programy
kategorie

Co nas najmniej ekscytuje w nowej Klasie A?

Test Mercedesa-Benz A200 z silnikiem 1.3 o mocy 163 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
kiedyś samochody Premium musiały być duże z czasem jednak wysoka
jakość wykonania i bogate wyposażenie zaczęły się pojawiać coraz mniejszych w samochodach Kto
wpadł pierwszy na pomysł kompaktu Premium Myślę
że Audi z modelem a Czy widząc Jak dobrze sprzedaje się Audi ludzie w Mercedesie pomyśleć wtedy pewnie My też chcemy
takiego jak powiedzieli tak zrobili klasa A W168 która przestała się w teście łosia wspominam o przypadkowo
bo dzięki temu ten Compact Premium stał się jeszcze bardziej premium bo otrzymał ESP w standardzie następną
W168 czyli w169 wciąż wyglądał jak moduł rozprawy
Mercedes potrzebował aż prawie 10 lat aby wpaść na to że klasa może być hatchback
jem i po 10 latach sprzedaż wreszcie bo co czwartej sprzedawanych nowy Mercedes to
był właśnie kompakt czyli klasa A na szczęście najnowsza generacja klasy a to wciąż jest hatchback i to taki
który ma zamiar się pokazać I jak ma wyglądać kontakt Premium Zobaczmy więc jak to widzi Mercedes poprzednie
klasa
A stylistycznie mówiły językiem pozostałych modeli najnowsza generacja robi to samo Mercedesy nowe
generacje mają też będą miały o wiele więcej ostrych krawędzi nowa klasa jest z przodu bardzo podobna
do Scrap i
to jest moim zdaniem okej ciężko
jednak przekonać się do projektu tyłu to znaczy kształt nadwozia okej jest ładny muskularny
i dosyć wyraźnie rozszerza się ku dołowi to może się podobać natomiast nie każdemu się podoba kształt
tylnych lamp co widać zresztą pod zdjęciami tego samochodu Może się jeszcze przyzwyczaiły
A to samo dotyczy cs-a średnią
wymiary to jest trochę tak jak w Lamborghini urósł o
12 cm ma długość o
3 cm na rozprawie o 2 cm na szerokości i nawet niecały centymetr na wysokość jednak
to co jest najciekawsze chodzie to wnętrz
Siadamy i widzimy że wnętrze jest wykonane na bogato Popatrzcie na Teneryfie w poście na materiały wykończeniowe
Popatrzcie na ustawienia foteli to wszystko wygląda tak jak w tych dużych drogich mercedesach
jednak pierwsza rzecz na którą zwrócimy uwagę to nie nie nie kierownica która jest moim zdaniem tych te fragmenty wzięte
są Żywca z klasy hotel wielki ekran system multimedialny m b u x który
składa się z dwóch wielkich ekranów uwaga wielkich po dopłacie 5000 ale moim zdaniem warto dopłacić za
to żeby mieć prawi jak S klasy w s klasie to znaczy tafla szkła pozostaje w podstawowej wersji identyczne
z tym że świecą się jej mniejsze fragmenty wtedy są To 27 krany nawet
pocztowy westchnieniem analogowych zegarów i nawet pod opłaceniu dostajemy 10 calowe ekranu i tak właśnie to wygląda Czy
ten ten drugi ekran po prawej stronie jest również ich jakość ich szybkość
reakcji wszystko to czego możemy oczekiwać ponowoczesnym w samochodzie to wszystko jest naprawdę
na najwyższym poziomie jedną uwagę do zmian po prawej stronie Otóż to się pojawił wielki touchpad i
kiedyś wcześniej też mam też był ale pod nią było wyraźne wielkie ciężkie kółko które mogliśmy
kręcić wszystkim na ekranie teraz to kółko zniknęło to został touchpad i pozostały
problemy znane z tekstów które również mają wyłącznie touchpad i tutaj pod prawą ręką i które odpowiednio
reagują takim faktycznym kliknięciem wibracje po tym jak
przyklei się do odpowiedniej obcy narzekam na to od kiedy Lexus wprowadził do pierwszego
swojego samochodu i teraz mogę narzekać również do Mercedesa niestety
Gdzie jest kółko warto
też podkreślić że po raz pierwszy chyba w tym segmencie samochodów wyświetlacz head-up Display pokazuje swoje wskazanie
nie na dodatkowej szybce wysuwane jest konsoli tylko bezpośrednio na przedniej szybie tak jak
w dużych drogich samochodach
w tym aucie jest sporo rzeczy tak jak duży hydronik samochodach ale żeby nie było tak słodko Zwróć uwagę na to że kierownik
zasłania fragment prawego ekranu akurat ten fragment gdzie wyświetlany jest aktualnie
ustawiona temperatura dla kierowcy co prawda Można powiedzieć hej Mercedes na 25
stopni ale to trochę nie pasuje funkcjonalność wnętrza jest na niezłym poziomie mamy to całkiem
głęboki podłokietnik po prawej stronie po co zwrócić uwagę taką fajną ładną roletą całkiem
sporo miejsca na telefon dwa miejsca na kubeczki ale całkiem obszerne jak widać z rzeczy
się zmieścił całkiem obszerny schowek jak również pojemne kieszenie w drzwiach jak
na małe miejskie auto miejsca jest naprawdę nawet więcej niż mógłbym się spodziewać to wygląda
i
jest rzeczywiście wykonane No prawie jak w tych naprawdę dużych i drogich Mercedes ten Mercedes nie należy
do tanich tak O patrzcie co to w środku się dzieje skórę mamy to ładne przeszycia po jednym kolorze mamy światło ambientowe Mamy
to prawdziwe metale znowu jakieś materiały na bogato trochę
tego pianą Okej ale bardzo ładne i wykonanych z tego co czujesz z metalu również nawiewy
to wszystko jest takie niebanalne to wszystko nie jest takie proste gładkie i poskładane Na szybko Jest
przemyślany I robi naprawdę bardzo pozytywne wrażenie wizualne gdziekolwiek nie spojrzymy nawet
te drzwi Popatrzcie jak to wszystko jest zaprojektowane wymyślone poskładane i wygodne Więc naprawdę
szapoba to co się dzieje w tym miejskim samochodzie Można by powiedzieć przyprawia o zawrót głowy bo
bo czegoś takiego w tym co ja jeszcze nie widziałem Natomiast jeśli
chodzi o spasowanie
tych materiałów na dobrą sprawę to
się do tego że poparcie konsola
Jaką
plamę z betonu nic się nie rusza nie jest się nie dzieje tutaj
wszystko
jest okej Tutaj wszystko jest okej nawet ten wielki ekran do mnie tak się kiedyś w Beskidach jak to brzmiało delikatnie
chodzi w
ogóle nie hałasuje popatrzcie na te nawiewy też
dosyć mocno
chodzi ale
też mocno ale nie hałasuje ten fragment jest troszkę bardziej podejrzany bo on
też ma swoją amplitudę i
wydaje minimalne dźwięki Okej to już w tym się na co dzień Więc to nie jest problem i
jest problem tylko
z tym że kiedy złapiemy za uchwyt drzwi wygodny ładny No Przez co można o nim powiedzieć tylko nie jest cichy
Posłuchajcie ciekawostka jest tak aby tego nie dostrzeże cie z głośników g szarpie to a
odgłos dociera stąd może po prawej stronie będzie lepiej to
po prawej stronie jest dobrze być może to jedno jednostkowy przypadek ale taka jest moja praca że jak widzę właściwie
słyszę to od jest jedno orzeczenie które chciałbym żeby zostało spełnione w tym samochodzie bo to wszystko
jest jak tych drogich wielkich samochodach nawiewu ekrany kierownicę gładziki ta rozmowa
z panią z komputerem no wszystko jest super tylko jest jeden element którego
dotykamy regularnie który jest niestety dosyć
jest to dźwignie wybieranie biegów w tych dużych mercedesach jest to dźwignia
która jest tak ładnie wykończona ma trochę Piano Black to chyba metalu jest tutaj jest po prostu pani kawałek
w bezsensownego plastiku który No nie wiem co to jest po prostu wielkie niedopatrzenie wielki błąd
i to jest mój numer 1 życzeń do zmiany zaraz po face liftingu Poza tym naprawdę jestem
pod ogromnym wrażeniem a teraz opowiem wam Dlaczego nigdy nie kupię tego samochodu czyli czas na test dwumetrowca zaczynamy od tego że
samochód już gwałtem wspominałem samochód jest tak bogato wyposażony że mamy to wszystkie możliwe elektryczne
regulacja kto Mercedesie na drzwiach osobno regulujemy przód osobno tył
na wysokości osobno ustawiamy je oczywiście kąt pochylenia oparcia Możemy też tutaj Ręcznie
wydłużyć siedzisko możemy tutaj elektrycznie wyregulować w dwóch osiach odcinek
lędźwiowy i jest naprawdę dobrze ale
na przykład nie możemy wyregulować wysokości zagłówka no bo cóż to ten w integrowanej tutaj
niestety nic nie możemy zrobić z resztą zagłówek mnie zachęca do tego żeby się obniżyć i to jest słuszna
koncepcja bo ja tutaj na twoim miejscu za wiele nie mam bo jestem na dole w podsufitce miejsca na wysokość
trochę zabrakło również na długość Szczerze powiedziawszy nie jest za dobrze chociaż tutaj odnajduję całkiem
dobrze Jeśli chodzi o i o ustawienie mnie względem kierownicy i fotele ale poprawnym
ustawieniu jest taki problem mówię ci przesunę się do O tak poprawnym ustawienie jest taki problem że po
każdym ruchu na przykład między pedałem gazu a hamulcem Ja prawie zawsze przestawiam
kolanem ustawienie temperatury w środku to dosyć irytujące bo w zasadzie w ciągu 510
minut podróży muszę kilka razy wrócić do tematu i z powrotem obniżyć do 22 bo co chwilę mam
tutaj E27 więc to jest powód dla którego ja tego samochodu nie kupię bo walka z jednym tutaj
pokrętłem czy przyciskiem to jest ponad moje siły ustawiałem się na różne sposoby i zawsze coś
tak samo teraz miejsce z tyłu a właściwie to brak miejsca z tyłu bo moje kolana jak widać wyginają
aż fotel przede mną dlatego że miejsca tutaj Niestety nie za wiele stołu twarda skorupa też nie zachęca
miejsca na stopy również czy nie ma jakoś tak za wiele to znaczy no jest tak w sam raz do cisnąłem
i jest natomiast swobody ruchu już żadnej tutaj nie ma no i nad głową szczerze mówiąc jest lepiej
dużo lepiej niż przypuszczałem ale podobnie jak z przodu Siedzę z
z głową w podsufitce ale odróżnieniu od miejsca z przodu skrzypiącej
posłowice wszystko
się zmienia się przesiadam na prawą stronę gdzie fotel pasażera jest przesunięty trochę bardziej do przodu wtedy mam trochę więcej luzu
mogę tak obniżyć nad głową robi się miejsca w ogóle przestaje już to cokolwiek narzekać i Zaczynam doceniać plusy a plusy są
takie że mamy to nawiewy równie ładne jak z przodu mamy tutaj jeszcze dwa
wyjścia do ładowania telefonów Zwróć uwagę że forma od tych wyjść
już nie jest takie oczywiste nowoczesny samochód i Mamy również jak widać ładny
podłokietnik dwa miejsca na kubeczki mamy też regulowane przynajmniej
jeden zagłówek na wysokość mamy
światełka po prawej po lewej stronie mamy też miejsce na odwieszenie marynarki
mamy oczywiście mocowanie ISOFIX mamy kieszenie w drzwiach mamy kieszenie
hotelami mamy też że dosyć rozbudowany tunel środkowy więc tak piąta
osoba tak szczerze mówiąc Tutaj raczej nie powinny na dłuższą trasę wsiadać szczerze mówiąc et22
miejsca z tyłu nie są dużo gorzej wyposażone w komfortowe dodatki w porównaniu z miejscami
a w bagażniku ciąg dalszy Lamborghini samochód bagażnik Uruchom o 29 litrów w sumie teraz
ma 370 A nawet 1210 jeśli złożymy oparcia tylnej kanapy które Zresztą składamy
w proporcje 40 2047 wyposażenie tego bagażnika to nie ma cudów mamy
tutaj po jednej stronie haczyk po drugiej stronie haczyk na Aha czyli są jeszcze tutaj na uchwytach o tym też
warto wspomnieć i mamy to pod podłogę bagażnika której nie można wysyłać
podwiesić
zafiksować
w tej górnej pozycji nie znajdziemy jeszcze no małą
kieszonkę właściwie chyba prawie że to jest miejskie auto nikt tutaj Cudów nie oszukuję a
nawet bez tych cudów bagażnik i tak jest Całkiem spory Pamiętam
jak kiedyś Narzekałem w GLA pod maską luksusowe Premium Patryk na którym trzeba ustawić
maskę i chyba pomogło bo bo tutaj pod maską A klasy Mamy teleskop pod maską może się znaleźć to jeszcze jeden
z 6 ma 6 dzielników z tego 1 to diesel oznaczony 180 pojemności 1,5
i 116 koni cała reszta to benzyniaki od 209 do 224 mechanicznych
tam najmocniejszy może mieć też napęd na cztery koła mnie dosłownie partydent zaprezentowano też wersję a35
AMG które będzie konkurował z s w trójkę No i nie pojawi się też A45 AMG którego
bezpośrednim konkurentem będzie RS3 bo dzisiaj to stoimy wersja oznaczoną A 200 czyli 133 pojemności
silnik Renault ma
oznaczenie tam PC 163 konie 250 kilometrów do po zestawieniu z
siebie biegową dwusprzęgłowa automat biegów dosyć
dziwną skrzynią szczerze mówiąc raje przyspieszenie do setki w 8 sekund i prędkość maksymalną 225
km na godzinę deklarowany przez Mercedesa zużycie to 68 w mieście 4,5 w trasie
średnio 5 i 3 być może zachęcony takimi wynikami Mercedes postanowił dać tutaj zbiornik paliwa powinno się zaledwie 43
litrów a więc mu więcej Nawet jak na auto miejskie w praktyce zresztą to zużycie paliwa będzie nieco
wyższe to odsyłam do naszego testu rozpalania którym do którego znajdziecie w opisie do tego filmu pokaże tak zmierzyliśmy
też realne przyspieszenie tego samochodu do setki Szkoda że realnie do tego 43 litrowego baku
nie da się wlać oto przykład 55 litrów za spalenie to tak nie działa już pojedzie na tle wszystkiego co oferuje ten samochód wygląd wyposażenie materiały wykończeniowe elektronika
wrażenia z jazdy są może
nie najsłabszym ogniwem elementem który wzbudza najmniej emocji
jest o tyle Niebezpieczne że w zasadzie samochód służy do przejeżdżania z punktu
a do punktu b tak z grubsza więc wrażenie zjazdu na końcu ale w tym przypadku tak jest i nie wiem do końca Dlaczego
tak Zuza szufladkowa Wham to już rusza logowałem być
może dlatego że sporo widzę tutaj różnych
mankamentów a Zacznę od tego co
mi się bardzo podoba w tym samochodzie to jest to jest układ kierowniczy który jest bardzo bezpośredni sportowy i dobrze przekazujący w obie strony te niezbędne informacje naprawdę przyjemnie się ten
samochód prowadzi w zakrętach Mercedes bardzo chciał aby A klasa już z tym silnikiem prowadziła się sportowo i tak jak mówię
układ kierowniczy naprawdę nadaje się bez zmian do
samochodu który
będzie miał nawet w porządku ale jeśli chodzi o zawieszenie Oni
moim zdaniem troszkę przesadziłeś twardością ten Mercedes wcale
nie jest Mercedesem jeśli chodzi o ten
Mercedes powiedziała Nie Hej Mercedes nic
słucham ja naprawdę tego nie zaplanowałem dziękujemy za nie nie do
pani to było Nie ma za co a
więc
ten producent niemiecki samochodów bardzo
chciał żeby ten samochód jeździł bardzo sportowo
i porównuje taki że zawieszenie zostało zestrojone zbyt twardo i kiedy jedziemy po choć trochę nierównej drodze a taka która akurat jadę i już się do tego kwalifikuje bo
dosłownie jesteśmy w stanie po narysować mapę wszystkich pęknięć nierówności ten
samochód Nie połykaj jest za mało No
właśnie Gwiaździsty Nie mogę teraz użyć nazwy tej marki No bo znowu będzie mi przekazała Więc on Bardziej mi pasuje do innych Marek które bardziej się nadają do takiego podskakiwanie na każdej nierówności nie gwiazdy w tej gwieździe o może tak i
to na dłuższą metę zaczyna denerwować
jeśli chodzi o silnik No
cóż faktycznie tych konie tutaj całkiem sporo i dają sobie radę Nie choć należy szukać raczej w górnym przedziale obrotów i wtedy robi się to
dosyć głośno Oj robić to głośno Po prostu można
było najlepiej wyciszyć i to brzmienie Należy też do takich które bym chciał słuchać non stop więc
tutaj przydałby się trochę lepszy wyciszenie i uzupełnij mi się nie podoba to jak wstała zestrojona skrzynia i połączona z tym silnikiem coś tu nie
gra próbować się ruszam z miejsca naciskam dostać delikatnie gaz i wyrywa
do przodu a na przyczepność ja naprawdę nie nacisnąłem Teraz specjalnie gazu do podłogi
jeszcze raz spokojnie sobie ruszam Poproszę
zrywa przyczepność
można to zrobić delikatnie i jeszcze ostrożnie i
wtedy On prawdopodobnie pojedzie ale to wymaga naprawdę sprawy to samochód generalnie na pierwszych dwóch
metrach udaje
że ma 500 koni może to przełożenie pierwszego biegu jest
jakiś przesadzony nie wiem ale jazda tym samochodem na pierwszych dwóch metrach i
to nie jest żadna przyjemność bo przez większość czasu widać że łapie przyczepności i miga kontrolka nie zrobię to jeszcze raz równa teraz droga okej
Teraz my robiło No ale teraz znowu to chodzi że chcę pokazać że jest bardziej sportowy niż jest naprawdę całokształt tego wszystkiego jest taki że jak
już ruszymy i pojedziemy o ile jedziemy idealnie równą drogą jemy tych niedoskonałości albo zbyt dużej twardości zawieszenia i przez ten będzie odpowiadało będziemy się cieszyć mocnym silnikiem Chodź dosyć głośnym i naprawdę bardzo dobrym układem kierowniczym ale jak tylko z jedziemy z idealnej drogi to natychmiast zapomnijmy że jedziemy Mercedesem Bo poczujemy raczej zbyt
tor to też
nie chcę nic z tobą zrobić
słucham Dziękuję do widzenia Jak
mogę pomóc
odsyłam do szczęście techniczne jak gdzie Próbowałem się
z nią dogadać ale bardzo chętnie mnie zaczepia ale później nic nie rozumie Dziękuję do widzenia naprawdę
bardzo mi się ten samochód podoba kiedy staje w miejscu bo jak zaczyna jechać to całkiem
sporo to kompromisu Szczególnie jak na samochód który kosztuje zdradzał powiem
to za chwilę szczęście ceny ceny
nowej A klasy zaczynają się od 197600 zł za podstawowe wersje A160
który prawdopodobnie ma tylko 109 koni wersja którą Testujemy który a200 163 konie kosztuje
około 123000 zł i ona jest też lepiej wyposażona na przykład w standardzie Marek led-a
najdroższa obecnie wersja to oczywiście 250 formaty i które kosztuje 152000 $
tego modelu możemy dobrać sporo drogich dodatków ale Skupmy się na tych które wy a na tle pozostałych kompaktów
o większych ekranach już wspominałem a mbx dostajemy w standardzie standardzie mamy też
kamerę cofania czy touchpad pakiet AMG kosztuje 000 lakier na testowym samochodzie to kolejny 9000a
19-calowe felgi do pakietu kosztują 4662 zł dach panoramiczny kosztuje
4500 elementów które to widzieliście wchodzą akurat w skład pakietu premium za 23000 i
w ten sposób tak doposażona klasa a nie kosztuje już 123000 a nie 150 180
masz
egzemplarz testowy kosztuje 205000 zł i oczywiście można zrobić z tego powodu
bo przecież w tych pieniądzach można mieć już że znacznie większe A można mieć nawet klasę e i to wcale
nie podstawową wersję ale wydaje mi się że prócz wyglądu prócz elektroniki to
właśnie cena też pokazuje że to samochód Premium samochód który definiuje taki biznesowy sukces
swojego właściciela i wtedy cena No właśnie prawie że nie gra roli oceniając na koniec już cały
samochód Wydaje mi się że biorąc pod uwagę rozmach w środku tego auta to jest najbardziej
na dzień dzisiejszy ambitny Compact jaki możemy stać się na rynku i wracając jeszcze na koniec do
a trójki Czekamy
w niej na ekrany z ósemki nie
czeka Dzięki za obejrzenie filmu Pamiętajcie o subskrypcji i napiszcie proszę w komentarzach czy podobnie tak jak ja też
nie rozumiecie coś tak ambitnym samochodzie robi silnik z
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)