bDZVDsWI
bDZVDsWM
bDZVDsWQ
programy
kategorie
bDZVDsWJ

Mazda CX-3, 2015 - prezentacja AutoCentrum.pl #204

Test Mazdy CX-3

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie Mazda kuje żelazo póki gorące po wprowadzeniu
około 3 lat temu Mazdy CX5 która szalenie spodobała się narysowana zgodnie z filozofią
Kodo wprowadziła już 5 nowych modeli po co była szóstka potem trójka potem dwójka ostatnio
MX5 i teraz 6 członek rodziny powitajmy nową Mazdę CX 3
Zacznijmy
od
wyglądu
nie
będzie chyba dużym ryzykiem powiedzenie
że ten samochód należy do czołówki w segmencie małych miejskich crossoverów Jeśli chodzi właśnie o wygląd z
przodu widzimy charakterystyczne dla Mazdy w dół grill uśmiechnięty podkreślony i taką chromowaną
ramką która przechodzi płynnie w światła mamy też takie jak samurajskim mieczem w wycięte
otwory na przeciwmgielne i wlot powietrza na dole przy zderzaku których obudowany
tworzywem sztucznym które przechodzi płynnie na nadkola w biegnie przez cały samochód i kończy się na
tylny zderzak tworzywa sztuczne niepomalowane czarne nie psują ogólnego wyglądu wręcz odwrotnie dodają
temu auto trochę takiego uroku surowości i zadziorność i teraz linie boczne i od razu Zacytuję kolejny mała
garbata ślicznotka przeczytałem to nie pamiętam czy na Instagramie czy na Facebooku to tak naprawdę nie ma żadnego garba Chociaż patrząc w
tej perspektywie rzeczywiście można by odnieść takie wrażenie chodzi o to zakrzywienie dolnej linii okien to linia
nurkuje nieco w dół i w ten sposób uzyskujemy taki wrażenie złudzenie że Dach jest wyższy niż
w rzeczywistości oprócz tego Warto zwrócić uwagę na to że maska jest dosyć długa przedział pasażerski jest
cofnięty więc linie nadwozia jest taka trochę nawiązujące chyba do aut sportowych z przed lat do tego 18
calowe płetwa na dachu i ostatni szczegół czarny słupek z tyłu samochodu Co sprawia że dach
wygląda jakby lewy to w powietrzu A ja już myślałem że nagrywanie w Barcelonie to prawdziwa by to słońce dzisiaj
akurat nie wieje i wszystko będzie sprzyjało temu żeby zrobić dobre nagranie tym razem mamy w kadrze parę osób które
chcą obejrzeć ten samochód Tak jak i dlaczego Uciekliśmy tamte Otóż po drugiej stronie drogi i zaczęło
się zaczął się w wielki koncert który chyba chciał już to słychać tyłu samochodu wygląda również atrakcyjnie z dwóch
powodów Po pierwsze klapa bagażnika została na tak trochę jak che che a po drugie mamy to może
to jest małe miejskie auto podwójną rurę wydechową to wszystko robi odpowiednie wyrażenia jeśli chodzi o paleta silników to Mazda pomyślała o wszystkim
właściwie to dlatego że do wyboru mamy na dobrą sprawę tylko o dwie wersje albo diesel albo benzyna
diesel jest tylko jeden 105 koni 270 niutonometrów nie ma takiego słowa więc powtórzę jeszcze raz 271m
Iza napęd na cztery koła co ciekawe Patrząc do cennika o którym powiem za chwilę Wygląda na to że Diesel
jest od opon o najbardziej ekskluzywną wersję dlatego że zawsze ma napęd na cztery koła i jest zawsze dostępny tylko w tym w pakiecie
wyposażenie skypassion ale byliśmy jeszcze do benzyny którą Zresztą mamy tutaj w naszej destrukcja pod maską benzyna jest też i
jedna 2 litrówka która ma 204 niutonometry i od tego czy bierzemy napęd na przód
czy napęd na cztery koła będzie on będzie ten silnik miał albo 120 koni w wersji na przód albo 150
w wersji na 4 osiągi z 10,5 silnikiem diesla do setki 9
sekund w wersji napęd na przód i 120 koni lub 8 i 7 w wersji napęd na cztery koła 150
koni mechanicznych i jeszcze jeden szczegół to wszystko jest dotyczy wersję silnika ze skrzynią biegów
manualna gdzieś ty to kupimy automat to on niestety znacznie pogorszyła osiągi sekundy w wersji
z silnikiem benzynowym i aż półtorej sekundy gorzej w wersji z silnikiem diesla Teraz szybki test dwumetrowca kierownicy regulujemy
w dwóch płaszczyznach całkiem w szerokim zakresie regulujemy na wysokość w ten sposób
czyli jednej jakby osi przód tył oczywiście kąt pochylenia oparcia nie znalazłem to niestety regulacji
odcinka lędźwiowego ale jeśli chodzi o zna dla dwumetrowca nie ma problemu dlatego że tak głowa
mówi bo zostały mi jeszcze cztery palce wolnej przestrzeni więc nie jest źle natomiast na szerokość
to jest małe miejskie auto więc tutaj szaleństwa nie ma ale też nie będzie nam zbyt ciasno chyba
że usiądziemy do tyłu z tyłu dwumetrowy za dwumetrowca mnie będzie miał raczej łatwego życia Dlatego że to jest sama na Maździe
2 a więc nie ma cudów ja tutaj sam za sobą jak widać jestem w stanie usiąść tylko to w ten sposób że wsuwam
swoje kolana do wnętrza tego fotela przed sobą a więc tutaj powstaje wybrzuszenie inaczej nie jest to
sposób na komfortową podróż natomiast jak już usiądziemy tak boczkiem no to wtedy możemy ewentualnie trochę pojechać
nad głową też nie ma zbyt wielu miejsc nie mogę się wyprostować i jeszcze jedna ciekawostka kanapa jest podniesiona
a dla skrajne Fotele są nieco wsunięte do siebie Co sprawia że siedząca
na skrajnych pozycjach osoby mają trochę bardziej komfortowe siedzenie a do tego
mają lepszą komunikację z osobami siedzącymi z przodu bagażnik mieści 350 litrów taka jest deklaracja że
trzeba wziąć pod uwagę to że mamy to pod podłogą jeszcze trochę przestrzeni więc po połączeniu tych wszystkich fragmentów
uzyskamy podobno 350 Szczerze powiedziawszy to dosyć mikroskopijne nie nie tylko kiedy na przykład weźmiemy taką
mniejszą walizeczkę która w tym momencie zajmuje połowę bagażnika ale jeśli zechcemy pojechać w dłuższą podróż i
taką większą walizkę to uwagę bagażnik
właśnie nam się skończył Popatrzcie jeszcze czemu służy ta półka Otóż półka służy temu
zmarnować Troszkę trzeba trochę miejsce pod pod nią tylko po to aby po złożeniu oparć
tylnej kanapy Jak
widać one się składają w prawie równo do podłogi mamy to jak widać brak jakiegoś wyraźnego
uskoku atom uszko byłby tutaj gdyby tej funkcji nie było No
i jak widać teraz mamy wyraźnie A teraz szymczuk znowu znika od niecałych sekret podstawówka wnętrze
widzimy Mix różnych modeli Mazdy to widzimy Mazdę trójkę to widzimy Mazda
cx-5 cx-5 chyba widzimy również jeśli popatrzymy na sterowanie
szybami ale cała reszta to zdecydowanie Mazda 2 czyli śmiałe dyna ostre
linię i dosyć oszczędne rozplanowanie kokpitu w tym sensie oszczędne że nie ma tu zbyt wielu
przełączników te wszystkie przełączniki stały się zbędne gdyż zastosowano to sterowanie wszystkimi
funkcjami za pośrednictwem to takiego interfejsu hmi czyli Human Machine interface i
bardzo wygodny przełącznik którym bardzo
prosty sposób sterujemy wszystkim co nam potrzebny zwróć uwagę
też na zegary które to zaplanowane są w ten sposób że mamy obrotomierz na centralnym miejscu Po
prawej po lewej są takie dwa trapezy natomiast już jest tylko w wersji cyfrowej
co szczerze powiedziawszy podczas pierwszej jazdy było trochę denerwujące bo
nie chcąc trafić jakiegoś radaru pilnowały tej prędkości i musiałem dosyć intensywnie
wypatrywać Gdzie właściwie Ja tą prędkość mogę odczytać Warto zwrócić uwagę na to
że panuje pełna asymetria po lewej stronie mamy okrągły nawiew powietrza po prawej stronie ładny okrągły
namiot powietrze po prawej stronie jeszcze tam od pasażera jeszcze 1 natomiast to od czwartego brakuje
z jakiegoś powodu Ustalono że będzie taka bardziej oszczędne wizualnie wersja
nie ma tutaj tej symetrii i być może takie właśnie był pomysł projektantów że tak ma być Jeśli
chodzi o nie to to mamy mięciutkie tego takie wykończenie skórzane
sporo pianki pod spodem jest to naprawdę całkiem fajnie rozwiązany ale większość plastiku wchodź wygląda naprawdę rewelacyjnie
Popatrzcie bardzo ładna faktura jest twarda tutaj również mimo że wygląda to nieźle
jest twarde poza tym zwrócić uwagę jakieś przy tym jestem mamy to head up Display czyli coś
co w tym segmencie samochodów nie jest zbyt często jeszcze nie powiedzieć że jest egzotyczne na drzwiach również mamy
tutaj twardy plastik to mamy nieco bardziej miękkie dokończenie podłokietnik po lewej dosyć
twardy pod po prawej nieobecny jeśli chodzi o praktycznie jakieś tam schowki
to mamy społeczne którą miejsce na kubeczki czy butelki I tu mamy takie miejsce gdzie moglibyśmy właśnie przykładowo
odłożyć telefon grzyby telefony Dzisiaj były nieco mniejsze niestety nie są małe w związku z tym
miejsca na telefon tutaj jakby trochę nie przewidział ale możemy też twoje czy to jest całkiem sporo czarny schowek
czy do drzwi może teraz będzie lepiej widać jest
to miejsce na butelkę z
drugiej
strony
to też to wybraliśmy wersję 150 konną silnikiem benzynowym napędem na cztery
koła i manualną skrzynią biegów manualna wybranych dwóch powodów Po pierwsze automat trochę podkrada tej mocne bo start jestem
w automacie gorszy O sekundę albo nawet więcej w zależności od wersji a po drugie bardzo lubię
skrzynie manualne w Maździe szczególnie w MX5 która że jeszcze że bardzo precyzyjnie chodzi to ma
jeszcze tak fantastycznie krótkie skoki tutaj skoki nie są krótkie ale prędzej została więc każdy zmiany biegów to jest to czysta przyjemność
silnik dwulitrowy
Zresztą można też o tym długo opowiadać Mazda wyznaje teorię że Rising jest
lepszy niż downs na jesień więc wszyscy zmniejszają pojemność dodają turbodoładowanie pozostaje przy klasycznych coraz
bardziej dopracowany w silnikach o większej pojemności kto miał rację i kto ma rację To się okaże w każdym razie mamy to Dwulitrowy
silnik który ma 150 koni i radzi sobie z tym samochodem żebyście całkiem dobrze 9 sekund
do setki Zresztą mówi samo za siebie i uwaga całkiem nieźle brzmi posłuchajcie
to jest naprawdę coś co można tego można słuchać w nieskończoność ale na tym można powiedzieć że takie typowo sportowe
wrażenia się kończą dlatego że Marta
mówi w twoich prospektach reklamowych że Mazda CX czy Jest pozbawiona kompromisów jak ja słyszę takie
hasło to od razu reklama jak gdzieś to musi być haczyk bo nie można mieć samochodu który mniej niż 1000000
$ i jest pozbawiony konformizm Oczywiście że kompromisy są i taki kompromis znalazłem to jest właśnie kompromis pomiędzy bardzo obiecujący
w Sportowym wyglądem tego samochodu a ty to naprawdę daje na drodze i to jest kompromis który sprowadza się do tego że ten samochód
nie jest aż tak bezkompromisowo sportowy tylko jest dosyć komfortowy dosyć przyjemny w obyciu I taki
właśnie zrobię co dzień Sleep samochód
obiecuje dużo mocny dużo sportu w ruchu ale
w praktyce nart w tej najmocniejsze 150 konnej wersji najszybszej wersji nie jest takim bardzo
zdecydowanym
sportowcem i jeśli chodzi o przyspieszenie o 9 sekund to nie jest coś źle brzmi to świetnie przyspieszen
dobrze przyspiesza może nie jest rakietę również nie są jakieś takie ostre jak brzytwa układ
kierowniczy jest taki lajtowy takie do jazdy na codzień żeby nie przechowywać kierowcę jakim
niezbędnymi informacjami No i zawieszenie które jest raczej bardziej komfortowej niż sportowy i
i raczej wygładza
nam asfalt mniejszy informuje o każdej nierówności przykłada się że kiedyś żeby mocniej gdzieś tam skręcić
to samochód dosyć wyraźnie przechyla się wyraźnie to nie ale przechyla się na boki to nie jest samochód do którego możemy
zapakować teraz 250 koni za dziesięć że reszta nadąży za Tech raczej nie nadąży chociaż
jeśli chodzi o brzmienie to szczerze ja się zapowiadało bierze u mogą sobie poradzić W każdym razie nie
jest sportowy samochód jak to wygląda ale to jest właśnie ten kompromis za które chyba Właściwie to na pewno należałoby
Mazdę pochwalić dlatego że gdyby auto było tak bezkompromisowo sportowy na jakie wygląda wtedy byłoby to auto dla garstki
zapaleńców którzy by chcieli przez weekend Polaka się tym samochodem bokiem tymczasem to ma być materiał na
bestsellera materiał tak naprawdę na popularne z auto które mało Tak samo dobrze jak inne modele Mazdy
a więc musiało właśnie w tym miejscu szukać w kompromisów i znalazłam i moim zdaniem trafiło dziesiątkę teraz
wyniki tak chyba na początku Mazda CX3 jest wyceniona dokładnie na poziomie Mazdy 3 przebita początkowa wersję ale jest od niej oczywiście
o parę koni mocniejsza ale Zacznijmy od ceny 60900 zł od tego się zaczyna cennik
wersji podstawowej Sky Go z podstawą silnikiem o mocy 120 koni mechanicznych i napędem na przód oczywiście z manualną skrzynią biegów Jeśli chcemy
mieć się w benzynowym silnikiem najmocniejszą wersję z napędem na przód i z automatyczną skrzynią biegów to po pierwsze musimy dopłacić
do wyższego poziomu wyposażenia czyli plus 7000 do obcych skymotion wstępnie dopłacić 5000 zł do
automatycznej skrzyni biegów i ostatecznie dopłacić około 10000 zł za napęd na cztery
koła efekt w Ikei napęd na cztery koła automatyczna skrzynia biegów 150 koni cena wzrasta już do 88400
zł silnik Diesla 99400 zł To jest wersja podstawowa w sensie najniższa
cenowo dlatego że to jest najwyższa wersję wyposażenie skypassion i do tego możemy dokupić jeszcze wyższą wersję czyli automatyczną
skrzynią biegów zostawiono z Diesla która kosztuje tak jak wspomniałem 5000 zł dodatkowo a więc
mamy najdroższą wersję Mazdy CX3 za 104400 zł czyli silnik Diesla auto napęd na
cztery koła Oczywiście możemy dokupić do tego jeszcze parę opcji wyposażenia takich jak lakier metalik za 2000 zł Chyba że chcemy ten najładniejszy soured
to wtedy zapłacimy za niego 2600 zł Możemy dokupić pakiet lek który kosztuje 2900 zł i jest
dostępny tylko Sky Energy a skypassion jest standardzie możemy dokupić pakiet Safety za 4900 zł czy też coś
z tym nawigacja kosztuje 2100 zł zawsze dodatkowo nawet jeśli kupimy najdroższą wersję i jest niedostępny w obcej
Sky go nie mamy dzisiaj zbyt wiele czasu aby omawiać dłużej konkurencja jak tylko w najważniejszych konkurentów Nissan Juke Fiat 500X
Jeep Renegade Renault Captur Kia Soul Peugeot 2008 czy
też przykładowo Citroen Cactus
ceny
Widzicie na ekranie moim ta prezentacja poszła a zupełnie inaczej niż planowaliśmy wczoraj przylecieliśmy do Barcelony z
dużym opóźnieniem więc Wczoraj udało mi się zrobić zaledwie parę zdjęć tego samochodu praca nad filmem video dzisiejszym zostało przełożone właśnie na
dziś na dzień kiedy my już za parę godzin tak naprawdę powinniśmy być na lotnisku Przejdźmy jednak do Mazdy CX3 do podsumowania trójka to
przedstawiciel z rosnącego ostatnio ludzkość siły segmentu małych miejskich crossoverów czyli samochodów skierowanych do osób które chcą
czegoś więcej niż auta ale wcale nie oczekuję większej przestrzeni Większych rozmiarów tylko chcą innych cech które
nie posiadają auta z segmentu b No właśnie to pojawia się takie auto jak Mazda CX3 bazujące To prawda na dwójkę
Była dwójka więc nie jest dużo większa od niej ale jednocześnie dająca extra prześwit dająca możliwość dokupienia napędu na 4 koła i dającej jeszcze bardziej drapieżny jeszcze
bardziej bojowy wygląd a więc grupa klientów która chce więcej ale niekoniecznie wymiarów dostaje właśnie taki samochód samochód
który fantastycznie wygląda Ja nawet gdzieś tam na forum widziałem w stylu ja nie wiem czy designerzy Mazda ostatnio palą
ale nie kupują to dalej dlatego że idzie im Fantastycznie doskonale do tego pod tą bardzo ładną powłoką kryje
się nowoczesna technologia to nie jest tak że zróbmy ładny samochód i klienci to jakoś tak głupio w środku niech dajemy co chcemy tylko to
też jest nowoczesna technologia Sky Active oszczędne silniki Niewielka masa dalej i tak dalej więc myślę
że może nie możemy powiedzieć że te x trójka to jest murowany Lider tego segmentu ale z moim
zdaniem konkurenci mają się czego bać na tym kończymy krótką prezentację
czasem robimy reprezentację w deszczowym Krakowie czasem w słonecznej Hiszpanii tak jak teraz próbujemy dla was kręcić
w firmie w każdej możliwej strony i dzisiaj akurat nam wypadła scenerię w szkło i beton ale teraz pusty parking i powiem
wam coś by tego nie czujecie przed monitorami natomiast my czujemy że tutaj na tym parkingu chyba wczoraj stacjonowało jakieś większe zoo bo
zapachy natury że ja nawet jeśli mu się nie śpieszą na samolot to i tak musiałbym stąd uciekać jak najszybciej do zobaczenia
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bDZVDsWV
KOMENTARZE
(0)
bDZVDsXH
bDZVDsWO
bDZVDsXO
bDZVDsXP