bCFJhkUQ
bCFJhkUU
bCFJhkUY
programy
kategorie
bCFJhkUR

Lexus ES 300h - co jest nie tak z Europą? Pierwszy polski test!

Test Lexusa ES 300h z silnikiem 2.5 Hybrid o mocy 218 KM
28-04-2020
Tranksrypcja:jaka...
rozwiń
to
jest pierwszy film nagrywany w nowym roku to można by powiedzieć że nowy
rok nowe pomysły nowe intro nową kurtkę Nawet założyłem wszystko jest nowy
jest PS3 model Lexusa który stoi za mną i przyjeżdżają stół do Skawińskiego parku odkładać
takie załamanie pogody że sami też trochę załamanie na szczęście
trochę się przyśniło i możemy wrócić do realizacji naszych noworocznych postanowień na postanowienie są
takie że będziemy robić te filmy trochę inaczej może wyjdą trochę krótsze a żeby wyszły krótszy muszę przestać
gadać do zmian a więc Lexus i jego gama Modelowa w czasie kiedy jej niemieccy producenci
wypełniają Rynek między nimi że wszystko jest wypełniony
niej nikt nie jest w stanie zapamiętać te wszystkie modele wyprodukowane przez Niemców to
więcej nie wiem co jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa na jakieś Van Coupe kabriolet czemu
nie w każdym razie w leksusie nawet jak się pojawię kolejny To co jeden
z nich musi wypaść i tak na zamianę wysłużonego starego można powiedzieć jeszcze nie z Asią
z dobrego GS pojawia się zupełnie nowy lexus es zapraszam nie za
duże
nie za mała Luksusowa hybrydowa
limuzyna Z
czym się kojarzy Lexus GS co
było z nim nie tak że musiał odejść z GSM wszystko było w porządku to bym był tylko taki że on miał napęd
na tył tymczasem i to zacznę z daleka limuzyna Toyota Camry ma płytę podłogową zaprojektowano
pod napęd na przednią oś a że Lexus też z niej skorzystał i właśnie na tej płycie podłogowej
powstał Lexus postanowił nie ryzykować i nie eksperymentować na klientach
którzy są przecież przyzwyczajeni że GS musi mieć napęd na tył dlatego GS odejść
zaraz
tego samochodu zadaliśmy wam na Instagramie w trakcie transmisji na żywo pytanie
co was interesuje w tym samochodzie dostaliśmy mnóstwo pytań i na wybrane pytaj
sposób jawny lub mniej a my będziemy się starać odpowiedzieć w tym teście jedno z pytań brzmiało czy projektant
inspirował się Modlińską No raczej nie ja z okazji nocy same niego mówią główny projektant określa
ten projekt mianem Pro wakacyjnej elegancji miało być efektownie dynamicznie i elegancko i
myślę że to się udało w dużej mierze przez ten wyjątkowo duży grill znużona reflektory jeśli
ktoś obawiał by się że przez ten wielki grill czy
dostanie się za wiele powietrza i to zaburzenia rodzona Mike to polecam przyjrzeć się temu bliżej
to w górnej części jest otwarty jest dosyć szeroki Pas gdzie ten grill tak naprawdę
jest tylko takim chorym optyczny i ponownie w dolnej części jest otwarty
w brodę nie mamy tutaj tak jak w Mercedesie czy BMW aktywnych Club który jest kiedy trzeba się otwierają kiedy
trzeba się zamykają Lexus SUV małże w hybrydzie potrzebne nie jest Kolejnym elementem w
którym Japończycy powiedzieli że nie będą się ścigać z Niemcami są światła i nie mówię o Design Moim
zdaniem obłędnie Popatrzcie na to agresywne spojrzenie spod kloszy reflektorów mówi
bardziej o technice Otóż to są oczy full LED Jeśli zajrzymy
do dokumentacji okazuje się rozkładają się ono z 24 diod LED 24 szczerze
mówiąc Porównując te z niemieckimi rozwiązania to jedzie od czasem jest ponadto nie robię to
jakiegoś wielkiego wrażenia ale ponownie Japończycy uznali że to wystarczy z
tyłu Jaki jest to jest każdy widzi ja tylko Zwróć uwagę na parę słów jest mocno amerykański No
pewnie wiem co wpływa na taki odbiór ale tak to właśnie widzę może te chromy tutaj wszędzie na około bagażnika
listwa nawet na dole zderzaka wielka naokoło okien listwa kolejna na bogato
wszystko z chorobami być może kształt świateł taki właśnie razem z amerykańskich limuze
zwróć uwagę spoilery taki element Nazwijmy to dekoracyjna sportowy jedna
wersja silnikowa i to hybrydowa dekoracyjny nie i zwróć uwagę na jeszcze
Lexus po raz kolejny nie bierze udziału w wyścigu o litry
czy centymetry albo milimetry nad głową samochód ku tyłowi się dosyć
mocno zmniejsza dach bardzo mocno pada i tutaj widać że nikt nie walczył o to żeby on
był maksymalnie kwadratowy maksymalnie pojemny i Maks wykorzystał każdy centymetr do
tego jeszcze wróciła i ostatnie komentarz na temat designu może powiem Najpierw o kołach
Zwróć uwagę że tutaj mamy osiemnastki ten samochód na osiemnastkach wygląda dostojnie
nie trzeba zakładać 19 jak nie trzeba szukać 2018 zupełności wystarczy i to mi się też
podoba że nie trzeba jeszcze jakiś rozmiary żeby samochód zaczął się podobać a
drugi komentarz będzie mi Oleksów się nie wyrzuca z Lexus LS chciałem powiedzieć o Toyocie ale teraz
się wytłumaczę Czekam
aż w Toyocie w designie Toyoty wydarzy się coś co sprawi że Toyota się odnajdzie
już stabilizuje że tak powiem bo po świetnej Moim zdaniem Corolli się dosyć kontrowersyjny RAV4
a niedawno pokazana Supra może się podobać ale nie musi to też widzieliśmy w komentarzach tymczasem w leksusie
jest tak oni o się odnaleźli mają swój grill mają te swoje światła parę innych
detali na około i proszę bardzo pojawia się nowy samochód lexus
es patrzymy na niego Poznajemy widzimy go podoba Nam się chociaż ja w to bym ci mam świadomość że chwalę trochę
klonowanie a zwykle odnosimy się do tego dosyć krytycznie ale jeśli planowany ma być tak
dworzec to ja nie mam nic przeciwko po
drodze to jest owca po nowemu szybciej A więc nad głową brak miejsc jeszcze ale zapasu
nie ma kierownicy regulujemy elektrycznie w dwóch płaszczyznach zakres regulacji wystarczający fotel
również regulowane we wszystkich potrzebnych płaszczyznach tutaj również bez problemu Odnajdziemy
się i zajmiemy właściwą pozycję a teraz zobaczcie ile miejsca zostaje za 2 m i
powiem tak GS był
krótszy GS miał mniejszy rozstaw osi GS był węższy Więc weź jest naprawdę
dużo lepiej Dodatkowym czynnikiem może być jest fakt że to mamy napęd na przód a więc wszystkie te bebechy
które zajmowały miejsce w gs-ie tutaj nam nie przeszkadzają efekt Popatrzcie sami ja
tutaj mogę praktycznie zatańczyć się sam za sobą na stopy miejsca
akurat mam taki wyjątkowo duże zimowe buty pod fotelem niestety nie ma aż tak ten
fotel jest opuszczony maksymalnie właśnie pod spodem
nie ale
zwróć uwagę Ja przed chwilą mówiłem że ten samochód nie walczy o milimetry o centymetry
nad głową tymczasem ja
tu siedzę w ogóle nie jestem zgarbiony w ogóle mi nie przeszkadza opadająca na głowę podsufitka
a więc ja bym powiedział że miejsca jest dokładnie tyle samo co na miejscu kierowcy czyli nie
mam tutaj z zbędny przestrzeni może minimalnie centymetr na pewno mi nic nie przeszkadza
więc jest pod tym względem przyjadę się na prawą stronę w
Patrzcie jakie wielkie jakie wygodne są te fotele z tyłu to taka mapa jest tak
Popatrzcie Dlaczego nie warto zapraszać trzeciego pasażera na środek mamy to cały panel pulpit
sterowania komfortem i luksusem to wszystko i luksusem ileks wszystko to tutaj jest pięknie
wykończone schowki miękkie podłokietniki i tak dalej schowek schowek 2 drzwiach schowek kolejny
oczywiście wszelkiego rodzaju roletki ręcznie musimy te roletki rozwijać zwijać A w domu to nie jest LS nawiewy
oczywiście na tył wyjście 12 V ładowanie telefonu komórkowego raz dwa
nawiasy dokładnie idą do identycznie wyglądały na te wyjścia w nowej RAV4 a więc tutaj wewnątrz
koncernu cały czas wiedzieli się te wszystkie elementy Zwróć uwagę że prezes siedzący z
tyłu może łatwo zwiększyć ilość
miejsca na nogi a więc prezes owska wersja wygląda mnie tak myślę że można żyć No
i czas zajrzeć do bagażnika spróbujmy Czy da się go otworzyć
tak jest czy to było prawa czy lewa noga a
a wznosząca
bajzel ale tutaj cały nasz sprzęt fotograficzny musiał wylądować w środku może
to jest właśnie test tak cały na sprzęt fotograficzny wylądował w środku i miejsca
jeszcze jak widzicie jest całkiem sporo dokładnie
to bagażnik mieści 450 czy Między innymi dlatego jest taki pojemny że
baterie niklowo-wodorkowe wylądowały pod kanapą z tyłu za więc tutaj mamy
do dyspozycji tyle ile że tak powiem długość samochodu dała i to pomimo tych wszystkich zabiegów stylistycznych które
sprawiają że w tlenie optycznie ten samochód PS
tutaj taki bardziej cała reszta no tak jak w Sedanie Czyli mamy relatywnie niewielki
otwór załadunkowy nie I jak widzieliście tam być może na samym samym końcu tego bagażnika
też otwór na narty o czym myślę że warto wspomnieć haczyk jakiś to widzę pewnie
bezużyteczny ale wiedzą że sprawdzać to przyczepki
kiedy
wsiadłem do tego auta po raz pierwszy to powiedziałem wow Nie
dlatego że akurat wygląda tak a nie inaczej jest ten projekt Design tego
kokpitu jest taki a nie inny tylko
Wow dotyczyło zestawienia kolorystyczne go ja ledwo odróżnia Trzy
kolory jak zobaczyłem zestawienie tej skóry z
tym drewnem na tej kierownicy to
uznałem że chyba jednak znam się na kolorach A czy jestem w stanie docenić dobre kolorystyczne
zestawienie i podstawienie to się pojawia w różnych miejscach Nie tylko na kierownicy ale tutaj również na kokpicie jeszcze
na drzwiach to
wszystko naprawdę tworzy to bardzo dobry klimat i to bez dotykania jeśli zaczniemy dotykać To widzimy
że mamy to dobór wykończeniowych bardzo dobry tutaj jesteśmy
dosyć nisko już na kokpicie to cię już jest miękko tutaj schodzimy wciąż jest miękka tutaj dopiero to się kończy ale
schodzimy jeszcze niżej
tutaj pasażerka albo pasażer może a oprzeć kolano i to wciąż jest Popatrzcie jeszcze jeszcze jest
miękka to cały czas jest niedobrze wykończony nie mówiąc oczywiście o to się dzieje nad zegarami to jest
miękko to jest miękko tutaj mamy jedną chce wierzyć że to jest drewno miękko
to
jest twardy plastik fragment jest twardy okej natomiast
na drzwiach to jest lekko uginające się plastik to
trochę lepiej tutaj mięciutko i dochodzimy do takiego Dela krem to
podtopienie nie jestem w stanie wytworzyć takiego nacisku żeby dobić do dna To
jest marzenie podróży
na
długie dystanse dokładnie tego przez 5
lat nagrywanie filmów właśnie takiego bo rokitnika zabieram go samochód Muszę jechać
podłokietnik zostaje Popatrzcie to po prawej stronie to
jest No niby taki podłokietnik kolejny podłokietnik taki wiadomo fajnie natomiast
jak się popatrzy na to pod odpowiednim kątem i tutaj masz Mateusz do poszukiwania takiego konta widać
że to nie jest taka zwykła powierzchnia że tutaj biegną takie lekkie załamanie i to nie jest błąd
w montażu tak ma być i ten wzór widać w paru innych miejscach na przykład tutaj to jest
plastik jakiś ale znowu ten plastik jest w taki sposób ukształtowany że coś dzieje i to jest też fajne to
jest dbałość o detale raz
dwa prawda może cię za to jest ładowanie telefonu Zwróć uwagę że to nie jest taki o po prostu zwykły
plastik to jest taka bardzo klejąca taka gumowa wykładzina żeby
telefon się nie ześlizgnął to jest świetnie wykończony schowek niżej z możliwością tutaj jest wyjście 12 woltów to patrzcie
do tego schowka okruszki na dole przed natomiast
jeśli dla kogoś to jest za głęboki jest schowek bo kupił mniejszą kawę Nie ma problemu zrobimy
Tak wstawiam mniejszą karmę tutaj widzimy i jeszcze schowek już troszkę mniej może konfigurowalny Natomiast
tutaj jest miejsce No chyba na jakieś się karty kredytowe czy coś i
możliwość podłączenia telefonów w świetnie brzmi tutaj mamy 17 specjalnie
zaprojektowanych rozmieszczonych głośników które które tworzą to dwie strefy jedno z przodu Jedna z tyłu
wiesz ciebie brzmi dobrze czuję się w tym samochodzie tak dobrze jak się czułem w lesie czuję się
dopieszczony słońce świeci ale to nie jest to skojarzenie przypadkowe bo mamy tutaj uszy które nie
również w ten sam sposób wystają nad kierownicą podobnym do LS jest również to że przed kierowcą
nie ma zbyt dużego ekranu podobnie do konkurencji czyli Audi
BMW Mercedes przykładowo mamy tu na środku wielkich 12 calowy ekran i
z kolei od tej że konkurencji to
na tym 12 calowym ekranie wyświetlane są elementy systemu
które widzieli jak Ja testowałem pierwszego chyba chyba swojego w życiu Lexusa
GS tak z 5 lat temu bo ten system wyglądał tak samo i to mnie martwi to znaczy podoba Lexus
wie że to wszystkich martwi i obiecał że przyjdzie niedługo aktualizacja zostanie wgrane
i i nowy samochód nowy model dostanie też nowy system ale to
są na razie tylko takie pogłoski
Mam nadzieję że rzeczywiście tak
się stanie bo pomijając coś w czym Lexus tak nie był szczególnie mocny
czy właśnie system infotainment to
w tym samochodzie naprawdę nie ma czego się przyczepić Moi
drodzy jeszcze kilka pytań co z tej transmisji na żywo na Instagramie i pierwsze
pytanie czy instalacje elektryczne w tym samochodzie to 48 woltów jak w Audi Oddaliśmy nie czy
to limuzyna idealna dla prezesa jakby była taka idealna dla prezesa to każda prezentują
wybrał na szczęście nie ma idealnych w związku z tym są różne samochody więc jak dla mnie mój jak ja tamto miejsce
z tyłu i generalnie samopoczucie z tyłu to mówię że nie jest najgorzej
Aczkolwiek te taki wymagający prezent to bym wolał chyba żeby te roletki jednak Domagały się
elektrycznie czy to jest drzwi się dociąga łyso chyba w tym modelu nie ma Nie jest dostępny czy
ma jakieś cechy które stawiają go ponad na przykład Mercedesa indywidualność
przede wszystkim to jest dokładnie odpowiedź na pytanie dlaczego LS jest lepszy od S
klasy dla kogoś jest dla kogoś nie dla dla dla kogoś indywidual przestała
Ponadto że w reflektorach z przodu mamy nie 126 diod
tylko 24 na przykład więc ma na pewno takie cechy ale nie
kategoryzowac bym że sprawia to że jeden samochód jest lepszy od drugiego czy
układ napędowy szczególnie skrzynie biegów umożliwiają Dynamic auto
na powiem podczas pracy jestem Pamiętam
jak w zeszłym roku byłem w salonie Lexusa i obserwowałem pierwszą prezentację Samochód już wtedy był dostępny można było do niego wsiąść ale nie można było się nim przejechać pracownicy salonu opon bo mieli okazję jeździć na prezentację swojej wewnętrznej że samochód jest fantastyczny że na pewno wszyscy będą zadowoleni i faktycznie klienci chętnie ufali sprzedawcą bo co chwilę dzwon którą Wy jeszcze w salonie Lexusa i kolejny sprzedane auto dzwonił w trakcie tej prezentacji dzisiaj Myślę że do brało taki swój wymarzony samochód i mogło się na własne oczy także własnymi zmysłami ocenić jak to jest czy warto było sprzedawcą i myślę że w zdecydowanej większości będą zadowoleni bo Lexus es jadłem określił jako tako kwintesencja Lexusa wszystko to czego od Lexusa można oczekiwać w
tym segmencie czy bardzo rozsądny spoko skalkulowany cenie to jest bardzo ważne oczywiście samochód nie jest pozbawiony wad bo żaden samochód nie jest pozbawiony wad w tym przypadku ja bym wspomniał o dwóch rzeczach Jedna z nich to jest zwrotność tego auta właściwy brak zwrotności i druga rzecz to jest wyciszenie jeżdżąc po mieście Będziemy totalnie zadowolenie zachwycenie wręcz natomiast kiedy idziemy na autostradę a teraz nie jadę wcale szybko bo jadę 120 na godzinę silnika nie słychać to jest dobra wiadomość wyciszenie od tej strony jest fantastyczny natomiast dosyć dużo słychać chyba nie tyle opon chociaż jedzie Będzie zimówkach które mają prawo być trochę głośniejsze bardziej chodziło wiatr słychać go i mam wrażenie że nie powinien jechać szybciej abym pół akustyczny nie popsuło całego na natomiast najbardziej mnie interesowało nie to czy jest wyciszony przez zwrotny tylko jak jeździ ten samochód z tym zespołem na hybrydowym ale tym nowym lepszym wzmocnionym bardziej skomplikowanym też trochę technicznie ale to takim taką hybrydą który na którą Czekaliśmy na dobrą sprawę bo wszystko to jest i moc i lepiej rozłożone to jest wszystko na wykresie jest bardziej użyteczny i jak się jeździ to jest tak jak ktoś czuje hybrydę jak ktoś wie jak się jeździ hybrydą jak ktoś lubi hybrydę to tym samochodem będzie totalnie zachwyt dlatego że zapas mocy i to jak rzadko silnik spalinowy w ogóle zaczyna manifestować swoją obecność to jest coś czego nie miałem okazji przetestować istnieje i poczuć w żadnym hybrydowy w samochodzie Toyoty i Lexusa Jeśli natomiast mamy potrzeby a zjadę tutaj na będziemy sobie jechać 90 za ciężarówką i popatrzcie Jadę sobie nawet 80 parę i nie słyszymy to silnika nie ma prawa albo słychać być Teraz załóżmy że chcemy przyspieszyć Ściskam mocno gaz pojawia się silnik już jest 120 koniec i ten silnik momentalnie znika to jest właśnie to co jest charakterystyczne dla tej hybrydy kiedy mocno wciśniemy gaz kiedy oczekujemy że samochód zdecydowanie przyspiesza on to zrobi i wtedy usłyszymy silnik ale to nie będzie takie wycie takie typowe dla może topowe to od którego się wszyscy boją w komentarzach to wyjdź związane z mamy to skrzynie cvt tylko jest to brzmienie które usłyszymy w każdym innym samochodzie silnik spalinowy wkręca się do wysokie obroty dobij do końca po czym kiedy zdejmujemy nogę z gazu w sannikach i to jest samochód który przyspiesza w 9 sekund do setki to jest samochód w którym Wydawałoby się że przyspieszenie od 110 do 140 będzie trwało 6 sekund nie z tego to wszystko naprawdę fajnie działa ale działa nie na wynik nie na nie na Drift boxa tylko na jazdę na to co czego potrzebujemy na sodzie ten samochód naprawdę Jeździ bardzo płynnie warto powiedzieć że jeżdżą spod Krakowem testowałem w nim prawo lewo test
łosia i tak dalej On jeździ jak po szynach to nie jest miękkie komfortowe auto które się buja na zakrętach byłem że Szybki obrót kierownicy Powrót na miejsce gdzieś na końcu zaczyna łapać się elektronika poszczególne koła nie wiem po co automatycznie nie wiem po co robię to wszystko tak płynnie aż Niemal w spowolnionym tempie raz dwa i Tutaj czuć że koła zaczynają h-moll wszystko to odbywa się tak stabilnie Tak neutralnie tak przewidywalnie że że że nie wiem po co ta elektronika tam się wtrącała bez a po wycofaniu gsa w Lexusa pojawiłaby się potężna luka od USA
po elesa Na szczęście mamy esa który swoim wielkim nadwoziem wypełnię całą tą lukę ale co z silnikami
GS Odchodząc zabrał ze sobą silniki od o mocy 223 koni do V
ósemka w nocy czy ta jest to 77 koni tymczasem przychodzi do nas przez jedną jedyną propozycją 300
ha To jakby miał odejść siły
wielki umięśniony brodaty drwal zamiast niego przesyłają nam młodzieniaszek a
studenta Ochrony Środowiska to
nie jest równoważna
zamiana tak mi się wydaje przynajmniej ci chodzi o moc
Pytanie
brzmi czy Lexus wie co robi Wydaje
mi się że tak
przynajmniej w Stanach gdzie ma większą szerszą silnikowo Natomiast
w Europie No cóż mogę
powiedzieć tylko że to
problem europejskiego rynku a nie problem Lexusa skoro Toyotę i Lex producent
producenci którzy mają na rynku najwięcej Hybrid których średnio
CO2 jest naprawdę znikoma nie
ryzykują schodzenie na rynek europejski z żadną inną wersję silnikowe są
tylko 300 ha to
coś z tym rynkiem europejskim musi być No chyba
że Lexus ma jeszcze dla was niespodziankę zanadrzu i
na to bardzo liczymy
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCFJhkVd
Napisz komentarz
bCFJhkVP
bCFJhkUW
bCFJhkVW
bCFJhkVX