programy
kategorie

Hyundai i10 - lepsza fura sąsiada

Test Hyundaia i10 III z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
więcej
dekadę temu w samochodach pojawiły się wszelkiego rodzaju systemy bezpieczeństwa mogli sobie na nie pozwolić nieliczni ci których
portfel zezwalał na zakup samochodów segmentu Premium dziś już nie zrobicie wrażenia na sąsiedzie chociażby systemowa
i na tym swoim Passacie baba jest wielce prawdopodobne że wasz sąsiad ma ten system swoim samochodzie
segmentu a i to właśnie na samochodzie sąsiada chciałbym się skupić że jest to Hyundai i10
z czym koreańska Marka w takim razie chcę przyciągnąć swoich potencjalnych klientów na których nie robią już
wrażenia najnowsze technologie w takich małych samochodach Sprawdźmy to zapraszam na test Hyundaia i10
opis
10
zawsze
oczywiście od stylistyki która w Hyundaiu idzie
naprawdę fajnym kierunku Natomiast ja nie bardzo lubię się wypowiadać na temat wyglądu ponieważ zawsze jest to subiektywna ocena
i blondynki nie brunetki jeszcze i nie lubią grać w gry komputerowe nie wnikam Natomiast w Hyundaiu i10
mam mieszane odczucia większość z was pewnie zna taki typ faceta który swoim wyglądem
jest ułamkiem Pudzianowskiego natomiast charakteru potrafi rozgonić całą ekipę kiboli po meczu Tak właśnie z przodu
wygląda Hyundai i10 osób nakreślone reflektory do tego sporych rozmów i sportowy zderzak wszystko
nadaje bardzo fajny charakter mam problem tylko i wyłącznie z tymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED które wyglądają
tak jakby projektanci o nich zapomnieli puszczenie samochodu z fabryki polecieli do sklepu budowlanego i
po prostu przyklej je do atrapy chłodnicy na szczęście wersję Light zostało rozwiązane w ten sposób że pojawiają się tutaj inne
światła do jazdy dziennej LED które wyglądają już zupełnie inaczej dużo fajniej A nawiasem mówiąc wersja online
według założeń producenta i ma się pojawić w salonach latem tego roku boczna
linia jest znajoma bo mocno w poprzedniej generacji dwukolorowe nadwozie w tej klasie stało się prawie standardem
więc i 10 nie mogło tego zabraknąć podoba mi się też drobny Chodź wyrazisty detal czyli znaczek modelu umieszczony na słupkach CEIDG
stylistyki do głowy przychodzi mi pewne przysłowie im dalej w las tym więcej drzew bo im bliżej
jesteśmy tylnej części nadwozia tym jest gorzej ponieważ Moim zdaniem to najsłabszy element stylistyczne i dziesiątki czułbym
się nieswojo jeśli powiedziałbym że jest brzydki nie jest prosto schludnie i nad wyraz poprawnie a przez to właśnie trochę nudno bo
nie znajdziecie tu żadnych ciekawych elementu niewyraźnej idei projektanta szkoda bo poprzednie
części nadwozia zapowiadało się dużo ciekawiej jest mi po prostu przykro i jestem trochę rozczarowany
otarcie łez Przedstawię wam jeszcze trochę faktów jeśli chodzi o wymiary nowego i 10 to w porównaniu do poprzedniej generacji różnić w
rzeczywistości nie zauważycie choć są one widoczne na papierze długość nadwozia zwiększyła się o 5 Hyundai mierzy
teraz 367 cm szerokość o 2 cm i wynosi 168 cm a wysokość
zmniejszyła się o 2 cm i wynosi 148 cm całą
projektowane
zostało
również
wnętrze
pojawił się mod na stację mi czasy wystający na środku deski rozdzielczej tablet
zmiana kierownicę panel klimatyzacji i zegarem znów Hyundai dostrzegł potencjał w minimalistycznym i
dobrze bo w przypadku tej marki i minimalistyczny Projekt Dobra jest akceptowany dla Europejczyka we wnętrzu pojawiło się również
sporo ciekawych faktur i kolorów na desce rozdzielczej mamy takie fajne że nie jest również na drzwiach pojawiło
się też Piano Black No i różne
tutaj szukać Niestety żadnych miękkich tworzy wszędzie jest twardo twardo jest
na desce twardo jest na drzwiach podłokietnik jest miękki i fotele są miękkie tyle z miękkich rzeczy w
ale pamiętajmy jest to jednak segment a punktu widzenia praktyczności No to tak bułeczka przed pasażerem oczywiście
schowek taki dość płytki do tego w drzwiach macie również schowek
się zmieści butelkę ale raczej nie będzie to butelka półlitrowa i taki schowek również na podłokietniku tutaj
Mamy również ładowarkę do bezprzewodowego ładowania telefonu oprócz tego na konsoli również kolejne
mała półeczka chociażby na duszenie kluczy dwa uchwyty na kubeczki i kolejne bułeczkę więc z punktu
widzenia praktyczność I naprawdę nie jest najgorzej pytaliście się również ja audio w tym samochodzie
no i muszę wam przyznać że jest ono dość specyficzny bo czuję się w tym aucie jak trochę takiej dużej
łazience jest bardzo duży Echo nie wiem dlaczego nie wiem czy projektanci chcieli uzyskać efekt takiego nie
wiem wirtualnego dźwięku Ale nawet przy ustawieniach fabrycznych w tym samochodzie jest taki dziwny pogłos z radia czy z odtwarzanej
muzyki nie wiem nie znam się aż tak bardzo ale coś takiego tutaj zauważyłem
jeśli
chodzi o dla kierowcy to jest naprawdę nieźle kierownica regulujemy tylko w jednej osi czyli
góra dół Dlatego manualnie również regulujemy fotel przód tył góra dół
manualnie również oparcie fotela więc jeśli ustawię wszystko pod siebie tutaj
zgodnie ze sztuką tak jak powinno być Ja mam przypominam 183 cm wzrostu no w tym momencie sprawdzić jak sytuacja
wygląda na tylnej kanapie A
jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu No to bardzo duże zaskoczenie naprawdę w ogóle nie dosięgam do fotelu przed sobą ba miejsca
przed kolanami przed stopami No czuję się to prawie że jak w superbie co bardzo mnie zaskoczyło
bo pierwszy raz siedzę z tyłu w tym samochodzie Jeśli chodzi o jakieś dogodności No to na
tym że tak powiem tutaj
lista nie jest zbyt długa może tak bym to określił nie mamy żadnych nawiewów żadnych portów USB żadnych
kieszonek jedyne kieszonki to są kieszonki w drzwiach które pomieszczą butelkę i znowu to chyba będzie butelka półlitrowa No i nie
mamy podłokietnika jeśli chodzi o regulacja zagłówków No to widzicie to jest najwyższy poziom to jest poziom najniższy jedyna
dogodność jakaś z dziesiątce to ISOFIX
jeśli
chodzi o bagażnik 10 No to oczywiście nie ma co się spodziewać wielkich rewelacji pomieści on 252 l w
tym klasycznym położeniu czyli rozłożone tylne oparcia Za to macie tutaj pod spodem możliwość
schowania pewnych rzeczy bo jak widać nie tutaj miejsce na koło dojazdowe aczkolwiek U nas jest tylko zestaw naprawczy z
punktu widzenia praktyczności No to są to dwa haczyki na tą siateczkę która jest pod spodem żadnych innych A nie przepraszam są tak
smutno schowane papug
dziwna ona tak Kurcze nie do końca Pomaga trochę nawet przeszkadza więc pozbędę się ich na chwilę W każdym razie są
tutaj z haczyki tak mocno schowane jedno światła i
w momencie kiedy będziecie chcieli przewieźć trochę więcej bagaży możecie oczywiście położyć tylne oparcia wtedy zyskujecie 1050
l pojemności jest tutaj próg podłoga jest regulowana więc kiedy dacie ją na wyższy poziom no
uzyskacie jak najbardziej płaską podłogę i wtedy naprawdę nie ma czego się czekać
Wrócę jeszcze na chwilę do tej półki kto jak widzicie regulowana jest pełnię manualnie nie ma tu żadnych sznurków i to nie jest do końca fajne rozwiązanie
takie rozwiązanie było kiedyś w Citigo teraz Skoda z tego właśnie zrobiła normalne haczyki które podnoszą tą półkę
razem z klapą Dlaczego to nie jest fajne rozwiązanie ale dlatego że w momencie kiedy będziecie chcieli tutaj wsadzać zakupy postawić
i tą półkę do góry Daję sobie rękę uciąć Moja żona ma Citigo że w momencie kiedy zamkniecie wsadzić a
wszystkie zakupy zamknięcie klapy później do samochodu obudzicie się kiedy zamknięcie w tylnym lusterko Bo zacznie wam zasłaniać całą widoczność ciebie
pod maską najmniejszego model w gamie koreańskiego producenta nadal będziecie mogli znaleźć 2 matury benzynowe o pojemnościach i 10
i 12 z tą różnicą że silniki Kappa zastąp Empik teraz słabszy wolnossący trzycylindrowy
wariant oferuje 67 koni mechanicznych oraz mocniejszy również wolnossący ale już czterocylindrowy zapewnia 84
konie mechaniczne wraz z wersją online do oferty będzie silnik 10 t-gdi o mocy 100 koni mechanicznych wszystkie
dane może się zamówić z manualną 5 biegową skrzynią lub również z 5 biegową zautomatyzowana a gdy już przy skrzynia
biegów jestem warto się przy nich na chwilę zatrzymać ale O to opowiem wam podczas wrażeń z jazdy jedziemy no
to
na
sam
początek
te
skrzynie biegów bo między nimi przy ogromna przepaść skrzynia manualna będzie ciągle na wam frajdę z jazdy ciągle będziecie chcieli podróżować tym samochodem z Google Warka jest taki fajny mechaniczny lewarek sam w sobie jest bardzo krótki
więc to Naprawdę fajne połączenie fajnie ona działa w tym samochodzie natomiast a druga skrzynia automatyczna
która po pierwsze nie jest skrzynią automatyczną tylko jest przyczyną zautomatyzowana a czym to się różni A
no to że jeśli producenci chcą wprowadzić do samochodu nawet właśnie samochodu Miejskiego skrzynię automatyczną No to najtańszym kosztem jest po prostu do
skrzyni manualnej dołożenie oprogramowania który będzie zastępowało działania człowieka ale to nie jest stricte automat bo
skrzynia zautomatyzowana to jest po prostu manual który otrzymał oprogramowanie mniej sprawnych kierowcach powiem no dobra no ale przecież nie mam sprzęgła auto samo zmienia biegi To jest automat
No nie jest automat tutaj wszystko Gdzie odbywa się manualnie tylko robi to sam samochód i Najgorsze jest to że prowadzenie tego task zautomatyzowana jest przeokropnie wolna jest
tak wolna że każda zmiana biegów
będzie dawała wam swego rodzaju od czegoś co się dzieje na karuzeli czyli k nie mów będzie polegała na wysprzęgleniu auto zwalnia zmianie biegów
i do i przyspieszeniu nie ruszając oczywiście pedału gazu bo wy macie ten pedał gazu cały czas wciśnięty na
auto zaczyna zwalniać zwalniasz przyspieszać Każda zmiana biegów będzie dokładnie się tak odbywała jeszcze gorzej jest kiedy chcecie na przykład dynamiczny włączyć się do ruchu na chociażby na rondzie tak dojeżdżacie do ronda potrzebujecie w ściskacze gaz do dechy musicie się zmieścić i auto nie wie co się dzieje w
sumie nie auto-skrzynia kompletnie nie wie jak się zachowywać to skrzynia w nagle wyrzuca Trzeci Bieg później drugi później znowu trzeci
i Wy zachowujecie się na wyglądać na skrzyżowanie jakbyście pierwsza z nimi do czynienia z samochodem nie
a oprócz tego Jest to dość niebezpieczne więc skrzynia zautomatyzowana jest naprawdę
złym
rozwiązaniem w tym samochodzie Ja miałem tym do czynienia byłem na prezentacji tego samochodu jeździłem z tamtą skrzynią i
ona po prostu w tym aucie nie działa do manual jeśli chodzi o sam silnik No to macie tutaj dostępne dwa warianty silnikowe tak jak wspomniałem wcześniej Natomiast jeśli chodzi o wrażenia z jazdy bo znowu było na prezentacji jeździłem i ty mi to no
to jeśli chodzi o przyspieszenie nie odczuje cię zbyt dużych różnic w tym jest na pewno różnica jest
dźwięku silnika no bo ten silnik mocniejszy jest czterocylindrowy ten silnik słabszy jest trzycylindrowy to brzmień jest zupełnie inny żeby nie powiedzieć że trzycylindrówka Brzmi bardziej rasowo ten silnik który ja testuję w naszej dziesiątce w redakcji
ma moment obrotowy na 18
niutonometrów i on jest dostępny w zakresie od 4300 obrotów na minutę i ten zupełności wystarczające do tego samochodu to auto waży zaledwie 969 kg więc tam ten moment obrotowy doskonale sobie radzą z
tym autem w mieście naprawdę będziecie mogli spokojnie przyspieszać spokojnie wyprzedzać nie będzie tutaj żadnych problemów z dodatkowo tak jak wspomniałem wcześniej dziesiątkę ma mnóstwo systemów na swoim pokładzie i jednym z nich jest fajny gadżet przypominający o tym że samochód przed wami Właśnie
się ruszył bo kiedy stoisz w miejscu światła zaczyna ci się nie
wiem bawić i radiem patrzeć w telefon cokolwiek Czytacie nie wiem zajmujecie się wszystkim tym tylko nie nie samochodem przed wami i
dziesiątka Przypominam o tym że samochód właśnie
i pora wrócić do prowadzenia auta a nie zajmowanie się czymś innym i to tam za chwilę pokażę bo właśnie stoję na światłach więc nie chcę szybko się włączyć
zielone to usłyszycie przypomniała chłopaków
zabieraj się do roboty trzeba jechać bo blokujesz ruch jest bardzo fajny gadżet prosty ale bardzo pomocny właśnie przypadku auta Miejskiego które zatrzymuje się i rusza No oprócz tego systemu oczywiście znajdziecie tutaj masę innych systemu bezpieczeństwa czy Line Assist kamery kamery
cofania czujniki z przodu z tyłu do tego tempomat
jest Bluetooth są podgrzewane fotele system start-stop mas atomów bezpieczeństwa i nowych technologii jestem w samochodzie więc to jest naprawdę fajne Mam problem z samym Line Assist ponieważ jest tak bardzo czuły że w mieście Wystarczy że delikatnie zbliżyć się do krawędzi swojego pasa i auto zaczyna ingerować w kierownicę a w mieście Ustalmy No nie zawsze robicie Dolnej Wsi nieświadomie po prostu czasami chcecie ominąć dziurę na drodze czy cokolwiek innego robić i okazuje się że on zaczyna wam machać kierownicą Myślisz że po prostu lepsza macie zjeżdżać więc ja osobiście konsekwentnie wyłączam pięćdziesiątce
system Line Assist i wtedy nie mam żadnych z tym problemów na trasie Oczywiście zawsze to się może przydać na to w mieście jest
moim zdaniem zbyt czuły co jeszcze jeśli chodzi o prowadzenie No to układ kierowniczy bardzo bezpośredni reaguje
świetnie na ruchy kierownicą chcecie tym samochodem podróżować nieco dynamicznej
właśnie nawet jeśli macie tą skrzynię biegów która jest tak wspomniałem dość ma dość krótki SKOK i to wszystko fajnie razem ze sobą jest.com Myślę że sama i dziesiątka w sobie jest fajną alternatywą i fajnym fajną propozycją dla osób szukających właśnie autka do miasta natomiast na pewno bez zautomatyzowane skrzynie biegów ten
i
dziesiątki otwiera kwota 42 zł 100 zł natomiast za wersję którą my posiadamy czyli wersja
Premium z najmocniejszym silnikiem to już wydatek rzędu 70000 zł Czy
Oczywiście że tak ale ten temat poruszałem już podczas testu 200 ósemki wszystkie nowe technologie muszą kosztować i to powoduje że co na inną do góry a
sam samochód uważam że to jest naprawdę opcja godna rozważenia na to pytanie z innej beczki czy Hyundai wprowadzając ten samochód na rynek z
tymi
silnikami zrobił to świadomie chcąc za jakiś czas zostać jednorożcem w czasach gdy producenci dostrzegają potencjał i
przyszły samochodów miejskich z napędami elektrycznymi czy jednak jest to jakaś ospałość ze strony Hyundaia jakie znać co o tym myślicie ja
wam bardzo dziękuję za tego filmu i do zobaczenia w kolejnych
miastach
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)