programy
kategorie

Kiedy jest nam potrzebny fachowiec od public relations?

W jakich sytuacjach jest nam potrzebny PR-owiec, jak wybrać dobrą firmę PR-ową oraz jaki kształt ma najnowszy ranking firm PR.

25-06-2019
Tranksrypcja:A my wracamy Po krótkiej przerwie zanim w studiu jest pan Se...
rozwiń
General Manager
Agencji
Msl
Panie Sebastianie porozmawiamy o tym jak ważna jest
Reputacja
Dla funkcjonowania firmy
Ciekaw jestem czy zna pan przypadek chociaż jednego przedsiębiorstwa
Fakturę
Źle się kojarzy
Nie studialne
A i tak odnośnie słów
Oczywiście że zna
Takich
Ale tak naprawdę
Pijar to robienie rzeczy lepiej
Każdym razem robienie czego
Jeżeli zaczniemy od tego jak funkcjonuje dzisiaj firma Proszę sobie wyobrazić weźmy przykład jaki
Prozaiczna bardzo
Obrażam sobie
Jedno z tej i karze
Go do innego świata
Bo bardzo byśmy chcieli żeby kura
Znosić jajka
Niczym po dzikiej prerii biegała po wolnym wybiegu
Żeby była wolna tak samo jak my żeby dawała nam te jajka z radości okraszony miłością
A nie chcemy takich jajek które rodzą się
10 lat
Szef w fatalnych warunkach
Góra jest źle odżywia Na
To są
To jest taki znak naszych czasów
Chcielibyśmy
Personifikować
Byśmy bardzo mocno żeby
Inne wszystko co nas otacza było po prostu
Ładne fajne wytwarzane w dobrych warunkach i
Dzięki temu jakby mamy wyraźnie większe
Chęci zakupowe
Reputacja rozpoczyna się tak naprawdę to jest ogół zachowań
Która
Kształtujemy
Sposób reakcji
Na świat zewnętrzny
Danej firmy danego produktu
Jest bardzo cienka granica
Która dzieli nas
Lovbrand uczyli w ręku do którego podchodzimy z miłością od marki produktu
To które kochamy i wielbimy
Do produktu którego używamy w sposób
Obojętnie lub też jesteśmy w stanie wybrać
Dzisiaj mamy fantastyczną gospodarka jakie momenty czy zdarzenia mogą 8
Decydować o takim
Pivocie
Transmarket
Kochanie podaj mi
Simsy podać
Przykład powiedzmy super Wings
Samego samochodu
Mamy do wyboru 30 tak
Jakich samochodów na rynku Są to różne modele mają różne rodzaje baz
Jak zaczynamy przekładać się trochę mocniej do zakupu to nie myślimy tylko o cenie początkowej ale o tym jak będziemy traktowani
Później
Jaki będzie serwis w jaki sposób producent będzie
Ewentualnych usterek
Jak długo będzie musi czekać
Na to żeby ten samochód do nas wrócił po ewentualnej naprawie No i tutaj zaczynają się schody ponieważ
Sprzedać w dzisiejszych czasach
Tak coś jest
Już dosyć trudno ale utrzymać tego klienta żeby do nas wrócił jest
Jeszcze
Więc jeżeli założymy że ten serwis posprzedażowy będzie fatalny i jeżeli części będą drogie
Jeżeli producent nie będzie zamiast
Podchodzi w sposób otwarty
GetBack
Zapewniając sobie naszą sympatię w długim terminie No to nie może liczyć do końca na naszą sympatię i na torze
Bierzemy jego produkt
Szczególnie w sytuacji kiedy on jest nasz
Czyli to mówimy o takiej sytuacji
Sytuacji
Oby typowego zaniedbania
Byśmy porozmawiali o kryzysie to co
Kryzysowej
Prosić kogoś o pomoc
Firmy piorące próbować się ten pożar gaśnic
Oczywiście możemy powiedzieć że każdy kryzys jest
Dziecinne mają charakterystykę inną Dynamic
Lat 8
Sprzątam
Jeden z jego klientów nagle zgłasza że
Poparzony przełyk
Z czego robi się niesamowicie
Dotkliwa sytuacja dla wszystkich konsumentów
Którzy kupią tą wodę
Przestrzeganie główne Media podają ten komunikator
Poparzony przełyku
Gdzie w tym wszystkim znajduje się agencja PR
Oczywiście jeżeli jej producenta w tym przypadku
Konkretnemu które mówią zachowuje się bardzo fair dba o bardzo wysokiej normy jakościowe
To w zasadzie od razu Zdaję sobie sprawę z tego że błąd mógł nie wystąpić po jego stronie Wszystkie służby
Badania na temat miesiącami
Czasami nawet latami
A Sprzedaż spada na tych
No i agencja PR
W takim momencie
Pomaga klientowi
Doprowadzić do
Odpowiedniego sposobu Komunikacji jego bieżącej sytuacji
Czyli
Jeżeli producent samodzielnie
Przeprowadza przeglądają testy
Bardzo szybko jest w stanie powiedzieć
Czystą kartą produkty Działo się coś niedobrego
Agencja PR pomaga mu w tym takim wewnętrzny myślę
I próbuje bronić tej reputacji najbardziej wrażliwe momencie czyli w tym pierwszym momencie ewentualnego spadku sprzedaż
Proszę to zawsze trzeba się tak
Tak przyznawać się do błędu pokazywać wprost okej
My coś popsuli śmy
Próbuję próbujemy znaleźć przyczynę tego błędu
Naprawiamy ją
Nie wiem jesteśmy cały czas
W kontakcie z naszymi
Pięknie tam informujemy na bieżąco o tym co się
Ważne jest to że
Przede wszystkim pierwsza informacja jaką otrzymamy jeżeli coś zagraża życiu lub zdrowiu to to taka informacja powinna jak najszybciej
Znaleźć się w przestrzeni publicznej
Ale też trzeba być bardzo oszczędnym jeżeli chodzi o
Swego rodzaju Przekazywanie informacji ze względu na to że pracę służby takich jak policja
Czy też inne wymagają że tak powiem odpowiedni do dyskrecji
W takim przypadku na samym początku Zupełnie nie wiem czy Zamieniliśmy my
Traktory ze złośliwych pracowników
Zrobił coś źle czy
Powiedzmy nasza
Linia produkcyjna jest wadliwa czy też konsument
Jak się w tym przypadku okazało był pod wpływem narkotyków
Amfetamina a metamfetamina
Menu po prostu w pewnym sensie pomyliło
Naczynia
W których przetrzymywał różnego rodzaju chemikalia i zamiast wody napił się
Jak wygląda taki właśnie dobrze zarządzone kryzys
Przychodzi
Ekspert od pijaru podpowiada co możemy przekazać
Opinii publicznej
Co powinniśmy zachować dla siebie jaki następny
Przede wszystkim to jest wymarzona współpraca z klientem żeby zbadać wszystkie odcinki tego co
Co się dzieje w firmie i w jakikolwiek
Rozmawiać o kontakt
Czyli To klient podejmuje decyzję w jaki sposób komunikujemy i kiedy komunikujemy a
My jesteśmy kras
Tego żeby
Powiedzieć
Jakie
Że tak powiem
Tego typu sytuacjach
Mogą wystąpić okoliczności
Które są dobre lub złe dla przyszłości firmy
Ale też na bieżąco kontaktować się
Serial
Czy jest jakaś granica która
Może wyznaczyć
103 pierogi z Postępu je
Etycznie
W komunikowaniu tego
Kryzysowe
Czy nie ocieramy się czasem o sytuacji gdy
Piarowiec sam będzie wtedy momencie potrzebował
Oczywiście ocieramy się o takie sytuacje Codziennie wszystko jest
Decyzje jakie podejmujemy
Agencja pijarowa także firma która winna postępować etycznie
Gmina postępować tak jak
I klienci
Staramy się pracować
Tylko dla firm które
Konkretny sposób
Magnetycznie
Kwestii swoich produkcji do jakości do tego co oferują
Oczywiście zdarzają się też inne przypadki
Aczkolwiek
Jest
Powiedziałbym że granica
Nie jest zatarta Ani Bardzo go
Każdy doskonale wie jak
Postępować w życiu prywatnym i zawodowym
Tak żeby mieć dobrą opinię i dobrą ryb
Ten program Nazywa się Money
To się liczy więc Porozmawiajmy
Ocenach
Ciekaw jestem jak drogie są
Usługi Pierrot
Wszystko wynika z PS jakie musimy zapłacić pracownik
Paszliński To jest główne koszt
Ponosimy agencjach Pijar mówimy tutaj o
Outsourcing w tych usług i można powiedzieć że
Średnie wynagrodzenie około
789 000
Brutto angażujemy osobę na jakąś okej
A ile czasu
To będzie około 80 90 100 130 godzin czasami cały etat
No i oczywiście z odpowiednią marżą i przy
Nie opłatami jakie musimy ponieść
Wszystkimi kosztami
Myślę że taka obsługa
Dosyć podstawowa to jest koszt około 15:18 to
Tysiące netto miesiąc
Sprzedał że całkiem sporo a Ciekaw jestem na jakiej zasadzie można ale tutaj
Powiedział że czasami zaznaczyć że zdarzają się klienci którzy zostawiają nas nawet 100
120000
Ze względu na to że decydują się na pewno od sourcing Komunikacji zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej
Mam dosyć
Duże potężne projekty i takie marki też
Też mamy swoje tutaj wtedy Firma działa jakby na kilku płaszczyznach z jednej strony 2a o te Komunikacji wewnątrz firmy
Żeby wszyscy pracownicy wiedzieli to co mają
Wiedzieć
Kibel i o wszystkim poinformowanie z drugiej strony właśnie ta komunikacja na zewnątrz
Do mediów do użytkowników do opinie
Nie rób tak dokładnie tak
Ciekaw jestem właśnie w jakich
Jaki sposób można wybrać się firmy Pijarów
Dać śledź
Ranking czy może zaufać się poczcie pantoflowej
Sprawdzić w internecie
Na pewno jest
12 kryteria
Które powinniśmy wziąć pod uwagę to najważniejsze to
Oczywiście
Sprawdzamy takiego partnera biznesowego jak każdego innego
Ona to jaką ma siedzibę jaką ma jakie ma przychody
Inter Motors
Zarząd KRS i to jest zawsze dobry
Pamiętać o tym że
Reputacja w złych rękach
Lub też firmy która niespecjalnie będzie się przejmować pracą dla swojego klienta
Czasami lepszym wyjściem jest po prostu nie korzystanie usług z agencji
Jeżeli już wybieramy tą konkretną
Zawsze Opanujemy do klientów żeby ostatni kryterium jakimi się kierowali to cen
Przede wszystkim chemia między pracownikami jesteśmy partnerami bo
Sobie wyobrazić że każdy piarowiec rozmawia z różnymi szczeblami
I różnymi władzami
Ruskiego konkretnego klienta i czasami pracujemy bezpośrednio z prezesem przez kilka dni
Czasami ze specjalistami których który miał zarządza
I tak naprawdę ze wszystkimi musimy znaleźć
Swobodny dobry język odpowiednią chemię ponieważ waga tego co robimy jest naprawdę DOZ
Więc to jest Takie kryterium który będzie kierował kontakt bezpośredni najwcześniej i tak
Tak jak wspomniałem są właśnie takie
Rankingi
Firm zajmujących się
Się pijarem ciekawie
Jestem w jaki sposób
Ale powstają
Powstają w sposób dosyć proz
No bo
Ciężko jest Andrzej Duda
Przedewszystkim przychody
Drzwi są to przychody
Netto ze sprzedaży pomniejszone wszystkie koszty jakie musimy
Ponieść Żeby zrealizować projekt wyłączanie
Kosztów pracownika
Czyli to jest
Tak naprawdę
Samo czyste wynagrodzenie to co agencja otrzymuje za to że świadczy
To jest taka Powiedziałbym gdzieś tam dosyć podstawowa dana która mówi No rzeczywiście o kondycji Agen
Nie przychodzą same w sobie czyli to ile jesteśmy w stanie przepuścić
Przez firmę kupując Media organizując przy różnego rodzaju akcje reklamowe pracując podwykonawcami
Ale przede wszystkim skupiając się na tym ile agencja
Otrzymuje za swoje usługi
To jest takie pierwsze pytanie które powinien
Którego powinniśmy się trzeba
Liście są różne
Szkoły podejścia do tematu czasami Jedni wybierają agencje mniejsze po to żeby być
Nie to bardziej Główny w tych agencjach inni wybierają te większe ponieważ
To mieć odpowiednio dużą
Siła i skalę działania
Trzeba pamiętać że jagnięta pracujesz dla kilkudziesięciu klientów
Zna bardzo dużo odcinek rynku medialnego Ona z nimi całkiem dobre relacje ale może się też zdarzyć
Jednego z tych klientów jak ma ich
Kilkuset na wszy
Przykład może potraktować nieco gorzej
Q10
No powiedziałbym że jeden niezadowolony Klient w agencji PR to
W zasadzie
Nie jest to kwestia mamy biznes bitubi
Czyli pracujemy mamy
Powiedz 80 klientów i każdy z nich jeżeli
Wiadomo rozmawia wybiera
Co roku to 2 lata agencje i jeden niezadowolony Klient w tym dosyć zamkniętym groniem jakim
Kilka kilkanaście tysięcy klientów na polskim rynku
Która
Film telefon dla nas
Jaka rzeka jest w polu naszego zainteresowania No to jest
Totalna wizytówka dla
Więc nie możemy sobie nawet
Nawet jeden niezadowolony klient to jest dla nas
Coś innego
A średnio jak długo trwają tak jest
Prace pomiędzy agent
Klientów którzy są u nas ponad 12
Także
Jeżeli
My próbujemy
I robimy wszystko co w naszej mocy żeby utrzymać ten zespół który współpracuje z klientem na odpowiednim poziomie a jeżeli klientowi Podoba się
To co robimy i
Nie śpimy w tej
W pracy cały czas próbuje wyciągać nowe cele
To zmiana to dla klienta ogromne koszty ponieważ on musi
Przeszkolić poznać nowych ludzi wprowadzić agencje i mierzyć się z tym że
Czasu do czasu szczególnie na początku współpracę Może z nim nie być z nim do końca zadowolony
Trzeba pamiętać że
No takie pewną pracę będę pracownik w danej firmie powiedzmy nabiera
Pełnych orientacji
Trzech ludność sześciu miesiącach pracy w niej
Więc
Tutaj mamy bardzo podobną sytuację
Oczywiście robimy wszystko żeby
Nawyk u klienta i go przyzwyczajeń nauczyć się jak najszybciej
Ale trzeba pamiętać że to jest bardzo wytężona praca z obydwu stron
Dlatego też
Nie wszyscy klienci chcą zdecydować się na to żebyś w jakikolwiek
Sposób zmieniać
Firma agencji PR A są tacy którzy robią to co roku
Czy podsumowujące ważne jest aby obie strony chciały współpracować aby z jednej strony były
Odpowiednie
Starania po stronie
Agencja pierogi ale też żeby klient był otwartym chciał budować Te relacje
Filmu pierogów czasem ta współpraca
Będzie przynosiła jak najlepsze efekty tak jak sam pan wspomniał chemia tutaj w tej relacji biznesowej
Jest najważniejsza
Sebastian Stępak wiceprezes związku firm public relations i General manager w agencji msl
Dziękuję bardzo
Cały program money to się liczy Dziękuję za uwagę do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)