programy
kategorie

Ford Kuga - SUV w cenie kompaktu?

Test Forda Kugi II z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 150 KM

28-04-2020
Tranksrypcja:Słuchaj...
rozwiń
crossover
i mają teoretycznie wszelkie atuty aby skutecznie konkurować z najpopularniejszym segmentem w Europie
czyli z kompaktami Mają przeżyć wewnętrznych jaki bagażnik i odpowiedni prześwit napęd na cztery koła z
potrafią być szybki mocny i luksusowe jednak nie konkurują bo problemem jest cena dobrze wyposażony
w słów to wydatek rzędu 100 000 zł dużo więcej to to ale dzisiaj samochód
czyli Ford Kuga stara się temu jednak zaprzeczyć Zapraszam na test
serwetka
Cookie
Chodź po liftingu zaprezentowana została już 3 lata to już wygląda bardzo świeżo przy okazji wygląd
to pierwsze parametry które możemy bardzo swobodnie zastosować w tym samochodzie do ciebie ale zacznijmy od tego co wspólne dla każdej
wersji Po pierwsze z przodu na amerykański grill podobno Zresztą do tego jeszcze większego i jeszcze bardziej amerykańskiego
grilla z modelu Edge maska ma sporo przetłoczenie również zderzak ma ciekawy kształt wygląda to dynamicznie ale
po drugie z profilu dolna część nadwozia i nadkola zostały sztuczny
napompowane aby dodatkowo zwiększyć jeszcze optycznie masywność tego samochodu IP
z tyłu kształt lamp który jest jednym ze znaków rozpoznawczych kugi nawet na tle innych modeli Forda
i dwie końcówki układu wydechowego które odróżniają się od innych wielu samochodów są tutaj prawdziwe w
kuchni możemy wpłynąć wybierając jeden z aż 13 kolorów nadwozie jedną z sześciu linii wyposażenie które mają
indywidualny stylizacji oraz felgi aluminiowe o różnych wzorach dostępne w rozmiarach 16 do 19
cali na początek wewnętrzny zaznacz że tapicerka Ten charakterystyczny wzór który to widzimy to jest jedna z 9 dostępnych
tapicerek widać to elementy takie pół i jak na
auto który już jest parę lat na rynku a którego Kariera zaczęła się na dobrą sprawę Jeszcze zanim ta
taka wszechobecna personalizacja zaczęła być modna wybór jest całkiem Spory wybór konkretnego
rodzaju pieczarki zależy od wybranej linii wyposażenia ale dostępne są obszycia tkaninowe tkanina ze skórą jak kula
z Alcantara czy też pełna gatunkowa skóra wersjach Titanium czy widzimy to standardowe
tradycyjne czytelne zegary z kolorowym ekranem między nimi drugi kolorowy ekran to oczywiście ekran
multimedialny dopracowany mi już system multimedialny Sync 3 może być sterowany głosem po polsku a
po drugie od wielu lat wspiera Android auto i Apple carplay tylko nie znajdziemy w wielu nowszych Konstrukt
samochodach mieszku ga panel klimatyzacji to fizyczne pokrętła i przyciski choć nie ma tu wielu dotykowych
ekranów to jednak klasyczne przyciski też nie przy ładowały konsoli wszystko jest na swoim miejscu to co najwyżej się przyciskami
zostało rozwiązane tradycyjnie zakres regulacji kierownicy jest bardzo duży ustawienie
maksymalnie do góry i maksymalnie do siebie sprawia że kierowca tutaj na 2 m to odnajduje się w tym samochodzie
bez problemu zakres regulacji fotela również jest jak widać potężnej mamy to odcinek
lędźwiowy to mamy regular
na wysokość mamy też regulacja punktu mocowania
pasa bezpieczeństwa jak również jak widać wystarczająca wysoką da się wyciągnąć zagłówek nad są
też moment cztery palce więc dwumetrowy jest tutaj się czuję jak ryba w wodzie w
to miejsce również nie brakuje Popatrzcie nad głową mamy zamówienie 4 ale czy palce jest
również przed kolanami jest całkiem sporo miejsca Zresztą fotel jest w ten sposób zrobiony że mamy
to dodatkowy jeszcze centymetry więc możemy nawet się robi fotel jest mięsień więc mamy to jeszcze sporo
miejsca w zapasie pod fotelem również przestrzeni jest bardzo dużo tak jak widać nie
i warto zauważyć że choć mam nad głową mnóstwo miejsca to jednak osiągnięty to jest właśnie kształtem
nadwozie a nie tym że kanapa znajduje się bardzo nisko bo moje kolana znajdują się na
rozsądne wysokości jest dłuższa podróż tym samochodzie również będzie przyjemna zwróć uwagę też że możemy to wyregulować
oparciach
trzech
więc możemy regulować to Komfort siedzenia albo leżenie
ale też pojemność bagażnika przybędzie na prawą stronę uwagę
że nie może przeskakiwać przez tłumik środkowy Bo praktycznie go tu nie ma i to pomimo że samochód
ma przecież opcjonalny napęd na cztery koła jednak konstruktorze sobie z tym mamy to
nawiewy na tylną kanapę mamy wyjście 12 woltów mamy duże schowki za
fotelami jak również całkiem rozsądne wielkości kieszenie
w drzwiach podłokietnik jest miękki ma dwa miejsca na kubeczki na głowę na
głowę mamy jak widać ledowe światełko No i niższa pozycja ustawienia to
mamy najwyższą pozycję Więc to naprawdę bardzo rozsądne rzadko się zdarza że dwumetrowiec siedząc na tylnej
kanapie sensowne ustawienie zagłówka 2 mocowanie ISOFIX również Oczywiście to
jest także Moim
zdaniem również i z miejsca i przyjemnych gadżetów na dłuższą trasę nie zabraknie pojemność bagażnika
wynosi 456 l w bagażnik jak widać bardzo rolety
zwijane jednym ruchem i mamy to w zasadzie udogodnień
haczyki po prawej po lewej stronie takie
na wzór kieszeni i po prawej na po lewej natomiast wnęka którą ciężko będzie raczej wykorzystać
pod bardzo sobie tą podłogą znajduje się też jak widać parę gadżetów gaśnica trójkąt koło dojazdowe oraz
trochę miejsca na różne drobiazgi dla nas po złożeniu oparć tylnej kanapy Widzimy tutaj
przykład po prawej one się składają w proporcji 1/3 2/3 możemy uzyskać maksymalnie 1633
l przy czym Zwróć uwagę na to że mamy to nie Chyba że ustawimy podłogę
w ten sposób i
teraz tego progu już nie ma i temu właśnie służy dodatek
który widzimy bo
to jest ewidentnie dodatkowa część którą możemy w ramach akcesoriów Prawdopodobnie to kupić Może jest grane razem wraz z samochodu
tego akurat nie zbadał m ale też Zastanawialiśmy się po samochodu czemu to właściwie służy no i w
zasadzie doszliśmy szybko do wniosku że chodzi Po prostu o
zlikwidowanie progu No jak widać w tym momencie Podłoga nie jest to zupełnie przychodź
do Kuga jest całkiem ciekawym przykładem na to jak można łączyć różne przeciwieństwa
weźmy na przykład rozmiar samochodu duże
suvy to oczywiście fajne no bo można nim przewieźć mnóstwo bagaży i wielką rodzinę na drugą trasę zjechać z asfaltu jechać szybko mają ospę się i tak
dalej i tak dalej tyle że przez ich wielkie gabaryty
ciężko się nimi odnaleźć w mieście i zaparkować drugiej
strony mały crossover stworzą krojony pod miasta oczywiście świetnie się w miastach czuję ale z drugiej strony za swoje to
tak za daleko Nie zjadą również
na
długą trasę nimi raczej zbytkowo podróżować nie
będziemy wielkiej szafy
Pokaż niego nie przywieziemy również natomiast
Kuga jest reprezentantem taki taki grupy samochodów które taki twój złoty
środek czyli samochód który on ma 4 i pół
niewiele ponad 4 i pół długości 27 rozstawu osi a więc na zewnątrz jest nad ręką i zmieści się odnajduje a jednocześnie duży rozstaw ma się duże ilości miejsca wewnątrz rozsądne
wielkości bagażnik wszystko sprawia że on łączy te przeciwne cechy z jednej strony wewnątrz dostatecznie kompaktowy z drugiej strony w
środku daje dostatecznie dużo miejsca to nie jest jedyny że to złoty środek który został tutaj również znaleziony drugiej co was pewnie nie dziwi po for zawsze słynął z świetnych zawieszeń to
jest właśnie zawieszenie ja
kiedyś tam jeździłem 5 lat Fordem Mondeo i Pamiętam dobrze jak to Ford
Focus również nie wymaga za bardzo opowieści
o tym że to jest auto które się świetnie prowadzi ostatnio
testowałem Mustanga które też po przecinku zaczął jeździć jak po sznurku Fordy generalnie mają dobre zawieszenie tutaj akurat w sprawie 100 tyle utrudniona że mamy przecież Całkiem spory przez święta więc
musimy odnaleźć się z tym wysokim środkiem masy
na drodze i znowu Ford radzi sobie tutaj w kugou całkiem nieźle Szukając tego złotego a mianowicie mamy sprężyste zawieszenie które radzi sobie o
telefon na przykład troszkę pustej drogi a więc teraz no No pojechał wiadomo delikatnie
delikatnie wróciło kamerę przy tych przeciążeniach nie wiadomo słychać było jak opony piszczą bo samochód pracuje jak on sobie radzi nie migały żadne kontrolki elektronika Nie była potrzebna samochód
pojechał tam gdzie chciałem a to wszystko odbywa się nie kosztem tego że samochód jest bardzo zawieszony znalazł
złoty środek znalazł
taki sposób zestrojenie zawieszenie aby na codzień być autem komfortowym a jednocześnie radzić
sobie również w takich właśnie ostrzejszych manewrach Moim zdaniem dobry złoty środek No i wreszcie na koniec jeszcze bym wspomniał o złotym środku
z silnikiem wiadomo co jej nikomu przedstawiać nie trzeba zbiera się z
tym silnikiem bardzo dobrze W zasadzie nie musimy nawet patrzeć na widzę akurat bieg Wciskam gaz i zaczyna
się bardzo sprawnie zbierać to jeszcze nie jest oczywiście masaż pleców ale czuć to przyspieszenie moment obrotowy tutaj
jest w zupełności wystarczająca aby się cieszyć się jazdą a jednocześnie dzisiaj rano zrobione zostały w
tym samochodzie pomiary i od razu zdradzę poniżej 5 l przy 90 na godzinę w szkole to jest wysoki słup który stawia odpowiednie odpowietrzanie Moto spalanie poniżej 5 litrów
to 90 na godzinę to wszystko każe mi znowu powiedzieć o kolejnym złotym w środku z jednej strony mamy dynamiczną jazdę z drugiej strony mamy bardzo przyjemne spalanie żeby nie było tak słodko diesel
Forda i to też dobrze pamiętam ze swojego kiedyś tam Forda
Mondeo oczy daje te wszystkie cechy łączą oszczędność i
dynamikę Ale go trochę
słychać to nie jest kot który pamiętam z Mondeo MK3 ale jest to jednak odczuwalny hałas w środku może nie klekot już ale bez trudu poznamy
szczególnie na postoju że pod maską jest Może i dobrze że jest tak słabo wyciszony tak
to
bym nie miał na co narzekać taka jest można powiedzieć jeszcze układzie kierowniczym również jest pewnego rodzaju połączeniem
wszystkiego czego możemy oczekiwać od od auta strony nie będzie zbyt mocno angażować i
zbyt mocno pilnować każdego odchylenia kierownicy
a z drugiej strony będzie posłuszny jechało tam gdzie precyzyjny układ kierowniczy ale
nie jakieś takie zbyt do gokartowy i teraz pytanie Jak określić takie samochód bo z jednej strony mówimy na wszystko jest dalej wszystko jest poprawne i wszystko jest złotym środkiem więc
mówimy nudne Ale myślę że samochody które już jakiś czas na rynku
Są już zasłużyły na jakąś tam swoją opinię swoje miejsce na one już nie muszą się wyróżniać to ją że są jakoś wyjątkowo charakterny Także że mają futer farby albo super komfortowe zawieszenie po prostu mają odnaleźć ten swój
punkt swoje miejsce swój złoty środek w każdym wymiarze i za to się ceni nie muszą aż tak bardzo się
wyróżniać na rynku Jak muszę auta które chozo jako nowe na rynek aby zwrócić na siebie uwagę tutaj samochód jest dobrze znany i wiemy że wybierają
go będziemy mieli rzeczywiście bardzo poprawną I bez jakichś wielkich emocji i jazdę ostatecznie przecież w suvach Dokładnie o to chodzi w
związku ze zmieniającą się regeneracją kugi na stronie internetowej informacje o rabatach od
17 do nawet 25000 zł na ten model Co oznacza że Kuga w podstawowej wersji Trend
za 150 konny 15 i kogut zaczyna się 10 9900 zł a to jest jakieś 10000
zł powyżej średniego cennika aut kompaktowych a więc różnica jest naprawdę
niewielka od początku filmu czy się nikt nie kupuję podstawowej wersji prawdopodobnie takim bestsellerem przypadku tego modelu będzie
wersja Titanium która ma już biksenony pół skórzaną tapicerkę nawigację jaka wersja
kosztuje w tym przypadku po tych rabatach poniżej 99000 zł czy też poniżej ceny niejednego dobrze
wyposażonego auta kompaktowego Kuba jest dowodem na to że staż rynkowym atutem a mianowicie Dzięki
stażowi rynkowe mu ma teraz odpowiednią cenę a więc jeśli ktoś planował kupić kompakta
ale tak naprawdę marzył o zakupie słowa to bardzo podobnej cenie może mieć Kubę Co prawda nie jest to najnowszy
model ale na tyle nawet znacznie młodszej konkurencji Kuga moim zdaniem nie pozostaje w tyle a nie pod względem prowadzenia
ani Bluetooth
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)