programy
kategorie

Ford Focus Active - dlaczego inni o tym nie pomyśleli?

Test Forda Focusa IV Active z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 182 KM

Tranksrypcja:Witaj...
rozwiń
drodzy widzowie kanału Autocentrum
ten samochód już znacie Kilka miesięcy temu Maciek przedstawił nowego Forda Focusa w wersji pięciodrzwiowej ten
który stoi obok mnie to Active nadwozie kombi i dzisiaj przyjrzymy się bliżej u
Forda wersja Active o nie tak jak w przypadku wielu producentów podstawowy model a wręcz druga
strona jest z najdroższych z najbogatszych wersji wyposażenia dodatkowo wzbogacona
o pewne elementy które mają z tego samochodu zrobić jak to Fort określa małego crossover a wręcz
lub na te elementy to przede wszystkim widoczne jest zewnątrz dodatkowe
nakładki plastikowe które okalają ten samochód począwszy od zderzaka przez nadkola progi
zderzaku skończywszy dodatki te to nie tylko wygląd Ford Focus wersja Active ma
również podniesione o 3 cm zawieszenie idea zrobienia z kompaktowego samochodu czegoś na
kształt suva nie jest nowa tego typu modele ma w swojej ofercie Volkswagen pod postacią Golfa altaca A
do niedawna był jeszcze nie to mniejszy Polo Cross tam ten sam nie specjalnie się sprzedał i golfowe Kraków również
nie ma zbyt wiele na drogach czy hodowli uda się odmienić ten Trend czas
pokaże pierwszy
Ford Focus rewolucyjny pod względem swojego designu dwójka była nieco nudna
trójka z kolei nigdy nie przypadła mi do gustu chociaż również Ford starał się żeby ten samochód był atrakcyjny
czwarta
generacja robi
to już znacznie lepiej widać że ten samochód znalazł swoją drogę i według mnie ta
droga trochę zainspirowana jest Volvo bo
już zaczynając chociażby od przednich lamp które mają coś na kształt tego symbol młota a w swoim
trybie świateł do jazdy dziennej poprzez to przez które przebiega poniżej linii okien
przez cały samochód nieco go rozszerzając w dolnej części w linii okien również znajdziemy nawiązanie do
szwedzkich modeli pod postacią grubej czarnej listwy jednak te dynamicznie zwężają się ku tyłowi zwieńczeniem
nadwozia jest podwójny wydech który
stawia tylko jedno pytanie przez
co oddycha cylinder Truck pod maską jest trzycylindrowy silnik a końcówki są tylko dwie importerzy nigdy
nie żałują wyposażenia dla samochodów prasowych tak jest iw tym przypadku poza stan wyposażeniem
wersji Active nasz testowy Focus ma szereg opcjonalnych dodatków jednym
z nich jest lakierowany na czarno dach
tego typu dodatek w piękną słoneczną pogodę w
sprawie że wnętrze będzie się bardzo mocno nagrzewa ło czy
jest za tym samym zdecydować się na taką opcję dla
Fokusa w wersji Active Ford przewidział specjalną tapicerkę Która poza takimi
dekoracyjnymi wzorkami i ma również literkę a na oparciach występuje ona w dwóch opcjach może
to być w pełni materiałowa tapicerka lub półskórzana Niestety w obu przypadkach będzie ona miała kolor czarny podobnie
jak wszystko w tym wnętrzu mamy to różnicowanie faktur ponieważ poza wszechobecną gumą
mamy coś co przypominać ma nam właśnie skórę na boczkach drzwiowych mamy taki nieco twardsze nieco
bardziej miękki Mamy również na konsoli środkowej coś co ma chyba przypominać takie szczotkowane
aluminium pomalowane również na czarno ale
to nadal jest czarny plastik w
tym wszystkim możemy znaleźć 1 ciekawy detal i to nie tylko ciekawe ale uważam też bardzo
ładny i wyjątkowo oryginalny mianowicie manipulator zmiany biegów kiedy
kupimy Forda zdecydujemy się na Forda ze skrzynią automatyczną nie dostaniemy tradycyjnego drążka
czy joysticka jak w przypadku a po
prostu pokrętło którym przekręcając w prawo lub w lewo wybieramy tryb pracy automatycznej skrzyni
biegów jedna rzecz którą Ford mógł inaczej to sposób który jest sygnalizowany jest wybrany tryb w
nocy całość pokrętła podświetlana jest na niebiesko wszystkie litery świecą się niebieskim światłem a pod
literą oznaczającą
wybrany tryb pracy zapalona jest pomarańczowa dioda uważam
że zdecydowanie lepiej wyglądało by to gdyby Ta litera która symbolizuje akt praca
skrzyni biegów sama świeciła się w innym kolorze zamiast tych dodatkowych diodek ale
zostawia to pewne pole do manewru krzywej liftingu spróbujmy jednak w tej dominujące i czerń z trochę pozytywów
i tym pozytywnym na pewno jest spasowanie materiałów jeżeli
spróbujemy poszarpać za elementy deski rozdzielczej czy boczków drzwiowych nie
wydają one z siebie żadnych niepokojących trzasków czy dźwięków które wskazywałyby na słabym montaż owszem
zdarzy się że coś będzie delikatnie chodziło na boki jak chociażby tunelu środkowego ale
nadal odbywa się to w idealnej ciszy o A jak już jesteśmy przy tunelu środkowym zwróćcie uwagę na wykończenie
tego fragmentu tutaj z boku nie jest to oczywiście skóra Ale jest to bardzo miękkie miejsce tutaj
ewidentnie pod tą gumową tkaniną jest jakaś gąbeczka która sprawia że ten fragment tunelu
jest przyjemny nie jest to nie bez znaczenia bo tutaj najczęściej opiera się nasze kolano lub nasza łydka i
dobrze że Fort o tym pomyślał bo jest to miejsce o którym bardzo docenci zapominają plus
dla Forda w nowym Focusie znajdziemy sporo skrytek i schowków zaczynając od kieszeni w drzwiach poprzez
mały schowek na klucze bądź w garażu po lewej stronie przez
skrót teczkę z indukcyjną ładowarką do telefonu komórkowego u zbiegu konsoli Środkowej z tunelem 2
kW holdery małe koryto w podłokietniku w którym mamy dodatkową wyjmowaną półeczkę i
na schowku przed pasażerem skończywszy zastrzeżenia można mieć jedynie do wielkości kieszeni w drzwiach Ford
odstaje nieco od konkurencji ze swojego segmentu pozostałe schowki są wystarczające przy codziennej
eksploatacji w wersji Active mamy między innymi takie dodatkowe elementy wyposażenia możliwość wyboru
trybu jazdy czy też starter w miejscu tradycyjnej stacyjki zacznijmy jednak od zegarów te przypominają
mi nieco Toyota Corolla E12 w tym modelu z początku naszego wieku pierwszy raz zetknąłem
się z zegarami w których widoczne w trybie spoczynku były wyłącznie wskazówki w tym przypadku u Forda już tradycyjnie
niebieskie cała reszta panelu Jest czarna dopiero po wzbudzeniu ich starterem rozświetlają
się tarcze rozświetlają się wszystkie kontrolki i również ekran komputera pokładowego na prawo
od zegarów mamy ekran systemu multimedialnego ale nie będziemy się skupiać na razie na wyposażeniu samego
systemu multimedialnego ale na ekranie Tradycyjnie już jest to oczywiście niewielki tablecik przyczepiony
do deski rozdzielczej i
do czego ja się wprost nie mogę przyzwyczaić Jest on tutaj po prostu wstawiony nie
ja spod produkcji można wypowiedzieć jego
Niewątpliwą zaletą jest to że siedząc nawet przy maksymalnie obniżonym fotelu kierowcy jego
górna krawędź i nie wystaje po linii szyby zatem nie ogranicza on nam pola widzenia tym
bardziej Zastanawiam się czy nie można było przedłużyć daszka zegarów żeby go schować w
tym momencie zanim tworzy się po prostu do której ciężko jest dotrzeć w której będzie się zbierać kurz co
mnie osobiście bardzo irytuje zawsze samochodach w kwestii wyposażenia nie ma za bardzo się nad czym rozwodzić
w zasadzie współczesne samochody mają bardzo zbliżone parametry mamy w systemie multimedialnym sterowanie
oczywiście radiem możliwość podłączenia telefonu nawigację szereg innych aplikacji Ustaw bardzo
praktycznym i dobrą rzeczą że chodzę zdecydował się ją pozostawić jest osobny panel klimatyzacji
który również sterowaniem swoim nie sprawia żadnych nie trzeba na długo oderwać oczu od
drogi żeby wybrać cokolwiek z opcji a w zasadzie i tak większość czasu spędzamy jeżdżąc klimatyzacją w trybie
automatycznym w
zasadzie nie mamy się przyczepić jeśli patrzymy na wyposażenie tego samochodu jest chyba tylko jedna rzecz której
brakuje w tym nie tanim kompakcie
podświetlenia
lusterka w dachu przeciwsłonecznym nie
jest tajemnicą że samochody rosną samochody kompaktowe Dziś są już znacznie większe niż jeszcze
kilka generacji temu były auta niższej klasy Podobnie jest w Focusie z przodu nie mamy żadnych zastrzeżeń co
do ilości miejsca ja tutaj ustawiony jestem wygodny fotel można jeszcze wyregulować dalej do tyłu
na przy moim wzroście 180 cm jest już wygodnie wystarczająco a jak będzie z tyłu O
właśnie wiem że już wszyscy dziennikarze o tym mówili jest to żadna nowość w przypadku Forda Ale
fajnie że mamy te ograniczniki które pozwalają nam bezpiecznie oprzeć się czy to o jakiś murek
czy to o jakiś słupek po prostu o samochód obok to
jest wykonane z miękkiej gumy zatem nawet jeżeli oprzemy nasze drzwi o samochód obok ani nam ani temu samochodowi
obok nie wychodzimy szkody miejsce przed kolana jest Myślę
że Zachar mógłby mieć tutaj problem żeby usiąść sam za sobą na pewno dałby radę natomiast pewnie
W jego przypadku już nogi i spotkały by się z oparciem fotela
Niecodziennie jednak samochodem kompaktowym podróżuję czterech w metrów miejsca nam zatem nie brakuje a co jeszcze
możemy zobaczyć z tyłu
mamy oczywiście 3 zagłówki wszystkie regulowane na wysokość podłokietnik
z dwoma kołdrami otwór na
przepuszczenie innych długich przedmiotów
siateczki z tyłu dodatkowe na jakieś drobiazgi gniazdo
12 V
oczywiście mocowania ISOFIX i
to w zasadzie byłoby tyle Zanim
jeszcze przejdziemy do bagażnika zwróćcie uwagę jak for prezentuje swój nowy model nikt nie pomyli
się co jedzie przed nim kiedy przeczyta duży napis Focus pomiędzy lampami zmienił
się również w którymś momencie krój znaczka Forda to jest czasów które są bliższe mnie zabytkowej motoryzacji logo
Forda zawsze było zalane taką formą plastiku żywicy a teraz uzyskało
na takim trójwymiarowy religii zdecydowanie wygląda No lepiej ale
przejmiesz do bagażnika obojętne
czy klapy otworzymy guzikiem czy pilotem czy zlokalizowanym
koło kierownicy odsłoni ona nam ogromny 608 litrowy bagażnik klasyczna roleta bez
prowadnic zwija się bardzo możemy ją również przerzucić do góry w ten sposób żeby
nie przeszkadza nam przy załadunku jakiegoś wyższego przedmiotu
bagażnik ma kształt regularny to również zasługa tych nieco poszerzonych błotników tej nieco
szerszej dolnej części nadwozia po
obu stronach mamy niewielkie skrytki i
jeden z dodatków które uważam jest chyba najbardziej praktycznym który znalazł się w naszym testowym
samochodzie mata wykładzina bagażnika ona
ma dwie warstwy i za chwilę pokażemy wam Dlaczego z tych nieco ponad 600 litrów bagażnik
możemy powiększyć od ponad 1000 do wartości 1653 i
możemy to zrobić na dwa sposoby albo pociągając dźwigienka która znajduje się w bocznej ścianie obok
nawiasem mówiąc mamy jeszcze wysuwany haczyk No
i oczywiście kolejne gniazdo 12 a drugą opcją jest wciśnięcie guzika Na oparciu i położenie siedzeń
od strony tylne
drzwi żeby w pełni wykorzystać możliwości załadunkowe nowego Focusa kombi musimy
jeszcze zdemontować roletę Co wykonuje się dosłownie jednym palcem pociągają za sznureczek korzystajmy
z tej maty jak widzicie mata osłanianie tylko całą płaską podłogę
bez żadnego tutaj progu ale również tył siedzeń Dzięki dodatkowym tutaj takim tasiemką
możemy ją zapiąć do zagłówka dzięki czemu nie będzie się nam rozwijać to
naprawdę jest najmądrzejszy detal najmądrzej jaką można sobie dobrać do samochodu
kombi i Aż dziwne że nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałem Czy producenci wcześniej nie pomyśleli o takich rzeczy przejrzymy się zatem
nowym Focusem w tym momencie sam Jest już rozgrzany bo oczywiście musiałem nim dojechać na miejsce gdzie
nagrywamy natomiast
kiedy dziś rano odpaliłem silnik i zacząłem jechać z mojego mi temperatura
na termometrze zewnętrznym wynosiła 8 stopni Celsjusza No cóż Prato pomału się
kończy ale nie mówię tego po to żeby narzekasz na temperaturę Raczej
chciałbym zwrócić uwagę na to co mnie zaskoczyło w kwestii tego jak ten samochód zachował się przy
tej temperaturze Zastanawiam się czy była to wina czy może potencjometru
od pedału przyspieszenia natomiast kiedy jechałem cię przy parę kilometrów jeszcze na zimnym motorze samochód
delikatnie szarpie pedał gazu nie był w ogóle w ruchu A samochód działał
tak jakbym dodawał i odejmowaniu gazu odczuwalna
była taka bardzo nieprzyjemna dla pasażerów takie zwalnianie przyspieszanie
Ciężko powiedzieć z czego to wynikało może
to akurat jakaś przypadłość tej jednostki a może tak jak mówię i jakaś wada od
gazu sąsiednich również dość długo kazał czekać na to aż się odpowiednio
nagrzeje i osiągnął temperaturę pracy dopiero po około 10 nie było jeszcze dzisiaj
Zbyt zimno to tylko 8 stopni a mimo wszystko jak
kiedy jechałem włączone ogrzewanie nie
dawało niestety przez tych pierwszych ile kilometrów żadnych efektów w zasadzie porównałbym to nawet do
tego jak długo rozgrzewają się współczesne silniki Diesla za długo i benzynowe Forda Focusa standardowo mają zbiornik paliwa
o pojemności 52 l to standardowa wartość w tej klasie natomiast przy tym Jakie spalanie w czasie
mojego testu ma ten samochód nie wróżyło na zbyt długiej jazdy między kolejnymi odwiedzinami na stacji benzynowej gdyż w
trakcie mojego testu samo ten spala według komputera około 9 l benzyny na 100 km co
do dokładnej wartości odsyłam do filmu który już od kilku dni macie możliwość to bardzo baczyć
na naszym kanale nowy Ford Focus w każdej wersji ma zawieszenie wielowahaczowe i
ciężko tutaj cokolwiek powiedzieć złego o
Fordzie nie Spodziewamy się niczego innego Fordy słyną z dobrego prowadzenia słyną z dobrze pracującego zawieszenia Focus generacji
pod tym względem absolutnie nie zawodzi auto prowadzi się neutralnie na krętych drogach nie ma
tendencji ani do pod ani do nadsterowności gdzieś
tam w granice swoich możliwości delikatnie uspokaja na jest przez kontrolę trakcji która również
nie wkracza w sposób który by kierowcę natychmiast wytrąca z równowagi a jedynie ma go w
tym jak samochód się przemieszcza przy odjęciu gazu w zakręcie może
pojawić się delikatna tendencja do nadsterowności nie zapomnijmy jednak że samochodem kombi którego
tylny zwis jest dość długi a co za tym idzie na tej tylnej osi również jest dość spora część masy całego pojazdu znacznie
większa niż Ma to miejsce w Baku Zastanawiam
się również czy akurat Ta cecha nie jest troszeczkę zawiniona przez opony nasz testowy egzemplarz o
buty jest w gumy marki Hankook które moim zdaniem czy Hankook to tak dla purystów językowych także
dla mnie są te opony nieco zbyt bliskie może
gdyby do nowego Focusa założyć gumy Michelin byłoby
lepiej jeździmy Focusem w wersji Active a zatem autem które Ford nazywa crossover m suvem
nawet takie samochody zachęcają do tego żeby i porusza się nimi nie tylko ale również
zjechać na drogi nieutwardzone Focusem
jednak nie poszalejemy standardowo
ten samochód ma napęd na przednią oś i nawet za dopłatą nie otrzymamy na 4
koła szkoda może zmieni się to wraz z nadejściem zapowiedziane i na razie na 2021 rok wersją RS zbyt
ambitny teren zatem lepiej się nie wybierać czarnym możemy sobie co nieco pofolgować
bo wiem jak już wspominałem nie tylko ja ale chyba każdy Dziennikarz który jeździł
Fordem zawieszenie to jest świetny
jest naprawdę bardzo dobrze zestrojone nie tylko pod kątem szybkiej jazdy ale również
pod kątem komfortu to
że ono świetnie wybiera nierówności to jedno a drugie to to jakie daje odgłosy swojej pracy jedziemy
teraz akurat drogą Gdzie znajdowało się kilka progów zwalniających i
święty widzę co najwyżej zauważyliście to poprzez lekkie drganie kamery a usłyszeć dźwięku
od zawieszenia raczej było ciężko nie tylko zawieszenie jest ciche również i silnik i chwała mu za to to
jest tylko 3 cylindry a zatem ten dźwięk na wyższych obrotach słyszalny nie należy do przyjemnych ja
zawsze na trzycylindrowe jednostki mówiłem młynek do kawy i dźwięk który wydaje z siebie silnik w Focusie również
skłania do tego porównania a
zatem dobrze że jest tam cichy dobrze
że również przy wyższych prędkościach nadwozie jest wystylizowany w taki sposób że dużo
tutaj położony nacisku na opory aerodynamiczne raczej ich niwelacje dzięki czemu nie słyszymy również szumów a pochodzących
powietrza pływającego nadwozie podczas pierwszych kilometrów które pokonałem nowym Focusem musiałem przyzwyczaić się do
tego jak reaguje ten samochód na gaz bowiem
reakcji naciśnięcie pedału przyspieszenia jest dość gwałtowna jest samochód wręcz lekko szarpie
można się do tego uczyć się przyzwyczaić dość szybko mi się to udało zrobić w pierwszej chwili jednak stały
się możliwości wyboru trybu jazdy możliwość wyboru trybu jazdy regulujemy przyciskiem który znajduje się na
niewielkim panelu obok manipulatora skrzyni biegów jest to jedna z nich jest mniej ergonomicznych lokalizacji
dla przełączników w tym samochodzie oprócz trybów jazdy które mamy do wyboru tryb normalny tryb Eco
tryb sportowy tryb na nawierzchnie jedna droga nieutwardzona w którym to Standardowo wyłączana jest kontrola
trakcji mamy tutaj również wyłączanie kontroli trakcji niezależne asystenta parkowania wyłącznik systemu
start-stop wyłącznik piszczenia czujników parkowania oraz kolejna rzecz na którą pragnę zwrócić uwagę włącznik
head-up Display A jest jedna z opcji którą nasz testowy egzemplarz posiada i znamy
ten system ma go prawie każdy nowy model jeśli nie w standardzie to tak jak w przypadku Focusa w opcji
dlatego tak się na nią chcesz kupić do tego jak on wygląda system head-up Display w nowym Fordzie Focusie ma
postać informacji wyświetlanych na niewielkim plastikowym który wyjeżdża z
daszku zegarów i
okej Tak to jest jedna z tych dwóch opcji albo mamy właśnie taki daszek albo informacje wyświetla się bezpośrednio
na szybie przed Ford zdecydował się właśnie na ten daszek i nie wykonał tego najlepiej daszek wyjeżdża
tak że jego górna krawędź znajduje się praktycznie na wysokości mojego wzroku zasłania mi około
50 m przed samochodem nie
powiem żeby on był za duży on po prostu umieszczony jest w jakiś taki nie intuicyjny sposób jakimś takim nie najlepszym
miejscu zdecydowanie wolałbym żeby head-up Display wyświetlany był na szybie
Powiedziałem już o gwałtownej reakcji pedału przyspieszenia i o tym że zimny silnik ma tendencję
Ania podobnie
chociaż to akurat jest to zaleta reaguje pedał hamulca nawet delikatnie naciskając
pedał hamulca w zmagamy ciśnienie w układzie hamulcowym do tego stopnia że samochód od razu wyraźnie zwalnia wyraźnie hamuje spodziewać
by się mogło że mocniejsze naciśnięcie hamulca i jeszcze bardziej wzmoży tego
układu niestety tak się nie dzieje nawet bardzo gwałtowne hamowanie jest
prawidłowe jest tak jak powinno być ale
ten pierwszy z tego lekkiego dotknięcia hamulca w
sprawiał że spodziewałem się że te hamulce będą po prostu lepsze że będą ponadprzeciętne a tak Są absolutnie poprawne
mocny silnik świetne zawieszenie świetne prowadzenie generalnie
sporo radości z jazdy daje przemieszczanie się Focusem pod warunkiem że słuchamy dość głośno
opcjonalnego systemu ten który bardzo fajnie gra i nie słyszymy tego brzęczenia pod maską natomiast
mając
pod maską akurat ten silnik najmocniejszą od 5 182 konie mam
naprawdę świetną dynamikę niestety okupiona jest ona nie mają zużyciem paliwa które w trakcie mojego testu ma
poziom około 9 L natomiast dlaczego o tym mówię bo dam
siding cała idea zmniejszania silników ma na celu oczywiście poprawienie tej ekonomii
zmniejszanie tego paliwa
Według mnie nie do końca się Co sprawdza żeby mały silnik miał osiągi dużego żeby
wykorzystać tą moc którą te coraz mniejsze jednostki oferują niestety
nawet mały silnik musi swoje spalić a
jeżeli mały silnik spala tyle co duży to dlaczego nie mieć pod maską prawdziwego motoru omawiając nerwową
reakcje na gaz z wymieniłem tryby jazdy w których możemy przemieszczać się na tym Focusem tryb
Sport ten który pewnie Wielu z was najbardziej interesuje to
nie tylko jak powiedzmy mocniejsze
właśnie wyciskanie możliwości
z tego silnika to nie tylko kręcenie skrzyni biegów do silnika do
wyższych obrotów ale również zmiana charakterystyki układu kierowniczego na wspomaganie jest oczywiście elektryczne jak
w większości czy też chyba w tej chwili wszystkich nowy Natomiast
w trybie sport ono się wyraźnie utwardza przy
czym w przeciwieństwie do samochodów w typowo sportowych jak chociażby niedawno testowana przeze mnie alfa a
to że układ kierowniczy działa z nieco większym obciążeniem nie sprawia że dostajemy większą informację
zwrotną W kół ten układ kierowniczy w trybie sport tak Powiedziałbym prawidłowo on jest
Nie za ciężki nie za lekki daje pewność prowadzenia ale
mógłby jednak informować nas bardziej o tym co dzieje się przed samochodem a
w zasadzie pod nim na koniec zostawiłem jeszcze jeden temat temat którego najchętniej bym nie poruszał skrzynia biegów jeżeli
Ford znakomicie się dzięki swojemu zawieszeniu jeżeli dość przyzwoicie jeździ pomimo młynka do kawy pod maską
to niestety to co łączy silnik z kołami i przednimi czyli skrzynia biegów jest najsłabszym elementem całej
części mechanicznej tego samochodu Jest
to 8-biegowa opracowany
na pewno z myślą o tym żeby jak najbardziej delikatnie obchodzić się z paliwem jednak
jego praca zdecydowanie odstaje od tego do tego przywykliśmy w ostatnich latach w automatycznych nawet klasyczny
hydraulicznych skrzynia biegów jego
praca jest bardzo Spała długo Zastanawiał się nad tym jaki bieg wybrać nic
nie po tej przełączenie w tryb Sport skrzynia
biegów po prostu reaguje z dużym opóźnieniem mamy możliwość przełączania jest tryb manualny i sterowania jej
wówczas łopatkami przy kierownicy to
znowu nic nie daje przyciśnięcie łopatki daje
nadal około półtorej sekundowe opóźnienie to zdecydowanie są takie wartości które poszłyby
w samochodzie 15 lat ale
już nie dzisiaj Także
Ford Musisz
to poprawić dawniej
Ford Kombi był synonimem solidności i ogromnego bagażnika w latach
90 do doszły znakomite właściwości jezdne Ford
Focus czwartej generacji kontynuuje Obydwie te tradycje Jeździ bardzo dobrze znakomicie trzyma
się drogi a przy tym go załadować naprawdę dużo różnych rzeczy żeby
tylko ten na ten był trochę lepszy i to w zasadzie wszystko co chciałem wam opowiedzieć o nowym Fordzie Focusie Zostawcie
w górę i do zobaczenia w kolejnym teście
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)