programy
kategorie

Hyundai Tucson MHEV 48V - dlaczego dopłaciłbym do "miękkiej hybrydy"?

Test Hyundaia Tucsona III MHEV z silnikiem 2.0 CRDi 48V o mocy 185 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
czosnek
kiedy producenci muszą dbać o każdy gram zużytego paliwa szukają niekonwencjonalnych rozwiązań aby
jeszcze dodatkowo obniżyć zużycie paliwa to mogą zrobić tworzyć na przykład hybrydę tato
rozwiązanie oczywiście bardzo dobrze znamy i wiemy że one się sprawdza ale jeśli chcemy zrobić takie rozwiązanie które nie będzie zbyt skomplikowane
ani też nie będzie podrażnia samochodu można spróbować zrobić tak zwaną hybrydę
miękką to rozwiązanie nazywa się mając Hybrid Electric w lesie koło w skrócie pracujemy To Have
I to jest to co jest w tym samochodzie Zapraszam do prezentacji Hyundaia Tucsona po face liftingu
co
ważne to nie jest bardzo egzotyczne rozwiązanie Jeśli miałby go tylko Hyundai zapewne większość potraktował Oby
to jako eksperyment ale tego typu samochody ma Audi Volkswagen Mercedes czy nawet Suzuki w modelu
Baleno może mówiącą uznać że to już prawie Trend Ale o co chodzi z tym mchem i że
tak powiem komu to potrzebne komu to potrzebne a dlaczego dlaczego zanim jednak to wyjaśnię Przyjrzyjmy się okazji
przy której w Hyundaiu tucsonie pojawiła się ta nowość to oczywiście zeszłoroczne facelifting to się zmieniło z wyglądu
niewiele w którym Tucson podobał się już wcześniej to dostają delikatnie zmienił się grill nowy są też przednie
i tylne reflektory LED nowe są zderzaki i końcówki układu wydechowego nowy są też felgi Best rozdzielczej
pojawił się nowy moduł systemu informacyjnego rozrywkowego z 7-calowym ekranem obsługuje carplay Android auto
a wyższym wariancie z 8 calowym ekranem ma nawigacja z mapami 3D i letnią subskrypcje dla
podglądu natężenie ruchu na żywo Jesteś pakiet systemów bezpieczeństwa Smart C który obejmuje asystenta zapobieganie
zderzenie czołowe mu asystenta pasa ruchu system kontroli ucha przy ostrzeganie o ograniczeniach prędkości jest
też zestaw kamer 360 stopni i aktywny tempomat już nie przedłużą temat oferty W tingu bo
tak jak za powiedziałem wcześniej dla nas w tym najważniejszy będzie układ tak zwanej miękki hybrydy od
wielu lat wiesz czy się koniec silników spalinowych i być może kiedyś faktycznie zniknął ale ten moment ciągle
odkłada się w czasie szczególnie w ostatnich latach silnik spalinowy jest przecież starą technologię
która przez 10 lat nie poszła jakoś wybitnie naprzód odkąd jednak Unia Europejska dokręcania
śrub dom samochodów rozwój tych silników znacznie przyspieszył pomyślcie tylko Mazda pokazała w zeszłym roku silnik benzynowy
z zapłonem samoczynnym Infinity silnik o zmiennym stopniu Toyota silnik w którym
działa zarówno bezpośredni jaki pośredni wtrysk teraz mamy jeszcze układy typu Mild
Hybrid które pojawiają się w coraz większej liczbie samochodów przecież do tego typu rozwiązanie chyba masowej produkcji nawet
nie myślą system Mild Hybrid to rozwiązanie które w pierwszej kolejności by ograniczyć zużycie paliwa to jest Nie jest to jednak
Hybrid rozumowanie priusa czy ionic A bo auta z oznaczeniem Chef nie są w stanie poruszać
się na silniku elektrycznym Zresztą nie ma tu takiego silnika elektrycznego który chciałby koła jest
za to 48 V instalacja elektryczna i niewielka bateria o pojemności 0,4 kW godzin jest
też niewielki silnik elektryczny który uwaga bezpośrednio do rozrządu silnika on jest dla tego silnika
zarówno alternatorem i jak i co najważniejsze rozrusznikiem co
my z tego mamy to że ten sam silnik ale Z dodanym układem mając Hybrid ma zużywać o 7% mniej
paliwa to oczywiście deklaracją producenta silnik spalinowy z systemem start stop może być wyłączony i na dłużej po
czym Uruchom się szybciej to jeszcze nie koniec bo ten układ jest całkiem inteligentny jeśli zdejmiemy nogę z gazu to automatycznie ładuje tą niewielką ma włosy No właśnie tego silnika
który jest alternatorem ale
jeśli delikatnie przyspieszamy to potrafi odłączyć ten alternator od silnika aby nie obciążać ale
jest jeszcze coś nie przyspiesza my mocniej zdecydowanie i to wtedy ona robiłeś to na komputerze pokładowym tutaj przed kierowcą dodaje
swoją moc do tego co ma
diesel przy czym to oczywiście od razu jak to silnik elektryczny i czuć to w dolnym zakresie obrotów samochód
przyspiesza w bardziej spontanicznie jeszcze szybciej prawie elektryk do
tego silnik Diesla który też przecież dolnym zakresie obrotów radzi sobie całkiem nieźle to mamy to całkiem
fajnie jeżdżące auto podsumowują to nie jest hybryda bo to auto jeździ na prąd ani nie odzyskuje energii z hamowania to
nie jest hybryda bo Technicznie nie jest to aż taka rewolucja w porównaniu do zwykłego silnika i
to też nie jest hybryda bo cena tej wersji różni się od zwykłej jedynie o 4000 zł a za hybrydy jak wiadomo dopłacamy
zwykle trochę więcej no to w takim razie jest układ Mild Hybrid jest
to układ w którym silnik
spalinowy jest wyposażony w tak sprawny rozrusznik
że komputer sterujący pracą całego może jak gasić ten silnik spalinowy przy każdej okazji bez skrępowania się że
przecież jego ponowne odpalenie będzie trwało że że że kierowca będzie się denerwował ponownym
zgaszeniem i tak dalej i tak dalej tak
sprawnym rozrusznikiem który działa na tej właśnie instalacje 48 walutowej gaszenie silnika nie stanowi żadnego problemu I to właśnie w taką
przestrzeń dla konstruktorów aby urywać z tego spalania dodatkowe gramy paliwa bo silnik spalinowy nie musi pracować w sytuację w którym super
rozrusznika niestety nie opłacało by się go gasić Zwróć
jednak uwagę że opowiadając o swoich wrażeniach z jazdy ja tutaj skupiam się najbardziej na systemie start
stop i na tym że samochód od pierwszej chwili dotknięcie gazu od razu spontanicznie reaguje i przyspiesza
właściwie to odwrotnej kolejności najpierw bardziej mi się podoba to że on tak natychmiastowo przyspiesza i bardzo sprawnie
jeździ a drugie kolejność jest r-stop natomiast
to po co ten system podobno powstał czyli oszczędny to schodzi gdzieś tam na trzeci plan dlatego że Szczerze
ja tego tutaj nie odczuwam to
znaczy nie spodziewałem się że silnik
będzie gasło nie tylko w sytuacje w jakich silnik gaśnie w zwykłych auta chce stojąc nas dobrze zatrzymujemy się w korku silnik gaśnie zdejmują nogę z hamulca się
niech się odpala myślałam że będzie będzie gazu na przykład że jakieś prędkości 10 na godzinę na przykład dojeżdżając do świateł albo stoję w korku nie wiem być może chodzi o temperaturę na zewnątrz być może chodzi o jakieś inne czynniki
nie wiem włączony podgrzewanie możemy wyłączyć nie wiem ale naprawdę ten system start-stop zaawansowany System ten mild-hybrid punktu widzenia kierowcy jak dla mnie działa dokładnie jeśli chodzi o czas wyłączonego
silnika Ja go widzę wyłączonego w takich sytuacjach w których zwykły system start-stop również by go wyłączył i nie częściej i to jest jedyna moja bo coś tutaj jest nie tak zresztą to samo mówiłem kiedyś przy okazji testów
właśnie samochodów marki Audi Tam też nie widziałem wielkiej różnicy obowiązuje zwykłym układa quadem mild-hybrid
wobec tego nie wywożeniu to testują w próżni przejmuj temperaturze nie wiem ale tutaj w praktyce na drodze przy temperaturze
stopni to gaśnie właśnie Jak stać się zatrzymałem A jak zdejmujemy
bez hamulca to i jedziemy tak jak słuchałem
w zestawie start stop na więc jeśli chcecie wydać 1000 zł Bo tyle mniej więcej kosztuje dopłata do systemu my favourite to Pamiętajcie
warto to zrobić ze względu na znacznie lepsze wrażenia z jazdy
bardziej takie zdecydowany chętny
przyspieszenie iż będzie ciśniemy pedał gazu zdecydowanie warto to zrobić również z powodu fantasty mającego układu start stop ale raczej nie liczyłbym na to żeby
przynajmniej w polskim klimacie zwróciły się te pieniądze na tym że mniej paliwa i ja tej różnicy szczerze mówiąc tutaj nie zauważam Natomiast jeśli chodzi o wrażenie w ogóle z jazdy to ja bym najchętniej porównał to są na której
miałem przyjemności Jeździć przez ostatni tydzień samochód tamten samochód wielki krążownik
idealny na trasę bardzo przyjemny podczas właśnie pokonywania długich dystansów tutaj oczywiście podróż
z Warszawy do Krakowa już nie była aż tak cudownie Komfortowa natomiast ze względu na to że to jest mniejsze samochód
na ze względu na to też dobrze że to jest lżejszy samochód
przyspiesza oczywiście znacznie lepiej również że w zakrętach Trzymaj się znacznie lepiej że znacznie lepiej po prostu lepiej i
generalnie jazda tym samochodem kogoś kto nie tylko dojazdu do pracy ale też chcę w trakcie jazdy czuć przyjemność ja z tego co robi
na pewno dostarcza więcej przyjemności niż Santa fajnie żeby sarna po prostu to jest ten mniejszy
format samochodu i w tym mniejszym formacie udało się ukazać więcej przyjemności z
jazdy w
karczmę ten samochód Możesz mieć już od 597 zł w najmie długoterminowym w cenie
Klient otrzymuje ubezpieczenie OC Assistance serwis i naprawy oraz dwa komplety opon z przechowaniem i
ich wymiaru I
właśnie to każe nam z opcji patrzeć w przyszłość starej dobrej spalinowej motoryzacji bo nowa
dobra spalinowa motoryzacja ma przed sobą jeszcze parę ładnych lat między
innymi właśnie takim technologią jak Mild Hybrid Electric Vertical tylko kto by pomyślał
że w Hyundai będzie jednym z Pionierów
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)