programy
kategorie

Drugie życie kultowej terenówki. Defendery z Wieliczki jeżdżą po rubieżach całego świata

Land Rover Defender to jeden z najbardziej cenionych samochodów terenowych na świecie. Produkowany był bez przerwy od roku 1948 aż do 2016. Ostatecznie Brytyjczycy zakończyli jego produkcję, ale zapotrzebowanie na ten kultowy model nadal jest wysokie. W związku z tym jego historia jest kontynuowana w Polsce, gdzie kolejnym egzemplarzom nadawane jest drugie życie. Po perfekcyjnie przygotowane, wyglądające na fabrycznie nowe terenówki do firmy z Wieliczki zgłaszają się klienci z całego świata. Odwiedzamy Land Serwis by zobaczyć, na czym polega fenomen polskiego warsztatu.

20-04-2020
Tranksrypcja:produkcja...
rozwiń
Land
Rovera
defendera
kultowego samochodu terenowego zakończyła się Wielkiej Brytanii
w roku 2016 ale te samochody przez cały czas po stały czas nadaje im się nowe
życie już nie w Wielkiej Brytanii ale w Polsce w Wieliczce Jesteśmy w tej chwili w firmie Land serwis
która już od 25 lat zajmuje się właśnie nadawaniem życia takim samochodem jak
ten który stoi za mną czyli Land rowerowi Defender owi co chwilę porozmawiamy z osobą która sprawiła
że to miejsce istnieje i że nowe defendery przez cały czas także na polskie drogi No
jak zwykle niepozornie od zamiłowania do jazdy terenowej mój
sąsiad 90 latach i miały Land Rovera z serii jeden z pierwszych w
Krakowie zaczęliśmy jeździć na Jurze zacząłem się to wciągać potem kupiłem swojego Land Rovera Classic a okazało
się że na brakuje kompletnie części na rynku zamiennych brakuje serwisu i od tego momentu żebyśmy
zaczęli pracować jako serwis wspólnie z byłym wspólnikiem rozpoczęliśmy serwis 96
roku od zamiłowania do biznesu obecnie firma pracuje na 8 stanowiskach plus
dwa które są dedykowane wyłącznie do produkcji defendera pracuje tutaj około 10 ludzi no plus oczywiście zajmujemy
się sprzedażą części za czy jesteśmy największym niezależnym przedstawicielem nie
w Polsce sumarycznie W firmie pracuje około 30 osób w tym kluczem
produkcji jest dostęp do części zamiennych tereny nośne i
grodzie są to elementy które występują w numerze katalogowym jako część zamienna niestety
nie są już dostępne z Origin myśmy uruchomili 4 lata temu własną produkcję Run i grozi
to są kluczowe elementy które po pierwsze podlegają degradacji korozyjnej czyli trudno
je naprawić więc mając to w zapleczu możemy możemy pracować i
możemy składać nowe samochody legenda
na trwałość bierze się stąd że ten samochód odporny na złe traktowanie tymi
samochodami jeżdżą Jeżdżą służby jeżdżą przypadkowi ludzie z racji
prostej konstrukcji trudno za katować mówiąc kolokwialnie więc
Samochody te samochody te są szanowane na całym świecie znane
na całym świecie jeszcze nie jest to doceniany samochód jeszcze kolekcjonerzy nie zwrócili uwagę na to natomiast
na całym świecie już jest samochodem poszukiwanym i kolekcje kolekcja samochodów znane
kolekcje na świecie interesują się interesują się Defender mi ten
samochód nigdy nie był nigdy nie był składany fabrycznie w odpowiedni sposób tak jak to składa się to nowe
samochody nowe samochody więcej specyfika pracy jest na pewno inna uroda tych samochodów jest
też na pewno inna No nie znam samochodu który na
którego powierzchni nadwoziu
są nity
widoczne zewnętrznych brakuje de facto na rynku samochodu który funkcyjnie w taki sposób pracował
jak Defender myśl o służbach o straży granicznej o.o. go przed oprze o wszystkich tych
miejscach gdzie użytkowy i twardy samochód jest potrzebny do pracy Do ciężkiej codziennej nasza
praca opiera się na nadawcy tak nie jesteśmy w stanie z homologowanych nowego samochodu chociaż
teoretycznie moglibyśmy z
posiadanych części zbudować zupełnie nowe samochody jednak
wymogi homologacyjne aktualne spalin bezpieczeństwa no
wymagają dużo większego nakładu sił środków i
możliwe żeby żeby taką produkcję uruchomić więc
moja produkcja jest jakby uzupełnieniem tutaj dla dla rynku dla tych firm
ludzi którzy taki samochód do pracy codziennej oczywiście
jest to mała skala produkcji nie jednak zapytania Mamy z całego świata i no
i będziemy to rozwijać będziemy to kontynuować na pewno dostęp do części zamiennych Land Rovera defendera będzie
jeszcze przez
wiele lat Myślę że na dobrym poziomie jak chodzi o ceny naszych naszych samochodów kształtuje się
to w wersji podstawowej w okolicy 60000 € ktoś powie że dużo a ktoś powie że no
może za drogo skoro to jest samochód ze starą metryką na
to No nie ma drugiego takiego samochodu na świecie przede wszystkim poprzez prosto tego konstrukcji poprzez
to że on jest w całości skręcony z części No i przez to że on będzie na wartości więc jakby traktujemy
to jako jako jako koszt początkowy bo
tak zrobiony w oryginale samochód nigdy nie będzie tracił na wartości zawsze go będzie można odsprzedać podobnych
lepszych pieniądzach ma ten samochód wiele zalet poza tym że jest patrząc
na niego jest teoretycznie brzydki ale on jest aż taki brzydki że aż piękny wytwarza
Wieliczce Defender są samochodami bez przesady mówiąc unikatowy w skali całego świata niesamowicie
wyglądają mają wyjątkowo mi historię No ale także jeżdżą jak żaden inny samochód świecie Tak przynajmniej twierdzi
sam producent więc sprawdźmy czy tak jest w rzeczywistości Kaj
to
już
skończyły się żarty jesteśmy naprawdę w Ostrym terenie mały więc włączoną centralną
blog mamy Także włączony reduktor i taka jazda już Wymaga trochę innej techniki jedziemy
ruszamy z dwójki krótki tylko ruch
pedałem sprzęgła i już przez cały czas tutaj musimy wykorzystywać prędkość
moc silnika do takiej płynnej jazdy bez żadnego zatrzymania bo jesteśmy jak widać całkiem kopnym śniegu całkiem
kupnem Yahoo
wymaga już pewnych ruchów i takiego
zdecydowania tutaj już nie ma co żadnych
wątpliwości mieć tylko trzeba po prostu jechać i już się
taką pewność ma to Defender pojedzie naprawdę wszędzie Jesteśmy w
takim piachu Które
miasto że mówiąc bałbym się jechać takim samochodem jak po prostu dostać w salonie bez przerabiania go samodzielnie a
ten Defender po prostu wszystko przejeżdża co widać tak że w tej chwili gdy
zawracam No jednak
dużo odbiegające
od tego gdzie powinien samochód wjeżdżać Ale zobaczcie w każdym momencie mogę
sobie pozwolić na to żeby się zatrzymać i ten samochód jedzie No to jeszcze płynny ruch
nic się nie dzieje rzecz
która mnie zdziwiła z tym defenderem 150
koni niby
niedużo
ale jak się okazuje wcale nie jest
to wartość zupełnie wystarczająca
Zobaczcie
teraz przed Tobą mamy
zjazd do łuku No droga według mnie teoretycznie zupełnie nie do przejechania tymczasem bez
żadnego problemu teraz mu troszkę zjechał tył i nawet nie potrzebuję dawać aż tak dużo gazu żeby tutaj walczyć z tym terenem on
przez cały czas tylko
robi swoje spokojnie sunie do przodu samograj
nic w tym aucie naprawdę nie trzeba robić sobie
trójkę możemy wrzucić zawarcie
od razu jak mu tutaj idzie
płynniej naprawdę jak przechadzka
po lesie aha
Nie jazda po
drodze w której tak naprawdę właściwie
żaden samochód który tak wyjeżdża z fabryki nie
byłby w stanie takiej drogi pokonać
no to co teraz jedziemy to jest w ogóle bułka z masłem tutaj
przez cały czas jest walka
ale jest frajda po prostu Zobaczcie teraz gdzie podjeżdżamy tutaj Myślę ten samochód bez problemu zobaczyć walczy walczy o i nie
To walcz o i znowu prędkość jednak coś znowu musimy zawołać drugie auto ale to nie jest wina defendera tylko to jest moja własna
jedno
z pierwszych pytań które zadałem to czy defendera da się zakopać widać jeśli kierowca talenci
odpowiednią pomysłowość to się da gdybym oczywiście jeździł tak jak ostronosy powinni jeździć Wtedy
na pewno coś takiego by się nie stało Już
jesteśmy
po
całym dniu jazdy w naprawdę ostrym terenie Defender właściwie nie zawiózł to bar niż
auto i jaka jest tajemnica tego samochodu że projekt który tak naprawdę ma już jakieś 70
lat tak dobrze przez cały czas sobie radzi jest właściwie niezastąpiony No
więc stara konstrukcja ale sprawdzona sztywna rama sztywne mosty nadwozie
aluminiowe lekkie niskie środek ciężkości to jest uniwersalny sposób na pomysł na to jak powinien
być jak powinien być skonstruowany samochód terenowy skoro w takim razie ta formuła już sama w sobie Jest taka dobra Na czym polega państwa
wkład co tutaj można dodać Co można po takiej zasadzie że to właśnie ten Defender z Wieliczki jest taki dobry nasze
doświadczenie w tym w tym w tym zakresie Land Rovera podpowiada nam wiele ulepszeń
W tych samochodach przede
wszystkim począwszy od jakie zastosować opony do konkretnych zastosowań do konkretnych
użytkowników jak i akcesoria możemy tutaj dołożyć blokady możemy do pod może mnie usztywnić możemy zwiększyć większy
że wszystkie te rzeczy są dostępne wszystko zależy co chcemy i w jaki sposób ten samochód eksploatować i no i
oczywiście jakie mamy na to budżet poza tym naszym defendery No są dużo lepiej antykorozyjnie zabezpieczone przede wszystkim stosujemy
ocynkowane ramię grubsze rany sztywniejszy ocynkowane cała
chemia to w tej chwili nowoczesna która No jest naprawdę chemią antykorozyjną
a nie tylko farbą jak to dawniej stosowano w samochodach dlatego to samochody są
długowieczne oddajemy im drugą drugą młodość i można być długowieczność bo ja
sądzę że tak zadbany
samochód to jest następne 20 albo 30 lat nowego właściciela i zadowolonego właściciela
13 reakcji
11
1
1
Podziel się
Komentarze (1)
10-05-2020
KukGdzie oni jeżdzą?
zobacz więcej komentarzy (1)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(1)
Kuk
4 lata temu
Gdzie oni jeżdzą?
Najnowsze komentarze (1)
Kuk
4 lata temu
Gdzie oni jeżdzą?