programy
kategorie

Lexus IS 300h F-Sport 2.5 223 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl #089

Test Lexusa IS 300h F-Sport z silnikiem 2.5 o mocy 223 KM

07-04-2020
Tranksrypcja:niedawno testowaliśmy Lexusa CT 200h samochód który łączył 2...
rozwiń
bo nie był najdroższy w zakupie do tego palił tyle co nic Jeśli jednak komuś przez jego zbyt kompaktowe
wymiary to Lexus przygotował dla niego auto które jest o segment większy emerycie to Lexusa is300h
pali Nie bo to jest też hybryda a do tego oferuje nieco więcej miejsca z tyłu i w bagażniku a do tego wygląda
o wiele bardziej bojową Zapraszam na test na temat tego modelu powstały że wiele testów Ale
za każdym razem kiedy patrzymy na ten samochód ponownie szeroko się uśmiechamy nic dziwnego bo samochód wygląda naprawdę bardzo
ciekawie że się najbardziej zadowoleni będą fani japońskiej motoryzacji tego typu stylizacje przypadnie do gustu natomiast
konserwatyści czy też fajnie niemiecki motoryzacyjny mogą uznać że stylistyka jest dosyć
dyskusyjne w Warto zwrócić uwagę na No weź dolnymi brewka mi które są wykonane w technologii LED wielki
grill który wręcz pożera asfalt z tyłu również Światła są bardzo ciekawie narysowane z takimi
ostrymi krawędziami które w tylny zderzak na bok pojazdu i schodzą aż do progów progów
które w wersji Sport są nieco powiększone w Sport charakteryzuje się również w tym że mamy z tyłu niewielkie
dyfuzor ukryte końcówki układu wydechowego to wszystko sprawia że samochód do tam do nabiera takiego bojowego
agresywnego charakteru żeby to plakietki z napisem Hybrid średnio to w pasują szczerze z drugiej
strony projektanci nie przesadzili z tymi dodatkami A więc do progu z napisem kicz i jest jeszcze bardzo daleko pod maską
Lexus is300h pracują dwa silniki silnik spalinowy o mocy 180 koni mechanicznych ma
pojemność 2,5 l i 4 cylindry do tego silnik elektryczny który daje 142 konie mechaniczne
i łącznie te dwa silniki dają zdaniom 223 konie mechaniczne daje
tą prędkość maksymalną 200 km na godzinę i czas do setki powyżej 8 sekund czy
te liczby pasują do sport w nazwie Szczerze powiedziawszy średnio ale pamiętajmy że sport to
jest nazwa pakietu stylizacyjne go głównie A więc to nie jest przecież Lexus isf a
więc po Zastawny dlatego auta to do czego zostało stworzone czyli kultura pracy i oszczędność
a z tego się wywiązuje doskonale Jeździ bardzo płynnie a do tego pali niewiele producent
obiecuję wynik poniżej 5 l ale w praktyce w mieście będzie to raczej bliżej między
7 a a 7,5 na to jest w trasie można bez Wielkiego wysiłku Znajdźcie do sześciu
pojemność zbiornika paliwa to 66 litrów co przy tym spalaniu w zupełności wystarcza na długą
trasę natomiast Zapomniałem wspomnieć maska podnosi się miejsca z przodu nie zabraknie nawet dla dorosłego kierowcy
fotel jest regulowany w podstawowych kilku płaszczyznach plus jest możliwość regulacji odcinka lędźwiowego
niestety tylko w płaszczyźnie kierownice zator regulujemy w dwóch płaszczyznach regulujemy elektrycznie
jak widać Podaj zakres regulacji jest wystarczający Ja to nawet nie korzystam z jego skrajnego Górne położenie
Natomiast nad głową mamy miejsca tak w sam raz jadłam jeszcze No powiedzmy że jeden palec mam trochę wolnej przestrzeni
ale czuję już jak moja fryzura szoruje częściowo za to odpowiedzialny jest oczywiście okno dachowe
które jak zwykle zjada parę cennych centymetrów przestrzeń nad głową szyba Chowa się do drzwi praktycznie
w całości niewielka krawędź która pozostaje a
teraz zajmuje miejsce z tyłu i dwumetrowiec dla dwumetrowca tutaj niestety zbyt komfortowo
się nie mieści to znaczy zmieścił gdyby nie było tej 5:00 osoby a to jest bardzo prawdopodobnie dlatego że piąta
osoba nie będzie miał definitywnie miejsce na nagie mamy to który napęd ten tylny napęd zabiera prawdopodobnie w tym to miejsce
za chwilę Pokażę wam dupę tymczasem jeszcze powiem że nad głową również niestety miejsca zbyt wiele nie ma i ja tutaj nie mogę
się rozprostować a więc ani na nogi a nie nad głową także u mnie tyłu jest raczej niewiele
to jest Popatrzcie tą
tunelem ten tunel jest tak wysoki że sięga praktycznie nie ma wysokości poziomu poziomu kanapy
jest też bardzo szerokie A więc lepiej tej osoby naprawdę nie będzie to zbyt wiele miejsca na nogi natomiast dla pozostałe dla tych
dwóch osób mamy tak mamy podłokietnik który może nie jest jakieś super mnie sportowy ale jest obszerny mamy
tutaj schowane dwa uchwyty na kubki Proszę bardzo taki sprytny sposób nad głową są dwa Niezależne źródła światła przed
nami są jeszcze nie mamy też dwa źródła tutaj nawiewu ale
za to nie mamy w drzwiach niestety kieszonek aby dostać się do 450 litrowego bagażnik musimy
rozwikłać pewną zagadkę Otóż otwarcie tego bagażnika bez kluczyka wymaga naciśnięcie przycisku ale ten
przycisk nie jest umieszczony w tym samochodzie centralnie w osi pojazdu tylko jest dosyć mocno naprawy
Popatrzcie ten przycisk jest to bardzo ciężko go jakby zlokalizować patrząc od góry a więc za każdym razem kiedy podchodzimy
zaczyna się takie nerwowe macanie gdzieś tutaj skończy się przyzwyczaić ale chwilę to zajmie po
otwarciu widzimy bagażnik który No nie imponuje oczywiście pojemnością ale to wynika z tego że i mamy to samochód
hybrydowy bateria musiały się zmieścić tak więc widzimy że mamy tyle miejsca i ani
trochę więcej bo pod podłogą tego bagażnika z
podłogą która zresztą wygląda
tak niezbyt Premium Powiedziałbym znajdujemy
tylko podstawowe elementy do montażu kół Natomiast jeśli poszukamy to jakiegoś
zestawu naprawczego bo tylko takie możemy w tym samochodzie mówić to jest tutaj po lewej stronie cały zestaw naprawczy
przygotowany także także musimy się zadowolić tylko takim rodzajem naprawy koła i teraz
tak Jeśli chcemy złożyć w hotele naszego oparcia tylek kanapy to proszę Proszę spojrzeć jakiej
uzyskamy Perfect
oparcie się składają i mamy potężny próg To jest test kolejny jakby kolejne konsekwencje
tego że to już kanapą mamy
schowane porównując jakoś wykończenie z przodu i z tyłu twierdzą że materiały mają identyczny identyczne
to mamy lekko uginające się pod palcem plastik dokładnie tak samo jak z przodu podłokietnik Rouge fantastyczny
bardzo miękkie podobnie jak z przodu więc na miejscach z tyłu Lexus Nie zaoszczędził pomijając tylko ilość przestrzeni
dla tych osób siedzących tyłu wyzywającym wręcz kształcie nadwozia Wsiadam do środka a to zostajemy taki umiarkowany
szaleństwo to prawda może Lexus i nie szokuje to ale jednak nikt to
zwykle miejsca na nudę Popatrzcie i jak niezwykle ukształtowane sala konsole mamy to kilka pięter do mamy to piętro
jedno z lek ubiegającym się plastikiem mamy takie pół pięterko z jakimś plastik pomalowany na srebrno mamy kolejne
piętro znowu z ubiegających się plastikiem mamy to fragment obszyty miękką przyjemną
skórą i dalej to mamy znowu skórę naprawdę tam gdzie się gdzie akurat mój kontaktujemy się z samochodem
wszędzie jest naprawdę bardzo przyjemnie to wykończony również w tym wiesz chodzi o podłogę od razu może przejdziemy do
drzwi to jest mięciutko to jest mięciutko to mamy fantastycznie miękki podłokietnik jeśli chodzi o trwałość
całego samochodu to może jako pierwszy samochód ma ponad 45000 km przejechanych a
więc mamy Całkiem spory zużycie jak na auto z parku prasowego przeszło to przez ręce pewnie kilkudziesięciu dziennikarzy
Tymczasem po takim dużym przebiegu proszę bardzo
Nic to się odezwę ugina i to kompletnie nie wydaje żadnego dźwięku a więc jeśli chodzi o solidność montowania to naprawdę
wszystko jest w porządku Mamy więc tutaj mamy komfortowy podłokietnik to również komfortowy podłokietnik i
reszta materiałów też jest moim zdaniem bardzo bardzo dobrze dobrane teraz przejdźmy jeszcze
do trwałości bo kiedyś się w tym samochodzie i jak działa jak działają
zegary otusze zwróć uwagę co się dzieje tutaj na środku A
jak kiedy bo mamy to taki zegar który w zależności ustawień trybu jazdy to mamy pod ręką takie pokrętło
w trybami jazdy to jest tryb normalny ekologiczny sportowy i jeszcze jest Sport Plus w zależności od tego jaki tryb wybierzemy
na tych zegarach po mam odpowiednie odpowiedni obraz teraz mamy takie obrazy ekologiczny to mamy strefę
ładowanie ekologicznej jazdy albo takie jazdy szybszej a po przejściu w tryb sportowy
widzimy przed sobą już obrotomierz Ale zwróć uwagę że po prawej po lewej strony nie ma zbyt wiele miejsca na pokazanie jakieś ustawień
czy obcy jakie Pełczyce to rozwiązują Proszę bardzo to na kierownicy mamy przycisk do ustawień Klikamy
na tę zegary
ten centralny zegar odjeżdża płynnie na do prawej strony i po lewej stronie znajdujemy teraz dość
miejsca na to aby przeglądać różnego rodzaju bardzo pomysłowe rozwiązanie i kiedy
pokazaliśmy filmik z tego akurat rozwiązaniem wasze komentarze były przeważnie takie Co się stanie po nie
wiem 52 zł mamy to samochód niemal o takim właśnie przebiegu jeszcze Pomóżcie
to spokojnie razy 3 bo to przeszło przez ręce kilkudziesięciu osób to wciąż działa więc się zarówno taką
taką mechaniczną Proszę bardzo szarpanie Żyj czy też jakieś drobnych elektrycznych elementów to wszystko jest
trwałe zmontowane i wciąż funkcjonuje jak należy jeśli chodzi o praktyczne elementy to to już
opowiadałem o tym kilkukrotnie że ten system w leksusie rymuta czy jest dość dość
Powiedz moją dyskusyjny średnio podoba ale to jest ale Lexus bardzo konsekwentnie instaluje
to we wszystkich swoich modelach więc musimy się z tym pogodzić pod podłokietnikiem mamy to to ładnie wykończony schowek wejścia
też na 2 USB wyjście 12 V 2 miejsca na kubeczki i jeśli chodzi o
schowki No to mamy schowki na przykład pierwszy schowek to przed pasażerem nie jest pojemny no i do tego jest cały jak
gdyby zatkany przez różnego rodzaju instrukcję natomiast mamy też że schowek w drzwiach który pozwala
zmieścić co prawda jak widać troszkę na jednak zmieścić półtora litrową butelkę na samochód jest w ogóle bardzo
bogato wyposażony mamy to podgrzewanie foteli wentylacja foteli mamy to aktywny tempomat mamy
tu asystenta pasa ruchu to możliwość zmiany biegów przy pomocy na tych pod kierownicą A
więc mamy całkiem sporo sporo sporą ilość różnego rodzaju asystentów którzy mają o nasze o nasze poczucie
i bezpieczeństwo ale przede wszystkim ten ten bardzo solidny dobór materiałów wykończeniowych które
są nie tylko ładne i nie tylko fajnie ukształtowane bo w tym samochodzie nie da się ale też są solidne i przetrwały
jak kiedyś próbę czasu bo bo tak dużym jak na park prasowy przebiegu ten samochód wciąż działa i wciąż
nigdzie nie skrzypi jeszcze ciekawe jeśli chodzi o sterowanie temperaturą o to w tym samochodzie mamy takie połączenie nowoczesności
i klasycznego rozwiązanie czy z jednej strony mamy dwa przyciski to prawdopodobnie takie dotykowe i zbliżeniowe w zasadzie Gdzie
możemy tutaj się włączyć o możemy regulować w ten sposób temperaturę ale też jest to taki takie touchpad którym właśnie może mu przesuwać płynnie
rękę mamy możliwość regulacji płynnej temperatury do góry na dół albo
bardzo szybkim Remkiem ruchem ręki po
prostu przesyłamy to do maksymalnej dolnej lub Górne bardzo ciekawe połączenie zarówno tego klasycznego rozwiązanie chociaż to Górna
i jego górnego
Górne przycisk jest w moim zdaniem zdecydowanie za wysoko Co zresztą widać że już zostało to podrapane jeszcze kwestia muzyki system audio to jest Mark levinson omawialiśmy
to w Nexusie CT był taki sam i również i w tym modelu brzmi Fanta po
naciśnięciu hamulca oraz przecinków Power komputer
budzi nam się do życia i już możemy jechać informuje
nas o tym tutaj ikonka I jak również ikonka eV tłumaczy dlaczego nie słychać
silnika Otóż jesteśmy gotowi do jazdy na samym prądzie ten zegar przed nami może wyglądać zależności od
ust trybu jazdy Albo tak jak teraz siedzimy albo w trybie bardziej sportowym natomiast ciekawostką jest to czy
mówiłem już ale pokażę jeszcze w nocy to jest to że ten zegar środkowy się do prawej fizycznie
się przesuwa aby zwolnić miejsce po lewej stronie na różnego rodzaju obcy w komputerze pokładowym wszelkie
przyciski kierownicy są odpowiednio podświetlony podświetlone również są przyciski na drzwiach jak
również tym rzadziej używane schowany i jeszcze niżej trochę chwilę ci Japończycy nie oszczędzali fotelami
kierowcy i pasażera Mamy również wszystko oświetlone jak należy To centralne miejsce pod względem intensywności
oświetlenia zajmuje i nie ten komputer tylko właśnie zegar który świeci się to najmocniej poza
tym wszystkie przyciski też są wyraźnie i czytelnie podświetlone to widać taki mu troszkę bardziej podświetleniem
joystick systemu touch a tu mamy selektor trybu jazdy w
zasadzie jedyna rzecz której mi brakowało to jest podświetlenie właśnie w tej chwili nie widzimy Czy podświetlenie pojemników
na kubki w podsufitce Mamy również wszystkie przyciski wyraźnie podświetlone także wszystko co oznacza
kierowcę jest bardzo czytelny nie tylko w dzień ale również w nocy kiedy
idziemy do parkingu Lexusa is to
myślimy niezłe sportowe auto auto Tak wygląda widzimy na klapie napis 300 No to widzimy już od razu że 3-litrowy silnik wielka pojemność Wielkanoc naprawdę dużo sportowej jazdy nas czeka wokół naklejkę Export No
to już wiemy wszystko To jest potwierdzenie tego wszystkiego co myśleliśmy o tym samochodzie Dodajmy do tego napęd na tylną oś i mamy
jak znalazł przykład samochodu sportowego zajmujemy miejsce wewnątrz i okazuje się że samochód sportowy nie jest no bo ma ponad 8
sekund do setki prędkość maksymalna też nie jest jakaś rewelacyjna Jest auto który będzie pierwszy na światłach może drugie ale nie pierwsze
to z drugiej strony nie zachęca do tego
w ogóle Dlatego że to jest tak niesamowicie płynne i
poruszające się po drogach auto bardzo ciche bezszelestnie się porusza bo przeważnie jadę na prądzie chociaż tego wcale nie pilnuje i to jest kolejna różnica Czym
się różni jest pod choćby chociażby elektrosat CT czy tym bardziej priusa jak ja siadam
do priusa to ja włączam wszystkie monitory przepływu
energii i bawię się jadąc obserwują energię płynie od pół do akumulatora od akumulatora do silnika i tak dalej I
w ten sposób oszczędzać paliwo To ten samochód nie jest że
trwają przekręcony ani w którym dniu sportu ani też właśnie ekologii wsiadam i nie interesuje mnie że teraz działa ptaki silnik czy owak i się nie ja jako
kierowcę nie jestem zmuszony tak jak inni tak musisz myśleć o tym jak spalić jak najmniej zatruć białych niedźwiedzi wsiadam i
moje myśli biegną kompletnie w innym kierunku będziecie w tym żeby przeżyć tą podróż
z punktu a do punktu b w taki sposób aby się tym wszystkim co Lexus
daje twojemu kierowcy a daje całkiem sporo daje płynną Ja dodaję to jest szelest No ja za dzięki temu że to jest
auto które potrafi się naprawdę nie wiem długo poruszać się na całym prądzie daje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i z zakresu również komfortu mam jutro tele bardzo skutecznie działającą klimatyzację
do oczu akurat mówię do takiego że mamy W tej chwili 30
stopni na termometrze a więc mam okres to działa
naprawdę perfekcyjnie mamy wszystko to co potrzebne aby dojechać do punktu docelowego i troszkę żałować że się już dojechał O tak ten rodzaj samochodu ale
nie jest sportowcem jest
hybrydą ale nie jest ekologiem
jest po prostu autem które nie martwią mnie pani konto na mieście nie jakaś długa trasa ani nawet plus na
zewnątrz po prostu wsiadam i cieszę się że jadę leksusem teraz test zwrotności moje Dotychczasowe doświadczenia z jazdy tym samochodem po mieście wskazują że jest to niezwykle
zwrotny być może w odniesieniu do tego że jest to samochód Całkiem spory A być może rzeczywiście jest
dobrze producent deklaruje 10 i 4 m średnicy albo Patrzcie mamy w samochód stojący na
prawym pasie na chwilę tylko na jechaliśmy prawym przednim kołem na parking poza tym Auto jest niezwykle zwrotny i wydaje
mi się że jest bardziej nawet zwrotne brat CT podstawową wersję wyposażenia is300h Lexus
wycenia na 158000 zł To jest wersja Elite które mimo takiej samej elitarnej nazwy
najtańszą opcję wyposażenie Jeśli chcemy mieć wersję f-sport to cena zaczyna się dopiero od
226000 zł pomiędzy jeszcze są dwie opcje wyposażenia tańsze w ogóle 70 000
zł więc miłość nigdy nie musimy po elicie od razu wchodzi ten dużo wyższy poziom cenowy Natomiast jeśli zamiast sportu
interesuje nas prestiż to nieco inny zestaw komplet wyposażenie kosztuje również 226000
zł a więc eksport i prestiż kosztują tyle samo tylko że dają nieco inny wizerunek konkurencja Infiniti
q50s wersję hybrydowe w porównaniu z wersją f-sport w leksusie kosztuje tyle samo 226000
zł ale dają dużo więcej sportu bo daje 364 koni mechanicznych i
przyspieszenie do setki 5 sekund to jest zupełnie inna liga jeśli popatrzymy w kierunku niemieckiej
konkurencje No to przykładowo BMW serii 3 Active Hybrid kosztuje około 250000 zł a więc już wyraźnie
więcej ale też daje więcej mocy a więc porównując ceny wydaje się że i nie dają
dużo więcej za tyle samo albo za niewiele więcej to już jest moje drugie spotkanie z Lexus is300 i
znów jestem zadowolony to prawda samochód mnie niczym nie zaskoczył ani nie przyspiesza z jakimś
niesamowitym rakietowym odejściem nie jest też najszybszy na świecie mnie denerwuje fryzury
podczas ostrych zakrętów ale ma napęd na tył ma dość mocy aby go wykorzystać ma niezłą
ściągi jak na twój apetyt na paliwo a do tego wystarczy rzut okiem aby na drodze wyjątkowo
2 reakcje
2
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)