programy
kategorie

Hyundai i30 1.4 T-GDI 140 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #350

Test Hyundaia i30 III z silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
nie wiesz o Dwie trzecie wszystkich artykułów na temat Hyundaia zaczynasz się Mam wrażenie słów
po mnie nie jakie to były samochody tanie i plastikowe jeszcze 20 lat temu ale dzisiaj Patrząc na te piękne
a będzie aż ciężko sobie przypomnieć jak to było wtedy jakie to były brzydkie kaczątka ale
dzisiaj Cóż za piękna Metamorfoza fantastyczny postępy Progress być może
nawet sam pisałem takie wstępy do swoich artykułów jakiś czas temu ale dzisiaj jadą Hyundai ei30
dochodzę do wniosku że nie do końca wtedy miałem rację
YouTube
włącz
mi
chodzi
bo może posłużyć się takim
przykładem Polska wprowadziła cyfrową telefonie komórkowym 96 roku 92 pojawiła się analogo
telefonia komórkowa czyli polska musiała się bujać z tymi wielkimi w cegłami analogowym telefonami komórkowymi jakieś 4
lata zachód musiał się z tymi cegłami bujać
dłużej
dlaczego
tak cóż za Przeskok Cóż za niesamowity postawimy to wchodzę Nie żadnym z Martą zarządzanym przez po prostu Polska zaczynając
później mogła po
sprawdzone rozwiązania i standardy za granicą i Podobnie jest z
motoryzacją Koreańczycy zaczynali o wiele później pierwszy samochód taki Export koreański jak pamiętam to
był Hyundai Pony No to było lata 70 nie jestem historykiem modulacje może były jakieś inne ale wydaje mi się że wtedy to były na licencję Zachodni
zachodniej więc wydaje historia koreańskie motoryzacje taka jak sportowa A
może 50
lat niecałe
a
podczas gdy Niemcy Czy Japończycy drążył temat znacznie znacznie dłużej No Niemcy chodził już ponad 100
lat a więc Koreańczycy zaczynając później ten taki ułatwiony start i mogli sobie pozwolić na drogę na skróty
pomogli sięgać po zagraniczne pomysły rozwiązanie gotowy patenty korzystać
z rozwiązań które zostały już sprawdzone za granicą podobnie tak jak Polskę ze swoimi
cyfrowymi telefonami komórkowymi No to zastanówmy się czy skróty po zła drogę Sprawdźmy
to na nowej generacji Hyundai I30
można powiedzieć że I30 nie wygląda dynamicznie maspor Real powyginany przedni zderzak i nawet coś na kształt Splitter
w jego dolnej części jest
lepiej niż poprzednie generacje Chodź projekt wciąż jest dalekowschodnim stylem w tylnej części która przypomina Zresztą
po stole to akurat jest fajny nad szybą zamontowano nawet spoiler zwrócił uwagę że nasz samochód jest wyposażony w pełni
Światła są w standardzie W najbliższej wersje wyposażenia ale można je też dokupić do tańszych odmian i to jest jeszcze
jeden dowód że to jest samochód zaprojektowany w Europie dla
Europy wewnątrz też jest postęp od razu rzuca się w oczy 8 calowy ekran dotykowy z nawigacją obsługa jest całkiem intuicyjne
i mimo że ekran ten wystaje podobnie jak w mercedesach nie powinien wywołać lawiny negatywnych
komentarzy Zresztą do tego Wrócę jeszcze za chwilę materiał wykończeniowy też są nie najgorsze Chodź się jak na najwyższą
wersje wyposażenia przewaga twardych plastików może nowa I30 w środku może nie rzuca na
kolana jakimiś egzotycznymi rozwiązaniami jeszcze stylistyczny mieczy funkcjonalnymi ale też nie daje powodów
do narzekań czysto czytelnie schludnie i nie brzydko
Nie brzydko naprawdę bardzo przyjemnie do tego jeszcze tworzywa w dwóch różnych odcieniach
szarości nie dociera kolorach W każdym razie dwa różne kolory nie I to wszystko też sprawia
że mam w środku jest tak bardziej Nazwijmy to pogodnie co się przydaje akurat w taki piękny dzień jak
dzisiaj nie będzie ci chodzi o funkcjonalne że ale jeszcze zwróciłbym uwagę na jedną rzecz w mercedesach
na przykład jak ty jest taki sterczący ekranu to bardzo wiele osób porównuje też jakimś tanim i tabletami rzeczywiście jest podobnie
aczkolwiek tutaj producent postanowił urozmaicić ten tablet On nie jest taki po prostu Pawle co LO tylko przyniósł z
konsoli parę przycisków pokręteł to właśnie w okolicy ekranu to sprawiło tak bardziej powiedzmy miałem
jak element samochodowy mniej Jakie elementy RTV co może
się chyba bardziej spodobać dla tych którzy narzekają na tablety w mercedesach i
jeszcze jedna rzecz którym się z kolei nie podobała to oczywiście totalny drobiazg więc możecie w tym momencie uznać że że że przesadzam
nie narzekam jaki to w ten sposób wykończony drzwi być wykończonym dźwignię zmiany biegów to mi się wydaje że to
na górze powinno być całość No nie wiem napis logo symbol nazwa schodów
whatever
cokolwiek tak To jest kompletnie czarno i mogliby to prosto wykończyć od góry skórą i mi zadawał pytań
ale to jest taki fajny plastik który aż się prosi żeby tutaj teraz to jest tak pusto no i tyle chyba
tak chyba dobry znak że jak muszę ponarzekać to dane do odprawy musicie być pustego plastiku bo naprawdę
nie jest źle moment Wiem Wiem o tym miałam powiedzieć patrzcie nie samochód ma 17 tysięcy przebiegu tymczasem
w tworzywach widać tutaj takie delikatne zadrapanie
adres odmienna skórze które nie
to jest na fotelach to mamy z kolejny przykład przebarwienie więc nie wiem być może to jest kwestia tego koloru
Jeśli to bardziej widać na czarnym tak bardzo nie widać Albo po prostu tego nie ma ale
ale ma jak na 17000 spodziewam się że to będzie troszkę bardziej odporne tego tytułu w mięsnym niezbyt
przyjazne traktowanie bo przypuszczam że takie takie uszkodzenie są właśnie
w tym takiego niezły przyjaznego traktowania
których mówimy o tworzywach Popatrzcie ten pas tworzyw jest totalnie totalnie miękki
i przyjemny w dotyku poczcie to tak bardzo się lubimy żeby dajesz tam pod spodem jest pusto po prostu No popatrzcie jak się ugina tworzy
na daszku nad zegarami to też mam wrażenie że a baśnią zajazd puste budynki o treści No
tak to jest rozwiązany to nigdzie tworzywa sięga aż naprawi że szyby tutaj
zespół dosłownie ostatnich parę centymetrów jest na twardo po lewej stronie tutaj mamy wciąż mięciutko
niżej troszkę mniej jeszcze nie twardo tutaj niestety tak samo nie twardo
przy tym jest miękka i to jest na łokieć lewy raczej dosyć się twarde jeszcze
się ugina pod palcem i to już zapewne zupełnie twardy plastik tutaj podobnie ten
pas już jest zupełnie twardy po prawej stronie identycznie tutaj niżej wszędzie Oczywiście mamy otwarte
tworzywa i po prawej stronie schowek No tak podłokietnik nie jest taki język jak widać
niezbyt też miękkie możemy regulować przód-tył góra dół już niestety
miasto że jesteśmy przy podłokietniku czyli w schowku przy okazji to zobaczymy jak to wygląda To schodkami to jak widać jest
sporo miejsca Też ładnie wykończony mamy wyjścia 12 metrów to jest zgrabna roleta pod którą wiedziemy
2 miejsce na kubki większy i mniejszy Jest fantastycznie wymyślone miejscem na telefon komórkowy nawet gdybyś
tak mnie wciąż to się mieści to pod klapką znajduje się jeszcze więcej miejsca w tym
na telefon komórkowy który akurat ma być ładowany jak widać nie mamy bezprzewodowe wyjście 12
woltów kolejne USB AA Wings Wszystko jest do tego jak widać jest to taka bogatą rozszerzona wersja więc
mamy to nawet wentylację inne foteli podgrzewa i tak dalej i tak dalej całkiem fajna i przyjemna wersję
przychodzimy do kolejnej schowku właściwie niewiele zostało mamy schowek jeszcze przed pasażerem Jaki dać pojemno udało się sporo
gadżetów w drzwiach podzielony na trzy sekcja takie schowek po lewej po prawej i nad głową
mamy schowek
na okulary ładnie Zresztą które kończą i to jest w zasadzie tyle i aż tyle i tylko tyle
no myślę że w sam raz tyle co ja potrzebuję od samochodu podczas podróży
moim zdaniem jest to całkiem przyjemnie one
funkcjonalnie i tak w sam raz pod ręką mi się podoba nowy Hyundai stał się większy dłuższy
szersza aczkolwiek rozstaw osi się nie zwiększył być może zdążymy to na tylnej kanapie ale zaczynamy od testów na przednim fotelu
i zaczynam z tym brzęczykiem dlatego że chce przy was nacisnąć zapłon Popatrzcie fotel elegancko i prestiżowo przesuwa
się do przodu mamy to elektryczne sterowanie Koreańczycy
postanowili że w takiej właśnie sposób jeszcze umilą pracę kierowcy fotel oczywiście odsuwa się Po wyłączeniu zapłonu i to jest bardzo
fajne jeśli chodzi o ustawienia Proszę bardzo kierownicy regulujemy dwuosiowa w bardzo dużym zakresie Na pewno każdy sobie dobierze
właściwą opcję w chodzi o sam fotel to również mamy to osobno regula wysokość z przodu
osobno z tyłu na kąt pochylenia oparcia jak również odcinek lędźwiowy niestety tylko w jednej osi też oczywiście elektryczny do tego regulacja
fasada wysokość to nie jest standardem i zakres regulacji zagłówka może nie ma dramatu ale tak Jeszcze jeden
taki cykl jeden ząbek w moim przypadku by się przydał Chociaż z drugiej strony być może jej nie jest potrzebny bo dwumetrowca
do końca w wersji zostać szklanym dachem Nie zapraszają do środka No bo widzicie sami w tej chwili w hotel jest obniżony
maksymalnie A ja niestety tutaj czupryną już dotykam hipki dlatego że szklany dach zabiera oaz
tyle miejsca niestety Więc jeśli macie 2 metry kupujecie ten samochód to raczej bez tej dodatkowe opłaty
Zresztą obcy poza tym narzekać za bardzo nie ma na co No chyba że na
to że nawet tutaj najwyższej wersję wyposażenie te taka skórzana
tapicerka jest w dotyku trochę no i właśnie tego się obawiałem Niestety ten samochód mógł być
odrobinę większy na tylnej kanapie tutaj stan za sobą nie mam za bardzo jak się wcisnąć moje kolana się nie mieszczą
tutaj mamy twardą na fotelu kierowcy więc nie mam nawet jak ewentualnie na siłę wcisnąć
kolan do środka fotela więc to siedzenie nie będzie zbyt wygodne Tym bardziej że pod fotelem od
maksymalnie również nie ma przestrzeni na to aby tam wsunąć taki już na swoim jesienny but
nad głową No cóż tutaj kanapa jest umieszczona wyżej niż fotel kierowcy co się spodziewać cudów Jeśli chce się wyprostować
to raczej muszę wsunąć tutaj głowę do środka do okna dachowego Bo siedząc na swoim miejscu po lewej stronie
nie mogę nawet głowy podnieść więc zbyt dużo tego miejsca nie ma ale jak się przysiądę na prawą stronę
i tutaj mam fotel ustawiony pod niższa osobę to wszystko się zmienia i już to miejsce się naturalnie
nad głową również jestem jakoś tak stanie się ułożyć tutaj że już mogę podróżować Zwróć uwagę na fajne szczegół mamy
to nawiew na tylną kanapę więc imię Czy w lecie upalnym możemy bez problemu tylną
kanapę odpowiednio dogrzać lub schłodzić i to jest bardzo fajne i to daleko nie jest standardem w tym segmencie oprócz
tego mamy kieszenie za fotelami mamy też taki
oto wygodny miękki podłokietnik miejsce na
kubeczki przejście tutaj do bagażnika na narty regulacja zagłówków całkiem nawet w
sporym zakresie mocowanie
ISOFIX a Popatrzcie Zresztą Isofix jak fajnie to jest zrobione nie trzeba nie chce wyciągać nie trzeba nic odchylać to się po prostu samo przechyla zapinamy
fotelik odchyla
się z powrotem jest zamknięty Tak właśnie to powinno być wszędzie zrobione No i w drzwiach również
nie ma jakiegoś wielkiego powiedzmy
miejsca na półtorej litrową butelkę ale jednak kieszeń jest i to podzielona na trzy różne strefy wiem coś
tam zawsze można zorganizować i na koniec jeszcze wspomnę o tunelu środkowym którym Może za dużo powiedziane że
tunelu środkowym jest to jakieś takie niewielkie wzniesienie r a w trzeciej osobie na tylnej
kanapie nie będzie przeszkadzało To jest tak by płaszcz one jak to jest tylko technicznie możliwe Więc mam dobrą
sprawę pomijając losy dwumetrowca cała reszta powinna tutaj się czuć nie najgorzej Tym niemniej jest
to wcale oferta silnikowa nie jest uboga mamy do wyboru trzy wersje benzynowe E14 wolnossąca
jednostka która daje 100 koni mamy też litrową Turbo GDI która daje 120 koni i wreszcie
1.4 turbo GDI testowane przez nas 140 koni mechanicznych po stronie Diss na dobrą sprawę jedną jednostkę
czyli 1,6 CRDI DPF która jest dostępna w trzech wariantach mocy 95-110
lub najmocniejsza 136 koni mechanicznych do prawie wszystkich silników możemy zamówić pomijając ten najsłabszy
diesel i najsłabsza benzynę możemy zamówić automatyczną skrzynię biegów jest zainteresowany
szybszą Version to podobno niedługo dołączy do oferty również wersja N która będzie miał 2 litrówka pod maską która Dzięki turbodoładowanie
będzie miała 250 albo nawet 275 koni ale na to jeszcze trzeba będzie poczekać a będzie na co Bo podobno przyspieszenie
do setki ma być 6 i 1 to naszej wersji przyspieszenie do setki to jest 89
właściwie byłoby 89 gdyby nie to że mamy to automatyczną skrzynię biegów wpadło sprzęgło ówka
nie należy do najszybszych więc niestety wynik jest gorsze od 60 sekundy a więc do setki Przepraszamy w tej wersji silnikowej
i słoniną
skrzynią 9 i 2/10 sekundy prędkość maksymalna ze skrzynią automatyczną również jest mniejsza o 5 km na godzinę więc tutaj
mamy 205 km na godzine jako
najmocniejsza obecnie wersję z silnikiem benzynowym jak najbardziej Warta polecenie moty to nie zabraknie nawet
w okolicach prędkość na autostradach Koreańczycy
są dosyć jeśli chodzi o zużycie paliwa 62 w mieście poniżej pięciu w trasie z52 średnio
oczywiście to wszystko sprawdziliśmy dla nas w osobnym firmie tylko wspomnę że pojemność broni można powiedzieć jest dla tego segmentów zupełnie standardowa czyli
50 litrów Oczywiście jeśli chodzi o wrażenia z jazdy samochód również poszedł do przodu tutaj trzecia generacja musiała jakieś postępem i zrobiła to w dobrym stylu przede
wszystkim fantastyczne wyciszenie i tak się składa że ostatnie samochód którym też powinny przede wszystkim fantastyczne wyciszenie
to był też Hyundai konkretnie to są które to w pięknym stylu zaszokował mnie A gdzie jest silnik bo wyciszony benzynowy silnik w naszej t100dce był tak że
go praktycznie nie było słychać I teraz mamy też 1.4 turbo i
Proszę bardzo jestem na pierwszym biegu w tej chwili mamy 4000 obrotów tak a teraz mamy 5000 obrotów tak i nie będę do nikogo już jakiś tam bardzo straszył ale jak od jedziemy troszkę dalej od pieszych to Popatrzcie teraz mamy 6000 obrotów i być może moim szeptem już nie przybijam tego hałasu który się pojawi przy 6 tysiącach obrotach obrotów ale przy starych mogę
mówić szeptem nie ma za wiele tak dobrze wyciszone silników Bardzo mi się to podoba i widać że poręczy coś znaleźli jakąś drogę do wyciszenia tych benzynowe podobnie jak to są skutki i 30
Jest fantastycznie wyciszonej to wprowadza to tak do środka taki w
Łodzi komfort i relaks że mogliby zawalić parę innych rzeczy a i jazdę samochodem do
ale przyjemne to że nie zawali
samochód potrafi pokonywać nierówności w bardzo dobrym stylu potrafię całkiem nieźle radzi sobie na większych
nierównościach na progach zwalniających na drobnych też oczywiście to nie jest tematyka Oczywiście to nie jest jakieś absolutny wzór do naśladowania ale robię to naprawdę soli
mnie i dobrze siła dynamiczna właściwości ma przyznam się że musiałem po prostu
doczytać się w testach nie innych tekstach także
w materiałach twojego Hyundaia i jemy tylko powtórzyć
to co tam znalazłem że jest
lepiej niż w poprzedniej generacji że jest naprawdę super sportowo
i tak dalej bo ja jeżdżę po mokrym asfalcie cały czas leje i
naprawdę nie miałem szans na to aby tym samochodem zrobić jakiś parę ostrych manewrów bo No
niestety jak to próbuję coś na mokrym asfalcie zrobić zaczynają się ślizgać i generalnie bardziej
się stresuję tym czy nie wylądował w rowie niż
nie niż obserwuje jak się zachowuje samochód uwierzmy że nieźle Oczywiście jeśli chciałbym ponarzekać to z łatwością wskaże jeden element w tym samochodzie to jest skrzynia biegów choć przy okazji zauważyłem
jest płynie
zmienia biegów biegi że i to potwierdzam że skutecznie udajesz że prawie jest nieobecna bo jak
w tle działają i jakbym nikt nie wiedział że istnieje to jest dobra skrzynie natomiast czasem jej się zdarza delikatnie szarpnąć raz czy drugi raz bez
dramatu nie ma o czym mówić natomiast czasem jej się ten
silnik 140 konny to jest taki mocarz że redukcja i nie jest potrzebne i kiedy
wyjeżdżamy nim delikatnie pod górkę gdzieś jedziemy Ona jest na drugim biegu jedziemy tych na godzinę ona rzuca drugi bieg i
mówię a teraz się niech sobie poradzi ja się nie chce jeszcze nie do końca radzi i zamiast przerzucić na tą jedynkę ona po prostu dusi
dusi Dławi silnik na na zbyt niskich
obrotach więc coś tam z oprogramowaniem Jeszcze w takich wyjątkowych paru sytuacjach ja
bym jeszcze zmienił i to w zasadzie ty zaledwie tyle i tak naprawdę to że podaje to jaką największą wadę to
świadczy o tym że tutaj za bardzo nie ma się
czego przyczepić natomiast jest jeszcze jedna rzecz mnie mocne wspomaganie kierownicy chyba w poprzedniej generacji było podobnie to też że kierownice
chodzi z bardzo niewielkim oporem praktycznie nie dając jakiegoś takiego sportowego
Za dużo powiedziane ale wyraźnego w Baku co się z tym samochodem gdzie jest Zresztą zawieszenie
też jest takie dosyć mocno izolujące Nie
tylko przez życie Przez to że samochód jest
wyciszony ale też nie czuję się do końca jakby fizyki tego samochodu i przez to ten samochód kojarzy mi się z
takim komputerem na poczcie przychodzimy
i mamy przed sobą na prawdopodobnie tam twardy dysk pamięci
mocny
procesor ale tak naprawdę wszystko co robi to wydaje bileciki do okienek i wszystko co swojemu użytkownikowi to
cztery wielkie przyciski okienko nr 1 okienko numer 2 w okienku numer 3 a b c d tak dalej
dużo potrafi ale
nie pozwala się w niego wczuć Hyundai I30 najnowszej generacji jest dostępny w salonach z promocją
5000 zł którą się dostaje zaraz po przekroczeniu progu więc weźcie to pod uwagę a ja wyrecytuj
teraz ceny katalogowe nowej trzydziestka zaczyna się od 67000 zł jeśli chcecie
mieć wersję to musicie zapłacić około 106000 zł a taka jak testowana dzisiaj przez nas kosztuje
99000 zł ale jeśli chcecie mieć dokładnie to dokupić jeszcze kilka różnych pakietów
nie najtańszych bo jej skórzana tapicerka i różne
pakiety bezpieczeństwa i tak dalej to w sumie da nam cenę 115 zł Tak wracając jeszcze do ceny wyjściowej 99000
za skrzynię
automatyczną i ten najmocniejszy benzynowy silnik to można wypowiedzieć że w tej samej cenie
tysięcy zł możemy dostać też Volkswagena Golfa z 1,5 TSI i skrzynią DSG
również w najwyższej opcji wyposażenia High Line cennik podzielono na cztery Classic plus Comfort Style i
Premium są też edycję premier który oferuje nie lepszy standard wyposażenie Ale ich konfigurację można zmienić w niewielkim stopniu na
sensownie skonfigurowany i 33 około 80 85000 zł do
was dołączyć jeszcze kombi n czy sportowa wersja oraz dość nietypowo wersja fastpack ale ceny nie są jeszcze znane
oficja Tak czy inaczej ceny trzeciej generacji Hyundai I30 Moim zdaniem dosyć niebezpiecznie zrównał się z
konkurencją z Europy teraz wróćmy do naszego pierwszego pytanie czy szybki Postęp to
coś złego i patrząc na przykład czy jestem w Polsce absolutnie nie lubię z samochodami ten samochód 3 generacje
na skróty dotarł do poziomu naj Europejski konkurencje
w tym że Polska wprowadzają standardy że jestem stała się przez to krajem bardziej zachodnim czy z punktu widzenia Niemca
Polski produkt z najbardziej atrakcyjny tylko dlatego żeby go nie byśmy ich Technologicznie
moim zdaniem nie bo to wciąż jest
produkt jeśli jest podobny wyceniony wciąż
jest ze wschodu podobnie Obawiam się że jest samochodami choć to są samochody bardzo zaawansowane Technologicznie to wciąż są koreańskie i teraz mam
jedno bardzo
ważne pytanie czy
Hyundai Pony w
latach 70 samochód
który był
przeciętny jeśli chodzi o wykończenie przeciętny
może jeśli chodzi o technologię ale w którym różnią się wyjątkową ceną nie
był wtedy w 50 bardziej
wyjątkowy
niż Hyundai I30 dzisiaj który
ma podobne wykończenie jak konferencję podobne wyposażenie
konkurencje podobną technologia konkurencji niestety podobną ceny jak konkurencja i to pytanie nie
daje mi spokoju jak zauważyliście i trzydziestka Sprawiło nam pewien kłopot skoro kosztuje tyle samo co porównywalny Golf To czym ma
przyciągnąć do siebie klientów że się ma dłuższą gwarancję cennik elementów dodatkowych być może ma parę innych cech których
nie ma Golf Ale
czy to wystarczy dajcie
znać proszę w komentarzach Dziękuję za firma Pamiętajcie subskrypcji i do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)