programy
kategorie

Hyundai Elantra - niezła okazja, jest tylko jedno "ale"

Test Hyundaia Elantry VI z silnikiem 1.6 MPI o mocy 128 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
Na
rynku motoryzacyjnym istnieją samochody które są z nami od dłuższego czasu ale nie są na tyle emocjonujące
abyśmy o nich rozmawiali wieczorem przy piwie Nie oznacza to jednak że zasługują na to aby nie pominąć może się okazać że właśnie
te auta są doskonałym przykładem dobrego stosunku ceny do jakości auto dokładnie z tego gatunku stoi tuż za mną
jest to Hyundai Elantra Zapraszam na test
przygotowując
się
do
testu przeczytałem w opinii Elantra Autocentrum i szczerze przyznam że znaczna większość kierowców bardzo
chwalili ten samochód że jest wygodny i przyjemny w prowadzeniu ale przede wszystkim niezawodny najczęściej więc chyba
najpopularniejsza wersja trzeciej generacji to wolnossące 16 testowany przez nas egzemplarz to już szósta generacja tego
modelu po face liftingu I muszę przyznać że dawno nie widziałem samochodu lifting tak wiele zmienia bo zmieniło
się to prawie wszystko cały pas przedni wygląda zupełnie inaczej ale zacznę od tego że stylistyka tego auta Jest taka nowoczesna
ale przy tym na to się za dużo nie dzieje Zobaczcie że nie ma bardzo dużo przetłoczeń wszystko jest w miarę
klasyczne A co się zmieniło zmieniły się przede wszystkim lampy zmianę obłych stały się trójkątne zmienił się również grill
oraz przedni zderzak więc mamy z przodu zupełnie nowe auto tył samochodu również całkowicie się zmienił ale mam wrażenie że tutaj
projektanci troszkę bardziej Zaszaleli za właśnie mam zupełnie nową lampę z taką ciekawą grafiką w nocy to wygląda
naprawdę świetnie na klapie bagażnika mamy duży napis Elantra zupełnie nowy zderzak na który została przeniesiona
tablica rejestracyjna jedna bardziej spostrzegawczy na dole zderzaka widzimy również mały taki dyfuzor EG linia Boczna
elantry naprawdę może się podobać wyraźnie opadający przód do tego mniej więcej w połowie tylnej szyby mocno
opadająca już linia dachu i mały spoilery który jest stosowany w tylną klapę sprawia że
ten samochód wygląda naprawdę dynamicznie
Większość producentów wprowadzono swoje zdanie W tym Głównie skupia się na zmianie multimediów i tak samo jest tutaj dostajemy większy ekran
z nawigacją Bluetooth carplay czy Android auto ale poszedł nieco dalej Bo dostaliśmy to
również nowy panel klimatyzacji nową kierownicę nową grafikę komputera pokładowego przed kierowcą Nowe listwy
dekoracyjne i nowe kratki wlotów powietrza jeśli chodzi o zmiany a jak wygląda jakościowo ten samochód
tutaj mamy miękko na samej górze ale
te miękkie elementy kończą się już tutaj bo to jest twarda nie są dekoracyjna tego nie ocenia ale to już
wszystko niżej jest twarde
podłokietniki również
są twarde ten ugina
się ale również do naj naj bardziej komfortowych nie należy jeśli chodzi o wymiar praktyczny
No to mamy tutaj ładowarkę do bezprzewodowego ładowania telefonu USB czy wyjście
12 V dwa
pojemniki na kubki dużych podłokietnik również z wyjściem USB większy
schowek przed pasażerem oraz schowki w drzwiach które pomieszczą wodę
ale niestety tylko południkową to
naprawdę spore zmiany jednak to nie same zmiany robią tutaj największe wrażenie a wy po Patrzcie tylko na to fotel
kierowcy reguluje się elektrycznie do tego mamy podgrzewaną kierownicę podgrzewane przednie fotele i tylne skrajne
miejsca na kanapie przednie fotele są również wentylowane ostrzega nas też o innych pojazdach martwej strefie
Czy nadjeżdżającym ruchu poprzecznym podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego jest Dodatkowo również dwustrefowa klimatyzacja
tempomat tapicerka z połączenia z skóry ekologicznej kamera cofania bezprzewodowa ładowarka i wiele
wiele innych rzeczy jeśli chodzi o ilość miejsca w środku to naprawdę nie ma na co narzekać Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach i
to w bardzo szerokim do tego tak jak wspomniałem wcześniej fotele regulowane są elektrycznie również
z możliwością podparcia regulacja podparcia lędźwiowego i ja to mam naprawdę sporo miejsca Fotele są wygodne miejsca
nad głową Myślę że nawet Zachar Miałby na co narzekać więc jest naprawdę dobrze również z tyłu jestem bardzo
pozytywnie zaskoczony zobaczcie ile ja mam miejsca do przedniego fotela co prawda on to jest jakbym się z nim
stykał to nie jest to zbyt miłe i komfortowe ale naprawdę mam daleko do fotela więc nie mam na co narzekać
miejsce nad głową również pomimo opadającymi dachu jest No
spokojnie ja to mam cztery palce więc mnóstwo miejsca w tyłu są nawiewy bardzo
mały tunel środkowy Mamy
również pod z dwoma miejscami na kubki izofiksy
i
regulowane zagłówki
nawet No nie niezbyt dużym ale
ale regulowane są i jak sobie usiądę Chyba wystarczająco do
bagażnika elantry możemy dostać się na trzy sposoby pierwsze to z kluczyka 2 to ze środka i trzecie takie najbardziej zaszyfrowany
tutaj na klapie bagażnika w górnej części na znaczkach im daje mamie przycisk i
bagażnik sam się otwiera jantra oferuje 450 zł i ten bagażnik jest naprawdę foremny
w mamy tutaj jakiś siateczki pod
spodem mamy
koło zapasowe ale tylko w wersji dojazdowej nie
ma to niestety żadnych jakiś haczyków dodatkowych wszystko jest proste możemy tutaj jeszcze odblokować
tylną kanapę która się dzieje w systemie 2 do 1 i niestety jak my się zauważyć Nie mamy tutaj płaskiej
podłogi
Ale jeśli będziemy chcieli coś przewieźć większego No to Elantra tamto oferuje jeśli włożymy tylko
bo niestety odpływ załadunkowy jak to se Dane jest niewielki Wydaje
mi się że bagażnik galanty oferuje nam naprawdę dużo więcej niż ktokolwiek potrzebuję na co dzień No chyba że jest perkusista No właśnie
160
w Hyundaiu Elantra to jedyny dostępny silnik i
muszę przyznać że bardzo zróżnicowane odczucia bo jest wszystko w porządku jak jeździmy po mieście w zakresie od
półtora tysiąca do dwóch i pół tysiąca obrotów na minutę bo
silnik jest cichy super współpracuje ze skrzynią a tak naprawdę niezauważalnie prawie że zmienia biegi naprawdę rewelacyjnie działa
ale Problem pojawia się wtedy kiedy chcemy przyspieszyć
bo nagle okazuje się że nie za wiele się dzieje i nie
to że jestem zwolennikiem turbosprężarek wręcz przeciwnie kto
doszedł wrażenie że niestety ale w takich No tak czasami jest ona niezbędna bo
powyżej 3000 obrotów na minutę uzyskujemy tylko i wyłącznie efekt akustyczny a nie ma tego przełożenia na prędkość
na przyspieszenie bo auto jest po prostu wolne i z bólem serca muszę to powiedzieć ale chyba chciałbym w tym samochodzie mieć jednak Turbo Oferujemy
trzy tryby jazdy tryb normal Echo is i nie mam zielonego pojęcia po co my się tutaj znalazłem bo pomijając tryb Eco
który jeszcze bardziej smula ten samochód to między trybem normal a trybem Sport nie ma prawie żadnej różnicy przełącza
są normalna tryb sport i nie zmienia się totalnie nic reakcja na gaz jest taka sama
jak w trybie normal
układ kierowniczy może
minimalnie trochę się utwardza ale to jest efekt prawie że niezauważalny Ale jest jedna rzecz której totalnie nie rozumiem w tym samochodzie
czyli tak jeśli Włączymy sobie na komputerze samochodów Drive Mode włączymy sobie tryb Sport
nie przełączy my skrzynię w tryb Sport No to mamy wszystko ustalone na takie niby sportowe charakter ale
w przypadku kiedy ja w tym momencie zostawiam skrzynię ładowanie w trybie sport i próbuję w do innego trybów Drive Mode komputer
mi nie pozwala mówi że jest aktualnie niedostępny w położeniu ds Przełącz
które będę okej logiczny dobra Jeśli chcesz przyjść w którym nie możesz jeździć na trybie sportowej skrzyni No okej ale
jeśli Ja wyłączę tą skrzynię w tryb sportowy Przepraszam wyłączyć trybu sportowego na tryb normalny i
Przełącz osobę tryb wdra Note na normal to
ja tą skrzynię Nadal mogę przełączyć w tym momencie mam skrzynię sportową wtedy normal czego nie mogę zrobić wcześniej normalnie bez jeśli
chodzi o układ kierowniczy w Hyundaiu to jest dokładnie taki jak jego się spodziewałem czyli na akceptowalnym poziomie
A co dowolnym poziomie samochodu który ma na sprzedaż wygodnie i komfortowo z
punktu a do punktu b nie możemy od niego wymaga żeby ten układ był super precyzyjny supersportowy i
twardo chodzący No bo nie o to w tym samochodzie chodzi i w tak naprawdę to jest spełniony warunek tego jak taki układ
kierowniczy powinien z tego typu samo Oczywiście on będzie troszeczkę gumowy Ale wiemy w 100% co
się z tym samochodem dzieje jest
przewidywalny jest intuicyjny i ja jestem naprawdę w Kamieniu Z tego jak ten samochód jeździ z punktu
widzenia układu kierowniczego jeśli chodzi o Komfort podróżowania tam Komfort jeśli chodzi o zawieszenie ono jest delikatnie sztywne Co powoduje że auto Oczywiście lepiej trzymał w zakrętach I
to czuć fajnie jest taki sztywniutki tracimy troszkę na komforcie
I to najbardziej słuszna takich poprzecznych nierównościach na drodze kiedy auto zaczyna tak to zamieszczenie potrafi Tak dobić w momencie kiedy tego nie powinno zrobić
i to jest takie odczuwalne ale tak jakby tylko mu wyraźne poproszę nierówności żebyśmy to odczuje No ogólnie samochód naprawdę komfortowo przewiezie
nas z punktu a do punktu b Ile
musimy zapłacić za tak dobrze wyposażoną elantrę około 107 ale czy w segmencie c jest
łatwo dostać auto za takie pieniądze z takim wyposażeniem raczej nie ja Skąd wzięła się ta cena za to pojawia
się haczyki tym haczykiem jest silnik 1,6 bo tylko z tym silnikiem jest dostępna Elantra Hyundai
Elantra choć zmienił się znacząco jest nadal tą dobrą starą elan-tron którą tak bardzo cenią użytkownicy nieźle jeździ
pod silnik 1,6 MPI już bez Turbo już mocno odstaje od konkurencji to auto fajnie wygląda oferuje
dużo przestrzeni duży bagażnik i niezły wyposażenie w dobrej cenie jedynym minusem jest rzeczywiście ten
nie dostępny silnik ale poza tym Elantra wydaje się być naprawdę niezłą okazuje
1 reakcja
0
0
1
Podziel się
Komentarze (1)
28-04-2020
Marek .P
KOLEGO Hyundaj to nie maseratti niema lepszych samochodów jak koreańskie nie są tanie ale bardzo komfortowe ja jeżdżę już drugim i kia RIO i sobie je chwalę na...Czytaj całość
zobacz więcej komentarzy (1)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(1)
Marek .P
4 lata temu
KOLEGO Hyundaj to nie maseratti niema lepszych samochodów jak koreańskie nie są tanie ale bardzo komfortowe ja jeżdżę już drugim i kia RIO i sobie je chwalę na pewno nie kupił bym żadnego Niemieckiego auta czy Fiata a nawet Francuskiego wiem że te samochody nie zawodzą tylko Koreańczyk a jeździłem różnymi jeżeli dbasz o jakiekolwiek auto dbasz i pilnujesz przeglądów i wymian płynów ustrojowych to auto każde jedno się odwdzięczy i będziesz z zadowoleniem je użytkował ale ja jestem zwolennikiem jednak aut koreańskich nawet AUDI jest z tylu za tymi autami z KOREI no ale każdy wybiera to co lubi nie obrażając innych kierowców ja miałem KIA RIO jeździłem 11 lat i jak się okazało nie było jakiego kolwiek problemu ani z karoseriom ani z jednostką napędową ja jestem też maniakiem dbania o samochody kto jak sprzedawałem nikt nie miał żadnych problemów też
Najnowsze komentarze (1)
Marek .P
4 lata temu
KOLEGO Hyundaj to nie maseratti niema lepszych samochodów jak koreańskie nie są tanie ale bardzo komfortowe ja jeżdżę już drugim i kia RIO i sobie je chwalę na pewno nie kupił bym żadnego Niemieckiego auta czy Fiata a nawet Francuskiego wiem że te samochody nie zawodzą tylko Koreańczyk a jeździłem różnymi jeżeli dbasz o jakiekolwiek auto dbasz i pilnujesz przeglądów i wymian płynów ustrojowych to auto każde jedno się odwdzięczy i będziesz z zadowoleniem je użytkował ale ja jestem zwolennikiem jednak aut koreańskich nawet AUDI jest z tylu za tymi autami z KOREI no ale każdy wybiera to co lubi nie obrażając innych kierowców ja miałem KIA RIO jeździłem 11 lat i jak się okazało nie było jakiego kolwiek problemu ani z karoseriom ani z jednostką napędową ja jestem też maniakiem dbania o samochody kto jak sprzedawałem nikt nie miał żadnych problemów też