo Podsumowując
moje krótkie spotkanie z tym samochodem uważam że na dzielenie Berlingo może przypaść do
gustu wszystkim tym którzy na pierwszym miejscu lokują praktyczność i wszechstronność wnętrza a jego wykonanie
nie jest priorytetem podobnie jak wygląd zewnętrzny i na osiągi aby
wyjechać nowym Berlingo z salonu wystarczy mieć około 69000 zł lepiej wyposażone wersję
z mocniejszymi silnikami to wydatek rzędu 85000 zł dajcie znać w komentarzach Co
sądzicie o tym samochodzie zostawcie łapkę w górę Pamiętajcie o subskrypcji i do zobaczenia w następnych chwilach
2 reakcje
0
0
2
Podziel się
Komentarze (2)
06-06-2020
AdamJak dla mnie nie wygląda dobrze. Mój korando czwórka prezentuje się znacznie lepiej. A poza tym ma 178 koników ;)
zobacz więcej komentarzy (2)

Programy Wirtualnej Polski

bCGdNqqp
Napisz komentarz
06-06-2020

AdamJak dla mnie nie wygląda dobrze. Mój korando czwórka prezentuje się znacznie lepiej. A poza tym ma 178 koników ;)

Rozwiń komentarze (1)
bCGdNqrb
bCGdNqqi
bCGdNqri
bCGdNqrj