bCYKREms
bCYKREmw
bCYKREmA
programy
kategorie
bCYKREmt

Jeep Wrangler Sahara - To nadal Wrangler!

Jeep Wrangler pojawił się w 1986 roku. Zaskarbił sobie sympatię wielu osób i do dziś produkowany jest w formie, która czyni go jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Kiedy dołożymy do tego bardzo dobre właściwości terenowe, mamy samochód kultowy, wręcz ikoniczny. Z tego filmu dowiecie się, jak wygląda obecna odmiana Wranglera w wersji Sahara oraz jakie są mocne i słabe strony tego samochodu. Zapraszamy na test!

05-08-2020
Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
Opowiem
wam dzisiaj o samochodzie którego raczej nie pomylić się na ulicy z żadnym
innym modelem jego ikoniczny wymiar i charakterystyczna bryła sprawiają że to samochodów
wszechczasów zaraz koło Porsche 911 czy garbusa
tutaj o wranglerze wranglerze
historia tego samochodu sięga 1986 roku Wrangler pierwszej generacji
zastąpił produkowanego od połowy lat 40 Jeepa CJ który się trzech generacji
i od samego początku był odpowiedzią dla klientów prywatnych którzy potrzebowali sprzętu zbliżonego
do wojskowego Willisa Wrangler
z generacji na luzu i zawsze trochę się zmieniał ale w kwestii wyglądu nigdy
nie było tutaj wielkich rewolucji chociaż Niewątpliwą nowością Było pojawienie się w trzeciej generacji dłuższe
i odmiany z dodatkową drzwi z tyłu samochód mimo zmian cały czas zachowywał swój
niepowtarzalny charakter i stanowił ikonę auta terenowego Co sprawiło że wiele osób używa słowa jeepy
jako synonim sam z większym prześwitem i napędem na cztery koła obecna
czwarta generacja została zaprezentowana w 2017 roku samochód zachował
swoje kanciaste kształty okrągłe reflektory siedmiu szczelinowy grill oraz masywne
błotniki na których znalazły się obecnie lampy LED do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy w
dalszym ciągu oparta na ramię surowa terenówka ze sztywnymi mostami oraz cechujący mi ten
model wyróżnika mi takimi jak zewnętrzny zawiasy oraz zaczepy pokrywy silnika mimo
delikatnych zmian wizualnych Samochód nie został ugrzeczniony i dostosowany do Bulwar owych
trendów blokowanie ani przedniego ani
tylnego mostu nie mamy też możliwości odłączenia przedniego stabilizatora teraz mamy tutaj 4 tryby pracy układu
napędowego 2
ha to na tylko na koła tylne przeznaczony do jazdy po nawierzchniach utwardzonych w
lekkim terenie też się sprawdzi ale na przykład na piasku będziemy mieli już problemy z poruszaniem się
4h auto co nowy tryb dzięki któremu możemy poruszać się z napędem na cztery koła na drogach utwardzonych samochód
będzie przekazywać moment obrotowy na oś przednią w momencie wykrycia u ślizgu tylnych dołączenie
następuje bardzo szybko zwłaszcza w terenie gdzie o poślizg kół nie jest trudno 4h
part-time czyli stały napęd na cztery koła moment obrotowy jest rozdzielany równo
pomiędzy obie osie poruszając się w tym trybie po drogach utwardzonych narażamy podzespoły Lawendowy samochodu
na większe zużycie Dlatego najlepiej korzystać z tego tylko w terenie 4 l to napęd na
cztery koła z reduktorem w przypadku Wranglera w wersji Sahara e-sport przełożenie wynosi 2,72
do 1 natomiast najbardziej terenowy rób spaceruję przełożenie 4 do jednego są tam też blokady
mostów w które Sahara nie jest wyposażona niemniej podczas jazdy w lekkim terenie ich brak nie był odczuwalny samochód
dzielnie jechał nawet Bobrzański mimo że na felgach były zwykłe szosowe opony myślę
że jeśli ktoś chciałby śmielej wykorzystywać terenowe właściwości Wranglera ale nie chciałby rezygnować z komfortu jazdy
i decydować się na tytułem te to założenie mniej agresywnych ale mimo wszystko dzielnych ataków
byłoby jak najbardziej uzasadnione w najnowszej generacji Wranglera niestety nie znajdziemy już
pod maską b v szóstego pojemności 3,6 oraz 38 oferowane obecnie dwulitrowa jednostka może pochwalić się
zbliżoną mocą bo mamy tutaj aż 272 konie mechaniczne i to jest dobra wiadomość jest
naprawdę bardzo dynamiczny pod warunkiem że skrzynia biegów chce z nami współpracować bo to wcale nie jest powtarzalna regułą
natomiast zła wiadomość jest taka że to wszystko jak w dniu w kręci się na obroty nie jest zbyt przyjemny dla
ucha Natomiast jeżeli nie zależy nam na dźwięku silnika Możemy też zdecydować się na diesla o pojemności 2 i mocy 200 koni Sytuacja
wygląda inaczej za granicą a konkretnie poza Unią na przykład w Stanach Zjednoczonych w
dostępne są jeszcze dwie jednostki V6 benzynowe o pojemności 3,6 i 3 litrowy diesel
Wrangler nie jest samochodem który prowadzi bardzo Pewnie i stabilnie Zobaczcie jakie ruchy mogę wykonać kierownica
na samochód nadal jedzie na wprost podczas jazdy musimy praktycznie cały czas skorygować to jazdy poza tym
łańcuszek złoty nam raczej nie zabraknie możemy śmiało wyprzedzać i
nie mieć żadnych kompleksów i natomiast podczas dynamicznej jazdy drastycznie wzrasta zużycie paliwa
szybciej jazdy są większe oczywiście opory powietrza Ale to słychać mocno w kabinie i jeżeli
ktoś tego nie mówi to nie będzie przeszkadzać zbyt dużo przyjemności podczas jazdy w trasie bo teraz jeszcze musimy
uważać co chcesz jazdy bliskich zakrętach ponieważ samochód jest troszeczkę nieprzewidywalny
raz jest podsterowne rady nadsterowny i nie ma na nie reguluje Przyjrzyjmy
się teraz jak wygląda wnętrze duże progi oraz uchwyt na słupku A ułatwiają wsiadanie w
środku jest po amerykańsku wszystko jest duże i toporne widoczność jest bardzo dobra w
kierownicy można regulować w dwóch płaszczyznach w sporym zakresie Myślę że każdy znajdzie tutaj wygodną
pozycję dla siebie niewygodnie będzie kiedy zechcemy położyć łokieć na twardym plastiku przy oknie niżej
jest miękki podłokietnik ale dla niektórych może być on położony zbyt nisko pośrodku
dużo przestrzeni pod prawą ręką jednak ten podłokietnik Niestety nie posiada możliwość
regulacji w środku znajduje się półeczka na drobiazgi a poziom niżej spory schowek z gniazdem USB przed
pasażerem jest solidny uchwyt a poniżej niewielki schowek na drzwiach zamiast kieszeni
znajdują się siateczki pod przednią szybą znajdziemy twarz półeczki na drobne przedmioty Jeżeli
ktoś zwraca uwagę na takie rzeczy może mu przeszkadzać gorzej spasowany daszek nad zegarami z
tunelem środkowym i jest już znacznie lepiej to
co zasługuje na pochwałę to rozbudowanie fizycznych przycisków do sterowania klimatyzacją podgrzewanie
kierownicy szyby i foteli dla sympatyków dotyku dobre info wszystkim można też sterować
z poziomu ekranu Poniżej
znajdują się przyciski do opuszczania szyb oraz zamaskowany za klapką wejścia USB oraz OLX
przyciskami na kierownicy możemy sterować komputerem pokładowym zarządzać połączeniami i poleceniami głosowymi
a także obsługiwać aktywny tempomat zajęcia z tyłu również ułatwiają specjalne
uchwyty siedząc sam za sobą nie odczuwam żadnego dyskomfortu przestrzeni jest dużo przypomnę mam 172
cm wzrostu troszkę przy może jedynie belka w której umieszczone są głośniki przed
pasażerem znajdują się kieszenie umieszczone w oparciach tylnych foteli do dyspozycji są również
nawiewy złącza oraz gniazdo 230 voltów między fotelami znajdziemy
duży miękki podłokietnik z uchwytami na kubki które są po drugiej stronie zagłówka środkowego miejsca bagażnik
ma pojemność 533 l jedyny udogodnienia to gniazdo 12 V oraz
uchwyty na siateczkę pod podłogą znajduje się niewielki oraz pomysłowe miejsce na śruby które
moglibyśmy zgubić podczas rozkręcenia dachu samochodu ale o tym za chwilę na tylnej klapie znajduje
się ściąga z terenowymi parametrami Wranglera jeśli
jazda z dachem nam się znudzi możemy zdemontować dwa panele znajdujące się nad kierowcą i pasażerem
z przodu zabieg jest prosty i szybki jeżeli to na mnie wystarczy może Prowadź tylną część dachu za
pomocą dołączonych do samochodu narzędzi to
już nie jest takie szybkie i wymaga pomocy drugiej osoby jeżeli się rozpędzi my możemy też zdemontować ale
należy pamiętać że nie będziemy mieli wówczas bocznych lusterek warto jeszcze wspomnieć o cenach
najtańszy krótki Wrangler w wersji sport to wydatek niecałych 180000 zł w przedłużona
Sahara kosztuje 237 tysięcy na kiedy wybierzemy Rubikon airo spędzimy się w konfiguratorze
bez problemu przekroczymy 300 000 zł Wrangler nie jest samochodem doskonałym
ale on też doskonałym autem Nie chcę być bo musi za wszelką cenę walczyć o sympatię klientów bo jeżeli ktoś chce jeździć najbardziej rozpoznawalnym zgodzi się
na wszystko no dobra prawie na wszystko Wrangler Sahara nie jest samochodem do jazdy w ciężkim terenie głównie
przez brak blokad oraz szczelinę szosowe opony ale jakby naprawdę daje radę i radzi sobie całkiem nieźle I to moim zdaniem czyni
go ponadczasowym bo nie uległ presji konkurencji nie stał się tylko i wyłącznie mocno bulwarów można na przednią oś I to sprawia że naprawdę
samochód ma wyjątkowy charakter dajcie znać w komentarzach czy Wrangler się
wam spodobał Jeżeli tak to zostawcie łapkę w górę Pamiętajcie o subskrypcji w kolejnych filmach
11 reakcji
6
3
2
Podziel się
Komentarze (2)
05-08-2020
serekBRAWO i to jest sprawiedliwosc bo u nas to by dostal kare grzywny od sadu
zobacz więcej komentarzy (2)

Programy Wirtualnej Polski

bCYKREmF
KOMENTARZE
(2)
serek
2 miesiące temu
BRAWO i to jest sprawiedliwosc bo u nas to by dostal kare grzywny od sadu
Sylwia
2 miesiące temu
No i dobrze. Miał ochotę to sobie skoczył.
Najnowsze komentarze (2)
Sylwia
2 miesiące temu
No i dobrze. Miał ochotę to sobie skoczył.
serek
2 miesiące temu
BRAWO i to jest sprawiedliwosc bo u nas to by dostal kare grzywny od sadu
bCYKREnr
bCYKREmy
bCYKREny
bCYKREnz