programy
kategorie

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #390

Test Hyundaia Kony z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 177 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
witam serdecznie Hyundai kona ilość Ja już słyszałem żart temat
niektóre były nawet moje własne jednak wbrew tej niezbyt fortunne i w Polsce o nazwie Hyundai
oczywiście nie bo ma się bardzo dobrze udowodnię to właśnie na rynek nowe
ciekawe model a 1 z nich to właśnie crossover o bardzo odważnej stylistyce którego zaprezentujemy
wam dzisiaj zapraszam Hyundai
na pewno nie grał ostrożnie projektując
Kone głównym założeniem designer było że ten samochód ma się wyróżniać wydaje się
jednak że wszystko już zostało wymyślone więc w tym specyficznie na określonym pasie przednim układ reflektorów
może wydawać się zna rozwiązanie wprowadził oczywiście Citroen kaktusie i kontynuuje w pozostałych
modelach w kolano Wygląda jednak zadziornie bo ma więcej ostrych kształtów o wygląd Możemy też zadbać podczas
konfiguruj więc auto żeby wybrać jeden z dwóch kontrastowych kolorów Dach ulub dach w kolorze nadwozie
jeden z dwóch kolorów lusterek i jeden z dziewięciu kolorów nadwozia w ciekawy efekt tworzą nadkola
połączone z kontrastowym dachem z
tyłu Zobaczymy wąskie płaskie lampy i ponownie motyw ich uzupełnienia w dolnej części zderzaka
dużo się tutaj dzieje i może pan to się nie spodoba ale jeśli ktoś chce się
wyróżniać to konada mu właśnie ten efekt wow na drodze a co się dzieje w środku sprawdziłem
środek już jest bardziej stonowany Czy widać to wciąż Lady szaleństwa w postaci kolorowych stawek w nawiązujących
do koloru nadwozia kształty są raczej klasyczne ale przy tym zachowaniu też dobrą ergonomię i logikę umiejscowienie
przycisków wokół lewarka w skrzyni biegów znajdują się przyciski związane z jazdą i komfortem przed
lewarkiem jest półka do obsługi urządzeń zewnętrznych a więc portem USB OLX czy gniazdem 12 voltów przesuwając
wzrok i zobaczymy panel klimatyzacji A i jeszcze wyżej 8 calowy ekran systemu nawigacji to standard
wersję premier Star o najniższym poziomie wyposażenie w standardzie dostaniemy ekran średniotonowy ale który na
carplay Android auto swoją drogą jeśli chodzi o standard wyposażenie to w tych wersjach premierowych on
jest naprawdę niezły już podstawowa wersja premier Komfort daje nam kamery cofania klimatyzację
relingi światła LED do jazdy dziennej i wspomnianych wcześniej systeminfo rozrywki
z 7-calowym ekranem Przyjrzyjmy się teraz jak ten samochód jest wykończony w środku i jego walory praktyczne ale
zacznę od poszukiwania tego miękkiego tworzywa które do nas przyszło wraz z zakupem
pakietu Line bo tutaj ewidentnie jest pakiet Limo ile się znam na kolorach mamy to lepszą
skóry na fotelach jest okej perforowaną skórę na kierownicy Potwierdzam i miękkie
tworzywo na konsoli No to szukamy twarz twardo
twardo twardo twardo w
Smarcie Na to wygląda ładnie bardzo
twardo a to wygląda ładnie i Wyobraźcie sobie że to akurat to się ugina pod palcem
więc identycznie wyglądający fragment tworzywa giną giną
godzinę i to po lewej stronie od kierowcy już nie no i jest to powiedzmy spełnione obietnice
nowo jest rzeczywiście fragment który jest Okej niech będzie że
nie jest to cała konsola miękka ale identyczny malutki fragment plastików po lewej stronie od kierownicy już
niestety nie tutaj jest podmieniony więc tylko ten fragment Hotton dotąd no
ale okej obiecali że będzie lepiej i jest nikt nie mówił jak bardzo daleko zajdą te zmianę
schodzi solidność wykończenia z pasowania to jest to sporo takich sterczących elementów które
którzy można sobie szarpnąć i Posłuchajcie jak to wygląda jak
to brzmi właściwie jak to się nie nic
nic
nic nic nic i
po prawej stronie Jeszcze nic strasznego coś tam raz Krzyknęła Natomiast gdzie
by tu jeszcze o możemy złośliwie ja na urnę tam kiedyś dobra A może wreszcie tutaj daszek również
wszystko solidnie
takie
momenty często hałasują
tym razem też nic
ja
tutaj więc od strony jest to naprawdę na bardzo dobrym poziomie więc nie będzie
nie będziemy raczej na to narzekać a od strony praktycznej mamy to dwa miejsca na kubeczki to
są takie szczeliny jak różnego rodzaju nie wiem karty dostępu w pod podłokietnikiem widzimy
Całkiem spory schowek wykończony dobrze na dole Zwróć uwagę że podłokietnik niestety jest taki jaki jest
nie można go już wyregulować mamy to również tackę do ładowania telefonu komórkowego
tak jak wcześniej wspomniałem ładowanie telefonów również Mamy zapewnione kabelkami
tak przed pasażerem jest miejsce na No cóż różne drobne
rzeczy na które się nie zmieszczą bo mamy tu mnóstwo różnych piotrówce z kolei znajdziemy miejsce
świetnie wykończony schowek na okulary tak naprawdę bardzo miękkie i to nie jest guma tylko taka ładna wykładziny
więc to możemy załadować naprawdę dobre Bez obaw że się po rysują No
i miejsce wreszcie w drzwiach widać przewidziany Taki kształt na butelkę plus widzimy
też szczeliny która pozwala nam odłożyć no nie wiem mam chyba już dzisiaj nikt
nie używa ale jest Podsumowując są strony praktycznie wszystko na dobrym poziomie od strony z
pasowania również troszkę pozostawia niedosyt jedynie ten pakiet który obiecał że będzie
sporo miękkich plastików a jest tych nie
wiem wrócę za chwilę do standardowego wyposażenia tym razem Akcent bezpieczeństwo otusze samochód
ten w standardzie jest wyposażony w aktywnego asystenta pasa ruchu asystenta zjazdu podjazdu
w system wykrywający zmęczenie kierowcy a dodatkowe 2000 zł Możemy dokupić system
który automatycznie w mieście wyhamuje za nas przed innym po ja lub
pieszo nie może on jest kompaktowym crossover m to miejsca w środku Nawet dla wysokiego kierowcy i nie brakuje Zacznijmy od kierownicy
zakres regulacji duży dwuosiowa regulacja więc mamy prawdę sporo miejsca pod kierownicą możemy
to dosłownie zatańczyć fotel regulujemy osobno przód osobno tyłu na wysokość w
kąt pochylenia oparcia oczywiście mamy to elektrycznie regulowaną odcinek lędźwiowy chodź tylko w
jednej osi wysoko wyciągany zagłówek to jest dobre również regulację podpunktu mocowanie
pasa bezpieczeństwa i z maksymalnie obniżonym fotelem mamy to jeszcze no cztery palce wolnej
przestrzeni nad głową więc jest naprawdę dobrze to miejsce już tak dużo nie ma Bo siedząc
nawet nie mogę podnieść głowy Więc niestety ale też bym trochę Choćby z tego powodu jest oblany ale
zwróć uwagę na 1 detal otusze tylna kanapa znajduje się bardzo wysoką Została tak że
Popatrzcie uda są prawie horyzontalnie siedzimy prawie na podłodze w ten sposób zyskując miejsce nad głową
siedzimy No bardzo wygodnie Jeśli ktoś nie ma 2 m i zmieści się tutaj to nie będzie narzekał na to że ma
kolana przy uszach to może być plus dla kogoś kto nie ma 2 m miejsca na stopy pod
fotelem kierowcy maksymalnie obniżonym jest pod dostatkiem na kolana tak jak widzicie No miejsca tutaj jest całkiem niewiele
Ja co prawda zmieścił swoje kolana ale to już wymagał ode mnie wciśnięcie
się w tą skorupę więc to to co widzicie jest troszeczkę okupione bólem ale
dobra czy się widzimy się na prawą stronę Popatrzcie na tunel środkowy który nie jest zbyt
wysoki choć się dostać szeroki mamy to raz dwa siateczki za fotelami mamy
kieszenie
w przewidzianym na niewielką butelkę również mamy
też wygodny duży miękki podłokietnik dwa miejsca kolejne na kubeczki mamy
też oświetlenie nad głową oczywiście mocowanie i regulacje
zagłówków
No właśnie w takim zakresie który ponownie sugeruje że dwumetrowiec tutaj z tyłu
raczej nie będzie miał
dużo miejsca bagażnik
konnym jeszcze 361 litrów nie jakoś specjalnie dużo Popatrzcie sami
zresztą od strony praktycznej nie jest to samochód który walczy ze Skodą w
dyscyplinie pod tytułem Simply Clever mamy to jeden jedyny haczyk który znajduje się
na taki oto symboliczny wysokości więc większa torba finalnie
spadnie na każda jest większa więc to jest bez sensu to po lewej stronie mamy kieszeń która nie jest znowuż
niczym oddzielone więc żadne drobiazg tutaj też nie nie nie znajdzie swojego miejsca bo na pierwszym zakręcie wyleci więc
no cóż 361 litrów powtórzę raz jeszcze troszkę pod miejsca
na bardzo płytkie drobne przedmioty ale to jest tak naprawdę tylko takie organizer
o dlatego że możemy się pozbyć podłogi możemy tą wytłoczka tak naprawdę zostawić w garażu i teraz przewidziana
jest taka operetkę że możemy podłogę to tutaj wsadzić nieco niżej O tak to
się robi taki delikatny próg Ale podłoga obniżyła się o No nie wiem no kilka centymetrów Zbyt
wiele to nie zmienia ale może akurat kogoś uratować gdyby potrzebował przewieźć coś wyższego
możemy oczywiście też złożyć
oparcia tylnej kanapy Właśnie to robię uzyskujemy wtedy 1143 litry
pojemności więc samochód staje się bardziej praktyczny oczywiście
w tej wersji w tym ułożeniu jest z progiem jeśli wsadzimy wytłoczka z powrotem to
będziemy mieli idealnie płaską podłogę i idealnie Horyzont rozłożone
oparcia jakąś
szafę niewielką możemy przejść od premiery nie Minęło wiele czasu więc na razie mamy w ofercie tylko dwa silniki
10 e16 t-gdi ten mniejszy litrowy ma 3
cylindry i daje 122 konie i z tymi parametrami przyspiesza do setki w aż 12 sekund
jest mocniejsza wersja daję już porządne parametry 177 koni mechanicznych 265
niutonometrów i przyspiesza do setki w czasie poniżej 8 sekund sekundy różnicy
i to mimo że z automatyczną Osiedle biegową dwusprzęgłowa skrzynia biegów i napędem na cztery koła w
ten samochód jest wyraźnie cięższy od wersji 3 cylindrowej Różnica potrafię 170 kg dane
producenta wyglądają nieźle 8l w mieście 6 litrów trasie średnio 6 i 70
litra na 100 km ale zaleca sprawdzenie naszych pomiarów osobnym filmie wzór nie
sprawdziliśmy osoby w filmie przyspieszenie tego samochodu Ale wracając do spalanie jest trochę
więcej ikon to zaledwie 50 litrowym zbiornikiem paliwa nawet w
trasie nawet zużywając tyle ile obiecuje producent co mniej więcej 800
km jadąc bardzo spokojnie w trasie będziemy musieli zatankować patrzy na ten ciekawy przykład dwie zbliżone do siebie firmy projektują
zbliżony do siebie crossover Jak zwał tak zwał i
wprowadzają na Rynek 2 kompletnie różne samochody w głowie oczywiście Oki
Hyundai o stolniku i konie którą teraz jadę z
został zbudowany na istniejącej platformie Rio nie
ma tam napędu na cztery nie ma tam automatycznej skrzyni biegów nie ma tam mocnym silników jest to samochód prosty tani
i zaprojektowany tak aby cieszył oko ale też nie był zbyt rozlewający się uda jedzie zupełnie inną drogą to który
produkuje podobny samochód to nie jest trochę większy od Przyjmijmy
że to jest zbliżony segment nowa platforma gotowa
do napędu elektrycznego którego przykład Zresztą siedzieliśmy na targach w Poznaniu napęd
na cztery koła automatyczny biegów mocny
silnik i kompletnie odjechany Design No i oczywiście też inna cena bo co tu dużo mówić ale ten
samochód kosztuje w podstawowej wersji 14000 więcej niż stolnik jest to duża różnica biorąc pod uwagę przedział cenowy ale
Uwierzcie mi płacąc
więcej zakony przyjść wykład fotoradarze wiemy za to zapłaciliśmy wyobrażenie zjazdu do przelej mi tą wersją nie którą jadę
A ty nie przypadkowo podkreślam dlatego że wersję 10 od wersji 16 różni się nie tylko z silnikiem i osiąganymi parametrami jeszcze
nie ma ale to jest zawieszenie dlatego że z tyłu przy cylindrowej wersję mamy belkę tutaj mamy zawieszenie
wielowahaczowe więc różnice wyjdą nie tylko podczas jazdy na wprost ale też no w zakrętach i ja jadąc właśnie taką taką wersję 16 naprawdę nie
będziemy mieli powodów do narzekań i nie jest trochę jest za głośno w okolicach 5000 obrotów i to brzmienie silnika nie jest brzydkie nie jest słaby ale Ale
mogło być minimalnie ciszej
natomiast wrażenie z przyspieszeniem z pewności streaks będę na cztery koła z szybkości działanie skrzyni biegów są jak najbardziej Okej
fajnie też że na dobrą sprawę spokojnie
jeżdżąc możemy jeździć od 1500 obrotów bo od wartości już zaczyna się maksymalny moment obrotowy nie
samochodem się jeździ naprawdę bardzo przyjemnie i to nie tylko w trybie sport może przełączyć w tryb Comfort wtedy mamy niższe obroty wtedy jest trochę ciszej nie
A wy i tak zawsze można docisnąć i
czuć tam pod stopą nie jest od dodatkowy przycisk Czy w kamyki gdy Audi samochód znowu zajmuje się No właśnie twoją najszybszą naprawdę bardzo przyjemnie jest tylko jedna jedyna uwagę do tego samochodu Otóż
Moim zdaniem zawieszenie próbowano
zestroić również nam to no
bo to jest to miejski crossover więc to zbyt twardy samochód Nie no nic
nie byłby wygodny podczas jazdy na co dzień natomiast ten Komfort sprawił że
biorąc pod uwagę też jest jakiś środek ciężkości bo
jest to samochód taki jaki jest ci chodzi o swój swoje proporcje niestety kończy się To spędzimy
się do 50 km może to skręca w prawo to będzie taka pusta droga jadąc
50 km na godzinę i robiąc też na nasz standardowy test łosia przy
50 stron to tylko żeby nic ze mną nie jedzie przede mną też nie jest 50 na godzinę No właśnie każde szarpnięcie kończy się tym że samochód jest ratowane przez elektronikę jak nie czuję
żeby on się bardzo przychylam szczerze mówiąc nie ale elektronika myśli swoje i czuć że po są przechowywane czuć że samochód od elektroniki próbuję nie
tylko uzyskać co zachować stabilność i
efekt jest taki że że czujemy się mocno pilnowanie Wydaje mi się że w wersji tej
podstawowej to by było do zaakceptowania nie tutaj w mocnej wersji wolałbym mieć troszeczkę więcej w wolnej wieczności i jazdy jakby fizyką zawieszenie bez konieczności przetrzymywanie mnie przez elektronikę
być może tobie się odbiło znowuż na mnie komfortowym podróżowaniu po
mieście i
ostatecznie byłymi zadowolony Ale jak dla kogoś to
jest ważne to zwracam na to uwagę będę przy ostrych ruchach 50 na godzinę elektronika bardzo mocno
pilnuje aby nam się nic nie stało Poza tym Natomiast zakręty takie jakieś
super ostry ale takie zdecydowany zakręty będą nas naprawdę cieszyły samochód
dobrze się trzyma nawet na nierównej drodze Dzięki właśnie zawieszenie tył pod nogą ma odpowiednią most napęd sprawia że trakcja jest również na dobrym poziomie jeździć
cieszyć się i nawet świadomość tego że zapłaciliśmy
wyraźnie więcej niż że to nie Tutaj absolutnie nie bądźcie tej radości dlatego że wszystkie te złotówki poszły na odpowiedni w Krakowie budżet nie na złote felgi dla prezesa na technologia która sprawia z tym
autem i Jeździ się przyjemnie obecnie dostępne są trzy wersje premierowe tego samochodu słabszy silnik jest dostępny w dwóch odmianach albo premier
Komfort który otwiera cennik kwotą 74000 zł albo też proszę premier Style który kosztuje
80000 zł Natomiast mocniejszy silnik 1.6 TDI jest dostępny tylko w
wyższej wersję przywieziesz Style i z autem skrzynia biegów napędem na cztery koła zamyka cenie kwotą 97000
zł biorąc pod uwagę że do standardowego wyposażenia o którym już wspomniałem
ale mogę dodać że podgrzewane fotele podgrzewane kierownicę czujniki parkowania czy też duży kolorowy ekran
między zegarami przed kierowcą to wszystko jest w standardzie więc zbyt wiele nie do kupimy wspomniałem wcześniej już o pakiecie
1700 zł i o systemie automatycznego hamowania za 2000 zł i to w zasadzie tyle
więc najdroższy możliwy Hyundai kona będzie kosztował w okolicach z zewnątrz
ten samochód przyciąga uwagę wyglądem w środku chodź już nie jest aż tak fajerwerkowy zwraca
na siebie uwagę swoim bogatym wyposażeniem oczywiście póki co premierowego wyposażenie I choć
nie wiemy jak w praktyce będzie wyglądała wycena i wyposażenie wersji Nazwijmy to normalnej to
jednak nie można konie od jednego ma swój charakter charakter bierze się i z wyglądu
i z dostępnej ofercie bardzo mocnej wersje silnikowe i myślę że to się spodoba młodym odbiorcą tylko
nad jednym czy ten wyjątkowy wygląd tego samochodu finalnie
ograniczy grupę odbiorców czy może wręcz odwrotnie przyciągnie do marki takich klientów
którzy kupują samochodu niezbyt drogiego a jednocześnie No właśnie mającego swój charakter i na to
pytanie nie mam odpowiedzi Dajcie proszę znać w komentarzach W jaką stronę waszym zdaniem to pójdzie dziękuję
za obejrzenie filmu Pamiętajcie o subskrypcji i do zobaczenia w kolejnych testach
2 reakcje
2
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)