programy
kategorie

Hyundai Santa Fe - wrażenia z jazdy już w TOP 3

Test Hyundaia Santa Fe z silnikiem 2.0 CRDi o mocy 185 KM

Tranksrypcja:choć...
rozwiń
nie
jest tajemnicą że samochody często kupujemy oczami to jednak czasem Odnoszę wrażenie że projektanci nie
biorą sobie tego do serca i tworzą auta o wyglądzie cie
i
wracając
do
normalnego
wyglądu
A
dlaczego mówi o tym w teście Santa Fe bo Santa Fe ma identyczny rozwiązanie Popatrzcie jak sobie z tym poradzi Lee Europejczycy
bo samochód został zaprojektowany w Europie światła do jazdy dziennej światła mijania światła przeciwmgłowe Czy
ktoś
z was w ogóle zastanawiam się czy w tym aucie warto było dzielić światło na trzy poziomy do
raczej nie bo wszystko do siebie pasuje da się da się A to nie koniec jeszcze ciekawych rozwiązań Popatrzcie
choćby na podwójnie wyrzeźbione nadkola raz czarny plastik 2 odp tłoczenie
na blasze i jeszcze jedna ciekawostka światła
LED z tyłu z efektem 3D na którym projektantom zależało tak bardzo że przeszkadzające kierunkowskazy
ciężarówką Wykopali prawie że na tylny zderzak a
teraz jak już robimy te zbliżenie i widzicie że samochód nie jest idealnie czysty to proszę o zrozumienie
od myjni jak u mamy niecały kilometr i auto przyjeżdża w takim stanie taki
mamy klimat rzeczywiście czwarta generacja Santa Fe I nie ma za wiele wspólnego z poprzedniczka odmienił się nie tylko wygląd auto urosły
i to tak bardzo że teraz nie ma już potrzeby podziału na zwykłego Santa Fe i większego Grand Santa
Fe jest tylko jedna Rosja dużo poprzedniczki i aż o 7 cm tyle samo zwiększył się też
rozstawu osi Grand był jeszcze dłuższy ale rozstaw osi miał mniejszy kabina nowego Santa
Fe jest więc bardzo pojemna i właśnie widzicie w Oczywiście jeśli samochód nie jest prowadzony przez dwumetrowca z tyłu
za nim nie siedzi drugi dwumetrowiec i nie potrzebuję masz tyle miejsca na tylnej kanapie to możemy tą
kanapę całkiem no do przodu dodając w ten sposób odpowiednią kubaturę w bagażniku To samo
możemy zrobić jest w prawym fotelem jeśli chodzi o Komfort tutaj to fotele w
prawy i lewy są podgrzewane i to dwustopniowo mamy to wygodne duże kieszenie
za fotelami mamy to nawiewy jak również wyjścia do ładowania telefonów
komórkowych jak również wyjście do na przykład ładowania laptopa schowek też
miejsce
jak również dosyć
duże schowki w drzwiach warto jednak dodać że w tej generacji one
się minimalnie zmniejszyły po to żeby dać więcej przestrzeni dla pasażerów siedzących na drugim
w drugim rzędzie oprócz
tego typowo rodzinne dodatki takie jak roletki i podróż z tyłu
naprawdę będzie upływał a bardzo przyjemnie Tym bardziej że nad głową mamy wielkie okno dachowe które dodaje
nam przestrzeni przynajmniej optycznie a pod nogę osoby
które ewentualnie usiądzie z tyłu na środku nie ma praktycznie jak
widzicie tunelu środkowego do tego dużo wygodne podłokietnik 2 miejsce na kubeczki można
podróżować nie zapomniano też o dodatkach turystycznych Popatrz się tu mamy taki charakterystyczny wzór
na fotelu i ten sam wzór możemy znaleźć gdzie na obudowie głośników na drzwiach to
samo widzimy na drzwiach przednich A skoro już mówimy o drzwiach Popatrzcie na progi dzisiaj pogoda tak jak wspomniałem jest
jak i widzicie że Progi są zarówno z przodu jak iz tyłu zupełnie czysta to dlatego że drzwi i sięgają
dostatecznie nisko aby te progi osłonić a więc wysiadanie z tego nawet w eleganckich ubraniach jest zupełnie
bezpieczne bagażnik mieści w wersji 5 osobowej a 625 l Ale nawet jeśli zdecydujemy się na wersję
7 osobową to nadal 547 litrów Po złożeniu foteli z drugim rzędzie otrzymujemy a1695
l lub o 70 mniej w wersji siedmioosobowej w bagażniku znajdziemy wszystko
co może być potrzebne w rodzinnym aucie haczyki schowki i miejsce na schowanie rolety pod podłogą Ale
żeby nie było że wszystko jest tak piękne pierwsza rzecz to nadkole jak widać zajmują trochę bagażniku a druga
rzecz na to zwykle narzeka i teraz nie będzie to też wyjątek rolety rozwijamy tak jak widać prowadząc
do takich starą wodnych oldschoolowych zaczepów nie ma tu prowadnic co da się wytłumaczyć bo samochód
jest dostępny w wersji siedmioosobowej i tutaj przestrzeń trzeba było odpowiednio je zaaranżować nawiasem mówiąc dokupienie
dwóch dodatkowych miejsc wydaje
mi się dosyć karkołomne bo dosłownie karkołomne Bo miejsca tutaj do podsufitki
za wiele nie ma więc nie wiem jakbym się w
tym trzecim ale nie mówmy że że nie może kiedyś dostaniemy wersję do testu
wersję 7 osobową wtedy w prawdzie wnętrze jest równie ciekawy jak światła z przodu czy takie wielopoziomowe
Popatrzcie na warstwy które się odsłaniają tutaj na kokpicie na górze mamy pierwszą warstwę tworzywo które się ugina
pod palcem odcięto jest kolorystycznie porze takie Półkole pasażerem i trochę też że przed kierowcą
następnie mamy listwy dekoracyjne i kolejną warstwę odcięto zresztą też kolorem ładnie się ugina pod
palcem ładne przeszycie i to wszystko też to przed kierowcą Jedziemy jeszcze niżej ładne
nawiewy i już twardy plastik odcięty ponownie kolorem i to jest kolejna warstwa która
też się odsłaniając kokpit ma swój charakter ma swój styl i w pewnym stopniu Wydaje mi
się że nawiązuje do tego co widzimy z przodu na drzwiach jest podobna sytuacja miękkie tworzywo listwa dekoracyjna twardo i
jeszcze więcej skóry która po lewej stronie na złość tutaj mogą być więcej pianki
Natomiast po prawej stronie sytuacja jest dużo dużo lepsza tutaj pod okiem bardziej komfortowy A
jak już mówimy o podłokietnik Ach nie tym co się znajdzie pod nimi możemy zajrzeć Popatrzcie to jest naprawdę potężny
schowek po prawej stronie dodatkowo jeszcze tacka Zwróć uwagę że na tylnej
kanapie mamy nawiewy ale to nie ogranicza jego pojemności oprócz
tego mamy schowki jak widać na to na kubki miejsce do ładowania telefonu komórkowego
i taki całkiem fajny pomysłowy schowek który zwrócił uwagę że w środku jest wykończony też
takim gumowany pokryciem który ma taki Od której już widzieliśmy na tylnej kanapie przed chwilą tutaj Zresztą
na drzwiach przodu również dostrzeżemy ten sam wzór więc ponownie mamy to jakiś pomysł na to co
się dzieje w środku Możemy też sprawdzić jakość spasowanie wnętrze i od razu powiem
będzie to strata czasu Popatrzcie drzwi
drzwi po prawej delikatnie
się odkształca kompletnie nie wydaje żadnych dźwięków dalej
nic
nic dasz i nic
tutaj takie elementy dekoracyjne Ale
nic się nie dzieje i teraz po tym praniu najsłabszy moment
też nic się nie dzieje więc nie tylko projekt nie tylko o dobór materiałów ale też spasowanie w całości
było wysoko Na liście priorytetów Niemcy za jedną rzecz pomimo że mamy to oczywiście ekrany
i ten ekran jest dotykowy to jednak warto o tym powiedzieć mnóstwo przycisków na około nawet
skala co
jest coraz rzadsze niestety zmienia się tutaj pokrętłem i to mnie bardzo bardzo cieszy Popatrzcie
niżej przyciski pokrętła przyciski pokrętła nie ma tego widać tego
trendu z gwiazdami nianię wszystkich przycisków na przyciski dotykowe na ekranie wszystko
jest tradycyjne wszystkim łatwo się operuje Nawet w zimie i za to też projektantów
warto pochwalić Chciałbym
zwrócić uwagę na head-up Display wyświetlacz przezierny tak to się tutaj nazywa w myjni wchodzimy
do obcy i okazuje się że jest znacznie więcej niż w innych samochodach Pokażcie mamy tak wysokość wyświetlacza oczywistość
obracanie wyświetlacza Możemy nawet go obracać w prawo w lewo to też gdzieś widział okej
Nie wiem po co to w ogóle jest ale jest ale tak jasność też wybór zawartości też się zdarza krok po
kroku informacje drogowe informacje układu jednego drugiego trzeciego do tańca masa ale rozmiar
prędkościomierza mały średni duży możemy sobie wybrać a nawet kolor
zwrotkę prędkościomierza i możemy sobie wybrać biały pomarańczowy zielony a więc se ta paleta różnego
rodzaju ustawień nawet takiego elementu jak head-up Display które zwykle Cieszymy się że w ogóle jest jest w tym
samochodzie imponujący jak jej nie brakuje choćby Android auto carplay czy też wentylowane podgrzewane
fotele czy podgrzewana kierownica ale oczywiście musi mieć świadomość że jest to bogacze wersja
która pod wpływem samochód ma na przykład klasyczny zegary tutaj akurat mamy więcej
na wyświetlaczu Ale dwa najciekawsze systemy o której chciałem wspomnieć jeszcze przed nami jeden
z nich mnie troszkę zaskoczył albo rozczarował ostatnie wiem jak się do tego odnieść o to że Hyundai w komunikacie swoim poinformował
że samochód będzie przypominał kierowcy żeby nie zapomniał na tylnej kanapie Nie
wiem ile jeszcze razy przechodziłem do przedszkola i wchodziłem im
się to przyszedłem dopiero przedszkolankę mówię panie a syn Azul No tak przecież If I wpadł nie no zwykle
pamiętał o dzieciach to tylnej kanapy co ale okej jak ty to związane w Hyundaiu lubię cię gasimy silnik otwierane
drzwi i co dostajemy komunikat Sprawdź tylne siedzenie okej
a
ja mnie na złotego systemem te soboty komunikat drugi
system jest bardziej poważna auto Hyundai wyposażył Santa Fe taki system który jak pamiętam pierwszy raz
pojawił się chyba w którym się Audi z tyłu Nadjeżdżają pojazdy drzwi chwilowo zablokują się ograniczające ryzyko i
niebezpiecznej sytuacji
poprzednią
generacja
Santa
Fe
Miałem
okazję jeździć chyba 3
lata temu i
przyznam się że niewiele z tego pamiętam Pamiętam tylko że Narzekałem na wyciszenie i na nie osiągi
i tyle Natomiast z obecną generacją miałem bliższy kontakt między innymi na targach w Poznaniu gdzie
nawet nagrywałem jakiś materiał na Matyi
opisywałem między innymi fajne systemy elektroniczne dostępne w tym samochodzie i tak się zastanawiam skoro on już tak ładnie w tej czwartej generacji zaprojektowanej w Europie i
i mają fajną otoczkę elektroniczną i bardzo bogate wyposażenie to Przyjdzie jeszcze gdyby jeszcze zaczął jeździć tak
że już nie byłoby na na na co narzekać to już by był naprawdę bardzo ciekawe samochód który można było zestawiać z każdym innym i stanowią błąd bardzo poważną konkurencję to jest jak będzie jeździł i przyjeżdża samochód który ma dobry
silnik do takich zestawień życie 20 185 koni silnik Diesla A więc odpowiedni moment obrotowy w stanie Pono metrów
i z takimi parametrami No cóż można się spodziewać że samochód
będzie jeździł bardzo sprawnie i rzeczywiście robię to w
większości prędkości które
są dozwolone w Polsce tak jest do 120 w ogóle nie ma problemu naprawdę bardzo przyjemnie przyspiesza od 120 do 140 to jest już takie w którym Czujemy że opór aerodynamiczny tego wielkiego nadwozia Robi swoje i to przyspieszenie
nie jest już tak zdecydowanie ale wciąż bardzo sprawne jeśli
ktoś by chciał jeszcze o 20:00 odejść To już to odejście
będzie raczej symboliczne No znowu jeszcze większy opór powietrza Natomiast po drugiej stronie na drugim biegunie prędkości
można było jednej rzeczy wspomnieć a mianowicie przyspieszenie na przykład przy trzydziestu na godzinę kiedy stwierdzimy że chcemy mocno przyspieszyć wciskamy gaz i wtedy okazuje się że skrzynia biegów która nawiasem mówiąc to jest nowa 8-biegowa fajna skrzynia biegów które uczy
którą absolutnie nie sposób narzekać bo jest jest poprawna drogę dokładnie to czego od niego oczekujemy więc absolutnie nie można powiedzieć że jest to element który nie wiem pogarsza osiągnięć
się psuje Całość jest super skrzynia biegów O właśnie o tym też można powiedzieć że samochód Uwielbiam fikać pika przy każdej okazji tutaj najechałem na linie to stwierdził że za blisko podjechał tutaj zaraz po myśli że komuś chcę zajechać drogę na na każdą okazję życiową ma swoje
piknięcie chodzi o bezpieczeństwa z drugiej strony czasem tego A teraz to sobie właśnie
teraz na przykład zrobiłem poprawnie ale tak pika Ale
wracając chcemy przyspieszyć od 30 do 5 bardzo szybko okazuje się że skrzynie biegów otrzymuje obrotem na tak niskim poziomie to
jest fajne no bo no teraz przykład jadę niecałe 100 na godzinę Przyspieszy to ta korek akurat przede mną ale mam 1500 obrotów Dobra wiesz
że on Wielkiego korka będę nagrywał Stoję w korku super mamy 100 na godzinę na prędkościomierzu i około 1500 obrotów i taki jest najczęściej tak jest właśnie że obroty są
w okolicach 1500 1700 1800 teraz Jeśli chcemy przyspieszyć mnie to mocno i A właściwie co to jest nawet tutaj w korku dobre motyw ściskamy raz dwa
dobra nie nie jest to dobry motyw nie będę nie
jadę Nie wygląda w Pszczynie tak że on na tym biegu na którym jest zaczyna mocniej przyspieszać
powinno się orientuje się że w sumie to chyba pasowałoby docisnąć mocniej więc redukuje
skrzynie biegów Edytą lodówce błyskawicznie I to jest też tak jak mówię fajne i
na niższym biegu przyspiesza jeszcze mocniej więc to przyspieszenie czas przez to tak na dwa razy że raz
a potem jeszcze mocniej taka cały czas przy mamy tak naprawdę prawą stopę w tej samej pozycji a to przyspieszenie jest tak na 2 razy to nie
jest nawet wada to taka cecha oczywiście bardzo łatwo wyeliminować i
to nie mówię o tym że zignorować w po prostu użyć przycisku Drive Mount to jest takie przycisk to co dzień mamy do wyboru Smart Eco Sport Jeśli
ktoś chce być zawsze gotowy do przyspieszenie taki był bardzo zdecydowanego no
to wtedy oczywiście ma nieco wyższe obroty i skrzynie biegów to właśnie wtedy już nie utrzymuje nieco wyższe obroty już tam w okolicach dwóch tysięcy a jeszcze nie powyżej tak
trzyma to tym bardziej Eko nie wtedy przyspieszenie jest bardzo płynne i bardziej zdecydowane aczkolwiek ja szczerze mówiąc to nie jeżdżę bo ten tryb Smart wpaść tam po środku jest taki fabrazyme
i to jak najbardziej odpowiada propos utrzymywanie niskich obrotów to naprawdę się sprawdza bo ja dzisiaj wyjeżdżając bo jadę teraz ja
już wjeżdżam właśnie do Warszawy Jestem w korku ale dzisiaj rano o 9:00 przejeżdżał w domu pod domem zdecydowałem licznik i nie przyjechałem o 9:00
przez cały zakorkowany Kraków potem złotych drogach jakie tam są w Małopolsce czyli beznadziejny co chwilę trzeba przyspieszyć pełne gacie tak
dalej potem serię ekspresówek No
i na końcu miałem spalanie w Skarżysku mi 7 i 8 przy całkiem niezłe średniej to jeszcze
można powiedzieć na pewno właśnie to jest dobry moment żeby o tym wspomnieć kierownica układ kierowniczy to jest
jaki jest No czy w środku jest taki dosyć beznamiętny i pozwala nam jechać relaksując się w trasie
I to jest fajne W ogóle lubię ten samochód w trasie No właśnie z Krakowa do Warszawy Muszę teraz Warszawa podjechać na jeden dzień tam z powrotem i wybrałem właśnie ten samochód bo on
naprawdę w trasie tak przyjemnie jedzie a poza tym no jest duży przy czuję
przez jej nie leży na spać tylko siedzę wygodnie wsiadam
w Krakowie wysiadam w Warszawie w ogóle nie jestem zmęczony wygodne fotele do salonu
naprawdę na trasę fajka
natomiast na kierownicy czuć właśnie teraz w korku ottobre o to że o tym pomyślę przypomniałem na kierownicy czuć silnik Diesla że on tam gdzieś pod
maską jest i ten drobny wibracja czuć na kierownicy innym samochodzie gdzie różne rzeczy mi nie pasuje mi nie
odpowiadają pewnie w ogóle bym to przeoczył albo nie Mówił bym o tym
bo dostać na tle innych rzeczy które mi się nie podobają ale już nie będę
wspominał Natomiast tutaj całkiem sporo rzeczy zrobionych naprawdę fajnie więc na tle tego ogólnego pozytywnego wrażenie ta wibracje na kierownicy przeszkadza
troszkę bardziej więc są o tym też że wspomina Nie że telepie prawda ale już mówię
i jeszcze tego brakuje żeby przestało wibrować na kierownicy to już w ogóle jazda stresować uczniów wyciszenie bo o tym wspomniałem na początku to jest dużo lepiej bo
zawsze jest to że się przez to nie można sobie życzyć jeszcze lepszego i tak dalej ale postęp
zdecydowanie jest w okolicach 120 140 słychać oczywiście zawirowania powietrza Co znowuż przetaki nadwozie
zupełności oczywiste Nie i tak jak mówię można było to próbować musisz ale już nie przeszkadza to w trasie po tobie Wracam do tego że podróż właśnie
na długie dystanse w tym samochodzie jest naprawdę bardzo przyjemna i do tego jeszcze rozsądna również strony finansowej bo zużycie paliwa jest
naprawdę bardzo rozsądne Podsumowując samochód bardzo poprawny na drodze ja jeśli miałbym Wymień trzy rzeczy które mi się w tym
samochodzie Najbardziej podobają to wrażenie zjazdy wylądowały bym może na trzecim miejscu jakby to nie jest kluczowa rzecz w tym samochodzie to jak
coś kupuje coś auto tego formatu to
że na pierwszym miejscu stawia jego praktyczność prawda że mamy dużo
miejsca z przodu trzy miejsca z tyłu dużo miejsca w bagażniku to przestrzeń walory terenowej a No dobrze może tutaj akurat nie jest to też czy czytasz wygląd z tego auta czy chęć postawienia przed domem takiego a nie innego
Wielkiego słowa tak wszystko to może się liczyć raczej nikt nie kupuję takiego wielkiego auta po torze bokiem
i rozkoszować się każdym
kilometrem sportowo pokonanym tak to jest samochód przy którym Liczy się to że on jest komfortowy płynny nie przeszkadzający nie ma słabych wyraźnie
punktów i jedzie do przodu i robię to jeszcze ekonomicznie nie
A to wszystko w tym samochodzie jest tak jak w każdym aucie jest nad ponarzekać ale też i tak jak w każdym samochodzie daleko
tutaj można powiedzieć że to wszystko składa się w taką całkiem spójną całość więc wracając do moich myśli w Poznaniu
Myślę że suma wrażenie zjazdy w tym samochodem może
tak jak mówię nie powalą nikogo na kolana ale co najmniej poprawne te wrażenia tutaj niewątpliwie są
Dziękuję za waszą pytanie zadane po transmisje na żywo na Instagramie oto
nasza odpowiedź czy to realne zagrożenie dla Tiguana Santa
Fe jest od niego większy w prawie o 30 cm więc
to na Ligę i te samochody z osobą raczej nie
konkurują ale Santa Fe jest też o prawie 200 kg cięższe więc jeśli te dwa samochody miałoby się zderzyć to zgadza się jest to realne
zagrożenie jak wypada w porównaniu z markami Premium oczywiście do premium i jeszcze trochę brakuje ale trzeba przyznać że Hyundai zrobił
spory jakościowy krok do przodu teraz porównanie się nie podejmuje ale za parę lat w tobie też Czemu jest takie brzydki a jest kwestia gustu Czy jakość wnętrze
jest taka jak w to co nie podobna ale nie da się ukryć że Santa Fe to jednak segment wyżej i to też czuć wewnątrz jakość jest naprawdę dobra jak
działa napęd na cztery koła czy jest spały nowy napęd na cztery koła w Santa Fe ma zmienną dystrybucja
momentu która zależna jest od warunkowy w trybie sportowym na tył trafi do 50% w trybie komfortowym to 35% a
w trybie Eco 0 Oczywiście jeśli tego w Żaganiu warunki nawet i tak przenoszony jest na obie osie ten samochód całkiem nieźle radzi sobie z podpórkami i śniegiem czy jest wygodniejsze
od Skody kodiak albo samochody to całkiem inne stówy ale Santa Fe jest jeszcze większa niż kodiak Jeśli chodzi jednego.com wynikające
z tłumienie nierówności czy samych foteli powiedziałbym że jest podobnie podobnie wygodnie czy Santa Fe z silnikiem 20 CRDI ma AdBlue Zgadza
się stand-up trochę dieslem korzysta z AdBlue
czy będą silniki benzynowe Santa Fe wychodzi też silnikiem benzynowym 24 o mocy 185 koni ale nie jest dostępny w Polsce biorąc pod
uwagę fakt że w poprzednim byliśmy wybierać jedynie spośród blizyj nie liczyłbym że trafi do polskich salonów czy to ci nie wystarczy czy lepsze 22 CRDI Myślę
że wystarczy ten to jedynie 40 niutonometrów i 15 koni cała sekunda różnicy
przyspieszenie do setki a to nie jest samochód sportowy Więc to chyba nie masz takiego dużego
znaczenia kiedy za rdzewieje pierwszy i drugi właściciel raczej nie
będę się tym przejmować czy jest toksyczny nie Nie bardziej niż powietrze w Krakowie ten
samochód ma właściwie wszystko czego możemy oczekiwać w tym segmencie cenowym i
Tylko jedno mnie martwi jeśli następna generacja zrobię równie krok do przodu to 3 pozostanie w tym rozsądnym segmencie
cenowym ale tym będziemy się martwić za kilka lat
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)