programy
kategorie

Citroen C5 Crosstourer 2.2 HDi 204 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl #132

Test Citroena C5 II Crosstourer z silnikiem 2.2 HDi o mocy 204 KM

Tranksrypcja:producenci...
rozwiń
od lat starają się zadowolić jak największą grupę Cleo jednym zamachem przykładem
mogą być crossover y czyli auta o zacięciu terenowym które przy okazji pełnią rolę aut miejskich niekiedy sportowych
a w większych swoich odmianach także kombi dzisiaj inne przykłady mianowicie wersję kombi
która poszła w kierunku auta o zacięciu terenowym i jest to Citroen C5 Cross Tourer za
pewno bo ja ci się że jedyne co tak naprawdę producent to dołożył te nakładki na te kołami i to ma być koniec
Wszystkich propozycji na szczęście nie Zapraszam do naszego testu
zwykle
w
tego
typu autach czy spojrzymy na Opla insignie Country Tourer czy na Volkswagena Passata
alltrack a czytasz na chyba najbliższą koncepcyjnie Skodę Superb wersje
Outdoor to różnice z zewnątrz nie są jakieś imponujące To w tym przypadku do Citroena jest bardzo
podobnie mamy to skromny zestaw zewnątrz po to mamy nakładki na nadkola oba
zderzaki mają odpowiednie Nazwijmy to wzmocnienia w srebrnym kolorze dachu mamy takie grafitowe
ładne relingi jeśli ktoś uważnie się przejrzę No to zauważę również 15 metrów
różnicy wysokości zawieszenia przynajmniej w podstawowej w to możemy zmieniać ale o
tym później w każdym razie jakiegoś wielkiego Szału nie ma i to myślę że jest bardzo przemyślany
zabieg dlatego że jeszcze komuś się podoba zły konwersje Citroen C5 Tourer wersja również będzie zadowolony
No i popatrzcie wielkie auto nie tanie a maskę podnosimy ręcznie to
jest niestety rozczarowujące drogę przecież nie o to chodzi Jaka jest maska tylko o to
co jest pod maską a pod maską o cyfra 1 C5 Cross Tourer możemy znaleźć jeden z dwóch silników
obydwa wysokoprężny ten słabszy to 0 hdi 163 konie 340 niutonometrów
ten mocniejszy właśnie testowany przez nas to jest 2 2 HDI wciąż czterocylindrowy małą 204 konie
i 420 metrów momentu obrotowego maksymalna moc przy 3500 obrotów maksymalny
moment obrotowy od 2000 obrotów jeśli chodzi o prędkość maksymalną
to 225 km a do setki czekamy 8,6 sekundy tyle deklaruje producent nasze
spalanie na nasz wynik przyspieszenie do setki znajdziecie w osobnym filmiku spalanie
natomiast utrzymuje się w okolicach sześciu litrów w trasie Można zejść poniżej 5 Potwierdzam
można też zapraszam do odpowiedniego filmu w którym sprawdziliśmy spalanie bo nie cieszy pojemność baku
71 l oznacza że przy spalaniu znacznie poniżej 5 l w trasie możemy tym
samochodem śmiało wypuszczać się w bardzo długie trasy wspomniałem na początku że zdolności terenowe tego samochodu nie
na tym że producent to Nakleił czarne na nakładki na nadkolach ten samochód potrafi
zmieniać też wysokość swojego prześwitu i już z fabryki Podstawowa różnica to 12
metrów w stosunku do zwykłego tunera ale oprócz tego do tego zawieszenie możemy regulować na wysokość i
jeśli jedziemy poniżej 10 km na godzinę możemy ten samochód podnieść uwaga aż 6 centymetrów
jeśli trzymamy prędkość do 40 km na godzinę wtedy samochód możemy podnieść o 4
cm i to oczywiście pozwala temu tym pokonywać znacznie
trudniejszy teren jak na auto które ma tylko napęd na przednie koła i teraz chcę następne ujęcie zrobić
w od strony w której od której nie wyjeżdżaliśmy w zasadzie żadnym innym samochodem i nie dlatego
że żaden inny sobie nie poradziła dlatego że po prostu nic byliśmy na razie takiej potrzeby ale teraz
6 centymetrów prześwitujące z jedźmy poza asfalt poza kostkę i
poza taki utwardzony kamień żwir i Sprawdźmy jak on zjedzie i jak
on wróci z powrotem na asfalt Shop będzie krótkie test w terenowy na początek podnieść zawieszenie
Jaki
dać
podwyższenie zawieszenia się sprzedaje Jechałem przez jakieś większe załamanie terenu i
tylko czasem zgłaszała mi zgaszony system czujników parkowania że coś się dzieje bo
jakieś większe badyle zasłania A samochód zsunął i ani razu ani tutaj na największym
załamaniu a nie później nie usłyszałem żeby cokolwiek dotknęło samochodu od spodu Nie ma to jak 6 extra.cw
zawieszenie Citroen C5 Cross Tourer możemy regulować w dosyć dużą zakresie w stosunku do tego co
oferuje producent już po wyjeździe z fabryki czyli plus 15 mm możemy ten samochód podnieść dodatkowo albo
40 albo 60 km Teraz jest akurat to co obniżono dodatkowo Więc Popatrzcie Jaka jest maksymalna amplituda
teraz podnoszę ten samochód o 4 stopni raz dwa to jest stopień Racing
in progress więc teraz czekamy aż samochód się podniesie Popatrzcie Dzieje się to wbrew pozorom dosyć szybko a różnica
to jest oszałamiająca pomiędzy stanem w którym zacząłem te to ujęcie a tym co się stanie za chwilę
jest różnica moim zdaniem nie do przechodzenia i
gotowe
teraz możemy pokonywać dziury i różnego rodzaju załamania drogi bez obaw że
uszkodzimy sobie podwozie jeśli sądzicie że lepsze Jest to wersja z napędem na cztery koła niższy wersja z podniesionym
podwoziem to mamy W tej chwili sytuacja gdzie przyczepności nie brakuje mamy dosyć płaski teren a
teren jestem pełen różnych niespodzianek różnego rodzaju dołki dziury i inne sytuacje w których możemy uszkadzając
albo przedni zderzak albo gdzieś tam obcierają od spodu samochód dzięki temu że mamy
tak dużo po dodatkowej przestrzeni pod samochodem możemy jechać nie potrzebuję na 4 bo
ja przyczepność nie potrzebujemy 14:00 Nie dlatego że jest płasko za to potrzebujemy prześwitu i właśnie w takiej sytuacji C5
Cross Tourer sprawdzi się doskonale
i jeszcze jeden przykład na to dlaczego prześwit czasem może być znacznie ważniejszy od napędu na cztery koła kolejny przykład
gdzie samochód z większym prześwitem ma większe możliwości niż takie z napędem na cztery koła to
jest właśnie takie załamanie drogi jak widać tutaj prześwit ma większe niż to że samochód
miałby napęd na cztery koła bo Wystarczy lekko się rozpędzić nawet pod niewielką górkę i wtedy siłą rozpędu bez napędu
na cztery koła pokonujemy lekkie wzniesienia A dzięki temu że mam ten prześwit możemy
bez obaw startować na taki garnet wyjechać z powrotem na asfalt bez obaw o stan naszego samochodu C5
jest zaprojektowane z całością detale wystarczy spojrzeć na ten fotel jego ukształtowanie jego przeżycia to sugerujesz
że to nie jest pierwszy z brzegu tańszy fotel
również dobór materiałów wykończeniowych w tym aby miękkie tworzywo poniżej mamy skórę jeszcze niżej na podłokietnik znów
pan jest w górę To mamy już tańsze plastik ale też w kolorze dobra no odpowiednim do skóry na
kokpicie mamy częściowo miękkie tworzywo częściowo do listwy która ma taką ciekawą fakturę
lista która nosi skutecznie ale udaje a wymienił podobne wzór znajdziemy również te które są na kierownicy z dwóch
stron kierownica To jest generalnie mocnym akcentem jeśli chodzi o oryginalność dlatego że kiedy Kręcimy kierownicą to widać
że centralnej część pozostaje nieruchomy to oczywiście pewne zalety bo dzięki temu można umieścić to poduszkę
powietrzną które nie musi mieć okrągłego idealnego kształtu tylko może mieć jakiś inny
kształt bardziej to jest wadą jest to że te wszystkie przyciski zostają na swoim miejscu więc
jeśli chcemy w lekkim skręcie cokolwiek wykonać to niestety kciuk już nie trafię na te miejsca z gdzie
Spodziewamy się znaleźć poszczególne przyciski więc do tego trzeba się przyzwyczaić i mieć z plastyki tworzywa tutaj znajdziemy
również na daszku wszystko jest naprawdę mięciutkie przyjemny w dotyku gdzieś gdzie są rodzaju dyrektor tutaj tworzywa
to jest to taki matowy ładny również czarny plastik nie śledzą miękkość podłokietników to szczerze powiedziała wczoraj nie
ma tutaj jest zbyt wiele pianki może jeden po
drugiej stronie pod
podłokietnikiem jest niewiele więcej tak naprawdę wchodził praktyczność to to się zmieści
w całkiem sporo różnych drobiazgów to mam czy jeden taki mały schowek na ten podłokietnik możemy
jeszcze podnieść i ustawić w takiej nieco wyższy i bardziej do przodu pozycję oprócz tego mamy tutaj
12 V i popielniczka to mam taką półeczkę do której możemy wrzucić ewentualnie telefon
komórkowy Szczerze powiedziawszy brakuje To czego się zgadzają uchwytów na kubki Gdzie można by było
rzucić coś więcej może może jakieś większe telefon komórkowy Czy okulary coś w tym rodzaju to mamy bardzo
pojemną pojemny schowek przed pasażerem po lewej stronie od kierowcy znajduje się jeszcze jeden
Wschowy który ma ogromny drzwi natomiast proszę spojrzeć i jestem tak naprawdę bardzo niewielki no
i może jeszcze warto rzucić
okiem w kieszeni w boczkach drzwi są one dosyć niewielkiej to nie ma mowy właściwie of sadzenie
to jakiejkolwiek wody jak już tutaj patrzymy to kierowca ma
możliwości włączenia masaży Ja chociaż to są masaże w zasadzie takie że rusza
się tylko wałek do regulacji odcinka lędźwiowego z tego co pamiętam i z tego to odczułem mamy też podgrzewanie
W każdym razie jakieś tam ruch coś się dzieje na plecach więc Zawsze to lepiej niż nic jeśli chodzi o jakość pasowanie możemy
spróbować oczywiście tradycyjnie szarpnąć Zauchy proszę posłuchać to się nie odkształca
jakoś tak bardzo i podobnie jak testowany most drzwi na dobrą sprawę nie wydają żadnych dźwięków Problem
jest tylko w tej klamce które jest nie dość jakaś precyzyjnie zmontowane generalnie Pomijając te trzaski w plastikach
bo tak szczerze powiem że zbyt wiele tych placków już nie znajdziemy już tutaj będziemy się czepiać już szczegółów to to
czasem coś można usłyszeć jakieś takie włosy ale to to to nie jest to to to jest tak naprawdę teraz
może tak filmu można taki dźwięk wywołać ale w trakcie normalnej jazdy ja Proszę mi wierzyć to w ogóle tego w ogóle nie
słychać A to w ogóle nie jeszcze warto zwrócić uwagę na taką specyficzną formę tego tunelu środkowego dlatego że
lewarek have to do zmiany biegów dla ciebie dźwignia skrzyni automatycznej i jest No to jak byłem
w takim dołku na tą dodatkowe przyciski do ustawienia trybu sportowego do
regulacji zawieszenia i tak dalej a
nie na wierzchu jakby więc można ewentualnie się poratować jak miłość szybko odłożyć powiedzmy
okulary No to zawsze można to to wrzucić to się nie zgubienie wyleci dlatego że jest to w takiej takiej to
jest aż się ciekawe to żeby to generalnie wizualnie w moim zdaniem i bardzo dobre wrażenie wiek Zresztą cały
samochód wygląda to naprawdę Boga to Sprawdźmy
teraz audio pendriva wkładamy do gniazdek które się znajduje pod podłokietnikiem panel
a o dzieło jest również łatwo rozpoznawalny widzimy go zarówno w citroenach jak i w Peugeot głośność o sterujemy Tym
pokrętłem co jest troszkę mylące na początku dlatego że z żółtymi przyciskami bo to bo to jest pokrętło i Wydawałoby się że Top tym powinno się regulować i odruchowo
to się reguluje tutaj Zwróć uwagę że stopnie regulacja jest są dosyć to mamy dosyć duże skałki teraz mamy jedynkę
i już gra dostać wyraźnie piątka nie
słychać osoby siedzącej obok więc to zaledwie kilka kroków dzieli głośność od kompletnej ciszy Moim zdaniem
rozdzielczość tej regulacji troszkę za niska Co to jest Jeśli chcemy posłuchać Naprawdę głośno to
do 25
W tej skali tutaj jest do 30 do 25 możemy bez obaw się zbliżyć zniekształca intersystem odtwarza wszystkie częstotliwości dopiero gdzieś wyżej zaczyna się robić troszkę za głośno na ten system i
wrzuć że dźwięk nie teraz przejdziemy do następnych No
i tu gdzieś w okolicach 27 28 i maksymalna wartość 30 już nie brzmi to tak dobrze następujące
po wejściu tutaj widzimy możliwość przejścia to jest to się tymi przyciskami się porusza po wszystkich
opcjach menu przychodzimy do regulacja i ściskamy to guzik i
to mamy do wyboru barwa różne rodzaje od razu predefiniowane barw
Możemy też przez naciśnięcie wszystko Cześć dalej niskie częstotliwości możemy to troszkę posłuchać
jak to brzmi gdy jest różnica bez dwóch zdań ale wyskoczy byśmy z ustawień po wejściu musimy zrobić kolejny cały przebieg dotarcia tam z powrotem regulacja audio okej No i teraz jesteśmy z powrotem tutaj regulacja są bardzo wyraźne możemy przejść podciągnąć również wysokie co jeszcze z loudness Balance vazee mi automatyczne głośność w zależności od prędkości No i zobaczymy jak teraz zareaguj kiedy pod kręciliśmy częstotliwości zarówno w
strzałki jakie niskie maksymalnie do góry mniej
więcej od 25 Już Słychać było pierwsze zniekształcenie czyli częstotliwości skończyło się na nieco mniejszym zakresie użytecznym
tego systemu Tak czy inaczej Pomijając te Górny 10% pozostałym zakresie system gra Bardzo przyzwoicie też
dużo zdrówka Zacznijmy od fotela fotela kierowcy który jest elektrycznie regulowany w wielu wielu płaszczyznach w
mamy teoretyczna regulacja przód tył góra dół oczywiście kąt pochylenia oparcia mamy też
regulowany odcinek lędźwiowy tutaj w dwóch płaszczyznach jak również że to jest ciekawa
funkcja będzie łamanie fotela na pół Czyli możemy tutaj odchylić fotel w połowie mniej więcej
bardziej do przodu Albo bardziej do tyłu to jest ciekawe to na pewno pomaga ustawić Hotel Pod
własne oczekiwanie oczekiwania dwumetrowca dlatego że jak się nie starałem to zagłówek
w końcu nie znasz się na właściwym miejscu dlatego że Popatrzcie to jest maksymalna wysokość zagłówka więc
brak jeszcze ładnych No co najmniej 10 cm oprócz tego fotel oferuje
możliwości masaże przy czym ten masaż To może za dużo powiedziane wydaje się że jedynym elementem masujące w tym przypadku
Wałek który właśnie regulujemy to ręcznie czyli oparcie podparcie lędźwiowe które
tam jeździ i lekko lekko masuje plecy W każdym razie pomysł na koszt wykonania
jest bardzo fajny i sprawnością urozmaicenie co trasa prostego mamy to podgrzewany fotel
kierownice regulujemy w dwóch w dość dużym zakresie łatwo ją ustawić nad
głową miejsca tak dużo nie jest Szczerze powiedziawszy bo mamy to maksymalnie dwa palce w przestrzeni jeśli
chodzi o ustawienia to jest naprawdę bardzo dużo zakres i myślę że w żadnym wymiarze nawet wysokie
kierowca nie będzie narzekał warto tu zwrócić uwagę może na na jeszcze na taką specyfikę
z punkt kierowcy jest że kiedy wracamy kierownicę to ten cały panel pozostaje nieruchomy Co sprawia że
kiedy chcemy nacisnąć jakiś przycisk choćby w lekkim zakręcie No to wszystkie przyciski gdzieś tam nam uciekają cześć ale
o tym opowiem przy innej okazji na Sprawdzimy jeszcze ile miejsce pozostało za mną od razu
powiem że szyba jak widać nie otwiera się do końca Nawet napoje że jedna trzecia tej szyby została
na zewnątrz jeśli chodzi o jakość pomiędzy to pomiędzy wykończeniami z przodu i z tyłu to jest ona dosyć
wyraźne aczkolwiek to nie ma tak zupełnie plastików do plastyki są delikatnie tylko miękkie tą z przodu
są wyraźnie lepsza teraz sprawdzimy ile miejsca i nam zostało za dwumetrowca No i
jak widać na kolana miejsca nie brakuje siedzę na wysokość jeśli chce się tak wyprostować klasyczny No to niestety miejsce
już nie ma to to moja głowa ląduje Niestety w podsufitce taka jest jeśli powiem to jest do metrowca zaliczony
to to z pewnym Powiedz moje ograniczeniem że pod warunkiem że w metrach będzie chciał siedzieć tak delikatnie pochyloną
głową patrzeć gdzieś na własne kolano miejsca jest to całkiem sporo w tym też na
nogi jeśli chodzi o takie praktyczne w końcu już wyposażenie tego tego miejsca z tyłu to mamy to klasyczne siateczki
mamy to fotelami z przodu mamy popielniczkę i wyjście 12 woltów
jak widać mamy to tunel środkowy który jest bardzo delikatnie zaznaczony i myślę że nie będzie jakieś krytyczny
sposób osoby siedzącej z tyłu pośrodku
ten schowki w drzwiach są raczej w mizerne i nie ma mowy to wrzuceniu jakieś butelki
wody mamy też taki oto sposób na zacienienie miejsca
z
tyłu jej się popsuło będziemy spało dziecko No i wreszcie warto wspomnieć o pikniku Proszę bardzo podnosi
się to jest sporej wielkości schowek To z przodu wyjeżdżają dwa uchwyty na kubki A to możemy znaleźć miejsce do
przejścia do bagażnika czy dzięki temu przejściu możemy przewozić w tym samochodem na przykład narty klapa
bagażnika podnosi się automatycznie a pod nią z 533 l pojemności my
mamy też roletę która przesyła się bardzo komfortowo jednym naciśnięciem się zbije i mamy dostęp do bagażnika który
jest jak widać się całkiem nieźle wykończony mamy to takie jutro pozwalają w łatwy sposób przesuwać bagaże do
tyłu mamy to też pod podłogę od razu pokażę nie ma to dodatkowych schowków jest na to koło
dojazdowe w takim razie proszę bardzo to możemy zahaczyć i operować wyciągałem koło więc o
tym tutaj producent pomyślał oprócz tego mamy to po prawej stronie jest Polak jeszcze a nie będziemy tam zaglądać bo mamy
tutaj za to takie oto praktyczne haczyki które wyglądają bardzo estetycznie Chociaż szczerze mówiąc tutaj
poza dwoma pomidorami do tej tutaj siatki siatki bym tutaj cięższy już nie wiesz wydaje
się że długo ten haczyk nie wytrzyma Mam nadzieję że dłużej wytrzyma ten przycisk mianowicie regulacja wysokości podwozie
jak widać w tej chwili mamy samochód podniesione jest całkiem wysoko i Teraz załóżmy że jesteśmy
gdzieś w terenie na na naszej Dacii i Chcemy załadować tam jakieś rzeczy
proszę bardzo naciskamy przycisk i pod zaczyna się obniżać ten przycisk przycisk trzeba trzymać dłużej jakiegoś
Proces ten trwa dosyć krótko i próg załadunku tym samym momentalnie dosyć wyraźnie się myślę
że to jest zakres co najmniej 8 cm
i teraz chyba
już możemy znacznie łatwiej prawda tutaj wkładać i wyciągać walizki oprócz tego mamy to dwa źródła światła
jedno źródło Popraw drugie po lewej stronie przy czym to po 2:00 po 2:00 po lewej stronie jest przy okazji latarką
więc w razie czego w razie jakiegoś problemu w nocy zawsze możemy sobie poświecić w pojemność bagażnika może
z 1000 i 190 l W tym celu Najpierw trzeba zrobić wycieczkę do przodu i przestawić
najpierw ustawić siedziska w pozycji pionowej Więc najpierw podnosimy następnie
podnosimy tył i ustawiamy to w ten sposób I teraz możemy bez problemu złożyć Proszę
bardzo składamy oparcia kanapy płaską podłogę i obiecane przez
producenta 1490 litrów by wyciągnięcie rolety również nie stanowi problemu to jest odpowiedni
przycisk twojego pięciu roleta chętnie wyskakuje ale jak Widzieliśmy pod
podłogą raczej nie znajdzie się miejsce na jej odłożenie więc roleta niestety na
koniec jedną uwagę jak już tak obniżyć e próg załadunku to pamiętajcie o tym że wraz z nadwoziem obniża
się również klapa bagażnika więc prostując się warto pamiętać żeby nie przegrzać moją głową w
Citroen C5 spotkałem się jakiś czas temu było to wersja 2.0 HDI i to co pamiętam najlepiej z tego samochodu
to konto to ja ten samochód nie jechał ten właśnie płynął po drodze nad tymi wszystkimi wybojami nierównościami I
to było jest wciąż wspomnienie numer 1 Kto już
nie przebija a nie jest super oszczędny silnik ani wszelkie inne zalety tego samochodu właśnie sposób pokonywanie nierówności właśnie jego zawieszenie No i w tym Kiedy byłem już zapisany na wersję 2
2 HDI wersję Cross Tourer No
to oczekiwały spotkanie z tym samochodem nie troszkę w kontekście że znów pływam
nad drogą beztrosko zupełnie
ignorując wszelkie nierówności drogi a to szczerze powiedziawszy po przejechaniu o to jeżdżę już tym samochodem kilka dni nie wciąż nie umiem aż takiego komfortu który wtedy w tej wersji 2 0 hdi był
nie
trzeba było go szukać on był po prostu to je teraz i odczuwałem na każdym zakręcie na każdej prostej ten
sam jest wciąż komfortowy owszem również jest relaksujące ale to na stały tego zawieszenia są chyba troszkę inne to nie wiem
czy to chodzi o mocniejszy silnik czy może chodzi o cięższy silnik
Może chodzi o jego tą terenowe troszkę aspiracje i to wpłynęło na na
to że Samochód jeździ troszkę mniej komfortowo mniej w tej chwili jadę drogą która jest dosyć Wyboista No i szczerze powiedziawszy mógł jechać każdym innym i niemieckim samochodem powiedzmy który by przekazywał wszelkie nierówności do środka po to aby w zakręcie spisać się doskonale to
natomiast żeby ten samochód nie tyle płynie drogą one są się stało jakiś taki bardziej niemieckie on napiera on napiera masz już tą masę ma słuszną wielkość człowiek nie
czuję się tak bezpieczniej otocz wszystkie
I co co co mogę chronić generalnie czuję to więcej takiej może nieagresji Ale takiej pewności siebie i masek do przodu niż prawdę tej wcinaj z którą udało się bez jakiegoś dopatrywanie się szczegółów szczegóła dostrzec w wersji 2.0 HDI którą testował Wcześniej oczywiście to powiedzieć dużo dobrych rzeczy do jego takiego robią wszystko komfortowego wizerunku dobrze pasuje zarówno silnik
jakiej skrzynia biegów nie jest Jaka jakość mistrzem w szybkości zmiany biegów tak dalej ale ona widziała bardzo komfortowy w trybie jest świetnie dopasowane też do możliwości silnika który jest bardzo mocny od samego dołu już od niskich obrotów mam maksymalny moment obrotowy I co sprawia że kiedykolwiek rzucę okiem na obrotomierz zawsze jestem gdzieś tam tak
1400 1800-2 wskazówka w zasadzie nie dochodzi prawie nigdy do już czas na zmiany biegów zmiany biegów w których kompletnie nie poczujemy to ta skrzynia chodzi Po prostu nie słyszy i aksamitnie tak jakby jej w tle gdzieś tam nie było zupełnie i to jest dobra wiadomość natomiast to wszystko świetnie się sprawdza i świetnie działa aż do chwili kiedy kierowca tak jak ja teraz w sumie sobie do przodu cieszyć się tym komfortem Cieszę się tym
może nie takim aż komfortem tak jak wspominałem do którego byłem przyzwyczajony w poprzek ale mimo wszystko jest to auto bardzo komfortowe natomiast kiedy kierowca stwierdził że chcę obudzić w sobie trochę takiego rajdowego kierowcy No to korzysta z możliwości które daje No to samochód na samochód daje możliwość zmiany w tryb manualny i może w tym trybie manualnym pojeździć
nieco szybciej Może też zmienić skrzynie biegów of tryb sportowy No ale okazuje się że w klubie sportowym owszem skrzynie biegów trzyma silnik w nieco wyższych obrotach też nie śpieszy zrzucić na następny
bieg i to się sprawdza natomiast kiedy chcemy wystartować do zera kiedy mierzyłem przyspieszenia
tego samochodu drink boksem to okazało się czy w standardowym trybie naciskamy gaz przez chwilę nic się nie dzieje leniwie zaczynamy się rozpędzać gdzieś dopiero 30 km na godzinę zatrzyma skrzynia
biegów i silnik łapać że ja naprawdę chcę maksymalnego przyspieszenie I wtedy starają stara się cała zrobić wszystko
co potrafi Mój wychodzisz z moją całkiem niezły wynik na końcu mogę to 200 koni pod maską natomiast studiował przełącza w tryb Sport mówią zwykle testuję w obu trybach żeby różnice w tym przypadku zero różnicy tryb Sport mieszkanie I tak zaczynamy przede wszystkim komfortowo bo przecież kierowcy nie może się rozlać nie wiem kawa na na tapicerkę No więc o strony takiego sportowego oblicza tego samochodu mimo że to mamy tryb sport
to on gdzieś tam na początku nic z tego nie Szczerze powiedziawszy czasem to się nie mieści dlatego że parę razy miałem sytuację że jest podporządkowany i widziałem lukę ale hamowałem w zasadzie jadę Tym Citroenem Kto jest na stałe do Martyna jakieś agresywne
skoki do przodu więc wcisnę gaz owszem ale chwilę jeszcze mi nie i wtedy wszyscy będą na mnie to robić więc nie ta szybkość reakcji całego układu mogą nieco bardziej spontaniczne w trybie sportowym ale nie jest w
trybie manualnym skrzynie biegów mogłaby trzymać obroty aż do końca tam gdzie ja chcę dlatego że dobijemy do końca to zmienię
niestety bieg na następny mimo że jest w trybie manualnym również Siła którą trzeba przełożyć do do lewarka jest moim zdaniem zbyt
duża to zobaczę tutaj nie wydaje się poleceń tylko to się przykłada naprawdę taką siłę która
nijak się ma do do oczekiwań
że to jest przecież tylko elektryczny jakieś tam przekazanie mojego pomysłu
do skrzyni biegów to siła jest taka potrzebna jakbym się oczywiście przerzucał tam Kolejne kolejne No i na końcu opowiedziałbym jeszcze o układzie
kierowniczym który w tym samochodzie zostało poprzednio testowane samochodzie również nie bo szczytem marzeń A to
w tym jest zupełnie moim zdaniem nie informatywny jest to auto znów które stara
się trzymać kierowcę w
takim stanie i nie przekazuje mu zbyt wiele informacja jest przednich kół a więc o żadne informatywność i nie ma mowy co więcej to mnie przeszkadza to przeszkadzało mi zaczął jeździć tym samochodem może przez pierwszych parę godzin precyzja przekazywanie woli kierowcy do przednich kół i pozostawia też to chyba że to jest kwestia przyzwyczajenia bo w tej chwili ja już tego nie odczuwam pytanie czy ja się nauczyłem auto czy się przyzwyczaiłem do tego tak czy inaczej rzadko
kiedy
zdarza się żyje po zajęciu pierwszy w samochodzie Skręcam kierownicy i patrzę gdzie się ustawić samochód a następnie muszę zrobić korektę bo w sumie nigdy nie wiadomo jak on się ustawia i jak nie to troszkę
brakowało mi tej precyzji i jakby zrozumienie o ile muszę skręcić kierownicę żeby trafić w określonych kąt za każdy za każdym razem był to zakręt który
wykonywał a potem musiałem wnosić jakąś korektę teraz jak mówię teraz już tego nie czuję ale wydaje się że ta precyzje jest jednak na niemca takim niższym
poziomie czyli priorytetem dla konstruktorów był miał wszystko bardzo komfortowy sposób ja do tego samochodu żeby kierowcy nie obciążać błędną informacją że z przednich kół no i może już tak zupełnie podst zawieszenie wiadomo zawieszenie regulowane na wysokość jest też tryb sport w tym trybie sport samochód rzeczywiście utwardza się zachowuje się troszkę inaczej
kolwiek ja wolałbym już też będziesz żeby tryb Komfort
był bardziej komfortowy niż ty niż tryb Sport bardziej sportowy chociaż w trybie sport nawet
kiedy wchodzimy w zakręt nieco szybciej to samochód czemu przyznać Trzymaj się naprawdę dobrze Jest bardzo
przewidywalny neutralny W zasadzie nic się nie dzieje mniej więcej o ile trafimy oczywiście kierownicą odpowiednik on to to przejedziemy ten zakręt bez najmniejszego problemu więc trzeba tutaj auto pochwalić bo
to jest duże ciężkie auto
Trzymaj się jedzie naprawdę jak po sznurku tylko że przechyły nadwozia Moim zdaniem No robię na mniejsze tutaj jakby konstruktorzy mieli pełne wszelkie narzędzia do tego aby ustawić ten samochód w trybie masz się otrzymać zakręcie tak i tak bo mają to odpowiednie za ta jednak pozwolono temu auto tak trochę za szczególnie jak się go nieco podniesie trochę za bardzo przychylać się w zakrętach te przechyły są odczuwalne co przekładana jakieś niespodzianki w prowadzeniu aczkolwiek to trzeba się do tego przyzwyczaić Podsumowując Citroen C5 Cross Tourer to jest samochód zdecydowanie dla kierowców którzy nie przepadają za bardzo sportową jazdą at 200 koni które pod maską
sobie zażyczą dostaną ale w wersji jeśli już chyba też proszę bardzo o to twoje osiedle pół do setki ale
szczerze mówiąc zbyt często z tego korzystać nie trzeba bo nie do tego mnie stworzono odwrotności przy rozstawie osi 2815 mm Citroen C5 Cross Tourer potrzebuję według
zapewnień producenta 12 m zawracanie 12 m zobaczymy
jak to wyjdzie w naszym teście No wychodzi rzeczywiście jesteśmy Całkiem spory kawałek na
zewnątrz no
Całkiem spory kawałek No myślę że 12 m to co podaje producent nie jest przesądzone mogłoby się zawsze trochę mniej w mieście by było wygodnie to jest duże
auto z dużym rozstawem osi testy do czynności Zacznę od zegarów zegary są pod taką szybką tak wygiętą i tak ustawione
że jak widać sąd ulica odblaski które utrudniają odczyt danych słupek A jest wystarczająco
cienki A jesteś pochylony pod takim kątem że utrudnienie co tutaj rozglądanie się na parkingu czyli widoczne Ale
z drugiej strony jest to całkiem czarna szybka która też ratuje trochę sytuację zewnętrzne lusterka są
wystarczająco duże górna krawędź przedniej szyby bardzo wysoko lusterko może nie
bardzo ale wystarczająco też wysoko aby tutaj obserwować drogę po prawej stronie również ta szybka jak widać ratuje w dużym stopniu sytuacja
z tyłu jest ogólnie bardzo dużo powierzchni więc nie rozglądałem się po parkingu i nie będzie
problemu tylna szyba jest pionowo ustawione więc też łatwiej parkowanie tyłem w Jedyny problem to może być tylko taki
że jest dosyć właściwie oszacować odległość i kiedy włączymy wiek wsteczny
to znajdziemy na ekranie Jak widać obraz z kamery cofania kiedy skręcamy kierownice to niestety te ta ramka się nie wygina pozostaje zawsze na tym samym miejscu oprócz tego mamy samochodu
który pokazuje oczy z czujników cofania także myślę że również jeśli będzie polegać na elektronice to nie będziemy mieli z parkowaniem najmniej problemu zegary Citroen C5 To mieszanka kolorów białego i pomarańczowego na środku w prędkościomierza
znajduje się ekran komputera pokładowego który wyświetla niezbędne informacje oraz dane
statystyczne na kierownicy
znajduje się taka część nieruchoma która jak widać jest wyposażona w wiele
lepszy i
prawie wszystkie te przyciski są podświetlone Mówię prawie dlatego że są to też pokrętła których niestety podświetlone
nie są pokażę to jest to pokrętło po drugiej stronie identyczny jeszcze raz Zobaczcie te pokrętła w ciemności
niestety zupełnie znikają oczywiście kiedy jedziemy ten samochodem przy mnie drugi raz to już wiemy gdzie one są i to nie stanowią
problemów ale ja akurat przejechał ten samochód wieczorem i miał chwilę zwątpienia bo gdzieś się Przecież widziałem A teraz już nie
No właśnie bo nie są podkreślone podświetlony pod kierownicą Mam jeszcze parę przycisków podświetlanych ładnie podświetlane klamki tak
od spodu widać również kolor oczywiście pomarańczowy to mam podświetlenie pamięci ustawień hotele to
mamy podświetlenie na wszelkich przycisków na drzwiach podświetlony jest 1 ciekawych przycisków do
sterowania ustawień fotelik to
dokładnie jest ten sposób na wyłączenie masaże jest też pokrętło do Maciek
po zapalę to tak jesteś pokrętło do wyłączenie podgrzewanie foteli które jak widać niestety j podświetlone z
jakiegoś powodu nie jest najbardziej
spektakularne pod jest jednak to na tunel środkowy bo to mamy bardzo wyraźnie podświetlony
to dosyć jasnym pomarańczowym oczywiście światłem które pada tutaj
z podsufitki lampy
lampa z tyłu
Bagażnik jest również bardzo dobrze oświetlony są
jak widać dwie lampki które
są mocne i oświetlają zawartość
bagażnika z dwóch stron wyciszenie na postoju
44 i 7 rozmowy o cenach w przypadku Citroena są bardzo przyjemne dlatego że Citroen tradycyjnie daje bardzo
dużo rabaty Przykładem może być to testowany przez nas samochód bo w podstawowej wersji silnikowej katalogowo
127000 zł a w wersji Realnej w salonie kosztuje zaledwie 109000
zł a więc mamy 18000 zł za samo wejście do salonu 8 zł rabatu Oczywiście
jeśli chcemy do tego podstawowego silnika dokupić skrzynię automatyczną zapłacimy zaledwie 5000 zł Natomiast
najdroższa wersja z silnikiem 2 2 HDI będzie już nie to będzie kosztował 137000
zł a ten skok cenowy łatwo wytłumaczyć bo to jest pojemnością powyżej dwóch litrów samochód wpada w inny próg
akcyzowy aby uświadomić sobie skalę tych obniżek porównajmy to całe jako alternatywę wybrany dwa modele Skoda
Superb wersja Outdoor i wał Opel Insignia wersję Country Tourer autor kosztuje 123000
zł z napędem na przednie Country Tourer 132000 zł Aries w porównaniu do 109000
w przypadku Citroena C5 Cross Tourer różnice są bardzo duże oczywiście Warto dodać że natywne
modele Mają możliwość dokupienia napędu na cztery koła a tu mamy tylko napęd na przód
Ale z drugiej strony Citroen dają możliwość podniesienia zawieszenia aż o 6 centymetrów C5 Cross Tourer to ciekawa Francuska
propozycja dla tych którzy nie są przekonanie do dużych psów i są chcą pozostać przy tradycyjnym kombi
a jednocześnie zależy im największej mobilności i w kupując Cross Tourer A są w stanie zajechać dużo
dalej niż zwykłym kombi dzięki temu że samochód ma znacznie większy prześwit niż tradycyjny
samochód oczywiście nie ma co liczyć na właściwości terenowe rodem z Land Rovera Ale z pewnością będziemy w
bardziej mobilni w lekkim terenie No i wydaje się że to jest warte dopłaty tych paru na 100000 różnicy
pomiędzy Cross zwykłym turem
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)