bEpKnJoA
bEpKnJoE
bEpKnJoI
programy
kategorie
bEpKnJoB

Jak gotować bób? Sprawdzony sposób na sezonowy przysmak

Miłośnicy bobu z pewnością wiedzą jak ugotować ten sezonowy przysmak. Doświadczone gospodynie na 1 kg zielonych nasion dają 2 l wody i odrobinę soli. Bób jest gotowy, gdy będzie miękki. Pamiętaj by przelać go zimną wodą przed podaniem. I choć samo przygotowanie warzywa nie sprawia problemu, to jednak warto znać kilka sztuczek, dzięki którym unikniemy żołądkowych rewolucji. Znawcy tematu wiedzą, o czym mowa, problem dotyczy nie tylko bobu, ale również innych roślin rodziny bobowatych. Co zatem zrobić, by prawidłowo ugotować bób, a nasz układ pokarmowy nie zwariował? Warto zaopatrzyć się w świeży koper i kminek. W trakcie gotowania należy dodać kilka gałązek kopru lub łyżeczkę kminku. Innym sposobem jest kąpiel nasion w gorącej wodzie. Taki proces moczenia powinien potrwać około 1-2 godzin, po czym należy bób przelać zimną wodą i gotować. Pamiętajmy, by przysmak doprawiać solą pod koniec procesu obróbki termicznej.

87 reakcji
68
0
19
Podziel się
Komentarze (19)
23-06-2021
bób nie dla każdego
Co za bzdury ! Kto moczy bób przed gotowaniem,chyba ktos kto go nigdy nie widział.Moczy sie stary,suszony bób przed posadzeniem do ziemi,Jada sie młody,świeży,który sie...Czytaj całość
zobacz więcej komentarzy (19)

Programy Wirtualnej Polski

bEpKnJoN
KOMENTARZE
(19)
bób nie dla k...
miesiąc temu
Co za bzdury ! Kto moczy bób przed gotowaniem,chyba ktos kto go nigdy nie widział.Moczy sie stary,suszony bób przed posadzeniem do ziemi,Jada sie młody,świeży,który sie płócze,wrzuca na osolony wrzątek,gotuje do miękkości,można okrasić skwarkami boczku wędzonego i dodac siekaną natke pietruszki.Bób najlepiej smakuje na ciepło.Nigdy nie przeleważ po ugotowaniu zimną wodą!!!! Nie macie oczym pisać więc tworzycie głupoty.
Michał 70
miesiąc temu
ja osobiście dodaję mleko i łyżeczkę masła
Kama
miesiąc temu
Do kuchareczki - naucz się na dobry początek poprawnie pisać, a później przeczytaj kilka książek dotyczących kultury osobistej. I wtedy możesz ewentualnie wypowiadać się pisemnie. Powodzenia w zdobywaniu podstaw kultury.
bEpKnJpf
bobolub
miesiąc temu
kocham bób:) oddam życie za michę bobu:) właśnie wróciłam z 1,5 kg i zamierzam zaraz wsio zjeść. Bobie, jak ja się stęskniłam za tobą:))))))))
torby
miesiąc temu
Bób sprzedawany w plastikowych szczelnych torbach to błąd. Ziarna nie oddychają, zagrzewają się i brzydko pachnie.
Najnowsze komentarze (19)
Tu i teraz
4 tyg. temu
gotować tylko w wodzie święconej
Boborzerca
4 tyg. temu
Bób + masło + czosnek + sól - polecam
wingdragon
miesiąc temu
Wiedzy to wy nie macie
Poszkodowany
miesiąc temu
Nie myślcie, że jak nie opublikujecie wpisu to będzie ok. Nie nie będzie ! Odpowiecie przed Sądem.
torby
miesiąc temu
Bób sprzedawany w plastikowych szczelnych torbach to błąd. Ziarna nie oddychają, zagrzewają się i brzydko pachnie.
pikuś
miesiąc temu
groch fasola bób gotuję z dodatkiem cukru by byl miękki potem to wg wlasnego uznania
Joanna
miesiąc temu
Bób to jedyne warzywo strączkowe po którym nie dochodzi do żadnych rewolucji żołądkowych, więc pisanie o nich mija się z celem
Jada
miesiąc temu
Dziwne, autorka tekstu pisze o dodaniu do gotowania paru gałązek kopru, a na obrazku są listki (chyba) pietruszki. Więc co dodać ?
bEpKnJoX
jack
miesiąc temu
Bób po ugotowaniu jak wlewacie go do miseczki zawsze zostawcie troche tej goracej wody z gotowania na jej dnie. Do konca jedzenia jest w zupełnie innym smaku
Lubiący bób
miesiąc temu
Kiedyś mawiano: Nawet w Paryżu nie zrobią z bobu ryżu. Mnie osobiście bób smakuje i nie widzę potrzeby, żeby go wysyłać do przeróbki.
Jarosław
miesiąc temu
Warto też dodać cyjanek.
mr.bean
miesiąc temu
Ja kiedyś nagotowałem bobu i podrzucałem psu mojej sąsiadki której nikt z okolicy nie lubił. Pies pierdział co 5 minut a sąsiadka wietrzyła dom non stop.
bób nie dla k...
miesiąc temu
Co za bzdury ! Kto moczy bób przed gotowaniem,chyba ktos kto go nigdy nie widział.Moczy sie stary,suszony bób przed posadzeniem do ziemi,Jada sie młody,świeży,który sie płócze,wrzuca na osolony wrzątek,gotuje do miękkości,można okrasić skwarkami boczku wędzonego i dodac siekaną natke pietruszki.Bób najlepiej smakuje na ciepło.Nigdy nie przeleważ po ugotowaniu zimną wodą!!!! Nie macie oczym pisać więc tworzycie głupoty.
bobiczki
miesiąc temu
ja krótko płuczę w gorącej wodzie by się tego fermentującego zapachu pozbyć, potem gotuję z dużą iloscią soli. Bób słabo posolony to nie bób. A wzdęcia występją u osób ze słabym trawieniem. Znam faceta przed 50-tką który gotuje sobie fasole z pomidorami łączy i nigdy nie narzeka. Ma po prostu wydolny układ pokarmowy
bEpKnJpz
bEpKnJoG
bEpKnJpG
bEpKnJpH