bCYorOsA
bCYorOsE
bCYorOsI
programy
kategorie
bCYorOsB

Fasolka szparagowa. Kopalnia składników odżywczych

Występują dwa rodzaje fasolki, żółta i zielona, ale sposób ich przygotowania jest zawsze taki sam. Żółta jest bogatsza w potas i fosfor, a prócz tego jest delikatniejsza, przez co szybciej się gotuje. Zielona ma w sobie więcej kwasu foliowego i prowitaminy A, ale jednocześnie jest bardziej łykowata. Dzięki kwasowi foliowemu, witaminie B6, a także sporej ilości żelaza jest szczególnie polecana osobom cierpiącym na niedokrwistość. Obydwie są niskokaloryczne i mają niski indeks glikemiczny. Przy przygotowaniu fasolki warto wybierać młode strąki. Młode strąki podzielą się bez problemu, natomiast stare będą złączone drewniejącym już łykiem. By przygotować fasolkę na jeden jej kilogram wystarczy około 4 litrów wody. Po odcięciu końcówek i umyciu, strąki wrzucamy do gotującej się wody. Fasolkę gotujemy do momentu, aż będzie miękka, warto kontrolować co jakiś czas jej stan ponieważ rozgotowana się rozpada i jest niesmaczna. Świetnie smakuje z tartą bułką, masłem czy...

rozwiń
6 reakcji
4
1
1
Podziel się
Komentarze (1)
30-07-2020
twoj nickgwoździe tez mają mnóstwo żelaza .
zobacz więcej komentarzy (1)

Programy Wirtualnej Polski

bCYorOsN
KOMENTARZE
(1)
twoj nick
2 miesiące temu
gwoździe tez mają mnóstwo żelaza .
Najnowsze komentarze (1)
twoj nick
2 miesiące temu
gwoździe tez mają mnóstwo żelaza .
bCYorOtz
bCYorOsG
bCYorOtG
bCYorOtH