Tak będzie wyglądał koniec Drogi Mlecznej. Nowe odkrycie

Ludzkość lubi myśleć, że kosmos jest we względnej równowadze. Słońce, planety i galaktyki zwykle znajdują się na tych samych miejscach, co poprzedniego dnia, a wielkie katastrofy szczęśliwie omijają Ziemię. Jednak nowe odkrycie badaczy z Edynburga obala teorię o tej równowadze w kosmosie. Naukowcy sądzą, że Droga Mleczna jest powoli rozdzierana przez grawitację sąsiedniej galaktyki. Badacze z Uniwersytetu w Edynburgu wykonali model statystyczny do obliczenia prędkości gwiazd. Ich wyniki były zadziwiające. Okazuje się, że sąsiednia galaktyka, Wielki Obłok Magellana, powoli, lecz nieubłaganie, wykręca i zmienia kształt naszej galaktyki. Wszystko przez niesamowitą siłę przyciągania czarnej materii. Według ich słów za około 2 miliardy lat obłok może całkowicie zniszczyć i pochłonąć Drogę Mleczną.

24-11-2020
arasNo i przynajmniej za 2 mld w końcu PIS przestanie rządzić

aras
No i przynajmniej za 2 mld w końcu PIS przestanie rządzić
lokis
A miało być, że zderzymy się z Andromedą.
Mniam Mniam
na pewno jest odwrotnie. To 100 razy cięższa i bardziej elegancka Droga Mleczna pożera i rozrywa Wielki Obłok Magellana, który jest tylko nieregularną kupą materii i posiadaczem wysokoenergetycznego i pożywnego międzygwiezdnego białka....
matrix666
"A w 2044 miałem dostać mieszkanie, ehhhh...."
Mój nick
Wszystko pięknie, poza tym, że w km/godzinę mierzy się prędkość, a nie siłę ...
Gosc
PO cos wymysli z tuskiem budka i setynką a lukaszenko im pomoze
Piotr
Kto wypisuje takie brednie, że jakaś tam galaktyka jest przyciągana przez inną, z "siłą" xxx xxx km/godz.
krater12
Szkoda, że nie ma ani słowa o gigantycznej czarnej dziurze w Centrum Galaktyki (100 000 razy masa większa niż masa Słońca). To jest dopiero prawdziwy pożeracz gwiazd. Grawitacja Obłoku Magellana nie ma większego znaczenia.
Atom
Matko jedyna !! Idziemy na czołowe zderzenie za 2 mld lat !! No i co my zrobimy ?!!!! :-)
grzes
a co na to genialny ziec naszego kosmonauty ,zna sie na wszystkim jakies swe przemyslenia by rzucił?
Poloniae
Coś wątpie, w końcu Obłok Maggelana jest o WIEEEEELEEEEE razy mniejszy niż Droga Mleczna, to tak jakby księżyc rozrywał Ziemię, zresztą prawie nic nie wiemy o Ciemnej Materii. Nie mówię że to fake news ale coś powątpiewam w tą nową teorię
Debest
Jutro się dowiesz że naukowymi sprzedaży 2tys lat mielismy racje
babcia
Muszę do tego czasu posprzątać w mieszkaniu.
Pa pa
"...Według ich słów za około 2 miliardy lat obłok może całkowicie zniszczyć i pochłonąć Drogę Mleczną..." Za 2 mld lat to możecie nasz wszystkich tu obecnych jak i nasze wnuki, pra wnuki i ich pra wnuki pocałować w tyłek.
JA.
Nasza dziura budżetowa, po latach wstawania z kolan pochłonie wszystko na swojej drodze.
Gwiazdor
Super, szkoda że tego nie zobaczymy
aaben
Myślę, że w ciągu 2 000 000 000 lat - okrążeń Ziemi wokół Słońca niejedno może naukowców zadziwić. Co więcej mogą im opaść szczęki! My natomiast pozostaniemy obojętni wobec tak niepotwierdzalnych osiągnięć nauki teraz i w najbliższej przyszłości.
Meres
Za dwa miliardy lat ? Jak ja to przeżyję ? To pewnie wina Tuska !
zdębiały itd
Ktoś tu pisze od rzeczy. Jak obiekt o mniejszej masie może zniszczyć tylko oddziaływaniem grawitacyjnym inny obiekt wielokrotnie go masą przewyższający? To tak jakby Ziemia doprowadziła Słońce do gwiezdnej erupcji powodując nagły przepływ materii słonecznej na linii gwiazda - planeta... Znowu ktoś się nie douczył lub miał kłopoty z tłumaczeniem.
...