programy
kategorie

Lexus NX 300h 2.5 Hybrid 197 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #170

Test Lexusa NX 300h z silnikiem 2.5 Hybrid o mocy 197 KM

08-04-2020
Tranksrypcja:
rozwiń
Witam
serdecznie
zwykle patrzymy na samochód stwierdzamy ładny albo brzydkie ale dzisiaj Testujemy auto
które nie daje się tak jednoznacznie zakwalifikować Dzisiaj testuję nx300h z
pakietem f-sport kiedy popatrzymy na ten samochód po raz pierwszy to w sumie to nie wiadomo ładny No chyba
tak brzydki chyba ale czy jest inny tak
czy jest ekscentryczny o Tak zapraszam na test A zaczniemy od turystyki Lexus LX to
auto kontrastów w których toruń popatrzymy Gdzie znajdziemy jakieś Smaczek jakąś niezwykłą cechę coś co wyróżnia
ten samochód ale kiedy dłużej patrzymy na to auto to w sumie to nabiera takiej Harmonijna Czy możemy
powiedzieć że w tym szaleństwie jest metoda i z czasem ten samochód naprawdę może się podobać przodu
znajdziemy charakterystyczny dla Lexus SUV grill z taką fajną siateczką z charakterystyczny również
jest kolor na logo że mamy do czynienia z wersją hybrydową popatrzcie na te brewki
Widzieliśmy już w modelu i e c i tam się sprawdziły więc to również się pojawiły kompletnie
odjechane na traktory które fantastycznie wyglądają bardzo agresywnie wyglądają w nocy świecą
bardzo dobrze też ten samochód kiedy patrzymy tylko na światłach wygląda na coś co ma 5
m zajmuje 2 m szerokości cały pas ale naprawdę to robią wrażenie Mamy
również nieco zmieniony zderzak to jest też h pakietu f-sport z
boku nie zobaczymy wielkie nadkola narysowane w odróżnieniu od reszty samochodu gdzie mnóstwo jest trójkątów
to akurat matko ale wydaje mi się że są nieco bardziej na kwadratowe charakterystyczne to ozdoby
na lusterkach i z boku mnóstwo załamań bardzo ładne też są klamki zwróć uwagę
Naprawdę są bardzo piekuś nie tak wycięte No i przechodzimy do tyłu a to przede widzimy
fantastycznie narysowane reflektory reflektory które podobnie jak w RAV4 są
wypukłe ale zwróć uwagę że na szkle nałożony jest dodatkowy plus który
wygląda Może troszkę bardziej bardzo ci Migowo ale w efekcie
daje całkiem ciekawe ciekawe światło w nocy No i z tyłu może tak
dużo już nie znajdziemy charakterystycznych jakich cech ale zwróciłbym uwagę na tylny zderzak nie
znajdziemy to rur wydechowych ale zamiast tego nie ma też nudnego zderzaka są takie charakterystyczne kreski
które pokazują z innych autach był jutro w górę które były rury które by Cop siły śmierdziały
i tak dalej a w tym samochodzie w tym hybrydowym samochodzie jest to czysta Ekologiczna jazda
Żegnajcie diesle Witajcie hybrydy tak jest hasło Lexusa i dlatego w leksusie NX nie uświadczymy
Diesla mamy za to oczywiście wersję hybryda prostego Szczerze powiedziawszy zbyt wielkiego wyboru nie ma jedna
z wersji to jest kwestia 200t czy Dwulitrowy turbodoładowany silnik 238 koni
350 cm zresztą w leksusie do lektur się mamy taki silnik No
i wersja hybrydowa czy 300h testowana przez nas i ona Posiada aż zależy jak liczyć 3
albo nawet cztery silniki silnik spalinowy oczywiście 25 L4 cylindrowa jednostka pracująca
w cyklu Atkinsona dzięki czemu jest bardziej oszczędne przez Co nie jest zbyt mocno bo ma tylko
155 mechanicznych oprócz tego silnik napędzającym dodatkowo silnik elektryczny napęd napędzający
dodatkowo przednią oś który ma 143 konie i silnik z tyłu O
której masz 68 koni nie jest jeszcze 4 silnik który służy jako rozrusznik i jako generator
prądu także silników to nie brakuje ale osiągów Szczerze powiedziawszy trochę brakuje na te maksymalna
zaledwie 180 km h sumaryczna moc całego zestawu to 197
koni a więc można by było się spodziewać że pojedziemy przynajmniej 200 na godzinę a to nie 80 to prędkość
maksymalna przeze mnie taka deklarowana przez Lexusa i a prędkości maksymalnych Nie testuje więc tego nie zweryfikuje zweryfikowany
natomiast przyspieszenie do setki Lexus wyklaruje bardzo skromnie 93 ja przekroczyłem
tą wartość niemal O sekundę lepiej jedzie ten ten samochód ale szczerze powiedziawszy i znowu jak
na 200 koni jakiegoś
Szału nie ma szału jeśli będziemy jechać bardzo oszczędnie spokojnie
po mieście to wtedy spalimy naprawdę niewiele 5,5 l tyle deklaruje producent co w okolicy w okolicach
pięciu spalimy też w trasie wszystko sprawdziliśmy i przyspieszenie i spalanie to zobaczycie osobne w filmikach
ja tylko dodam że pojemność baku wynosi 55 litrów dźwięk
silnika nie jest łatwo pokazać w hybrydzie która na postoju
zwykle wyłączonym silnikiem żadne przy gazówki tutaj nie wchodzą w grę ale możemy przyjść wystartować z pełnym gazem gdzie
silnik na pewno się włączy i pokazać jak to dni z zewnątrz
Teraz
test
dwumetrowca
i
zacznę od foteli Fotele są takie dosyć wąskie wydawało mi się jak pierwszy raz zajął
miejsce że za bardzo mnie tutaj trzymają na boki ale to jest całkiem fajny A z drugiej strony te boczki mimo
że są bardzo wyraźne są jednak bardzo miękkie i uginają się widzicie aż tak bardzo a więc na dłuższą trasę
tutaj uda nie są aż tak mocno jakoś trzyma na boki że że czuć jakiś
taki stały ucisk i to przeszkadza nie jest dobrze Jeśli chodzi o regulację mamy to całkiem sporo możliwości możemy
to regulować mi góra dół z tyłu osobno przód tył oczywiście po ustawienie pochylenia oparcie
mamy też regulacja odcinka lędźwiowego ale niestety tylko w jednej płaszczyźnie jest
inny Brody tutaj ostatnio testowaliśmy auto chyba to było Audi A6 które
miało zintegrowany zagłówek który był za niskie tutaj wsiadamy patrzę Aha już nie jest integrowane cudownie
mogę sobie jestem do odpowiedni przycisk czy skarbie ten przycisk i wysuwamy i czekamy na klik
tymczasem Dojeżdżamy do końca zagłówek wypada Click prevent co z tego że jest regulowany
regulowany skoro nie jest regulowany No
więc teraz wracamy do kierownicy kierownicy regulujemy elektrycznie co jest całkiem
fajny Doda ma ona taką dziwną cechę że mamy
pod kierownicą łopatki do łopatki są całkiem wysokie więc jeśli chcemy aby one nie wchłaniały
nam tutaj wskazań różnych na przykład poziomu paliwa i tak dalej To musimy
ją zjechać nieco niżej i teraz na przykład jest bezkolizyjnie ale wtedy dla mnie już to za nisko dla kolumna
z kolei wyjeżdża wtedy Na tyle blisko że ja już nie mogę tutaj bezkolizyjnie jakby przejście
kolanem kiedy ustawiam wygodnie to w zasadzie Czy w momencie pokażę rozregulował m nie
stanowi problemu I to naprawdę można ładnie ustawić pod swoje oczekiwanie O proszę bardzo siedzę
Naprawdę Da się tu usiąść nawet dwumetrowiec prawidłową jest ona jest wolnej przestrzeni więc jest dobrze to okazuje się
na górze Tak właśnie łopatki zaczynają to wyła dzieci są mniej więcej na poziomie wskaźnika poziomu paliwa i to trochę przeszkadza
No a poza tym Generalnie od jak najbardziej pozytywna do pomijając jeszcze tą
historię z zagłówkiem które zwyczajnie zbyt niskie dla dwumetrowca i nie daje się wyregulować Przypominam
że Lexus NX został zbudowany na bazie Toyota RAV4 która w najnowszej generacji jest
naprawdę po jednym samochodem jawnie usiadłem sam ze sobą bez najmniejszego problemu i jest nxm jest prawie tak samo prawie
dlatego że moje kolana tutaj się z fotelem ale to nie jest kontakt który był nieprzyjemny dlatego
że ten fotel jest obszyty bardzo miękkim tutaj bo one są skórę pod którą jest mnóstwo pianki
więc można to podróżować w takiej pozycji całkiem długo chyba że komuś przeszkadza że nad
głową nie ma zbyt wiele miejsca dla dwumetrowca No i Popatrzcie tutaj ja w zasadzie wyprostować się mogę do kiedy
włożę to głowę do okna dachowego więc bez okna dachowego prawdopodobnie byłoby na wysokości
również wystarczająco miejsca Więc powiedzmy że
bez okna dachowego test zalicza Natomiast w wersji takiej jak to mamy to
nie jest to zbyt komfortowe czuć na buty w szkło teraz przesiadłem się do prawej strony
i popatrzcie że przesiadanie się nie jest wcale nie komfortowe A to z tego powodu że nie mamy to tunelu środkowego
i to jest dobre wiadomość Kolejna dobra wiadomość jest taka że mamy to nawiewy więc zimie to ona
może się przydać oprócz tego mamy spore kieszenie za fotelami kieszonkę może nie jakąś wielką
Ale dość głęboko na drzwiach z
tyłu No i jeszcze pokażę co tu się dzieje w podłokietniku Proszę bardzo mamy
miękki komfortowy wielkie podłokietnik to
proszę bardzo takie pomysłowy rozkładanie uchwytów kubki więc jest dobrze No i niestety
i nie ma możliwości tutaj przewożenia nad przynajmniej mi się tutaj nie udało odkryć taki obcy trzeba
złożyć po jedną niestety oparcia w przeciwnym wypadku nad to nie przywieziemy pojemność
bagażnika w leksusie NX zależy od tego i jaką wersję kupimy bo jeśli kupimy zwykłą wersję 200t dostaniemy
więcej pojemności jeśli kupimy wersję hybrydową to tutaj pod bagażnikiem musi się znaleźć
miejsce jeszcze na dodatkowy silnik i tak dalej I wtedy dostaniemy mniej a dokładnie 470 litrów
wersję nie hybrydowa tradycyjna ma 105 litrów więcej a więc 580 i 580 to
jest świetny wynik jak na tą klasę Natomiast po złożeniu oparcie tylnej kanapy dostaniemy
1520 l wersji hybrydowej i odpowiednio 105 litrów więcej w wersji tradycyjnej pokaże
Może od razu i jak to wygląda po i od razu zupełnie że z tyłu możemy mieć również
regulowane ustawienia
oparcie jak widać możemy to zablokować w kilku pozycjach więc też
warto było wspomnieć jeśli chodzi o Komfort podróżowania z tyłu A teraz składam oparcie
i jak widać składa
się to prawie na płasko a
już na pewno nie brakuje to nie to jeśli chodzi o o próg bo progu żadnego nie
ma także jeśli chodzi o przełożenie jakieś większe że to myślę że problemu nie będzie nie warto
też dodać że mamy dwa źródła światła tutaj po obu stronach po lewej stronie mamy wyjście 12
woltów a pod podłogę bagażnika całkiem fajną i solidną znajdziemy resztę gadżetów trójkąty
gaśnice apteczki podnośniki i tak dalej a to pod tą wytłoczka ozna jeszcze
dojazdówkę także Lexus nas na Offroad jeśli
ktokolwiek kiedykolwiek się wybierze na off road to nie zostawia zupełnie na trzech kołach
materiały
wykończeniowe
są naprawdę wysokiej jakości Japończycy tutaj nie pożałowali ani skóry a nie ładnych przeżycia
ani materiałów które być może udają skóry bo co do tego Ale to jest miękkie przyjemne w
dotyku tworzywa i jeśli to jest tworzywo również z czerwonym przeszyciem co sugeruje że może to być nawet skórę W każdym razie tej powierzchnię
takich ładnych przy dotyku skórzanych jest całkiem sporo tutaj
przed kierowcą zwróć uwagę mamy taki jeden daszek nad zegarami on jest delikatnie
też się ugina Iwa też takie życie to jest dodatkowo nakładka która w sumie to nie wiadomo czemu
służy być może temu żeby zasłonić ten otwór tutaj na head-up Display W każdym razie robię to skutecznie
i dobrze tym bardziej że i jest jeszcze bardziej przyjemna w dotyku i miękka
więc jest dobrze na drzwiach wreszcie znajdujemy tutaj jest bardziej twarde tworzyło prawie
delikatnie wciąż się ugina i wciąż ma ładny czerwone w zeszycie boczki drzwi przyjemny w dotyku uginają
się podłokietnik po lewej stronie mógłby być bardziej miękkie ale przygotowane ze 2
milimetry więc lepiej niż Audi A8 jeszcze niżej ma moje wciąż tutaj miękką skórę sporo
pianki pod spodem znów czerwone w zeszycie jest na poziomie kierownica gruba wygodna skórzana
przyszyta jest super po prawej stronie podłokietnik mięciutkie naprawdę bardzo komfortowy oczywiście
skórzany to ma takie już takie dwa trzy elementy która spoczywa rękę kiedy operujemy
na tym touchpada 10 chodzi o szczegóły to wszystko to jest odpowiednio wykończone No i popatrzcie
jak to jest wykończona jeśli chodzi o jakieś mocniejsze tutaj
przyłożenie większej siły uwagę odkształcają
się dostać wyraźnie ale nie wydaje dźwięku więc właściwie
to w ogóle nie wydaje dźwięku pierwszym szarpnięcie plastiki się ułożyły już jest dobrze co mi razie
razie razem nie dwie rzeczy w zasadzie tylko pierwsza
to to że nie ma to niestety ani jednego kawałka prawdziwego metalu chociaż tutaj
są fragmenty które wyglądają albo chcą wyglądać jak metal ale widać że te fragmenty plastikowe
No są takie trochę Toyota takie niestety niestety nie wyglądają jakoś aż tak dobrze jak
cała reszta tego bogatego wyposażenie to jest jedna rzecz po po po po po lewej stronie Po prawej zresztą
też czy tutaj przed pasażerem
mamy całkiem fajną fakturę ten element jest też plastikowy druga rzecz to jest ten
fragment to dokładnie spoczywa lewa noga podczas jazdy i jeździć samemu dokładnie ten fragment postanowił że on
będzie skrzypiał no i niestety kiedy je słyszymy skrzypienie i to denerwuje bo
no koło naprawdę Otaczają nas całkiem bogate
i dobre materiały wykończeniowe A to gdzie się spotykamy w tym plastikiem nie jest tak
sobie mój jeszcze jedna rzecz której naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć co ten wkręt robię to na wierzchu ja
nie wiem prawdopodobnie Ktoś zapomniał we wnętrzu znajdziemy głębokie uchwyty na kubki i niezbyt głębokie
kieszenie w drzwiach kiszenia których podzielono na dwie części ta część przewiduje miejsce na butelkę i Ta butelka nie może dlatego
że to po lewej stronie udało mi się co prawda półtorej trochę zmieścić ale tylko dlatego że Zmierzyłem 1ko nie
dlatego że była prawie pusta pod prawą ręką znajdziemy całkiem pojemny jeszcze w podłokietniku oprócz
tego znajdziemy jeszcze takie schowek niespodziankę to po prawej stronie Proszę bardzo zaglądamy widzimy coś Ale
najlepsze niespodzianką to jest to ta część która jest lód możemy to ewentualnie figury możemy to ewentualnie
zabrać ze sobą i ewentualnie też Zgubić się zasnąłem się w Pile takich zapasowych będzie w Aso się
sprzedawało na podsufitce znajdziemy oczywiście
lusterko oczywiście podświetlenie podświetlenie Zwróć uwagę że jest halogenowe
podczas gry w schowku to Restaurant wielki pojemny wygodny więc
to jest dosyć dziwne Ja bym wolał już Jeśli miałbym mieć wybór to mieć halogen a tutaj na widocznym
miejscu i mieć diodę No i jeszcze może wspomnę że za brak miejsca na odłożenie okularów i jeszcze o jednym schowku zapomniałem
a właściwie to z racji mojego wzrostu po prostu go na początku nie zauważyłem to tuż nad odtwarzacze nie jest jeszcze
taka Wąska szczelina na telefon komórkowy Chociaż chyba to jest zły pomysł bo po pierwsze dosyć wyraźnie
wystaje po drugie jak mocniej to damy gazu najprawdopodobniej
się że ślicznie więc w sumie to nie wiadomo na co to jest elektroniki mamy to całkiem bogate wyposażenie przykładowo
z nowości można by wspomnieć o takiej mapie przeciążeń z której wynika że częściej Jeżdżę chyba w lewo niż
w prawo że częściej mniejsze przyspieszam mamy też tutaj head-up Display który
to możemy różnymi przyciskami poustawiać umie z dodatkowego wyposażenia mamy to też podgrzewaniem elektrycznym
klapy bagażnika radar mamy
też oczywiście podgrzewane fotele mamy też takie gadżety i jak bezprzewodowo ładowane
są to mamy wyłącznie do tego systemu nawet to jak się włącza to nawet słychać coś posłuchać No
w każdym razie jeszcze mój telefon by się nadawał do takiego ładowanie to właśnie mu się ładował sztucznego mamy to też moduł
WiFi jak również wyjście 12 V Moim zdaniem dosyć daleko od przedniej szyby tutaj trzeba ciągnąć ten
kabel przez cały samochód wyjście jak widać USB także od strony elektroniki
nie jest źle a co najlepsze to przed nami a mianowicie Japończycy postanowili przynajmniej w tym modelu bez
ryzyka takiego joysticka który ja zawsze krytykował m&m
Lexusa Wydaje mi się że nie jest to jakieś bardzo optymalne rozwiązanie a tutaj jak widać jest zamiast joysticka touchpad zasady
działania to jest bardzo podobnie czyli tutaj możemy prawdę przesuwać palcem odpowiednie opcje
pojawiają się na ekranie i czuć takim lekkim uderzeniu w palec to
nawet słychać w delikatnie taką wibracja która mówisz że właśnie ten kwadracik został przyklejony do tej opcji czy
tej opcji i teraz Jeśli chcesz to możemy albo nacisnąć i
to znów mamy kolejne opcje do których nasze nasze myszka jakby na ekranie jest przyciągana A fakt przyciągnie
Gdzie jest rejestrowany tutaj właśnie przez tą
wibracje pod palcem albo też możemy bardzo delikatnie dwukrotnie kliknąć czyli chyba tak No
i to też na przykład to jak ten w przypadku do głównego menu moim zdaniem jest trochę lepiej moim
zdaniem jest bardziej takie intuicyjne to niż aczkolwiek ten pomysł z przyciąganiem i
z wibracją taką wsteczną informującą
kierowcę o tym że coś tam na ekranie zaszło tak do końca chyba nigdzie się jeszcze nie sprawdził
ani chyba więc igni i Ostatnio miałem okazję też próbować Tamto było za mocne z kolei tutaj jest w sam raz delikatnie
ale jeśli chodzi o pomysł samo jakby tego rozwiązania to wydaje mi się że są prostsze rozwiązanie ze
zwykłymi pokrętłami i klikam i to moim zdaniem sprawdza się odrobinę lepiej i
jeszcze jedno laurka dla NX przycisk do otwierania ale też zamykanie elektrycznie sterowanej
klapy bagażnika tego typu funkcjonalność nie jest w samochodach widziana zbyt często
porównanie plastików z przodu i z tyłu tutaj na boczkach drzwi wypada pozytywnie Lucyna z przodu też to
tworzywo nie jest takie super miękkie ale delikatnie się ugina pod palcem i Dokładnie tak jest z tyłu
samochody
hybrydowe
najlepiej Sprawdzają się w mieście kiedy właśnie stoimy non stop w korku zatrzymujemy się na światłach i
wtedy hamujemy odzyskujemy energię ładujemy i energię kinetyczną z powrotem baterii w ten sposób oszczędzamy
paliwo i jeśli ktoś naprawdę nie śpieszy się za bardzo i jest w stanie spokojnie jeździć po mieście to
wtedy zobaczę spala poziomie około 6 litrów Jeśli natomiast będzie się śpieszył będziemy się spieszyło i będzie chciał mocniej
docisnąć nie będzie na tyle przewidujący żeby zdjąć w
odpowiednim czasie nogę z gazu to
niestety zobaczymy komputerze wartości rzędu 10 czy nawet 12 litrów oczywiście na jego hybrydowa
natura tego samochodu nie musi tutaj górować nad wszystkim możemy zmienić ten sam jeździł nieco
bardziej sportowo mamy to odpowiednie pokrętło nazywa się tutaj na czy są tryby Echo normal i Sportu
czy nawet Sport Plus różnice
między tymi rybami jest taka ja w trybie Eco wciskając gaz możemy uzyskać taką słabszą
reakcje na na polecenie kierowcy Ja natomiast rybach sportowych ta reakcja jest taka bardziej bezpośrednio bardziej zmienia
się również tryb pracy układu kierowniczego który teraz w trybie Eco choć bardzo
lekko słychać tutaj taki charakterystyczny dźwięk silnika elektrycznego który obraca przednie koła ale jeśli przyłączyły w tryb Sport
Plus to kierownica stawia w nieco większy opór na jej nieco większe takie wyczucie i staje się taka bardzo bardzo Ale
ten efekt elektrycznego silnika w ciąży to
jest również zmienia się charakterystyka pracy zawieszenie to zawieszenie staje się w trybach sportowych bardziej
sztywne Tak więc możemy dopasować ten samochód do własnych oczekiwań upodobań przynajmniej w jakimś
stopniu warto pamiętać o cechach oczywiście hybrydy zawsze się objawiają w każdej wersji jedną z
nich jest dosyć specyficzny hamulec taki nie to gumowy który sprawia że w pierwszej fazie hamowania zawsze w pierwszej
kolejności odzysku energii dopiero mocniej kiedy to ciśniemy to wtedy odczuwamy że ten samochód naprawdę
potrafi ostrzej hamować ale to wszystko odbywa się tak dwufazowa i to jak ten samochód jeździ w sumie ogólne
wrażenie z tego jak on jeździ czyli zarówno jeśli chodzi o reakcja na gaz jeśli chodzi o reakcję na hamulec jeśli
chodzi o to jaki jest finalny efekt tego żeby mocno naciśnie mega Sport Plus kto trochę wrażenia
z jazdy nie nadążają za tym co można sobie wyobrażać kiedy popatrzymy na ten samochód zewnątrz również warto
wspomnieć o zawieszeniu które jest naprawdę bardzo fajnie zestrojone z jednej strony nie jest twarde i dzięki
temu możemy bez problemu pokonywać się różnego rodzaju nierówności chociaż dosyć hałaśliwie to to to robi
z drugiej strony kiedy zaczyna na przykład nie przyjeżdżamy przez Próg zwalniający to
samochód nie nurkuje jakieś takie historyczny sposób do
po przejechaniu tego progu nie ryzykujemy że urwiemy sobie nie zderzak Tylko trzymaj się całkiem
sztywno na drodze a więc nie jest to całkiem fajnie
i przyjemnie zestrojone zawieszenie ale i tak sumaryczne
ogólna ocena jest taka Moim zdaniem że to przede wszystkim hybrydowy
to jest samochód przede wszystkim na miasto i to jest samochód przede wszystkim dla osób które cenią będą
chciały od tego samochodu przede wszystkim takiego wyglądu trochę bardziej wyróżnienie się z tłumu niż
właściwości jezdnych dlatego że tutaj wynik w okolicach 9 do setki od topowej wersji tak
sportowo wyglądającego samochodu to nie robię aż takiego ekstremalnego wrażenia podobnie zresztą
jak wrażenia zakrętów czy tak dosyć elektrycznie działającego układu kierowniczego czy też z hamowanie ceny
Lexusa NX zaczynają się od kwoty 175000 zł który to nie dostaniemy albo wersję
200 te które będzie miało napęd przód automatyczny o 6 biegową skrzynię biegów i 238 koni albo
w tej samej cenie w wersji hybrydową niestety również z napędem na przód Jeśli chcemy dopłacić 6000 zł w
sumie 181 to dostaniemy wersję benzynową z napędem na obie osie a
na szczycie cennika znajduje się wersja hybrydowa z napędem na i kosztuje ona już całkiem sporo
bo 259000 zł nasze
testowe auto to wersja f Sport która kosztuje 244000 zł Co wchodzi w skład pakietu f Sport
18-calowe felgi charakterystyczny grill z siatką zmieniony przedni zderzak tu i ówdzie
plakietki e-sport i kilka zmian w środku czyli inna kierownica sportowa na aluminiowe
nakładki na pedały i warto pamiętać usztywnione zawieszenie w wyposażeniu dodatkowym znajdziemy między innymi elektryczne
okno dachowe za ponad 5 to jest albo panoramiczne okno dachowe za
niecałe 4000 zł Możemy też kupić specjalne kolory nadwozia ale będą kosztowały 4 i 500 zł za
jeśli ktoś naprawdę chcesz to może kupić pakiet techno który kosztuje ponad 13000 zł i składa się z
kilku elektronicznych systemów między innymi asystent utrzymania pasa ruchu czy też adaptacyjny które
same przyłączają światła z drogowych na mijania czy też head-up
Display konkurencja w tym segmencie jest Generalnie bardzo silna ale jeśli skupimy się na hybrydowych co okazuje
się że konkurentów zbyt wiele nie ma dlatego że konkurentem dla hybrydowego nx300h jest
tylko Audi Q5 Hybrid które dosyć drogie bo kosztuje 245 tysięcy zł w podstawowej
wersji Agents mniej więcej tyle samo co Lexus NX full wypasie ale jest też znacznie mocniejsze 245
koni Konrad 197 Lexus jeśli Pozostaniemy przy napędach tradycyjnych to przypomnę Lexus NX 200t
z napędem na cztery koła i z 6 stopniową skrzynią biegów kosztuje 181
tysięcy zł w konkurencji wygląda następująco BMW X3 x2
x 245 koni 8 biegów w skrzyni automatycznej w kosztuje 10 zł
więcej Audi Q5 które również ma 8 przy biegów w skrzyni i napęd
Quattro i również 245 koni Kosztuje kilkanaście do 13 000 zł więcej no
i pamiętajcie różnica w podstawowym wyposażeniu W tych samochodach będzie na pewno zauważalne dlatego że Japończycy zwykle
No już podstawowej wersji Zresztą która tutaj nazywa się elip dają
nieco więcej wyposażenie niż Niemcy co sprawia że po odpowiednim doposażeniu te samochody niemieckie będą
kosztowały pewnie powyżej 200 000 zł Zbliżamy się już do propozycji znów z Japonii a mianowicie Wham
Infiniti qx50 które z 3 litrowym dieslem ma dokładnie 238
koni czy tyle samo co 200 t w leksusie ten X także wydaje się że przy tych cenach rzędu 200
000 zł różnica 5 czy 10000 zł w tą czy w tą nie
robię Aż dużego wrażenia na kupujących to jest to zaledwie pewnie nie to 10%
ceny Tak więc to chodzi bardziej chyba o wizerunek jeśli ktoś oczekuje samochodu bardziej konserwatywne zdecyduje
się na propozycje niemiecki A jeśli ktoś chce mieć coś bardziej ekscentrycznego to kupię
na przykład Infinity albo patrząc na olx-a chyba bardziej właśnie Lexusa Wygląda
na to że Lexus NX 300h to samochód uniwersalny nadaje się zarówno na co dzień do dojazdów do pracy czy
na zakupy i jak i od święta bo bez wstydu możemy tym auto pod luksusową restauracja
o jest auto wygodne pojemne naszpikowane nowoczesną technologię prawie szybkie i potrafię
też być oszczędny jeśli umiemy wykorzystać zalety hybrydowego na napędu ale jeśli chcecie
być w mieście anonimowi musicie się rozejrzeć za niemiecką konkurencją dlatego że ten samochód w mieście anonimowy
nie jest ale panie chyba tym bardziej w nocy i to potwierdza że tym autem rządzą kontrasty z jednej
strony auto potrafię być spokojny i komfortowe a z drugiej strony wygląd pozbawia nas poczucie stopienia
w miasto a dla wielu klientów właśnie o to chodzi Dziękuję za obejrzenie naszego testu za chwilę zobaczyć jego techniczne fragmenty
jak również nasze nasze pytanie a ja tymczasem Zapraszam do subskrypcji do oglądania nas
bo jak idziecie Testujemy nie tylko spokojny i praktyczne kompakty ale też auta dla indywidualistów takie jak chcesz Lexus
NX 300h
to
z widocznością przynajmniej do przodu i nie ma najmniejszych problemów rozsądne i grubości słupek A dodatkowo okienko
to między Słupskiem a lusterkiem obszerne dosyć wysoko górna krawędź przedniej szyby tak prawie na granicy horyzontu
ale jednak wystarczająco wysoko wewnętrzne lusterko do czy ja wolałbym odrobinę wyżej ale w większości kierowców to wystarczy
to po prawej stronie to okienko robi dobrą robotę bo Dzięki niemu widzimy to nieco w przerwie między Słupskiem a a lusterkiem
idziemy dalej to jest duża szyba to jest ma chyba która w sumie nie wiadomo co to robię głównie robi chyba optyczny
dobry wygląd samochodu z zewnątrz i fatalnej grubości słupek bo bez ciebie to nie wiem czy chcę Czy leczy to należy jak
to należy nazwać W każdym razie jest bardzo duży fragmenty duszności tutaj niestety wycięty pochylone
szyba jak widać z tyłu no i tutaj nie przypadkowo dostał naprawdę bardzo wysokiej jakości kamera
cofania widać to naprawdę każdy szczegół kiedy skręcamy kierownicę to widzimy że linie
nie również się zmieniają więc tutaj pomyśleli Japończycy również o szczegółach cofamy cofamy cofamy dostajemy informację również z
czujników cofania nie widać te informacje tutaj widać tą informację tutaj też ta informacja więc wydaje
się że mimo tych niezbyt komfortowych do parkowania słupków z tyłu z parkowaniem problemu nie będzie znajomych
z leksusem w nocy proponuję zacząć od tego że do niego powolutku Podaj te i popatrzcie jeszcze
nic nie musiałem zrobić a już w klamkach mamy tutaj zapaloną
diodę i we wnętrzu mamy oświetlone tutaj miejsce kierowcy jest teraz otwieramy
Proszę bardzo ledwo włożyłem rękę tutaj pod klamkę i już zostało centralny zamek otwarty
pięknie oświetlony zarówno z przodu jak iz tyłu więc
jest naprawdę fajnie to mamy całkiem spore widać źródła światła zajmuje miejsce w środku i jak to jest oświetlone
w nocy a
we wnętrzu duże czytelne zegary po lewej stronie monitor energii Jeśli przestawimy tryb samochodów tryb sportowy to
jest to obrotomierz więc może to się zmieniać na kierownicy wszystkie przyciski są odpowiednio podświetlone tutaj
nie ma żadnych wyjątków wszystko jest na swoim miejscu pod kierownicą jest całkiem sporo tych przy poczcie to jest jeden zestaw to jest
drugi zestaw po prawej stronie mamy jeszcze jeden zestaw tę do sterowania head-up Display m tutaj niżej Jest jeszcze
jedno pokrętło wszystko jest bez wyjątku podświetlone podświetlone są oczywiście też wszystkie przyciski tutaj na drzwiach Zwróć
uwagę że wreszcie coś przyjeżdża z Japonii co ma elektryczne wszystkie cztery szyby mnie jeśli chodzi o podświetlenie kieszenie
w drzwiach już tego nie ma ale są podświetlone jak widać to przestrzeń na nogi Więc to jest też
po prawej stronie oczywiście również też dobrze po środku oczywiście każdy jeden przycisk nie jest całkiem fajnie wygląda też
bym podświetlenie tego touchpada O
której jest tutaj pod prawą ręką kierowcy na podsufitce widzimy Co prawda parę przycisków
podświetla Szczerze powiedziawszy brakuje mi tu jakieś diody które by rzucała światło to na środek
między kierowcą a pasażerem dlatego że no niestety tutaj zapomniałem te elementy podświetlone jakiegoś
takiego delikatnego światła No i jeszcze zaglądamy do schowka a
w nim jak widać też światło nie brakuje przy czym co ciekawe jest miodowe
kamera bez problemu radzi sobie w nocy warto
też zwrócić uwagę na światełka na podsufitce które włącza się i wyłącza zwykłym dotknięciem palca
podświetlenie klamek oświetla też drogę obok drzwi
światła z przodu
światła z tyłu
Zwróć uwagę że tylne lampy prześwitują to z boku taką stylową siateczką i
podświetlenie bagażnika
światła
na Zakopiance światła na autostradzie ty wreszcie nie oświetlona droga Podmiejska wyciszenie
na postoju 43
i 7 jakimś cudem udało się zmierzyć bo zwykle hybryda złośliwie wyłącza silnik na postoju Ciekawe
jest to pokrętło z napisem chcę znajdujące się tuż przy prawym kolanie kierowcy jest to Active
sound control czyli pokrętło które sprawia że albo słuchamy silnika takiego jaki on jest
albo podkręcamy głośniej coraz głośniej aż do maksymalnej głośności dodatkowe sztuczne
brzmienie Posłuchajcie jak to wychodzi w praktyce
teraz słyszymy jakby dźwięk silnika na postoju ale
to jeszcze lepiej słychać Kiedy to damy gazu dodajemy
gazu z tym systemem wyłączonym i kiedy obroty będą nieco wyższe włączę to myślę
że usłyszeć różnice Lexus
NX ma 2660 mm rozstawu osi a producent Nie chwali się średnicą
zawracanie pozostaje więc sprawdzić w praktyce auto typowo na miasto powinno sobie radzić w nim całkiem
nieźle tymczasem jesteśmy chyba tak w jednej trzeciej na parkingu po prawej stronie więc Szczerze powiedziawszy po tym
nie spodziewałem się nie podnieca lepszego wyniku
2 reakcje
0
2
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)