programy
kategorie

Mazda CX-5 2.2 Sky-D 175 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #354

Test Mazdy CX-5 z silnikiem 2.2 Sky-D o mocy 175 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
za chwilę zobaczycie film nagrany przez naszego nowego refleksyjnego kolega jest to
znak że lekcje od kilku miesięcy i to jest jego debiut na YouTubie więc wreszcie to proszę w komentarzach pod uwagę ale jeśli
chodzi o rolę prezentera Mazdy to nie jest to więc już od porozumienie co za chwilę zresztą to zobaczycie
w firmie miłego oglądania Cześć
japońskie samochody nigdy nie wzbudzały szczególnych emocji jeśli chodzi o wygląd nie były ani specjalnie
ładne ani specjalnie brzydkie legenda
japońskich samochodów polega na ich bezawaryjności opinia
o możliwości przejechaniu w wielu setek tysięcy km bez żadnych awarii to coś czemu
nie da się zaprzeczyć można
więc powiedzieć że jeśli chodzi o zakup samochodu z Japonii dotychczas było to bardziej małżeństwo
z rozsądku miłość od pierwszego wejrzenia w
roku 2012 wiele miało się zmienić kiedy jedna z japońskich Marek zaprezentowała swojego nowego
suva mowa oczywiście o Maździe i modelu CX5 został
on zaprojektowany w zupełnie nowym języku stylistycznym Kodo który
po japońsku oznacza duszę ruchu to właśnie od CX piątki rozpoczęła się stylistyczna rewolucja
w gamie Mazdy wygląd
tych samochodów jest kojarzony stricte z tą właśnie marką i właśnie taki wygląd przypadł do gustu klientom
zarówno w kraju pochodzenia tych samochodów czy oni w Stanach Zjednoczonych gdzie CX piątka jak inne Mazdy
świętują naprawdę ogromną popularność jak również w Europie gdzie Polska jest jednym z najbardziej znaczących dla
całej rynków czy
nowy model Mazdy CX5 przygotowany na 2017 rok ma szansę powtórzyć sukces swojego
poprzednika Zapraszam
na test stylistyka
kodów której zaprojektowane są nowe Mazdy jest ruchem dzikich zwierząt przynajmniej Tak twierdzą
styliści Mazdy jeśli
chodzi o wygląd tych samochodów każdy z nich jest bardzo bardzo muskularny ich sportowa jest przedłużona
przez całą długość nadwozia A właśnie przody pokazują taki sportowy agresywny
charakter patrząc na CX5 możemy za przede wszystkim to jak wielkich rozmiarów mamy tutaj atrapę
chłodnicy Co prawda nie jest Może tak Wielka jak w leksusie natomiast również budzi respekt jedyny w zasadzie element
cały ten sportowy bestlook który możemy zauważyć na froncie pojazdu to
ta chromowana listwa która płynnie przechodzi do linii reflektorów nada ogłady dalej troszeczkę
dystynkcji całemu temu przodownik który przede wszystkim ma straszyć samochody jadące przed
nami atrapa chłodnicy która się delikatnie w
stosunku do poprzedniej wersji ponieważ zamiast plastra miodu mamy tutaj taką siatkę która jest w tej wersji wyposażenia
lakierowana na wysoki połysk i znaczek
wielki Mazdy których jest centralnym punkcie zalany
żywicą mamy tutaj oczywiście zanim radar aktywnego tempomatu troszeczkę przywodzi
na myśl FSO z Poloneza aczkolwiek Myślę że w tym konkretnie wypadku można to Maździe
wybaczyć oprócz sportu i elegancji i w tym samochodzie oczywiście nie zapomniano o tym że to SUV postanowiono
zabezpieczyć całą karoserię przed wyprysk ujący mi spod kół kamieniami czy gałęziami więc zarówno
pod zderzakiem przednim jak i tylnym mamy plastikową nie lakier która ciągnie się przez nadkola aż
po ranty drzwi aż
do samego końca tego pojazdu zgadniecie
Ile cali mają te felgi 16,7
Oto
są dziewiętnastki bardzo
wysoka opona o wysokości 55 sprawia że wyglądają naprawdę na niewielkie natomiast bardzo
mocno przekłada się to na o którym opowiem za chwilę Jeśli
chodzi o stylistyczne trendy Mazda również za nimi podąża ponieważ od słupka b zaczyna opadać linia
dachu która przechodzi w tylnej również
to Czego brakowało klientom przez bardzo długi czas poprzedniej generacji i przed i po liftingu to
chromowana listwa wokół okien która w końcu w końcu z i w tym samochodzie Jeśli chodzi o tyłu mamy
tutaj spoiler o którym wspominałem który jest żadną wielką lotką która ma powodować docisk przy jakiś
kosmicznych natomiast bardzo ciekawie łączy tylną klapę i płynnie przechodzi do linii dachu i
co dużo mówić w tył tego samochodu nie za bardzo wyewoluował w stosunku do poprzednika dalej
mamy sześciokątny wzór
miejsca pod tablicę rejestracyjną dalej mamy dwa symetrycznie ułożone wydechy natomiast nowością
co na pewno jest ciekawsze niż w poprzedniej generacji jest zupełnie nowy wzór tylnych
kloszy lamp który w tym momencie nawiązuje już ewidentnie do całej gamy Mazdy poprzednia
wersja Mazdy CX5 szczyciła się jednym z największych prześwitów w swojej klasie bo było to aż 210 mm
tutaj sytuacja zmieniła się niestety troszeczkę na niekorzyść Ponieważ zależy od wersji prześwit to 200
mm lub 180 mm zależy od tego z jaką wersją silnikowo mamy do czynienia niby
zmiana niewielka natomiast nasze Oborniki niejednemu kierowcy bardzo jasno pokazały
że w tym akurat aspekcie każdy milimetr ma znaczenie Kolejna
rzecz której brakowało klientom jak i tym wszystkim zakup Mazdy CX5 to relingi dachowe w
naszym samochodzie testowym ich nie ma Natomiast są w końcu dostępne jako oryginalne akcesorium to
wydatek 1745 i nie jest to może najniższa kwota aczkolwiek Wszyscy ci którym
na tym zależy na pewno chętnie zapłacą jeśli
chodzi o wnętrze pierwszą rzecz która na pewno ucieszy wszystkich amatorów spodni płaszczy jest to że
osłona drzwiach w
świetny sposób chroni
Próg wejściowy
przed urodzeniem sobie nogawek siedzimy dosyć pomimo tego że fotel jest opuszczony
na sam dół testowany przez nas wersji mamy oczywiście sterowanie elektryczne w
kilku zakresach między innymi przód oraz całość fotela podnoszą się i opuszczają mam
oczywiście sterowanie oparcie oraz klasycznie przód-tył fotel kierowcy Posiada również pamięć którą możemy
połączyć wraz z kluczykiem Kiedy otwieramy samochód naszym kluczykiem mamy wówczas od razu zakodowany fotel pod nasze gabaryt jeśli
chodzi o kierownicę to ten kształt zadebiutował w najnowszej wersji MX5 wersji
ND Czym charakteryzuje się do kierownica przede wszystkim bardzo bardzo cienkie wieńcem Co oczywiście nie wszystkim przypada do
gustu na to zdaje mi się że jest to kwestia przyzwyczajenia dokładnie tak samo jak w przypadku gabarytu kierownicy
w samochodach Peugeota jeśli
chodzi o minusy tej kierownicy to jest nim niewątpliwie z komputerem pokładowym które obsługujemy
w tym momencie pojedynczym przyciskiem info który w tym momencie nakazuje przejście całej ścieżki wszystkich
parametrów bez możliwości po do poprzednie przeglądanego odczytu jeśli
chodzi o zakres regulacji kierownicy mamy tutaj oczywiście klasycznie dwie płaszczyzny w których możemy sterować i
ustawić dokładnie w taki jaki będzie dla nas odpowiadający to
ciekawe zakres regulacji są naprawdę dosyć spore i zarówno Zachar jak ja mierzący
174 cm zajmiemy w miejsce za kierownicą Jeśli
mówimy o zastosowaniu materiałów wykończeniowych mamy tutaj kilka kontrastów z jednej strony pięknie wykończone przyciski
sterowania szyb oraz lusterek a
z drugiej strony niezbyt ładnie wyglądające plastiki którymi sterujemy tylną klapę 3 systemy bezpieczeństwa
i czujniki parkowania natomiast szczytem japońskiej myśli technicznej okazują się wajchy do otwierania
klapy silnika oraz otwierania wlewu paliwa w 21 wieku cięgna do otwierania
wlewu paliwa to naprawdę niezły w
dobie całej tej nowoczesności i wszystkich awangardowych nowych rozwiązań mamy coś co jest ewenementem a
mówię o analogowych
zegarach mamy tutaj klasyczne cyferblaty wskazówki to wszystko co w innych samochodach
jest już dawno elektroniczne tutaj pozostało po staremu wszyscy ci którzy siedzieli Już przynajmniej raz w poprzedniej generacji Mazdy
zauważą kilka rzeczy zostało po staremu między innymi panel klimatyzacji oraz przyciski
sterujące podgrzewanie foteli nowością
jest podgrzewanie kierownicy co ciekawe rozwiązane w taki sposób że podgrzewana jest jedynie górna
część a
dolna część pozostaje zimna systemy
multimedialne w dzisiejszych samochodach są niemal tak ważne jak silniki i
tutaj Mazda została troszeczkę z tyłu ponieważ
wprowadzając nowy model 2017 roku stosuje nadal system MZD Connect który swoją
premierę świętował wraz z nową generacją Mazdy 3 w 2013 roku 4
lata bez żadnych zmian Nie wygląda to najlepiej
Przyjrzyjmy się temu uważnie grafiki co prawda są całkiem ładne płynność działania również bez zastrzeżeń natomiast
nie ma tutaj szans na Apple carplay Android auto Oczywiście
możemy połączyć nasz telefon
za pomocą systemu Bluetooth natomiast nie będziemy mieli możliwości synchronizowania naszego telefonu
na ekran systemu
multimedialnego jeśli chodzi o sterowanie mamy oczywiście możliwość sterowania dotykowego natomiast
jest one dostępne tylko i wyłącznie postoju po rozpoczęciu jazdy jesteśmy Skazani na obsługę pokrętłem
hmi które
na pewno troszeczkę przypomina wam pokrywy pokrętła i Drive BMW Natomiast
ja uważam że dobre rzeczy i dobre przykłady należy powielać i w żaden sposób nie możemy mieć tej
oprawiać producenci stołów oferują nam naprawdę wiele możliwości personalizowania samochodu przez montaż szklanego
dachu mamy tam oczywiście elektryczne rolety cały dach może być zupełnie przeszklony bez żadnych pałąków przedzielający
go na pół otwierany w naprawdę bardzo dużym zakresie natomiast Maździe roletę musimy
odsuwać ręką a
dach szklany to tak naprawdę szyberdach jeśli
chodzi o tunel środkowy mamy tutaj w zasadzie wszystko to co znamy z poprzednich modeli Mazdy gałka
skrzyni biegów jest dokładnie taka sama tak samo jak sama prowadnic jest od pewnego czasu po linii
prostej a nie skokowo po amerykańsku jeśli chodzi o pokrętło hmi również wszystko zostało dokładnie tak
samo i po wielu apelach klientów jak w wersji pierwszej po liftingu mamy dwa otwory na kubki do
hamulca elektromechanicznego postojowego doszła bardzo ważna w dzisiejszych auto-hold
której bardzo brakowało dotychczas nasz samochód testowy jest wyposażony w bardzo ładną tapicerkę Pure White która
naprawdę bardzo ciekawie wygląda jest dość ciężka w utrzymaniu czystości pokazujemy
teraz wam że zarówno oparcie jak i siedzisko są perforowane natomiast niestety Mazda
do tej pory nie
przewidziała możliwości zamówienia wentylacji zajmowanie
miejsca na tylnej kanapie W sumie to często dość nefrologiczna kwestia Natomiast w tej się piątym otwierają
się
do kąta prostego a więc zajmowanie miejsca to naprawdę bardzo
prosta sprawa miejsca
z tyłu jest naprawdę bardzo dużo mamy tutaj samochód z rozstawem osi i 70 m Co można
powiedzieć że w tej klasie jest standardem natomiast standardem na pewno nie jest tak duża ilość miejsca za
kierowcą oczywiście mój wzrost pozwala na naprawdę Królewskie podróżowanie sam ze sobą natomiast nawet
wyjść i kierowcy kiedy się dałem do tego samochodu zaraz potem kiedy wysiadł z niego Zachar również moje nie
stykały się z oparciem fotela po raz pierwszy w historii w Maździe CX5 wreszcie pojawił się wylot
powietrza na tylny rząd siedzeń co jest absolutnie
Konieczna mi niezbędną w przypadku samochodu tej klasy i tych gabarytów przecież nie możemy wskazywać
na gorsze warunki podróżowania naszych pasażerów z tyłu w
wersji z fajne miejsca tylnej kanapy są podgrzewane a ich sterowanie jest dosyć ciekawie zaaranżowane
ponieważ przyciski zostały umieszczone w podłokietniku który dodatkowo ma jeszcze tutaj malutką kieszonkę
w której można położyć smartfona którego można podpiąć do gniazda ładowania USB jeśli
chodzi o Komfort podróżowania na tylnej kanapie siedzi z kasą To dobrze wyprofilowane natomiast brakuje regulacji
kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy jak również nie jesteśmy w stanie przesunąć fotela do przodu samochód
osiąga
wysokość prawie 170 cm zwiastuje nie tylko dużo miejsca wewnątrz ale także spory bagażnik jeśli
chodzi o zmiany w bagażniku to 1:00 i chyba najważniejsze widzenia użytkowego jest kwestia elektrycznego
otwierania tego brakowało poprzedniej generacji
to co Dobrze znamy z poprzedniego modelu CX5 to roleta karakuri która unosi się wraz z klapą bagażnika możemy
ją oczywiście dość łatwo ściągnąć jak również zdemontować można powiedzieć jednym ruchem ręki kolejnym
systemem
kara kurii który
mamy w naszym samochodzie testowym to składana
kanapa za
pomocą w
i w bokach tapicerki
bagażnika
pojemność bagażnika To w tym momencie 506 litrów czyli o 2 l więcej niż w poprzedniku jeśli
chodzi o koło dojazdowe to jest to naprawdę ciekawa kwestia przypadku
Mazdy CX5 koszt koła dojazdowego to prawie 2000 zł w zależności od tego czy mamy
systembaustoffe 3 g ma go w samochodzie musimy dopłacić odp kilkadziesiąt zł więcej natomiast 2000 zł za koło
dojazdowe to chyba troszeczkę przesada już
mieliśmy opowiedzieć wam dwa słowa na temat silników natomiast zauważyliśmy że jeszcze jeden konsultant
też wrzucić swoje trzy grosze i i delikatnie przed i zajmował przestrzeń wygłuszenia
na samego silnika natomiast wziął jednostki napędowe które dostępne są w bazie diesel
o pojemności 2 i 2/10 litra który
jest autorską koncepcją
Mazdy i konstrukcją również stworzoną
od podstaw nazywa się skyactiv diesel i
występuje w dwóch wariantach moczowych może
mieć 150 koni i 380 niutonometrów bądź w najwyższej topowej wersji przy takiej samej pojemności 4
niutonometrów i 175 koni jeśli
chodzi o silniki benzynowe Mamy silnik dwulitrowy który w zależności od tego czy ma napęd na przednią oś
wtedy 165 bądź na obie osie wtedy 160 koni i za każdym razem moment obrotowy na poziomie
208 niutonometrów najmocniejszym silnikiem w całej gamie jest mocarny 2,5 l motor o cylindrach
który rozwija ponad 190 koni
nowością w tym silniku Jest możliwość podłączenia dwóch cylindrów przez komputer w trakcie kiedy silnik
nie wykorzystuje 100% swojego potencjału trudno
jednoznacznie jazdy Mazda CX5 Ponieważ
z jednej strony jest to samochód naprawdę komfortowy z
drugiej strony podczas jazdy po zakrętach zawieszenie jest bardzo bardzo dobrze
odczytuje zamiary kierowcy Jeśli chcemy wejść w zakręt troszeczkę dynamiczniej od razu zawieszenie reaguje na to kierownica bardzo
przytulny i czytelny sposób odpowiada
na to co jej zadajemy i
na dobrą sprawę niezależnie czy mamy ochotę na krótką przejażdżkę do najbliższego sklepu czy też chcemy
poszaleć na zakrętach aż do granicy przyczepności ten samochód naprawdę nadaje się i do jednego i do drugiego jeśli
chodzi o Komfort resorowania jest
on tym poziomie natomiast niestety
praktycznie wszystkie nierówności drogi są przenoszone do kabiny nie
ma tutaj oczywiście momentu kiedy zawieszenie dobija do
samego końca nie ma stuków z tego zawieszenia ponieważ samochód generalnie został całkiem dobrze wyciszony jeśli chodzi
o wyciszenie właśnie tych soków pochodzących
bezpośrednio od 2 natomiast
nie jest to takie płyny przepływanie po wszystkich nierówność A kiedy zdarzy nam się wpaść jakąś większą dziurę cała
bryła samochodu dygoce i
mamy bezpośrednią informacje z podwozia że właśnie na
jechaliśmy na coś większego przyjedziemy
dieslem szum
a w zasadzie klekot tego typu silnika nie dociera za bardzo do kabiny a wręcz nawet gdybyśmy nie popatrzę i na obrotomierz czy tego
samochodu nie do końca jesteśmy pewni czy to aby na pewno diesel czy to benzyna Oczywiście
jeśli z
delikatnie mocniej wciśniemy było
od razu moment obrotowy który legitymuje
się wartością
aż 420 niutonometrów który
dostępny jest na wysokości 2000 obrotów od razu wyrywa ten do jazdy i
wyprzedzanie tym samochodem i z w żaden sposób utrudniony
natomiast nie ma tutaj żadnych jakiś
sportowych bardzo dynamicznych od tego powodu że pomimo Dość wysokiej mocy 175 koni dość
pokaźne momentu obrotowego przyspieszenie
do pierwszej setki zajmuje Maździe CX5 w tej konfiguracji aż
dziewięć był sekundy co jest wartością przyzwoitą i akceptowalną aczkolwiek na pewno są
tacy którzy w tej klasie potrafią Sprint do setki wykonać szybciej wspomnieć też o fotelach Fotele są wyprofilowane dosyć dobrze natomiast
nie
gwarantują jakiegoś wybitnie dobrego podparcia bocznego tutaj
Przede wszystkim chodzi o Komfort chodzi o to hotel pewnie trzymał aczkolwiek przede wszystkim był wygodny zwłaszcza na
długich trasach Natomiast w momencie kiedy tak jak dzisiaj jeździmy w kurtce na
skórzanej tak plecy momentami jeżdżąc swobodnie Po fotelu i gdyby nie lekko profilowane boki można byłoby z tego fotela
wypaść wersję skypassion jest wyposażona naprawdę dobrze i patrząc na wiele
konkurencyjnych Marek to za co musimy dopłacać bardzo wiele z innych Markach musimy do pakietowy wać aby
stworzyć kompletne wyposażenie w Maździe CX5 w wersji skypassion jest już standardem wyposażenia a
mowa o takich rzeczach jak aktywne matrycowe światła w technologii LED
zarówno mówimy tutaj o światłach drogowych mijania ale też pozycyjnych dziennych oraz halogenach przeciwmgielnych mamy
aktywny tempomat który działa
naprawdę dobrze i przytomny odpowiedni sposób monitoruje to co dzieje się przed samochodem Jak już wspomniałem wcześniej monitoring
martwego pola aktywny asystent śledzenia
naszego to przez monitorowanie pasa pasa ruchu oraz delikatne korekty w przypadku przekroczenia tego
pasa ruchu kamerę cofania oraz czujniki
które hamują samo w momencie nie zauważenia przeszkody z przodu ale również z tył Mazda
CX5 a w zasadzie jazda tym modelem należy raczej do przyjemnych to
samochód taki który za naprawdę bardzo Szeroki zakres kierowców
jeśli chodzi o pięciu którzy lubią troszeczkę dynamiczniej
pokonywać codzienne trasy przy tych którzy cenią sobie spokój na pewno drudzy doceniają charakterystykę Mazdy
która zarówno tą dynamiczną jak i komfortową jazdę spaja
w bardzo udany kompromis ceny Mazdy Rozpoczynają się od pułapu 95900 zł za podstawową wersję skargą
z silnikiem 2 litrowym o mocy 165 koni mechanicznych z manualną skrzynią biegów oraz napędem
na przednią oś najtańszy
diesel to wydatek rzędu 119900 zł natomiast
wersja wyposażeniowa to już nie Sky Go a o wiele lepiej skymotion A
silnik to 150 konna jednostka 2 l również z napędem na przednią oś cennik
zamykają najmocniejsze wersję silnika benzynowego oraz się Diesla 2
półlitrowych silnik 192 konny to wydatek minimum 161900
zł Natomiast najmocniejszy diesel ten który mamy w samochodzie to
wydatek rzędu 166900
zł testowana przez nas wersja została wyceniona na ponad 170000 zł a
licząc Akces O której jest wyposażona ta kwota zostanie również przekroczona japońskie
samochody już dawno przestały być nudne i bezpłciowe wyglądają
coraz lepiej a również Technologicznie w wielu przeganiają europejskich konkurentów Mazda
CX5 została
nowym otwarcie już poprzednia generacja wyznaczyła ścieżkę dla tego producenta którą dzisiaj
i która stała się tak naprawdę drogą do globalnego komercyjnego sukcesu jeśli
chodzi o modele Mazdy mogą one naprawdę cieszyć wielu kierowców i
mu się podobają zarówno pod kątem wyglądu jak również pod kątem jazdy
jeśli wierzyć producentowi wsiadając za kierownicę tego samochodu jesteśmy w stanie doświadczyć tak zwanego
jean-benoit i co
po japońsku ma oznaczać jedność jeźdźca i konia która pochodzi z
tradycyjnego sportu japońskiego jakim było konne łucznictwo jabu same więc jeśli chcemy od samochodu
czegoś więcej jakiejś specjalnej więzi to może Mazda CX5 jest ciekawym towarzyszem
codziennych podróży
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)