programy
kategorie

Ford Fiesta ST - przed testem był marzeniem. A po teście...?

Test Forda Fiesty VIII ST z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM

Tranksrypcja:niektórzy...
rozwiń
z
was widzów kanału Autocentrum mogą każdą osobę z zeszłorocznym testem na kanale Zachar off w
którym głównym bohaterem było moje prywatne auto jakim jest poprzednia generacja Forda Fiesty Dzięki Zachara oraz tej
ekipy Auto Centrum Dostałem dzisiaj możliwość przeprowadzenia testu z
samochodu stojącego obok mnie czyli najmocniejsze odmiany najnowszej generacji Forda Fiesty st
cóż będę opowiadał o tym samochodzie z nie nieskierowanym entuzjazmem ponieważ jest
to auto które aktualnie znajduje się w sferze moich marzeń i
w w swoim garażu marzeń czy
po przeprowadzeniu testu nadal znajdzie w nim miejsce Zapraszam
do testu Przejdźmy
zatem do sylwetki auta Ford przyzwyczaił nas już do wyglądu swojego swoich przedni grill w samochodach
tutaj akurat usportowione garstki mamy do czynienia z grillem który fakturą przypomina troszkę plastry miodu
do tego możemy z przodu zauważyć większe wloty powietrza troszkę wyprofilowany
jest zderzak względem cywilnych wersji oraz
oczywiście znaczek st dzięki któremu jesteśmy w stanie odróżnić ten samochód na tle innych zwykłych
cywilnych jest przechodząc do linii bocznej nowej testy możemy zauważyć wyraźna przetłoczenie u dołu drzwi jak również linie biegnącą
od przedniego nadkola aż do tylnych lamp jest to nawiązanie do generacji poprzedniej ona ona zostaje miejsce na
przykład w mojej fieście do
tego możemy zauważyć specjalnie przygotowane felgi dla modelu st akurat w naszym przypadku są
to felgi największe 18 Ford
przygotował również dla klientów felgi troszkę mniejsze 17-calowe dosyć mocno przypominające
wzorem te które telewizji się na nagraniu do
tego jeszcze czerwone zaciski hamulców i
linia Boczna właśnie w ten sposób wyróżnia się na tle innych wersji tego samochodu z tyłu największą różnicę
możemy zauważyć przeglądając się czy też zacząć uwagę na położenie tylnych świateł poprzednich generacji
było nastawione pionowo w tej powędrowały horyzontalnie i dzięki temu autostrada wrażenie dużo bardziej masywnego
Wrócimy do tego dyfuzor dwie końcówki układu wydechowego oraz niewielki spojler ale większy niż w wersach
cywilnych i mamy obraz samochodu który łatwo jest odróżnić I stwierdzi mocniejsza wersja tego
samego modelu którym jeżdżą również przedstawiciele handlowi po zajęciu miejsce za kierownicą nie mamy
tutaj wątpliwości siedzimy w najmocniejszej wersji Fiesta ST rozpoznać po spłaszczony kierownicy Na której
widnieje emblemat st ale głównie czujemy to przez zapadanie się w fotel tak tak dobrze trzymający boki
że kierowca nie jest właściwie się przechyla się na zakrętach Fotele są bardzo dobrze wyprofilowane są sygnowane
marką Recaro i dzięki temu jesteśmy w stanie Naprawdę odnaleźć się w tym samochodzie zaraz zaraz
kontakcie z nim do tego do tego możemy dołożyć dosyć niezłe materiały wykończeniowe w
wersji takiej jaką Testujemy czy akurat st wstawki Carbon na desce
rozdzielczej czy też czy krótszy lewarek zmiany skrzyni biegów i naprawdę Czujemy się tutaj jak
w domu możemy szybko odnaleźć się w tym samochodzie płynącą przyjemność
z samego posiadania nawet nie odpalam z jeszcze silnika możemy
tutaj również zobaczyć autorskie autorski pomysł Forda jest to taka zaślepka uniemożliwia
uderzenie czy też obdarcie sobie lakieru z tylnych drzwi więc możemy tak będzie bezpieczniej że pasażerowie siedzący z tyłu czy
też dzieci na parkingach Nie przysporzą nam dodatkowych kosztów napraw lakierniczych zapraszam
was do tyłu Co możemy powiedzieć o podróżowaniu z tyłu tego auta mamy tutaj akurat przyciemniane
szyby szklany
dach ciągnący się z przodu samochodu aż do tyłu dający naprawdę dużo dużą
ilość światła w środku mamy tutaj haczyki na ewentualne powieszenie kurtki dodatkowe
kieszenie w fotelu pasażera czy też kierowcy i
nie mamy tutaj aż tylu udogodnień źle w wyższych segmentach ale myślę że jest to samochód do podróżowania na miejscu kierowcy
jest właściwym miejscem więc z tyłu
nie trzeba się było aż tak przykładać do do tego typu rzeczy z jednego jeszcze udogodnienia które mogą to jak wymienić to oświetlenie
z tyłu miejsce na ewentualne napój przechodząc do walorów praktycznych samochodu cóż
można by się spodziewać że z takim sportowym aucie po co po co wręcz bagażnik ale nie Bójcie się jest pojemność
to standardowe 311 l o 30 więcej niż w poprzedniku i
udogodnień które możemy spotkać w tym bagażniku niewielka kieszonka haczyk.pl haczyk po drugiej
stronie jedno światełko standardowe dla segmentu B
idąc dalej po złożeniu tylnych oparć możemy uzyskać przestrzeń ładunkową większą
wynosi wtedy 1093 l Jednak jeżeli chodzi o samo złożenie możemy albo sięgnąć z tej strony
albo możemy się pofatygować do przodu i złożyć siedzenia ale tylko tylko ręcznie jak
widać złożenie siedzeń nie są równie płaskiej powierzchni jest tutaj widoczny skok
więc walory praktyczne tego samochodu owszem są ale do przewożenia większych szaf może
lepiej wybrać inny model kilka słów o jednostce napędowej mamy tutaj do czynienia z 3-cylindrowym o mocy 200
koni mechanicznych i momencie obrotowym rzędu 290 niutonometrów uzyskiwany w dość szerokim
zakresie obrotów ponieważ od 1600 aż do 4000 obrotów na minutę dzięki temu że silnik jest
trzycylindrowy powinien spożywać dosyć niewielkie ilości paliwa są to dane podane przez producenta na poziomie w
cyklu mieszanym 6 litrów ma zbiornik
paliwa mieści w 42 l w
związku z czym samochód powinien pokonać dystans około 700 kilometrów jednak do weryfikacji tego
wynik do obejrzenia oddzielnego filmiku
Słuchajcie
jesteśmy
za
kierownicą
prezentowanego
modelu i
tak naprawdę cię naprawdę się wrażeniami z jazdy dlaczego
ciężko już tłumaczę Otwórz
jest to samochód nietuzinkowy wiesz dzisiaj nim bardzo przyjemnie i
po prostu jeżdżą z tym samochodem mam wrażenie że najlepsze byłoby po prostu zamknięcie się
i pokazanie wam jak on jeździ jednak wiem że muszę cokolwiek powiedzieć i
opowiedzieć wam o tym jak się jak się go Prowadzi zacznijmy
może od silnika Jak już wiecie mamy tutaj pod maską jednostkę trzycylindrowe o mocy 200
koni co ciekawe przy wolnej jeździe lub też przy mało wymagające jeździe silnik
ten ma opcję dezaktywacji jednego cylindra gdzieś
tam zapotrzebowanie na paliwo jest
troszkę mniejsze byłem
tego świadkiem ponieważ pokonując wczoraj dłuższą trasę uzyskałem
spalanie 6,6 na 100 km No
tej samej musi sobie odpowiedzieć czy 6,6 litra w samochodzie mającym 200 koni to dużo czy
mało jeżeli chodzi o moje porównanie do innych samochodów przykładowo do do mojej prywatnej Fiesty na tej
samej trasie No u mnie jest to wartość około 6 l więc naprawdę różnica w mocy i różnica w uczuciach
jest OK a
różnica w spalaniu już aż tak nie powala na kolana kolejną
rzeczą której chcemy mam powiedzieć jest jest
pakiet który akurat naszej znalazł jest to pakiet Ford Performance kosztujący u dealera 4100
zł Dzięki
niemu dostajemy mniej więcej system odpowiadający elektronicznej w parze z dzięki
któremu moment obrotowy jest przemieszczany pomiędzy dwoma przednimi kołami No
cóż ma to swoje zastosowanie głównie przy pokonywaniu zakrętów naprawdę
troszkę tym samochodem pojeździłem jestem w stanie mam powiedzieć że pokonywanie zakrętów jest
fenomenalne w tym aucie naprawdę miałem aż czas że on zaprzecza prawom fizyki muszę
powiedzieć szczerze że Ford do pracował do pracował wydech w najmniejszym stopniu tak
wcześnie twoim jest to się nie chce a doznania dźwiękowe są naprawdę naprawdę dobre zwłaszcza
zwłaszcza w trybie sport Kiedy otwierają się przepustnice wydech jest troszkę głośniejszy to naprawdę dobre
wrażenie zarówno wewnątrz samochodu jaki stojąc na zewnątrz i
tutaj dochodzimy do do kolejnej rzeczy czyli czegoś co chodzi zastosował pierwszy raz w modelu jest
to możliwość wyboru trybów jazdy możemy
tutaj wybierać pomiędzy trybem normal sport i Truck naprawdę różnice są różnice są dosyć odczuwalne możemy
tutaj odczuć różnice jeżeli chodzi o utwardzenie zawieszenia samochód staje się bardziej zwarty
twardszy do tego kierownica stawia troszkę przyjemniejszy opór w trakcie pokonywania a
do tego ten dźwięk naprawdę dźwięk w momencie zmiany z trybu normalna tryb Sport zmienia
się jest to zmiana na dobre jeżeli Poszukujemy sportowych doznań jeżeli chcemy się poczuć jak w samochodzie nawet
dużo szybszy miłość w tym którym siedzimy zmiana
trybu na tryb Sport naprawdę jest uzasadniona w tym w tym egzemplarzu oczywiście
nie
ma samochodów idealnych tutaj wymieniam same zalety samochodu do
których mógłbym jeszcze Chociaż by zaliczyć świetnie trzymające fotele przy które naprawdę nadążają za możliwościami
z nimi samochodu w zakręcie fotele trzymają świetnie zarówno kierowca jak i pasażera ale
są dodatkowo Alcantara więc naprawdę kierowca ma tutaj w ogóle się w ogóle się nie przejmie jednak
muszę
również wspomnieć o kilku wadach dokładnie
w samochodzie znalazłem je 3 więc więc nie ma ich wiele jednak do
niej zaliczyć jakość materiałów tak uważam że gdzieś tam z przodu tutaj jakość materiałów jest dosyć
niezła Jednak im dalej idziemy w tył czyli boczki drzwi które są bardzo plastikowe czy też dół czy
przede wszystkim tylne drzwi naprawdę możemy tam znaleźć dużo plastiku który zarówno
wygląda jak i naprawdę stwarza wrażenie bardzo taniego No
moim zdaniem okej w segmencie b jeszcze może gdzieś tam w podstawowych wersjach jest to dopuszczalne mnie
w samochodzie który covid już ponad 100 tysięcy kolejną
Kolejną wadą którą gdzieś tam zauważyłem podczas podczas pokonywania kolejnych kilometrów jest
Czasami nie mówię że cały czas ale czasami zdarza się zobaczyć problem
wynikający z zastosowanego systemu infotainment już
wam mówię już wam mówię myśli dokładnie na myśli mam to że naprawdę
poszedł do przodu wypuszczając tutaj system multimedialny Sync 3 Ford naprawdę zrobił bardzo
duży krok w przód z tego co oferowaną sync2 jednak zdarza się temu systemowi czasami zawiesić lub
też zdarza mu się troszkę wolniej zareagować na nasze polecenie w momencie kiedy
chcemy dotknąć ekranu i uzyskać jakąś informację Zdarza mu się czasem Z lekkim opóźnieniem dopiero tą
informację zdobyć i
tym sposobem przechodzimy do trzeciej
wady już powiem szczerze podsumowującym Może wrażenia z jazdy to
jest ona największa i dotyczy tylko niestety tego modelu Avada Tabórz że No
niestety ale już dzisiaj będę musiała od tego samochodu wysiąść i przekazać kluczyk i relaks innemu koledze drodzy
widzowie Aby dzisiejszy test nabrało dodatkowego smaczku i Boba Zaprosiliśmy do testu użytkownika Forda
Fiesty Tej najnowszej generacji w innym silnikiem z inną wersję wyposażenia zapraszam cię Pawle Cześć
Cześć Opowiedz czym Z jakim silnikiem Jaka wersja wyposażenia i dlaczego wybrałeś ten a nie inny samochód Jana
była jak jestem w czerwcu zeszłego ubiegłego roku Jest to wersja wyposażenia Titanium teraz
to 25 koni No
cóż jeżdżę nim od czerwca byłem nim we Włoszech pokonałem jeszcze 18000 kilometrów Jestem
bardzo zadowolony z samą sprawdza się zarówno w dół Jaki procent tak no głównie ja użytkuje Forda poza
miastem i tam się sprawdza mimo swoich małych rozmiarów w pracy sprawdza się genialnie A jak wygląda kwiat twojej jednostki poza
miastem spokojnie 5,5 przecinek 6 spala bez żadnego mu Scania gazu także
taki wynik jest jak najbardziej do osiągnięcia wiadomo przy większym ruchu jest to spalanie rzędu siedem
osiem litrów Rozumiem
W takim razie co już będziesz miała dzisiaj okazję przejechać się Version troszkę mocniejszą z mocniejszym silnikiem nastawioną
bardziej na jazdę sportowo może mniej komfortową ale to wyjdzie dopiero w teście Chciałbym cię zaprosić do przejechania się
na fotelu kierowcy temat autem z przyjemnością No
mamy za sobą przejechane kilka pierwszych kilometrów na
pewno pierwsze wrażenie jak wsiadłem do tego auta to w porównaniu do mojego jest głębszy
taki punkt bazowy w środku kabiny pójdzie
jednak że tutaj mamy większą moc do dyspozycji inny silnik posłuchać
jak to się zbieranie to będzie słychać dźwięk
jest bardzo przyjemny dla ucha mógłbym mieć te auto jako drugie auto do
takiego poruszania się bardziej dla zabawy Podaj mi brakuje jedynie to takiego siódmego biegu żeby na autostradzie sobie wrzucić siódmej wieki
żeby była taka cisza jak jest w samochodzie Jeszcze
bym zwrócił uwagę Stalina spalanie w tym samochodzie Bo właściwie ten
silniczek Tutaj troszkę Katujemy a wyjechaliśmy na autostradę od razu do spalanie spada to
samo Moje się jeszcze po mieście tak jak mówiłem ona pali siedem osiem litrów ale
gdyby jedziemy po zamiast to ten silnik od razu
to stale nie spada mam
ten samochód
jak dla mnie ma takie dwa oblicza że może być zarówno i bardzo sportowy do
tego chcemy ale również taki przyzwoity komfortowy
dojazdu okej pa bo jesteśmy już po przejażdżce Opowiedz coś o tym samochodzie przede wszystkim Może główne trzy
różnice ponieważ wymieniłeś i wiele w trakcie jazdy ale może główne trzy różnice jakie zauważasz między tą wersją A swoją na
pewno krótszy skok lewarka zmiany biegów
jest głośniej w samochodzie ale
tak pozytywnie dla mnie ale ten odczucie że znaczenie do Auchan ten hałas tak No
i jeszcze bardziej mi możemy zakrętach i tak jest super naprawdę fajnie się pokonuje zakręty teraz jeszcze
bardziej się klei do zakrętu jechałeś ze mną widziałeś że teza każdy brałem dosyć szybko a i tak miałem czułem że na pewno przyczepność
jest wręcz onieśmielająco w tym samochodzie na przód napęd Powiem ci że jestem podrożeje narybek cała prawda w ramach podsumowania może
powiedziałbyś nam jeszcze czy dalej wybrałbyś się swoją piasty czy nie warto byłoby się
teraz Zastanowić się jak Dołożyć trochę
pieniążków portfela i zastanowić się nad taką wersję troszkę mocniejszą droższą też oczywiście ale
dającą tak myślę
że na co dzień i dla rozsądnego i normalnego użytkownika moja wersja będzie
bardzo dobrym wyborem ta
dla pana motoryzacyjnych
doznań to na pewno tutaj
ale jeżeli co ja bym wziął będąc pół roku temu Kupię sprzedam 9
miesięcy temu to i tak bym chyba wybrał swoją
wersję no bo jednak mój budżet był dostałeś przez i razem ograniczony i no
ale takie same urzekła na pewno jeżdżę sobie pozwolić tylko na lizaków jako drugie auta No
to na pewno jest to świetny świetny samochód podsumowaniu zależy mi na Udzielenie odpowiedzi na 2 pytania jeden z nich jest pytanie które zadałem sam czy
samochód ten nadal będzie znajdował miejsce w moim garażu marzeń powiem
wam że przez dwa ostatnie dni przejechałem tym samochodem około 230 km i
naprawdę uważam że jest to propozycja Warta rozważenia Warta przemyślenia jeżeli Poszukujemy
samochodu po prostu wywołującego banan na naszych twarzach daje tak pokłady
radości płynącej z samej jazdy że jest to wręcz ciężkie do opisania drugim pytaniem na które chciałam powiedzieć w
ramach podsumowania jest pytanie Do jakiej grupy jest to auto skierowane No właściwie mamy tutaj samochód segmentu b mocniejszy
od zwykłych cywilnych wersji ale również dzięki temu droższy czyli Nie każdy pozwoli
sobie wydać około 40 czy nawet 50 000 więcej niż robiłem
do zwykłej podstawowej wersji Forda Fiesty co
odpowiedzieć na to pytanie cóż Myślę że jest skierowany do ludzi młodych których mniej więcej stać na to
żeby taki samochód sobie sprawić również do osób starszych którzy poszukują czegoś czy mi jeszcze nie będą się rzucać w oczy A będą
czerpać z tego zysk w postaci przyjemności przyjemności powrotu z pracy wieczorem przyjemności
z dojazdu do pracy przyjemności z wybraniem się z wybrania się po prostu i po jeżdżenia
po górskich drogach ja w tym samochodzie się zakochałem przez ostatnie 2 dni w Ford Fiesta ST najnowszej generacji zdobył moje serce bardzo miło by było ja
akurat nie stanie sobie pozwolić na taki samochód jeszcze ale bardzo miło by było gdyby coraz więcej samochodów tego typu wyjeżdżało
na ulicę także mógł cieszyć swoje oko przejeżdżałem tym koło mnie właśnie takim modelem Dzięki za obejrzenie dzisiejsza testu
i do zobaczenia Może w przyszły filmach
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)