programy
kategorie

Dariusz Blocher: rynek budowlany się skurczy

W ocenie Dariusza Blochera, prezesa Budimex S.A. należy spodziewać się skurczenia polskiego rynku budowlanego po realizacji budżetu UE na lata 2014-2020. Kluczowe dla branży będzie szukanie nowych możliwości poza realizacją dużych projektów finansowanych przez UE, m.in. poszukiwanie nowych rynków. Budimex już szykuje się do tych nowych warunków. Znaczącym wyzwaniem jest utrzymanie zdolności do realizacji projektów związanych z obecną perspektywą finansową z jednoczesnymi poszukiwaniami zupełnie nowych obszarów, w których firmy mogłyby się rozwijać.

Tranksrypcja:Panie prezesie O ile oczywiście można...
rozwiń
Wierzyć ten optymizm związany z wnęka
Perspektywa najbliższych
Przekladce tym trudniej
Nie myśleć optymistycznie autem
Co będzie z naszą budowlaną w Polsce
Po roku
2000
20 kiedy
Skończą się TOPR
Po prostu unijne pieniądze
Trochę więcej bo rozliczenie nastąpi 2023 więc mamy jeszcze siedem 8 lat
A na pewno nie dostaniemy tak dużych
Funduszy Europejskich i myślę że nie będzie jeszcze Polski
Samorządów i rządu stać na to żeby inwestować podobne kwoty
Z własnych środków
Zenek się skurczy myślę że o 20 25% spadnie część film się wycofa
A nie będzie tak dużych spektakularnych projektu więc firmy budowlane będą musiały myśleć
A co zrobić żeby dalej budować swoją wartość dla akcjonariuszy
Poprzez zdolność do realizacji małych tematów
Jeden z kierunków idę dywersyfikacji swojej działalności czyli o inne produkty lub usługi
Lub inne kraje
Ciśnienie powinna myśleć o wyjściu No i już w tą
Stronę powoli
Podążamy natomiast musimy cały czas pamiętać że jeszcze jest bardzo dużo do wykonania w bieżącej perspektywie czyli nie możemy robić wszystkiego na raz
Ma pan wrażenie że mi się do tego Przygotowujemy czasu
Czy czy
Za pięć dwunasta
Tradycyjnie okaże się że że nie wiadomo co dalej
Czy ja myślę że zależy o kim mówimy bo jeżeli mówimy o przedsiębiorcach to oni o tym myślą i wielu z nich już wie
Wykonuje pierwsze kroki tak jak my
Czyli już sądu jemy badamy zatrudniamy ludzi otwieramy nowe biznesy przejmujemy spółki na razie na małą skale
Jeżeli mówimy o tym o politycznym aspekcie czyli 3 Polska myśli o tym
Żeby utrzymać branżę budowlaną na wysokim poziomie inwestycji
Tutaj nie robimy nic
Bo na razie się koncentrujemy na tym jak wydawać środki a nie myślimy jak
Zintensyfikować choćby nasze wydatki własne bo firmy generalnie mają dużo pieniędzy tylko nie chcą za niego
A może paradoksalnie to będzie
Pozytywny imp
Oczyszczający
Jako
Branże tak
Chyba wydarzyło się
W przypadku rosyjski
Tanks
Firmy
Zaczęły szukać nowych rynków
Pierwsze optymistyczne też
Sygnały że
Że świetnie sobie tam
Radom
Nie wszystkie
Nie uważa Pan że
Właśnie to że że pieniądze z
23:00
Może może będzie niejako
Pozytywne
Kryzys zawsze motywuje
Czy kiwanie jakiś się lepszych rozwiązań też przypadku branży budowlanej A mam takie mieszane uczucia no bo
My mieliśmy duży kryzys 2 lata temu Wiele firm zbankrutowało Wiele firm wyszło i dalej jest to samo czyli
Szaleństwo cenowe niskie ceny w ofertach
Brak jasnych zasad
Rzucania te które są rażąco niskie brak współpracy
Zamawiającym niepublicznymi i
Wykonawcami na odpowiednim poziomie chociaż jest
Trochę lepiej
Niż było
Czy nie ma takiego podejścia że za pieniądze unijne budujemy i Wspieramy polskie firmy polskie w rozumieniu działające
Tutaj tutaj po co
Po to żeby te firmy później miały mocno sytuację
Do rozwijania swojej działalności i tego mi trochę brakuje więc oczywiście kryzys tak znajdą się takie
Firmy które wykorzystają szansę
Tak jakby to
Zostaliśmy
Ale cały rynek możemy z tym
Trochę się rozleniwia
My tak
No łatwe pieniądze to jest jeden z powodów dlaczego ja uważam że dzisiaj PPP w Polsce nie funkcjonuje
Bo środki unijne są darmowe
W pewnym sensie oczywiście
PPP No to jest prywatny partner dla publicznego partnera który na końcu musi zarabiać pieniądze i to je
To jest Generalnie w Polsce
Mało akceptowalne Nie wiem dlaczego przecież
Przecież to przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy a nie
Panie prezesie Zbudujemy tą infrastrukturę jeszcze przez
Najbliższych
Przez kilka lat tempo będzie
Znaczne druk
Duża czy będą pieniądze
Żeby to potem utrzymać
Na czy muszą być na
Znaczy ja myślę że wszyscy powinni myśleć o tym ile to kosztuje I to tak naprawdę
Nie wydawać pieniądze na utrzymanie tej infrastruktury to jest tak jak nie wiem z samolotem 3
Samochodem on będzie
Samolot potrafi latać przez 3
Trzydzieści parę lat pod warunkiem
Że będziemy systematycznie w niego inwestowali jeżeli chodzi o to
Utrzymanie
A nie dopiero jak się zepsuje i tak samo jest z drogami
I te wydatki będą rosły Nie tylko na to odśnieżania Renaut
Trzymanie poprawę malowanie
Zmiany nabierz
A i to będzie koszt
Kosztował coraz więcej no ale
Takie są koleje rzeczy jeżeli chcemy mieć sieć
6000 autostrada II
Sowy dzisiaj Madame
To musi kosztować 2 razy więcej ale oczywiście tyle potrzebujemy
Niemożliwe jest taka
Sytuacja
Hiszpanii że niektóre drogi
Wesoło omijane przez
A tamtejszych zmotoryzowanych jeżdżą starymi
I tak jest ale mi się Hiszpanii są takie koncesję płatne gdzie
Kierowcy nie jeżdżą bo kryzys i bezrobocie w Hiszpanii to
Spodobało
Ale nam jeszcze daleko jest do takich
Dobrze inwestowania w dalszym ciągu nie mamy kręgosłupa autostradowego
Należy płakać
Myślę nad tym że rozpłaczę autostrady A1 kluczowej autostrady brakującego odcinka
Między tuszynem a Częstochową
Na razie nie ma i jest na liście rezerwowej Invest
Specjalnie na podstawowej
Musimy dokończyć
A jedynkę musimy dokończyć a dwójkę
Musimy skończyć
II ekspresowych
Siódemka chociażby
Czy naprawdę u nas jeszcze jest daleko do tego żeby
Lepsze inwestowali większe
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)