UOKiK rozpoczął sprawdzanie influencerów pod kątem nieoznakowanych reklam. Do grona osób, które nie udzieliły informacji na ten temat na prośbę urzędu, należą: Maffashion Julia Kuczyńska, Kruszwil Marek Kruszel, MD Marcin Dubiel czy Marley Marlena Sojka. – Postępowania zostały otwarte ze względu na to, że te podmioty nie współpracowały z prezesem UOKiK w toku postępowania. Jeżeli mamy postępowanie, podmioty zapytane i proszone o dostarczenie informacji, mają obowiązek współpracy z organem. Brak współpracy jest zagrożony sankcją o maksymalnej wysokości 50 milionów euro – przekazał Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jakiej wysokości kary mogą czekać wskazanych twórców internetowych? – Zawsze przy miarkowaniu kar bierzemy pod uwagę wielkość przedsiębiorcy, skalę jego działania. Przede wszystkim istotne jest, jaki był charakter braku tej współpracy, czy był intencjonalny. W toku postępowania chcemy poznać reguły gry – wyjaśnił gość...
rozwiń