programy
kategorie

Jaguar F-Pace SVR - ostatni pomruk kota

Test Jaguara F-Pace SVR z silnikiem 5.0 V8 o mocy 550 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
Poznajecie
tego kotka Jaguar Espace testowaliśmy już parę lat temu ale dzisiaj wraca do naszej redakcji po
ma ku temu bardzo poważny powód Zapraszam
na to jest Jaguar f-pace SVR powiek
stelvio
czy
Macan
Jaguar
Espace należy do takich słów klasy premium które dobrze
jeżdżą już na podstawowej wersji obrażeniach zjazd do powiem jednak za chwilę a na początek Przyjrzyjcie się jak
to wygląda w
zderzaku mamy gigantyczne wloty powietrza za siatką to widzimy chłodnicę zewnętrznych krawędziach tych
zderzaków są też kanały które doprowadzają powietrze do hamulców za nadkolami widzimy Zresztą kolejne wyloty ale to już
bardziej służą poprawię aerodynamiki a nie chłodzenia na masce pojawiło się nowe wloty I one też są
tutaj po coś z
boku widzimy duże hamulce 21 calowych kołach i coś niecodziennego Przednie tarcze mają 395
średnicy a z tyłu bębny Nie no żartuję tutaj mamy 396 mm wiem że różnica
nie jest duża ale bardzo rzadko się zdarza że tylne tarcze Są większe od zaciski
również muszą podobać w tej maści więc mamy to 4 tłoczki które zapewniają odpowiednią siły i pewność hamowania tyłu
mamy dodatkowe spoiler ECU tak naprawdę atrybut który najbardziej że mamy Pod maskę od szczególną wersję
SVR mycie 4 rury wydechowe i warto przy nich zostać na dłużej
podoba
wam
się ten dźwięk no to słuchaj ci w niego dobrze bo już niedługo takich samochodów nie będzie Otóż Unia Europejska zatwierdziła regulację
wyeliminować aktywne układy wydechowe na zewnątrz ma być cicho chcesz posłuchać ładnego wydechu Puść sobie go z
głośników AMG podobno już przygotowuję nową generację samochodu który z tymi regulacja niestety zgodne na
pocieszenie powiem że póki co nikt nam przynajmniej nie zabiorę luksusów wnętrze z selera wygląda naprawdę dobrze
pojawiły się to piękne sportowe fotele skóra o trochę karbonu zamiast obrotowego selektor skrzyni biegów ma mieć normalną
dźwignie No i w sumie tyle ze mną przez VR też nie krzycz aż tak bardzo wściekle Hej jestem na mieście a tylko
z brytyjską elegancją i powściągliwość on mówi tak być może jestem trochę szybciej niż przeciętna i z niepohamowana
przyjemnością pokażę to waksy aczkolwiek się zachować dobre maniery i cenię sobie dyskrecję
takie trochę slippers 5 litrowym silnikiem pod maską V ósemka Oczywiście tylko że nie wolnossąca tylko doładowane konto Co
daje mu 550 koni i 682 nm momentu
obrotowego A to od kolegi dają możliwość przyspieszenie do setki 4 i 30 sekundy i osiąganie prędkości maksymalnej
200 na godzinę i w tym miejscu pojawia się problem bo jeśli byśmy takie stelvio Quadro folio które ma
o wiele mniejszy silnik bo 29 o wiele mniej cylindrów bo 6 i
wyraźnie mniej mocy bo 510 koni to okazuje się że takie właśnie stelvio
kadry folio do setki przyspiesza wyraźnie poniżej czterech sekund dlaczego Bo
alfa jest aż o 240 kg lżejsza I to właśnie sprawia że do setki przyspieszę 3 i 8
Ale wróćmy do sfera aby reszta samochodu nadążała za silnikiem wprowadzono szereg modyfikacji samochód
ma aktywne amortyzatory bardziej sportowy charakterystyce i o 30% z przodu i z tyłu sztywniejsze
sprężyny czy tylne Jak się pracuje system Torque vectoring ale realizowany jest za pomocą hamulców odważnie jak na tak ciężkiej samochód wraca tego
systemu zostało jednak dostosowana do wersji SVR jak program skrzyni biegów elektryczne wspomaganie kierownicy układy bezpieczeństwa jaka
SP3 ABS i napęd na cztery koła standardowo podaje mocna tylną oś ale w razie poślizgu w dynamicznie może
przekazać do 50 dokumentów nowość przed nią teraz
Jedź już wszystko plus marzeń gwiazdy Ona
temu testowałem f-type a z dobrze
pamiętam podsumowanie tego testu albo clenie jazdy testowej gdzie powiedziałem że fajne auto frajdę z jazdy świetnie się jeździ ale szkoda że silnik Diesla pod maską z benzyną ten samochód stał się dopiero takim prawdziwym fajnym dzikim kotem No i końcu dojechał kot w
wersji z silnikiem benzynowym i to jakim więc rzeczywiście nie mogę się doczekać aż przyjedzie pod dom i będę mógł się nim przejechać a jednocześnie oczekiwaniu
na to auto wyczytałem że jak ten samochód będzie mógł zaoferować również komfortową jazdę i tak myślę Aha wjechał auto podoba 122 calowe koła w rowerze a akurat Komfort to będzie auto do bezkompromisowego szybkiego jeżdżenia i zabawy brzmieniem tego samochodu bo oczywiście samochód brzmi fenomenalnie to jest taki magiczny mały przycisk przycisk powinni być tak na całą konsolę w takie
takie 20 na 20 żeby nie patrzą Strachowskiego i wyłączać bo przy każdej okazji tutaj zmienia charakterystykę układu oddechowego w taki sposób że ja z tym samochodem Naprawdę dawałoby tyle samo radości Gdybym stał na rolkach i byśmy jechali w miejscu
obok sztuki kosmetycznej to była wersja właśnie szybciej Przyspieszenie z tymi aktywnymi klapami otwartymi bo
bałem się że ten mikrofon mów tego nie złapać mnie oddać albo fenomenalnie i chcę się to po prostu w kółko powtarzać więc
chcę się jej co jakiś czas tak robię to jest silniejsze ode mnie No to cała
reszta świetnie do tego brzmienia pasuje
to ten samochód mimo że jest
wysoki że jest ciężki że że robi te te setkę w niej powyżej 4 sekund wcześnie nie tylko jest szybki nie tylko jest głośny ale też jest świetnie dostosowany i Środzie układ kierowniczy chodziło hamowanie tutaj nie będę testował
bo ktoś jedzie w bagażnik zatrzymuje się jak wkopane w niewiarygodnie dobrze się prowadzi w świetnie skrętach jedziemy nim 50 robimy lewo w prawo do teraz po zakupy oczywiście tego nie zrobię ale on to ziewając Bo dla niego to w ogóle nie jest manewr on po prostu robi szybkie szybkie szybkie zmiany pasa w lewo zmiana prawo piszczą opony ale nie już nic byłem piszczą
opony pracują czuć że dużo
się dzieje pod spodem czuć że że że oczywiście to jest masa pół jeszcze się środek masy wysoko więc to wszystko sprawia że to nie jest łatwe manewr dla niego ale on to robi kierowcy
od nie chce Nie nie migają Z żadnymi kontrolkami na desce rozdzielczej nic to się nie dzieje On po prostu wykonuje posłusznie polecenie rewelacja To sprawia że ten samochód jest taki kompletny od strony Sportowej i to mnie wcale na dobrą sprawę nie dziwię
A jak ma być wiadomo że tak ma być właśnie westies powery teraz wymyślasz włączono tryb komfortowy Pokaż mi co potrafisz i No to akurat Mam brudną drogę ale nawet w Mogilanach taki kawałek który
sprawia że jest to taki odcinek specjalny właśnie po niezbyt różnych drogę i myślałem że powybijam i zęby tymczasem on rzeczywiście
potrafię być na swój komfortowy wiadomo
że nie
przepłyniemy nad tymi wszystkimi dziurami Ale biorąc pod uwagę to i jak on potrafi Skręcaj jak on potrafi jeździć biorąc pod uwagę i jakie on koła samochód
który naprawdę pozwoli ci zapomnieć że masz wersję SVR po prostu sobie nie jeździsz płynnie i komfortowo i znowu przydaje się ten ani nie ma tu takiego wszystko jest w małych niestety przycisk do wyłączania z kolei tego aktywnego układu wydechowego których to będzie staje się cichy spokojny o przyłącze Echo i czekamy na was czekamy na placu płynna jazdę zero jakiegoś zbędnego ból go to coś tam się z tyłu dzieje układ już nie taki wcale spięty Jedziemy sobie może nawet mocno wcisnąć gaz gdzieś tam nawet zredukował ale w sumie nawet nie zaczął przyspieszać ale gotowe jakby co tak tam Kierowca chce ode mnie to wtedy gotowy zredukował 3 biegi raptem jedziemy dalej mocno ściskam i dopiero teraz zaczął przyspieszać to jest opóźniony Takie jak powinno być w trybie Eco i stwierdziłem że oczywiście nie kłamali nie jest oczywiście jakaś niewygodna ale to auto rzeczywiście ma to swoje Drugie oblicze które o którym mówi Jaguar w swoich prospektach reklamowych ten samochód rzeczywiście potrafię być zarówno bardzo sportowy jak i bardzo dobrze jak i całkiem jak na swoje parametry komfortowy także jak dla mnie to samo to jest niespełnione
obietnice również o strony wyglądu
Cieszy mnie że on jest takim minimalistycznym SVR m czyli jest samochód nie rzuca się na bardzo już widzimy tam gdzie atrybuty tego jest VR ale to
zwykle wszystko nie jest auto które się jakoś Dramatyczny na drodze wyróżnia więc można dostać dyskretnie z tymi zamkniętymi nie wciskając za mocno gaz prostu przyjechać z punktu a do punktu b pozostać prawie że niezauważony więc to jest też kolejne cecha tego samochodu który mnie bardzo cieszy wybranie Autorzy i co można tam znaleźć jakieś
mankamenty typu na przykład lane Assist który jak na jedziemy na pas zaczyna wibrować tak jakbyśmy dojechali nie wiem latarkę to wszystko tak zaczyna wibrować tak podskakiwać jak już 200 wpadali co chwilę na na jakieś nierówności można było to zrobić bardziej dyskretnie można też ponarzekać na to że przy średnio dynamicznej jeździe mamy to zawsze spalanie w okolicach między 15 a 20 l Ale z drugiej strony no musiałbym w takim razie ten film zakończyć bardzo fajny samochód Szkoda że nie diesel tak ale wtedy mu nigdy nie wiedział o co mi chodzi W związku z tym pozostaje mi to auto podsumować najkrócej jak potrafię
czyli DVR spełniona obietnica To rzeczywiście samochód który potrafi być bardzo spokojny a potrafi też wizycie
zarzucić i to wszystko w trybie oczywiście Eko więc co ja będę dużo mówił kwietnia o to szkoda że nie diesel Jaguar f-pace SVR to naprawdę wyjątkowy samochód kosztuje prawie pół miliona jest szybki ale
też dyskretny dobrze wygląda ma wiesz I ten silnik w połączeniu z aktywnym układem wydechowym brzmi
naprawdę świetnie szkoda
że takie samochody już niedługo zostaną objęte kolejnymi ograniczeniami wykonanie Unia Europejska roślina zabrać pojemności przez
Jaguar tutaj się obronił ale teraz chcą nam zabrać również za świetne brzmienie póki
co tak samo jak brzmi jednak bardzo dobrze Mam
nadzieję że w przyszłości podobnie jak z do łysa leasingiem który w przypadku tego samochodu nie
zrobił mu wielkich krzywce znajdzie się również i rozwiązanie na ogranie aktywnych układów wydechowych w przyszłości będziemy wciąż słuchać pięknych
wydechów nie tylko z głośników Nadzieja
umiera ostatnia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)