programy
kategorie

Kodeks Bezpiecznej Drogi z Skoda Auto Szkoła- Odcinek 4- Hamowanie na śliskiej nawierzchni

Brak doświadczenia w jeździe na śliskiej nawierzchni nie jest do końca winą samych kierowców. Podczas gdy w wielu krajach europejskich odpowiednie nawyki są nauczane już podczas kursów na prawo jazdy na płytach poślizgowych, w Polsce ten temat nadal wymaga większego zaangażowania ustawodawców. Na szczęście kierowcy mogą wziąć sprawy w swoje ręce. W naszym kraju działają już bardzo nowoczesne ODTJ-y, które pomogą dowiedzieć się, jak jeździć pewniej i bezpieczniej – a przy tym świetnie się bawić. Jednym z najlepszych obiektów tego typu jest Autodrom w Poznaniu.
16-07-2019
Tranksrypcja:Co była symulacja zderzenia przy zaledwie 6 km na godzinę a ...
rozwiń
Przy wyższych prędkość
Aby zapobiegać takim
Zderzeniom bardzo ważne jest
Skuteczne hamowanie i dzisiaj o nim porozmawiam
Rozmawiać o tym będziemy z Piotrem
Trenerem jednego
Jadących ośrodków doskonalenia techniki
Jazdy
Zacznę od takiego
Mocnego stwierdzeń
Kierowcy nie potrafią tak naprawdę hamować
Jest w twoich słowach dużo prawdy ponieważ
No faktem jest że bardzo często kierowcy gubią się podczas hamowania
Nie wiedzą jak to zrobić szczególnie na mokrych
Czy też jeszcze bardziej śliski
Nawierzchnia
To w takim razie jaki jest ten podstawowy błąd to
O której popełniają
Jak można go Rozwiąż
No takich podstawowych błędów to mógłbym chyba wymienić
33 pierwsza rzecz za słabo leci
Cisnąć pedał hamulca
E2
Potrafią hamować pulsacyjnie
Czy
Odpuszczają pedał hamulca
Nie wiem czy się ze mną zgodzisz Ale wydaje mi się że kierowcy
Nie mają jednak aż tak dużej wiedzy na temat zachowania samochodu na mokrej nawierzchni
Ja osobiście też mniej pewnie się
Się czuje na
Mokrych nawierzchniach
Ale wydaje mi się że to wynika jednak z tego że podczas tego procesu edukacji
Kiedy kierowca jest
Przygotowanie do wyjazdu na drogi temu tematowi nie poświęca się aż tak dużo
Czasu
To prawda spotykam się z tym na co dzień w pracy
Niestety nasi
Klienci i mimo że wszyscy oczywiście mają uprawnienia prawo jazdy
Rzadko kto z nich wie jak prawidłowo zahamować w awaryjnych
Sytuacjach
Ale właśnie w takich miejscach jak to
To tej tej pewności kierowcy nabierają tak po to właśnie jesteśmy żeby tej umiejętności nauczyć i co chcesz Chciałbym pokazać
Okej super To idziemy
Mateusz zanim
Zaczniesz
Hamować na
Kim chciałbym żebyś
Zobaczył
Jak to jest prawidłowo hamować
Ponieważ Technika jest zupełnie
Ta sama
No ale od czegoś trzeba zacząć
Prośba moja taka jest żebyś pojechał 70 km na godzinę
Tą prędkością dojeżdżasz do bramki w której teraz stoimy
Natomiast dwa pachołki
I tutaj rozpoczynać
Pełne hamowanie do zatrzymania na razie po swojemu tak jak
Odpowiadam zobaczymy
Ile metrów wyjdzie no bo mamy tutaj
Słupki z oznaczeniami metrów
Okej No to patrz
No to zapraszam jedziemy
Ustabilizuj prędkość jedziemy jedziemy i hamuj
No i zobacz zatrzymałeś się gdzieś tak na 20:00
3:24 mecze
Hej
Myślę że mamy jeszcze tutaj dużo do nadrobienia
To co było nie tak
No popełniłeś taki błąd jaki popełnia większość kierowców
Czy wolno przez
Ustalić ten pedał hamulca to trzeba jak najszybciej przełożyć nogę z gazu kopnąć pedał hamulca jakbyś chciał puszczę
No właśnie jak najszybciej jak na i gwałtownie się ruch
Spokojnie możesz pięty oderwać od
Dywanika kopnąć
Nie odpuszczać tej siły hamowania aż do zatrzymania ty cały czas ciśnie Ten pedał hamulca
Pełno siłą
I to zrobię różni
I to już zrobi duża różnica
To zobaczymy jak
No to jedziemy
Uwaga teraz właśnie mamy 15 m zobacz o ile poprawiłeś
Wow
Prawie dwie długości
No dobrze umiesz już prawidłowo zahamować awaryjnie to teraz zrobisz to na nawierzchni
Chińskiej
To przypomina ona mniej więcej
Błoto pośniegowe
Dokładnie ta sama technika hamowania nic to się nie zmienia ta sama prędkość
Oczywiście będzie dłuższa droga hamowania No i gdzieś po drodze będzie przeszkoda wodna
Zobaczymy czy uda się
Wyhamować przed o to chodzi tak
Ta przeszkoda jest ustawiona dużo dalej niż miejsce gdzie się zaczyna się na wieś
Wiesz Nie pytaj Play
Oskara
Taka zajedziemy nie powinna być problemu prawda
70 na godzinę i robisz dokładnie to samo
Teraz
Uderzyliśmy przeszkodę
Dodatkowo nic nie widzimy
Zobacz ile metrów w porównaniu do nawierzchni
Przydatnej
Katastrofa
Chyba z 3 razy dalej się zaczynaliśmy
Dobrze Nie udało ci się w 70
No to teraz pojedziemy 50 Zobaczymy czy się zmieści
Teren zabudowany jedziemy przepisowo o tej ustabilizuj prędkość jedziesz tam prędkościomierz czy nie
Teraz nie macie My złamać przeszkoda Przed nami jeszcze 2 metry na placu
Zostało zobacz jak
Duża różnica niesamowita różnie
Jak 20 km Ile pod
Zespołowe
No powiem ci że ta próba naprawdę otworzyła mi oczy
A zobacz mamy nowoczesny samochód z wszystkimi systemami ale i tak ona nie zastąpią zdrowego rozsądku w takich warunkach
Jedziesz po śliskiej nawierzchni
Nie wiesz ile tych metrów będziesz potrzebował w naszym przypadku było to ponad 3 razy dalej
Wejdź na przyczepny
Ale zobacz zniszczyłeś prędkość do 50 i już ta droga hamowania była 2 razy krótsza niż przy 70
Różnica między 50 a 70 na godzinę to jest dokładnie 2 razy dłuższa droga hamowania
Ogromne róże
I chciałbym też żebyś wiedział o tym że jeżeli to będzie auto ze skrzynią manualną trzeba jednocześnie wcisnąć
Sprzęgło
No i oczywiście to szybkie i mocne kopnięcie
Jesteś po to żeby dać impuls
System elektroniczny żeby wiedziały że my chcemy zahamować awaryjnie i nam
Po prostu w tym pomogą
Super bardzo cenna lekcja Dziękuję ci
Dziękuję również
0
0
Podziel się
Komentarze (0)
Napisz komentarz