programy
kategorie

Jak działa asystent pasa ruchu i aktywny tempomat?

Nowoczesne systemy umożliwiają już niemal automatyczną jazdę samochodem. Tłumaczymy jak działają dwa coraz bardziej popularne systemy: asystent pasa ruchu i aktywny tempomat.

06-09-2016
Tranksrypcja:Kiedyś w komentarzach pod moim artykułem o systemach bezpiec...
rozwiń
Wspomniałeś o tym że warto byłoby pokazać jak działają niektóre albo wszystkie systemy ubezpieczeń
Mając okazję chwilę przejechać się Audi A7
A które wyposażona jest wiele systemów bezpieczeństwa nie wszystkie da się tak łatwo pokazać jak działają
To trzeba po prostu usiąść i pojechać i to tego doświadczyć No ale korzystając z okazji chciałbym
Pokazać niektóre z nich pierwszym w którym zaprezentuję jest
Asystent pasa ruchu a konkretnie a aktywny asystent pasa ruchu który
Wspomaga kierowcę
Podczas jazdy drogą na której namalowane są pasy ruchu tak jak na przykład ta droga x
Presova Audi jest wyposażony w dobry asystent pasa ruchu on dobrze
Rozpoznaje wszelkie linie fajnie reaguje na na
Na to gdy samochód zjeżdża z pasa ruchu Więc można spokojnie tutaj zaprezentować jak to działa
Działa to bardzo dobrze puszczam kierownicę samochód lekko zdmuchiwanie wiatrem
Prawo już się prostuje teraz jedziemy również na tempomacie Audi ma aktywny tempomat ja tutaj
Nie dotykam żadnego z pedałów No i samochód sobie jedzie tak Jedziemy sobie
Teraz mamy łuk ja to chwilę o żeby on wiedział że ja o I proszę bardzo zjeżdżamy a sam
Prostuję tor jazdy bo on po kilkunastu sekundach musi się wyłączyć bo bo tak
Takie są zasady gry nie może być tak że auto się będzie prowadził od teraz ostrzegł mnie żebym
Położył ręce lakiernicze wystarczy kierownica lekko dotknąć i to w zupełności wystarczy żeby asystent
Znów zaczął działać ale włącza się bardzo szybko nie czeka tak jak w wielu innych modelach samochodów wielu wielu innych producentów
Nie czeka aż złapie te wszystkie linie to jest właściwie cały czas gotowy no Teraz jedziemy po prostej drodze
Więc za dużo wam nie pokażę ale właśnie chyba Zbliżamy się do łuku
Za chwilę zobaczycie jak to mniej więcej działa w łuku bo w łuku asystent zmiany pasa
Pasa ruchu jest najfajniejsze Bo właściwie w Ełku można puścić kierownicę i sobie śmiało
Jechać No i właśnie Zbliżamy się do łuku zaraz puszczam kierownicę i będziemy sobie skręcać
Bez trzymania kierownicy Proszę bardzo Nie dotykam puszczam kierownicę i samochód Ja mu tylko
Ufam bo Audi akurat pod względem systemu bezpieczeństwa w bardzo pewnym samochodem tutaj nie ma żadnych za
Cały łuk tak cały łuk udało się pokonać bez bez dotykania kierownik
Za chwilę asystent powinien się wyłączyć ale długo długo długo
Długo tam czas koryguje o teraz Teraz dopiero się wyłączył oczywiście asystent pasa ruchu
Włącza się również gdy włączam kierunkowskaz więc on mnie a nie koryguje jeżeli ja mam kierunkowskaz włączony ale jeżeli
Będę chciał znów zmienić pas bez kierunkowskazy to zobaczcie zadzwoniłem wam ręką
Trzeba to niby zmienić pas a on a on koryguje bo myśli że ja nie chcę z nim
To tylko po prostu pasa tylko po prostu nie wiem przysnąłem zamyśliłem się no na autostradzie
Jest to bardzo dobre rozwiązanie to ostrzeganie można zmienić na wcześniejsze na późniejsze czułość
Tego korygowania toru jazdy też można zmienić na zmienić notą
Włączyło się można zmienić O teraz właśnie działa aktywny tempomat zbliżam się do ciężarówki zagadałem się powiedzmy nie da
Ważyłem ciężarówki samochód
Sam zwolnił
Teraz zmieniam pas ruchu
I samochód sam będzie sobie przyspiesza
I to by było tyle jeśli chodzi o asystenta pasa ruchu
Skoro już wjeżdżam do miasta to jest okazja
Zaprezentować i jeszcze jak działa
Aktywny tempomat aktywny tempomat może mieć
Różne rozwiązania bo
Jakby w tańszych samochodach
Czyli tak jakby w tańszych aktywny tempomat ach
One są nie do końca aktywne od zera do
Określonej prędkości
Często jest tak że tempomaty aktywne nie działają gdy trzeba
Się zatrzymać
Wyłączają się w momencie zatrzymania
Samochodach klasy premium
Wyższej klasy
Aktywny tempomat
Włączony jest cały czas aktywny jest cały czas
Aż do momentu naciśnięcia hamulca lub wyłączenia go
Natomiast w tańszych autach po prostu
Po przekroczeniu jakieś
Prędkość uczy się tej dolnej nie tej górnej
Aktywny tempomat chociaż jej tej górnej tak samo
Aktywny tempomat się wyłącza
Pojawia się sygnał ostrzegawczy że należy jakby przejąć panowanie nad hamulcem
I
Pedałem gazu
Natomiast to w Audi aktywny tempomat działa
Non-stop dopóki się go nie wyłączy lub nie naciśnięcie hamulca
Nie proszę bardzo Ja teraz zabieram nogi
Zbieram się do ciężarówki
A ten tempomat zatrzyma auto chociaż nie zatrzymał go sobie
To zmienię pas
Ale dostosowuje prędkość za chwilę zobaczycie jak to działa mniej więcej w korku bo tak naprawdę aktywny tempomat jest
Fajną rzeczą aczkolwiek czasami
Potrafi przeszkadzać się moim zdaniem na przykład
Na autostradzie jest takim
Troszeczkę upierdliwym rozwiązaniem bo
Dojeżdżamy
Do jakiegoś auta ona jest jeszcze daleko normalnie byśmy nie nawet nie zwolnili nie zjeść byśmy nogi
Zgadzam jak ten temat już zaczyna
Zwalniać ta
Ta jazda nie jest taka płynna do końca
Ale masz świetną
Świetnym rozwiązaniem jest w korku bo w korku właściwie
Nie trzeba w ogóle dotykać hamulca w ogóle gazu nie
Chciałbym wam
Pokażę
Na 100% że
Że ja to nie będę dotykał
Zadzwoń i hamulca jak mam tak nogę to wiadomo że
Hamulca nie dotykam
No i cóż zaraz będziemy dojeżdżać do świateł Mam nadzieję że wreszcie
Światła jakie
Czerwone się zapali
Ale jak widzicie prędkość jest ustawiona na wyższą niż dopuszczalna bo jest na 70
Kilometrów na godzinę
Samochód cały czas do
Stosuje prędkość do
Auta które jadą z przodu
Bo można też ustawić sobie odległość
Jaką chcemy zachować do samochodu nie jest jakaś odległość mierzona w metrach po prostu jest to
Jakaś ikonka która
Pokazuje że chcemy bliżej lub dalej
Wszystko zmienia się w funkcji
Prędkości ponieważ
Im wyższa będzie ta prędkość tym
Ta odległość
Względnie nawet mała będzie wzrastała ze względu na to że a ten tempomat też potrzebuję tak jak człowiek czas
Czasu na zwolnienie na nawet na zatrzymanie się
Jestem w szoku bo cały czas trafiam na zielone światła
W Warszawie jesteśmy oczywiście i to mnie akurat dziwi że
Cały czas mamy zielone ale mam nadzieję że za chwilę
Będzie jakieś czerwone światło
No Wreszcie się doczekałem
Przejechaniu pół Warszawy wreszcie mam czerwone światło
Dojeżdżamy Ja oczywiście nic nie robię nie naciska
Hamulec
I teraz samochód się zatrzymał taki dosyć
Bezpiecznej dobrej odległości jeszcze się
Teraz się
Na wskaźnik znaczy na desce rozdzielczej pojawił się napis
Aktywny tempomat gotowość do
Jazdy i teraz coś
Samochód jest wyłączony
My start stop
Ruszył samochód przed nami silnik się włączył ale ja muszę mu dać sygnał że chce jechać
Aktywny tempomat
W tym przypadku nie decyduję za nas
Że jedziemy tak
To kierowca musi podjąć decyzję że chce jechać moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie aczkolwiek fajnie byłoby
Gdyby gdyby tempomat jeszcze
Sam ruszył i ja już mógłbym tą nogę trzymać tak bez końca cały dzień
Natomiast no jest to
Myślę że ze względów bezpieczeństwa być może też
Z jakiegoś powodu
Z powodu komfortu
No i znowu Dojeżdżamy do czerwonych świateł teraz już
Na pewno będziemy
Tylko czerwone mieli
Oczywiście samochód się
Znów zatrzyma
Się znowu zatrzymuje
Trzymał
Się wyłączył
Się wyłączył No bo działa serca nie ma potrzeby
No żeby się nie
Wyłączone
Fajna jest właśnie to
W samochodach Premium że
On rozpoznaje kiedy
Auto przed nami
W tym momencie
Nie włącza się silnik jest
Jest gotowy
No ja
Ale oczywiście
I za chwilę za
Samochód sam nie ruszy
Trzeba
Lekko Wystarczy lekko
Dosłownie puknąć
Czy położyć
Nogę na pedale gazu
Nasz się włącza
Dotknąć
Jak widzieliście tylko na chwilkę dotknąłem gaz
I oczywiście jedziemy
Dalej na
A tym tempomacie
Teraz wam pokażę jak bardzo można zaufać aktywny tempomat owi
Ja nie widzę drogi
Nie widzę praktycznie no
Spojrzę
Chcę zobaczyć jak jest ze światłami No niestety przyjeżdżamy na zielonym ja nie widzę drogi bo przede mną jest roleta Widzę tylko
Pasy ruchu tak żebym mógł kierować
Zobaczymy
Kwestia zaufania jeżeli Audi zrobiło dobre aktywny tempomat
Myślę że Widzicie to że ja właśnie nie widzę co się dzieje
Jeżeli
Tylko muszę widzieć
Światła że mnie przejechał na czerwonym
Teraz się przede mną zapala czerwone przede mną jest auto ja nie widzę drogi Widzę tylko pasy żebym mógł się zmieścić na drodze
Proszę bardzo
Zamość sam się
Zatrzymuje
Nawet nie wiem czy nadal
Ford Focus chyba tak
9:00
Czubek maski O teraz
Dopiero widzę
Samochód
Nie ma problemu z tym żeby jechać
Na oślep tak
Tego nie zalecam nie jest to
Jest to bez
Śmieszne
Nie jest
Coś Co należy robić tak ja tylko
Pokazać
A samochód włączył się
Więc wiem że
Możemy jechać dalej
Oczywiście jedziemy
Idziemy dalej tak
No nie jest to też jakby bezpieczna do końca bo ja nie wiem
A do końca to się dzieje przede mną i tak jak wam wspominałem
Nie wiem na przykład czy
Czy czy czy
Nie doszło do sytuacji że auto
To przede mną przejechało na zielonym a
A ja już
Jadę na
Czerwonym
Więc oczywiście
Takiego rozwiązania nie polecam i zdecydowanie odradzam
Ale jak widać
Można
Zaufać
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)