programy
kategorie

Jedzenie z dowozem. Cyfrowa rewolucja dotarła do gastronomii

25 mld dolarów – tyle w ciągu najbliższych czterech lat może być warty rynek dowozu posiłków w Europie. Jak wynika z raportu Deloitte i Uber Eats, nawet jedna piąta wszystkich zamówień w restauracjach to zamówienia z dowozem. Widać to nawet gołym okiem. Kurier z jedzeniem to stały widok na polskich ulicach.

04-12-2019
Tranksrypcja:Jeszcze niedawno nie zamówilibyśmy jedzenia do pracy albo do...
rozwiń
Teraz wystarczy mieć telefon albo komputer.
Efekty widać gołym okiem.
Rynek rośnie w tempie dwucyfrowym i ciągu najbliższych czterech lat w Europie może być wart 25 miliardów dolarów.
Są cztery główne korzyści,
wynikające ze współpracy z platformami,
takimi jak Uber Eats.
Po pierwsze dostęp do nowej bazy klientów,
po drugie dostęp do usługi dostawy,
Po trzecie
lepsze wykorzystanie aktywów restauracji
na przykład poza godzinami szczytu,
i czwarte: dostęp do danych.
Jeżeli chodzi o dostęp do danych, restauracje mogą analizować
własną sprzedaż,
własny proces przygotowania posiłków,
jak również preferencje klientów.
Dzięki temu mogą podejmować decyzje o zmianie menu, o dodatkowych lokalizacjach,
które chcą otwierać i ekspansji,
czy o optymalizacji własnego procesu dostawy.
Drugim takim obszarem jest obszar wirtualnych restauracji, które dzięki swojej
efektywności kosztowej umożliwiają zwiększanie przychodów i zysków restauracji.
Zgodnie z raportem Delloite,
w Wielkiej Brytanii i Francji restauracje, które podążają za tym trendem, osiągnęły 50% wzrost
przychodów.
Jak to wygląda w pana praktyce?
Co ciekawe, według raportu Deloitte i Uber Eats,
w samej Warszawie
dostarcza się każdego tygodnia
75 tysięcy dodatkowych
posiłków
z restauracji, ale jest to nie tylko biznes i dodatkowy rynek zbytu, ale także ogromna promocja dla restauracji
także dlatego,
że każde zainteresowanie
sceną restauracyjną, zwłaszcza tą niezależną
w Polsce wpływa pozytywnie nie tylko na zamówienia do domu, ale też wychodzenie
do restauracji. Już ponad 60% Polaków regularnie korzysta z usług
restauracyjnych, jak pokazują chociażby badania Restaurant Week
większość gości, bo aż 93%, szuka przede wszystkim nowości: nowych smaków, nowych doświadczeń.
Więc poza taką wygodą i zamawianiem
jedzenia do domu
także na lunche, które są bardzo krótkie,
aplikacje
pozwalające
na zamówienie i dostawę jedzenia pozwalają też
na jakby wzrost zainteresowania samą sceną restauracyjną, nowościami i nowymi smakami, restauracjami,
szefami kuchni,
mają więc duży wkład w rozwój dynamiczny
tej kultury i sceny restauracyjnej.
Eksperci nie mają wątpliwości,
kurier z jedzeniem będzie coraz częstszym widokiem na ulicach polskich miast.
Jak wynika z raportu Deloitte i Uber Eats,
nawet 1/5 wszystkich posiłków w restauracjach to właśnie zamówienia z dowozem.
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)