programy
kategorie

DS 3 Crossback - francuski rekin

Test DS 3 Crossbacka z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 131 KM

Tranksrypcja:przez...
rozwiń
wiele
lat przetestowałem naprawdę sporo samochodów i muszę przyznać że żyjemy w czasach gdzie ciężko znaleźć samochód z USA samochodem
dobre albo bardzo dobre ale na pewno nie wszystkie są ciekawe tam w który stoi należy do grupy samochodów
właśnie ciekawych i jest to najnowszy model jeszcze nadal młodej marki Premium ds czyli DS3 kromek
Zapraszam na test z
przodu
na
pewno
nie pomyliły z żadnym innym samochodem a to dzięki na pewno wielkiemu masywne mu grillowej który
nawiązuje do twojego większego brata ds7 oraz bardzo ciekawie zaprojektowany w przednich reflektorów które
w środku mają motyw diamentu do tego gdyby było mało mamy dodatkowe bardzo fajnie zaprojektowane
przednie lampy typu LED No i mnóstwo chromu który podnosi prestiż oczywiście jest znakiem
rozpoznawczym dla Martinez przedni reflektory w DS3 crossback to nie tylko pusta wydmuszka bo za ciekawym designem kryją
się najnowsze technologie projektory ds Matrix LED Vision bo one są przez producenta inteligentnie wykorzystując
dane z kamery zainstalowanej za przednią szybą zapewniający jak najlepsze doświetlenie Dzięki automatycznej adaptacji
wiązki światła do warunków panujących na drodze reflektory na 15 identycznych niezależnych segmentów
które wyłączone są wtedy gdy system wykryje poruszający się samochód w naszym otoczeniu z boku dla DS3 crossback charakterystyczne
są dwie rzeczy przede wszystkim klamki Zamknij się otworzyły zaraz jak podszedłem do samochodu oczywiście mam klucze w kieszeni samochód
nie rozpoznał ponieważ mam taką funkcję i to jest bardzo fajny gadżet bardzo efektowny gadżet takie rzeczy widzimy
nie wiem w Range roverze wyrażę Czy w Porsche 911 ale w samochodzie o wiele klas niżej można można Drugą
rzeczą jest ta płetwa
która moim zdaniem jest najbardziej kontrowersyjna w tym samochodzie to musi się podobać ja akurat nie jestem jej fanem ze względu
na to że Odnoszę wrażenie że jest ona zrobiona troszkę na siłę i
ja wiem że to jest nawiązanie do modelu DS3 ale gdyby ten element był Przenieś tutaj Moim
zdaniem wyglądałoby to dużo płynu nie patrząc na tył DS3 crossback widać że projektanci tworzące
ten samochód nie wyczerpani swojej weny tworząc przód i bok tego samochodu bo z tyłu dużo się dzieje Mamy mnóstwo
chromów Oczywiście jak wydaje się do tego ledowe lampy z dynamicznymi kierunkowskazami które Niestety są
za dopłatą i kosztują 1500 zł ciekawych zderzak z takimi imitacja mi wlotów ale optyczny
Bardzo fajnie to poszerza samochód i na dole centralnie umieszczony światło przeciwmgielne niczym ledów z
boku samochodu możemy zauważyć napis Opera i nie to poziom wyposażenia tego samochodu bo cennik podzielony
jest na standardowe poziomy ale możemy również wybrać jedną z opcji inspiracji wnętrza to takie dodatkowe tapicerki
i różne inne pakiety my mamy właśnie operę i to jest najdroższy pakiet który kosztuje 15200
zł charakteryzuje się on między innymi elementami wykończenia na desce rozdzielczej i panele drzwi od razu przepraszam za mój francuski
ze skóry na pana a bazalt oraz Najbardziej charakterystyczną rzeczą czyli fotelami z motywem imitującym
bransoletę zegarka pozostałe inspiracje teorii woli które charakteryzuje się przede wszystkim i jasnym wykończę ze
skóry ekologicznej z motywem diamentu na desce rozdzielczej Bastille
która posiada tapicerkę ze skórek gruboziarnistej lub tkaniny peruzzi brąz oraz najbardziej sportowa odmiana Performance
line pijemy wykończenie z alkantary ze złotymi i Karmazynowy mi przeżyciami wnętrza does trzykropek naprawdę
może się podobać mamy tutaj wszechobecny motyw diamentów jeszcze Myślałem że uda mi się policzyć tutaj
jest ale nie jestem w stanie nic to jest po prostu diament na diamencie diament w diamencie wszędzie
jest diament naprawdę na bogato jeśli chodzi o wykonanie tego wnętrza No to naprawdę jest tutaj fajny
poziom wykonania to jest cała deska rozdzielcza jest mięciutka do tego mamy tutaj obszyte też skórą
deskę rozdzielczą i skóra która powiem wam szczerze na samym początku jak wszedłem do tego
samochodu Myślałem że przetarłem fotele i że one się tak przecierają i wyglądają tak właśnie że
już nie do końca radę ale nie to jest taka właśnie kolorystyka tych patelni chyba nie jestem do końca ich
fanem bo naprawdę zobaczę dopiero później na desce rozdzielczej rzeczywiście Tutaj też jest tak poprzecierane i to tak ma być No
nie do końca mi się to podoba krzyże mówiąc ale nie zmienia to faktu że fotele są bardzo wygodne no może troszkę mogły
być węższe ale są na pewno wygodne kierownica Również tutaj jest regulowana regulowana
w dwóch płaszczyznach więc nawet fajnie w szerokim zakresie więc tutaj wszystko jest na swoim miejscu jeśli chodzi
o praktyczność No to mamy tutaj tacka do ładowania telefonu mamy dwa miejsca na
kubeczki podłokietnik z taką jakby dodatkową półeczką no niezbyt głęboki ale jest oczywiście
jest
duży schowek przed pasażerem naprawdę spory i Mamy również niewielkie kieszenie
w drzwiach ale
jeśli chodzi o cały wymiar wnętrza praktyczny jest naprawdę nieźle jak na taki duży samochód a jeśli chodzi o wygląd O
gustach się nie dyskutuje dla mnie jest okej poza tą
kolorystyką na pokładzie DS3 crossback jak przyszła na markę Premium znajdziemy naprawdę mnóstwo technologii raczej
nikogo nie dziwi fakt że możemy mieć na pokładzie systemu na inny Assist aktywny tempomat Park Assist system znaków
drogowych system kontroli martwego pola system awaryjnego hamowania 3 kamerę 180 stopni mamy jeszcze jednak takie rozwiązanie
jak system ds Smart Akces czyli możliwość sterowania samochodem z poziom opona lub Smartwatcha dzięki tej aplikacji możemy
nie tylko otworzyć samochód ale także udostępnić go znajomemu lubisz nie chcecie pięciu osobom równolegle zlokalizować auto
na mapie zamknąć szyby czy nawet ciekawostką
jest to że dostęp do samochodu możemy udostępnić bezterminowo lub ograniczyć bo w czasie
nie wszystko jest we wnętrzu idealne i są dwie takie rzeczy na które zwróciliśmy uwagę pierwsza rzecz to racja
która na pierwszy rzut oka patrząc na ekran wygląda jakby to była klimatyzacja dwustrefowa ale jeśli klikniemy klimatyzację
okazuje się że jest to jednostrefowa
klimatyzacja automatyczna i ktoś to nas ewidentnie oszukuje na panelu głównym to jest jedna
rzecz Druga rzecz to teraz chyba błąd montażowy bo nie wierzę że tak ale Ktoś tu chyba źle zamontował nam mechanizm
do włączenia do podpięcia pasa bezpieczeństwa bo Zobaczcie że jest zamontowany od środka
jak ja się za to w tym momencie wypięcie tego pasa No
jest dość specyficzny Mam nadzieję że to tylko błąd tego naszego konkretnego egzemplarza No
ale my wszystko znajdziemy jeśli
chodzi o z tyłu No to możecie zobaczyć sami fotel jest ustawiony z przodu potem ja mam metr 83 wzrostu i z tyłu
się jeszcze bez problemu Co prawda stykamy się bardzo delikatnie z przednim fotelem ale ten fotel jest mięciutki bardzo wykończony
nic mi tutaj nie przeszkadza wiem tylko na 100% że Zachar na pewno by się tutaj nie zmieściły się potem
by ustawił pod siebie Tym bardziej że wejście na tylną kanapę jest bardzo niewielkie Zobaczcie to prawdę małych
rozmiarów ale jeśli chodzi o tył co my tutaj mamy Zobaczcie sami przede wszystkim bardzo fajnie wytłoczony
napis ds czuć A jeśli chodzi o wymiar praktyczna to mam tutaj dwie
kieszenie kieszonki z tyłu fotela jedną kieszonkę taką malutką jest ty nie ma tutaj
wyjścia 12 V Niestety
w ogóle z tyłu więc to jest problem mamy tutaj dwie malutkie lampki po
jednej po drugiej stronie podłokietnika
niestety również nie
mamy więc nie podepniemy się nici podczas podróży No i zagłówek jak możecie zauważyć mamy tutaj trzy
poziomy to jest najwyższy poziom zagłówka średni i na bagażnik DS3 crossback otwieramy w
takim małym policyjny miejscu czy w miejscu gdzie szczerze mówiąc najbardziej się wrócić zderzak a mianowicie tutaj i
bagażnik pomieści 350 w takiej konfiguracji jak jest teraz No niezbyt wiele się dzieje mamy
tylko ze dwa haczyki nie mamy chyba nawet nie mamy jedno światełko ale nie mamy żadnego wyjścia 12 fotele
możemy złożyć to
osiągamy bagażnik
o pojemności 1050 litrów mamy
tutaj taką również krateczkę i to jest krateczka subwoofera bo mamy Play nagłośnienie Focal a pod
spodem zobaczycie wielki subufer
i
niestety na zewnątrz już pod spodem się nie zmieściło zestaw naprawczy znaleźliśmy jeszcze jedną rzecz w tym samochodzie a mianowicie
coś takiego i
nie mamy z zielonego pojęcia co to jest ewidentnie to jest tego samochodu jak widzicie jest logo Citroena
na pewno jest to z tego auta nie wiemy czy ktoś coś urwał i to po prostu leży w bagażniku Czy to jest jakaś specjalna rzecz No
naprawdę główkuję my już od pewnego czasu nie mamy pojęcia Do czego to służy to dajcie znać komentarz pierwszy
raz DS3 crossback Spotkałem się na prezentacji w Monte Carlo i miałem problem z tego samochodu Miałem
pewne obawy obawy bo z tyłu głowy ciągle były mi się wrażenia z Citroenem jeszcze DS5 który prowadził
się tragicznie ten samochód jego sterowność była porównywalna do sterowania nie wiem materacem na wzburzonej wodzie naprawa
auto robiło co chciało jeździło jak chciało i totalnie nie było kompatybilne z kierowcą wsiadłem
do DS3 wtedy na prezentacji i byłem mega pozytywnie zaskoczony ale czasami bywa tak że
spędzamy
z tym samochodem nie wiem no na
prezentację jak w okolicy
paru godzin tak i nie zawsze wszystko da się wychwycić i może być pierwsze wrażenie świetne Ale ten samochód
przejeżdża później do redakcji i stwierdzamy nie jest aż tak dobrze jak to zapamiętała prezentacji na
szczęście w DS3 crossback nic się nie zmieniło i nadal uważam że ten samochód jeździ świetnie z
paru powodów Pierwszy
Powód jest taki że układ kierowniczy naprawdę chętnie reaguje na to co robimy kierownicą to auto naprawdę
chce skręcać i
wreszcie właśnie DS5 zaczęła słuchać się DS3 Przepraszam zaczęła słuchać się kierowcy kierownicze
bardzo
szybko reaguje na to co ja chcę zrobić i już w trybie Komfort wymieniając go w tryb Sport on
się dodatkowo utwardza wiadomo to jest takie utwardzanie sztuczne to nie jest samochód sportowy ale jeszcze dodatkowo
bardziej czujemy Co się dzieje z kołami Drugą rzeczą jest zawieszenie bo ten samochód naprawdę świetnie jest zawieszony on
bardzo fajnie wybiera nierówności i bardzo zachowuje się w zakrętach a to wszystko dzięki niezależne zawieszenie zarówno
z przodu jak iz tyłu nie ma do tej belki skrętnej tylko właśnie wielowahacz co bardzo fajnie wpływa na komfort jazdy pewność prowadzenia tego samochodu i
Trzecia rzecz która zrobiła
na mnie największe wrażenie w tym samochodzie to
pomimo tego że mamy tutaj silnik 1,3
cylindrowy
to nawet przy wyższych obrotach Ten samochód jest świetnie wyciszony Uwierzcie mi jechałem tym samochodem na autostradzie przy 140 i
ja mogę naprawdę szeptem ze swoim pasażerem jest
świetnie ale to naprawdę świetnie wyciszony Jest tutaj bardzo bardzo bardzo cicho ja mogę nawet do was mówić szeptem i
na pewno będzie co do was mówię Nie no żartuję ale ogólnie naprawdę bardzo duży Komfort jest podróżowania bo to jest naprawdę Cicho przy wyższych prędkościach w
ogóle nie słychać szum wiatru i
jest bardzo fajnie chyba zrobione wygłuszenie między między właśnie kabiną a silnikiem bo no
Mistrzostwa Świata naprawdę naprawdę mistrzostwa świata pod tym względem są
jednak rzeczy nie do końca mi tutaj w tym samochodzie pasują pierwsza rzecz to jest system multimedialny
i system ogólnie nawet na wyświetlaczu centralnym który działa bardzo OSP ale to
jest takie działanie
na tacie chcesz
oczywiście tutaj dla ciebie wszystko zmienię Ale zastanów się czy na pewno chcesz sprawdzić akt spalanie czy
nie wolisz żebym ja ci pokazywał prędkość tak spalanie okej zmieniam to
jest bardzo bardzo wszystko powolne i nie do końca mi tutaj pasuje a przy tym jest bardzo mało intuicyjne sterowanie
nawet wyświetlaczem centralnym odbywa się na dwa sposoby pokrętłem tutaj gdzie
wybieram sobie nawigację trybu osobisty 1 osobisty 2 liczniki jazdę cokolwiek ale
jeśli ja już wybiorę ten tryb to całą resztą steruje tutaj wystarczyło
zrobić jakkolwiek
inaczej sterowanie na kierownicę i byłoby to dużo bardziej intuicyjne niż sterowanie tak dwoma rękami na
prawej prawą i lewą ręką to nie do końca mi tutaj pasuje No i jeszcze muszę wam powiedzieć o najważniejsze rzeczy czyli
oczywiście o silniku jaki mam w naszej testów c&a jest to 12 Pure Tech o mocy 131 koni czyli ten pośredni silnik z gamy benzynowej i
wydaje mi się że to jest silnik zupełnie
wystarczający do tego auta 131
koni pozwala wam naprawdę przyjemnie podróżować nie będzie wam robił o problemów podczas wyprzedzania a przy tym zapewni wam Oczywiście
to nie jest demonem prędkości żebyście mnie źle Nie zrozumieli ten samochód przyspiesza
w okolicach 9 z hakiem do setki i do tego prawo to 196 km na godzinę ale odnoszę wrażenie że nikt więcej tym samochodem szybciej
nie będzie chciał nim podróżować nasza te słówka połączona jest z automatyczną skrzynią biegów która Powiem
tak
idealnie spasowane z tym silnikiem Czyli to nie jest skrzynia która będzie zmieniała Biegi bardzo bardzo szybko nie
to jest wszystko bardziej w trybie komfortowym mam oczywiście łopatki do zmiany biegów i jak to
wszystko działa bardzo bardzo przyjemnie bardzo płynnie
ale nie jest jak szybkie
Podsumowując muszę podziękować w DS3 crossback za to że zaczęło zacierać ten złe
wspomnienia z jazdy DS5 bo ds Zrobię duży krok do przodu te samochody zaczęły naprawdę
fajnie jeździć a DS3 crossback jest tego najlepszym przykładem jak
wspomniałem wcześniej cennik podzielony jest na standardowe poziomy cheek
to cheek Grand PiK i Performance Line które
dostępne są z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 100 do 150 koni mechanicznych dostępne
są również diesle Blue HDI Omo koni i 130 koni mechanicznych w
czwartym kwartale tego roku ma zadebiutować elektryczna bez ja idę która będzie posiadała 100 kW silnik o mocy 136 koni
mechanicznych ma zasięgu w na poziomie 300 km tylko według założeń producenta 80% baterii mamy osiągać po zaledwie 30 tak
ładowania Nie wiem jednak jaki sposób ładowania ma na myśli producent nas modalu trzykropek nie poszedł na łatwiznę nie wziął polegających
na półce częściej Nie powtarzał ich w losowe miejsca to bardzo precyzyjnie przemyślany I skrupulatnie stworzony
samochód a cena cena zaczyna się od 94000 zł ale my salonu wy jedziecie taką dobrze
wyposażoną wersję w granicach 120 130 000 zł i moim zdaniem za to co oferuje to auto to naprawdę atrakcyjna
cena jak jest podsumować to jest przykro znak jeśli chcecie mieć samo nie bagatelny wyróżniający się w tłumie dobrze
jeździ jest fajnie wykonany i naprawdę nietuzinkowy to myślę że DS3 krozmet będzie na was czeka promocje
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)