programy
kategorie

Dacia Duster - twardy zawodnik. Nie, nie chodzi o plastiki

Test Dacii Duster II

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
Jesteśmy
dzisiaj dość nietypowym miejscu ponieważ ciężko dotrzeć do samochodem ciężko się tutaj jeździ ale
to właśnie takich miejsc i takich dróg będziemy szukali dzisiaj dla nowej Dacii Duster która trafiła
do naszej redakcji i mam możliwość ją przetestować to jeden z najbardziej popularnych samochodów
typu SUV crossover w Polsce i będziemy chcieli zobaczyć jak właśnie na tru na dziurawych
drogach może niekoniecznie po prądzie ale właśnie poza utwardzonymi drogami jak będzie prawo
się nowy Duster i zapraszam was do tego żeby razem ze mną sprawdzić go w akcji
Duster
w
lekkim terenie i na bardzo nierównych drogach prowadzi się tak jakby nic nie było w stanie go zatrzymać zawieszenie
naprawdę świetnie wybiera głębokiej nierówności a na cztery koła w trybie Lock znacznie poprawia trakcję
i pozwala Lepiej kontrolować samochód na przykład podczas jazdy w błocie zaskakujące jest to jak łatwe wydaje
się jeżdżenie na skróty tym samochodem głębokie uskoki pokonywane naprawdę szybko nie robią na desce że żadnego
wrażenia a zawieszenie nie wydaje niepokojących dźwięków to
auto stworzono wręcz do jazdy po z asfaltem która Zahir Miejskiego suva wydaje się łatwa i
może sprawić wiele przyjemności ty chcesz się zdecydować się na Dacia Duster z napędem na cztery koła wówczas możecie
wybierać spośród dwóch dostępnych silników jest to albo diesel o mocy 115 koni i to właśnie taki
silnik Testujemy w naszym egzemplarzu albo jest to silnik benzynowy wolnossący bez
turbosprężarki o pojemności 1,6 i również o koniach mechanicznych Niestety na tą chwilę
Duster z napędem na cztery koła dostępny jest tylko z manualną skrzynią biegów pod maską naszego testowego
Duster A mamy to powie silnik Diesla o mocy 100 koni to oczywiście 1 5 DCI posiada
moment obrotowy na poziomie 260 niutonometrów i jeśli chodzi o osiągi prędkość maksymalna to 175
km na godzinę a przez od 0 do 100 km na godzinę to nieco ponad 12
sekund to oczywiście nie jest samochód wyścigowy i nikt nie będzie się nim ścigał spod świateł Natomiast jeśli
chodzi o jazdę miejską to troszeczkę możliwe mogą być bardzo krótkie przełożenia skrzyni biegów
chodzi o pierwszy drugi trzeci bieg Kiedy ruszamy w mieście jeździmy w korkach i
zaczynamy rozpędzać się do prędkości 45 km na godzinę bo często w mieście z taką prędkością trzeba się
poruszać to Zastanawiamy się już pomiędzy czwartym i piątym biegiem a więc no nie jest to taki standardowy tryb
zmiany biegów jak w każdym innym oczywiście w terenie te krótkie pierwsze trzy biegi świetnie się sprawdza
ponieważ zastępują je jako reduktor natomiast trakcie jazdy miejskiej i Jest to dość uciążliwe są tacy
którzy Duster traktują wystarczająco poważnie albo w ogóle nie traktują go poważnie ponieważ
jak wiadomo W powszechnej świadomości jest tak że Marka Dacia produkuje samochody
Raczej mu sowy jakości adaster jest po prostu takim podwyższonym
chodzi bokiem który tak naprawdę nie za wiele Może i potrafi jest słabo wykonany ja
jeżdżę samochodem przez kilka dni przekonałem się że ocenianie
twardości plastików wewnętrznych oraz użytych do jego wykończenia materiałów jest
nie na miejscu ponieważ ten samochód tak naprawdę na drodze i to przede wszystkim i utwardzonej
udowadnia swoją wartość ten Duster w którym siedzę kosztuje 80000 zł
Pamiętajcie ma napęd na cztery koła najmocniejszego Diesla i to wersja prestiż czy to dużo czy
mało w patrząc na konkurencje w której Duster w tej klasie cenowej nie ma to
tak wyposażonego samochodu za takie pieniądze raczej nie znajdziemy natomiast 80 000 to też już taka
kwota od której należy można od samochodu czegoś ekstra czegoś więcej
Ja uważam że Duster udowadnia że tutaj to coś więcej jest taką
największą zaletą jeśli chodzi o największym zaskoczeniem jest asystent martwego pola który
wyświetla się w lewym prawym lusterku to na pewno nie jest element wyposażenia samochodów klasy budżetowej poza
tym w wersji prestiżu mamy tutaj cofania mamy radio z nawigacją mamy czujniki
parkowania przód i tył jest fotel z podparciem lędźwiowym i podłokietnikiem mamy tempomat sterowane
oczywiście z kierownicy tak samo jak radio które jest sterowane z takiego pilota charakterystycznego dla koncernu
Renault i na dobrą sprawę wszystko to co w samochodzie tej klasy w samochodzie czy
w kompaktowym suwie crossowe że być powinno tutaj jest oczywiście te plastiki
w żadnej wersji większa już nie będą natomiast oczywiście to jest pewna cecha Dacii gdyby
te plastiki były wykonane tak jak w Markach o wiele wyżej pozycjonowanych cenowo Duster nie kosztowałby
80 A pewnie 120 130 000 a to właśnie i co to zostajemy
w zamian za tą cenę jest największą siłą tego modelu od
pewnego czasu prosimy was podczas prezentacji na Instagramie naszych modeli testowych się
zadawali nam pytania jedno pytanie było dość ciekawe i sam na to bym nie wpadł jeden
z was zapytał czy to prawda że Duster z tyłu ma hamulce jak się okazuje
nawet z najmocniejszym silnikiem diesla nawet z napędem na cztery koła z przodu oczywiście
tarcza natomiast z tyłu mamy hamulce bębnowe kiedy jest teraz napędem 4wd to różnica będzie
nie tylko pomiędzy tymi leku otrzyma napęd ale również w tym jak pojemny będzie bagażnik ponieważ
właśnie wersja z napędem na cztery koła baga płytszy 376 l pod podłogą mamy
pełnowymiarowe koło zapasowe to element dodatkowy za które trzeba dopłacić 400 zł natomiast
nie będziemy mieli napędem na cztery koła wówczas pojemność bagażnika to 428 litrów pa po złożeniu
foteli Mamy ponad 1400 l w przestrzeni bagażowej po tym jak przejechałem kilometrów
z nową Dacię Duster Mam pewne przemyślenia nie chodzi tutaj o napęd na cztery koła ponieważ Prawda jest taka że
ja z tego napędu przez te kilka dni testów skorzystałem może raz lub 2 razy i to tylko dlatego że specjalnie z własnej inicjatywy zjechałem z utwardzonych dróg wjechałem
w troszeczkę mniej uczęszczane szlaki tam gdzie było błoto gdzie było grządko gdzie
ten
napęd na cztery koła faktycznie miał okazję mi się przydać natomiast podczas codziennej jazdy absolutnie
nie był do niczego potrzebny jeździłem cały czas w trybie 2wd więc
tak naprawdę moje
przemyślenie jest takie że jeśli nie jesteś leśni nie
pracujesz dla straży granicznej nie mieszkasz w Bieszczadach pod samym lasem i
nie potrzebujesz tego napędu po to aby codziennie dojechać do pracy albo wyjechać z domu bo droga wyjazdowa jest bardzo
bardzo trudna i grząska to
napęd na cztery koła a Prawdopodobnie nigdy ci się nie przyda i dlatego uważam że warto
zwrócić uwagę również na wersję z napędem na przednią oś i na tym bardziej że mamy w przypadku wersji napędowej troszeczkę większe możliwości Jeśli
chodzi o wybór silnika ponieważ mamy do wyboru wolnossący
silnik 1,6 który może być połączony z instalacją gazową nowy silnik 13 Turbo który chyba
będzie najbardziej dynamiczny z całej palety i też jest to najnowocześniejsza konstrukcja No i oczywiście diesel 1 5 DCI który ma niewiele
ponad 90 koni z napędem na jedną oś oczywiście wersja z napędem na cztery na cztery mamy tutaj możliwość
Skonfiguruj mi 115 koni taki jak tutaj w naszym testowym egzemplarzu jaki właśnie z tą wolnostojącą jednostką 1,6
o mocy 115 koni natomiast
Moim zdaniem napęd na cztery koła dla profesjonalistów i dla tych którzy naprawdę tego napędu potrzebują natomiast dla znakomitej większości zainteresowanych
tym modelem napęd na przednią oś na pewno wystarczy Podsumowując Moje
wrażenia z jazdy Dacia Duster przez te kilka dni muszę powiedzieć że to naprawdę twardy zawodnik w
samochodzie są tylko fotele zawieszenie No i stanowczo zbyt miękki jest układ kierowniczy
w Duster zadowoli wszystkich tych którzy są zwolennikami prostych ale sprawdzonych rozwiązań tych
którzy Oczekują od swojego samochodu większej sprawności w terenie b sporego wnętrza
nie małego bagażnika w możliwości przewozowych ale również tego że wyposażony
przynajmniej podstawowy sposób za niewielkie pieniądze i okazuje się że te wszystkie
rzeczy tutaj zostały całkiem udanie połączone w Jeśli chodzi jazdę No to
pamiętajcie o tym że jeśli wsiądzie do Duster a i będziecie musieli przyjechać kilkaset kilometrów autostradą z prędkością 140
km na godzinę to na pewno nie będzie to samochód swojej klasie ale dacie radę
naprawdę tutaj nie ma żadnej tragedii jeśli w jedziecie w teren z kilkoma Fancy słowami które
są trzy cztery razy droższe od Duster A może się okazać że to Duster jako jedyny dojedzie na
miejsce po naprawdę trudnym terenie albo na jakiś skrót natomiast pamiętajcie
o tym również że Duster to nie od którego należy oceniać się przez pryzmat wykonania
przez pryzmat tego Jakie materiały są użyte do wykończenia wnętrza ale to jak
ten Samochód prezentuje się jako całą w bilansie zysków i strat względem tego ile trzeba za niego zapłacić Dziękuję
za uwagę i do zobaczenia w kolejnych testach
3 reakcje
2
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)