bDAHBQRM
bDAHBQRQ
bDAHBQRU
bDAHBQRN

Tak będzie wyglądał koniec Drogi Mlecznej. Nowe odkrycie

Ludzkość lubi myśleć, że kosmos jest we względnej równowadze. Słońce, planety i galaktyki zwykle znajdują się na tych samych miejscach, co poprzedniego dnia, a wielkie katastrofy szczęśliwie omijają Ziemię. Jednak nowe odkrycie badaczy z Edynburga obala teorię o tej równowadze w kosmosie. Naukowcy sądzą, że Droga Mleczna jest powoli rozdzierana przez grawitację sąsiedniej galaktyki. Badacze z Uniwersytetu w Edynburgu wykonali model statystyczny do obliczenia prędkości gwiazd. Ich wyniki były zadziwiające. Okazuje się, że sąsiednia galaktyka, Wielki Obłok Magellana, powoli, lecz nieubłaganie, wykręca i zmienia kształt naszej galaktyki. Wszystko przez niesamowitą siłę przyciągania czarnej materii. Według ich słów za około 2 miliardy lat obłok może całkowicie zniszczyć i pochłonąć Drogę Mleczną.

24-11-2020
arasNo i przynajmniej za 2 mld w końcu PIS przestanie rządzić

bDAHBQRZ
aras
No i przynajmniej za 2 mld w końcu PIS przestanie rządzić
lokis
2 miesiące temu
A miało być, że zderzymy się z Andromedą.
Mniam Mniam
2 miesiące temu
na pewno jest odwrotnie. To 100 razy cięższa i bardziej elegancka Droga Mleczna pożera i rozrywa Wielki Obłok Magellana, który jest tylko nieregularną kupą materii i posiadaczem wysokoenergetycznego i pożywnego międzygwiezdnego białka....
bDAHBQSr
matrix666
2 miesiące temu
"A w 2044 miałem dostać mieszkanie, ehhhh...."
Mój nick
2 miesiące temu
Wszystko pięknie, poza tym, że w km/godzinę mierzy się prędkość, a nie siłę ...
Piotr
2 miesiące temu
Kto wypisuje takie brednie, że jakaś tam galaktyka jest przyciągana przez inną, z "siłą" xxx xxx km/godz.
krater12
2 miesiące temu
Szkoda, że nie ma ani słowa o gigantycznej czarnej dziurze w Centrum Galaktyki (100 000 razy masa większa niż masa Słońca). To jest dopiero prawdziwy pożeracz gwiazd. Grawitacja Obłoku Magellana nie ma większego znaczenia.
Atom
2 miesiące temu
Matko jedyna !! Idziemy na czołowe zderzenie za 2 mld lat !! No i co my zrobimy ?!!!! :-)
grzes
2 miesiące temu
a co na to genialny ziec naszego kosmonauty ,zna sie na wszystkim jakies swe przemyslenia by rzucił?
Poloniae
2 miesiące temu
Coś wątpie, w końcu Obłok Maggelana jest o WIEEEEELEEEEE razy mniejszy niż Droga Mleczna, to tak jakby księżyc rozrywał Ziemię, zresztą prawie nic nie wiemy o Ciemnej Materii. Nie mówię że to fake news ale coś powątpiewam w tą nową teorię
Debest
Jutro się dowiesz że naukowymi sprzedaży 2tys lat mielismy racje
babcia
2 miesiące temu
Muszę do tego czasu posprzątać w mieszkaniu.
Pa pa
2 miesiące temu
"...Według ich słów za około 2 miliardy lat obłok może całkowicie zniszczyć i pochłonąć Drogę Mleczną..." Za 2 mld lat to możecie nasz wszystkich tu obecnych jak i nasze wnuki, pra wnuki i ich pra wnuki pocałować w tyłek.
bDAHBQSj
JA.
2 miesiące temu
Nasza dziura budżetowa, po latach wstawania z kolan pochłonie wszystko na swojej drodze.
Gwiazdor
2 miesiące temu
Super, szkoda że tego nie zobaczymy
aaben
2 miesiące temu
Myślę, że w ciągu 2 000 000 000 lat - okrążeń Ziemi wokół Słońca niejedno może naukowców zadziwić. Co więcej mogą im opaść szczęki! My natomiast pozostaniemy obojętni wobec tak niepotwierdzalnych osiągnięć nauki teraz i w najbliższej przyszłości.
Meres
2 miesiące temu
Za dwa miliardy lat ? Jak ja to przeżyję ? To pewnie wina Tuska !
zdębiały itd
2 miesiące temu
Ktoś tu pisze od rzeczy. Jak obiekt o mniejszej masie może zniszczyć tylko oddziaływaniem grawitacyjnym inny obiekt wielokrotnie go masą przewyższający? To tak jakby Ziemia doprowadziła Słońce do gwiezdnej erupcji powodując nagły przepływ materii słonecznej na linii gwiazda - planeta... Znowu ktoś się nie douczył lub miał kłopoty z tłumaczeniem.
Leoncio