programy
kategorie

Mercedes-Benz CLS 400d 340 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #406

Test Mercedesa-Benz CLS 400d o mocy 340 KM

Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie Nie wszystko musi być praktyczne jak gdyby tak było wszyscy jest chodzilibyśmy
w dresach mieszkaliśmy
w domach o optymalnej powierzchnię podłogi w stosunku do liczby zużytych cegieł na
coś tak nie jest zamiast Golfa sportsvana ludzie kupują zamiast BMW serii 3 kupują 4 Gran
Turismo a zamiast czwórki
i szóstki Audi kupują A5 ja 7a
wszystko od auta które stoi obok mnie wszystko zaczęło się 14 lat temu to właśnie wtedy premierę miał pierwszy
Mercedes CLS to on Zachwycił nas stylistyką połączeniem nadwozie typu Sedan ze snu mi kupę To właśnie
CLS jest ojcem tych wszystkich limuzyn z tyłu kupę ale możemy nawet pójść dalej to też z pewnością on
przyczynił się do powstania tak popularnych dzisiaj modeli jak BMW X6 gle Coupe Zobaczcie że celestes
ale nie musiał być praktyczny wystarczyło żeby był ładny a dzisiaj Testujemy już trzecią generację tego przełomowego nie bójmy się tego
słowa modelu Mercedes A to w wersji 400 zł Zapraszam i
od razu kluczowe
pytanie czy CLS nadal jest celem i tak i nie pierwszy cele Wprowadził pojęcie Sedan a Coupe drugie
celes zrobię to jeszcze lepiej ale podobnie z nadwoziem Shooting Brake premiera nowego celesta znowu nas zaskoczyła
ale czy zachwyciła
nie jestem wcale stracił gdzieś po drodze te płyny linii oczywiście Sam kształt nadwozia nadal jest świetny odpowiednie
muskularny ale też z dużymi oknami płynnie opadającym dachem nowa stylistyka Mercedes jednak trochę niespójne z
jednej strony mamy te płynne kształty z drugiej bardzo ostre przednie reflektory tylne lampy chodzi aerodynamiczny
Ten samochód jest świetny bo współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26 to jednak optycznie Zacytuję
może parę komentarzy problem nowego CLS jest taki że jak się go widzi centralnie od frontu to wygląda identycznie jak
nowa klasa a nie o to chodzi żeby drogę do przystawek up przypominały otwierającego gamy hatchbacka Szkoda że styliści zgubili gdzieś ten
nonszalancja pierwszej serii pierwszy
CLS jednak był najlepszy
piękny głos mamy pierwszego Ceres abym na niego nie zamienił ociężały
przód i podobny problem co w celach kiedy nie potrafią dać odpowiedniego rozmiaru świateł teraz od klasy a on się
różni jedynie tyłem grad oczywiście może być tak że za jakiś czas CLS wszystkim już będzie się podobał w tej trzeciej
generacji nie będzie to oczywiście Wtedy miłość od pierwszego wejrzenia przynajmniej nie w moim przypadku Otwórz
moje piękne bezramkowe
drzwi i Poszukajmy efekt wow w
środku i wiecie co chyba go to nie mam po prostu i już to wnętrze znamy więc trudno mówić o zaskoczeniu CLS bazuje na nowej
i dlatego też jego wnętrze jest niemal identycznym jednak jako ten bardziej sportowy więc ma wnętrze nie z limuzyny
as kupę poznamy to głównie po kształcie na wiem no
rozumiem względem zarówno limuzyny jakie Coupe Pierwsza
z nich to kształt głośników w drzwiach druga nowa kierownica które chodziły wszystkie wprowadzone w E klasie gładziki
zastępujące część przycisków nową formę jest w stu procentach nowo bo też jestem
w klasie po liftingu ale jednak nowa wobec klasy trzeciej różnica to fotel i to jest dosyć duże różnice
zajmuje sporo miejsca w kabinie A to w znaczący sposób wpływa również na jej wygląd 2 ponad
12 calowe ekrany za jedną tafle szkła kosztują w ramach systemu comand online 10000
zł ale myślę że warto za to akurat dopłacić bo czynią one stresa jednego
z najbardziej Technologicznie rozwiniętych samochodów w tym momencie na sterujemy tym wszystkim w ultra
łatwy sposób za pomocą guzików na kierownicy to po prawej stronie sterujemy centrum Impol
rozrywki na środku a zegara niestrawiony po stronie lewej wszystko jest maksymalnie
uproszczony maksymalnie intuicyjny i naprawdę dobrze przemyślane o wyglądzie już mówiliśmy więc teraz czas
na rzeczy przy praktyczność wykończenie i spasowanie zatrzymamy od wykończenie
oczywiście w dużym stopniu zależy to od kupującego każdy może tutaj wybrać odpowiednią opcję czy będzie ta Piano Black no
tego typu właśnie wykończenie karbonowe akurat Skarbem moim zdaniem przypadku tego silnika jak najbardziej to umiał
pasuje Ale przejdźmy do pozostałych materiałów mamy to skórę tutaj na daszku
wciąż skóra tam dalej skórę Przecież już jest twardo to na na drzwiach robi się już bardziej miękko
Carbon metal Skóra Skóra łokciem No trochę
się ugina mogło być lepiej po prawym pod prawym okiem również
nie ma jakiegoś takiego super wypasu super wypasu należy szukać na fotele chłopaki jakie wie czy
długie siedziska jakie duże te fotele i ładnie wyglądają i bardzo bardzo wygodne
Stoi mi się naprawdę tutaj w tym modelu nie udało poza tym Carbon będzie w twardych
Natomiast tutaj niżej mamy trochę skóry to jest akurat twarde ale przykład po tej stronie już jest
miękko to jest ciekawe twardy i
No tamta drzwiach możemy teraz to robić jakieś jeszcze taki test szarpanie troszkę
coś tam słychać Zgadnij jak już parę razy Sharp No to się robi Czy po lewej stronie
No podobnie ułożyły się plastyki i już jest dobrze to strony praktycznej Może zacznijmy do drzwi miejsce
na napoje czarnej ładnie wykończony schowek pod łokciem również ładnie wykończony schowek z wejściem USB karta
SD przed pasażerem
nie
za duży połowa z niego jest jak tego nie widzicie zajęta na perfumy więc sam też
się za dużo miejsca Nie no i tutaj jest mały problem klapa się nie otwiera bo tam pod spodem jest Za duży
Za dużo ładowarka i ona się tak zadziała w tej pozycji o tym więcej mówiłem przy okazji nocnych zdjęć nie Jak
to się dzieje i jak często to się No i tyle jeśli chodzi o o wykończenie
o spasowanie i o praktyczność Możemy też spróbować tutaj złośliwie za
poszczególne elementy wystające kiedyś reset GoPro ekranami to następny krem stary tak już nie wystaje
ale nawet gdybym dostawał to widzę że i tak jest całkiem dobrze to jest zrobione
nie
hałasuje Nie
no bo raczej zapałem więc chyba już kończą mi się pomysły na tutaj złośliwy że tak powiem
działanie Nie wygląda to źle a nawet Wygląda to bardzo dobrze Jeśli chodzi o spasowanie A poza tym
wygląd już Oceńcie sami mi się podoba jeśli mielibyśmy poszukać prawdziwej Rewolucje To zależy jej szukać na
tylnej kanapie nie
pomyliło się kanapie dlatego że po raz pierwszy Mercedes CLS może przewieźć 5 osób nie
ma też najmniejszego bagażnika mieści on 20 litrów a więc jest też całkiem praktycznych jak na
założenie CLS ale po kolei zaczynamy tekstu w metrach Po czym poznać rozmowy kupy Po tym że ja się w nim nie dokończyłem
Jeszcze i tutaj Widocznie nie z Coupe czterodrzwiowy mi pięcioosobowym to ten Marek akurat niestety jest
za spełniony oczywiście na długość problemu nie ma oczywiście z ustawieniami problemu nie ma tutaj
kierownicy regulujemy w dwóch osiach Chełm możemy oczywiście to wszystko zrobić elektrycznie mamy to mnóstwo różnych
przyjemnych obcy i funkcje jak widać regulację w zakresie nie o wszystkich możliwych Osiek to których pomyślicie
że mamy tutaj również dwuosiową regulacja odcinka lędźwiowego więc jest generalnie super powinien 100 g dwumetrowiec kiedy to wsiądzie
i że maksymalnie fotel to
okazuje się że do podsufitki ma dokładnie 0
jestem dokładnie w podsufitce i że brakuje mi tego jednego centymetra jest obszycie denerwujące
poza tym oczywiście siadam zgodnie ze sztuką i nic mi nie przeszkadza ale być może wersja bez okna dachowego byłaby
dla mnie najbardziej Komfortowa A jak za mną zobaczyć a
z tyłu zaczynamy od tego że linie dachu mocno pada i w tym miejscu Można się niechcący uderzył głową o tym trzeba
pamiętać zajmując miejsce też że trzeba mieć na uwadze że ktoś to naprawdę pomyślę o różnych szczegółach
na przykład to odpowiednio wyprofilowany tyłu fotela kierowcy czemu nie tylko że pod kogoś kto ma maksymalnie metr osiemdziesiąt na pewno
nie 2 m bo moje kolana loty Wnęk niestety nie trafiają co więcej Ja mam taki problem jaki Miewam siedzą
z przodu kiedy bo nie mam dużo miejsca i wtedy muszę prawe kolano jak przecisnąć pod kierownicą tutaj akurat muszę przycisnąć wybrzuszeniem
to też nie jest takie oczywiste nad głową miejsca No też się niestety dla mnie dość
fajnie się nie znajdzie Ale trzeba docenić że jest
odpowiednio wyprofilowana i dla kogoś ponownie do 1,8 może to być jak
najbardziej okej No i wreszcie miejsce na stopy jeśli przed nami siedzieć dwumetrowiec no sobie obniżył
hotel takim stopniu że miejsce na stopy tutaj za wiele nam nie zostanie I to jest jeszcze jedne nie
chcę być niezła wiadomo jeszcze ktoś jest zaskoczony No po prostu tak właśnie w tego typu samochodach przesiadłem się na prawą
stronę i jeszcze raz przypominam że mamy to 5 osobowy samochód więc mamy to trzy miejsca na tylnej kanapie i chociaż Popatrzcie
na wyprofilowanie kanapy wiadomo że ten gościu Tak oczywiście może zająć miejsce ale tak do końca mile widziane i
chyba nie jest Nie to jeszcze mamy to nawiewy jest
okej mamy kieszenie
dwa koki również w drzwiach z ładnie wykończonymi Mamy
również tutaj możliwość ładowania
telefonu komórkowego mamy to oczywiście wyjście 12 woltów na tą trzecią osobę
na tylnej kanapie też dosyć pokaźny tunel środkowy chociaż że powiedzmy że jest wysoki ale dosyć wąskie
może tragedii nie ma mamy to też podłokietnik dosyć miękki widziałem
ciekawsze pod tym względem No i oczywiście tutaj
miejsca na kubeczki takie oto ciekawe no i oczywiście możemy to też otworzyć i to znajdziemy kolejny schowek
który co prawda jest zajęty No ale jest także gadżetów to nie zabraknie do tego Dodajmy jeszcze mocowanie ISOFIX Zresztą
Popatrzcie po zdjęciu zaślepek te mocowania znajdują się blisko więc zapinanie fotelika jest naprawdę bajecznie proste
i łatwe to jest akurat fajny regulacja zagłówków odbywa się tutaj w dosyć szerokim zakresie tak jak widzicie w tym przypadku to jest dla pozycja to
jest oświetlenie mimo że to na środku Nie mamy światełek to jednak jest znajduje się tutaj przy płytach
więc
myślę że w tyłu Jeśli komu będzie przeszkadzała zbyt mała ilość miejsca to to podróż będzie upływał A
co dobrego pasterza zaraz trzeciej generacji konsekwentnie oferuje również bardzo praktyczny bagażnik wspomniałem o 520 l i to jest
na tyle solidny wynik że projektanci zdecydowali się że nie będzie w wersji Shooting
Brake w tej generacji niestety A był to w swoim czasie jeden z mniejszych samochodów w swojej kategorii Szkoda
ale Przyjrzyjmy się temu co daje nam CLS taki jaki jest mamy to dwa uchwyty zakupy Mamy
to możliwość złożenia oparcie foteli a
właściwie to odblokowanie dokładnie Mogę tam od razu się przejść pokazać po odblokowaniu Możemy te
fotele
złożyć i uzyskujemy tutaj płaską idealnie powierzchnię Więc można powiedzieć że wymiar
praktyczny nie został tutaj zaniedbanie siateczkę po lewej stronie chociaż jestem dosyć płytką i ciężko pewnie będzie
to zagospodarować Natomiast pod podłogę bagażnika którą możemy tutaj w górnej pozycji teoretycznie bo zwykle tak
przecież jest prawda Ale w tym przypadku ktoś stwierdził że nikt
tego nie zauważył Ale widzimy to tego się nie da zaczepić Widzimy
tutaj pod podłogą bagażnika która jest taka leciutka cieniutka ale bardzo solidne No
całkiem sporo miejsca na No właśnie nie wiem na jakieś drobiazgi w kształt w tej wytłoczki
co to właściwie znaczyć dlaczego takie dwa otwory i dlaczego takie Dlaczego 2 Ciekaw jestem jak to święto
proszę skomentować nie przy tego typu autach raczej nie musimy się skupiać na kwestii
praktycznej ale jak już czele stał się tym bardziej praktyczny samochodem 5 osób to i dłuższe
spoglądanie w kierunku bagażnika Moim zdaniem też ma sens pod maską dobrego Teresa Może się znaleźć i jeden z pięciu dostępnych silników
są dostępne 3 diesla i benzyny Diesla otwiera wersja 300d która tak
naprawdę jest dwulitrowym czterocylindrowy który daje 245 koni i ma napęd na tył na te wszystkie
pozostałe modele już mają napęd formacje czy 350d które ma 286
koni e400d który mamy przyjemność dzisiaj testować który daje aż 3 40 koni mechanicznych oprócz tego mamy jeszcze dwie
wersje benzynowe jedną oznaczono 450 formacji która daje 387
koni i topowa 50 AMG Formatic Plus która daje aż 435 koni
mechanicznych Jeśli masz zastanawia Gdzie jest C63 AMG to od razu odpowiedź tak jej nie będzie dlatego że AMG na
targach pokazywało koncert gt-four który ma ponad 600 koni i to on będzie odpowiadał za szybkie przełożenie pięciu
osób silniki benzynowe jeszcze przy nich Zostańmy na chwilę to są napędy tak zwanym Mild Hybrid czyli zamiast
rozrusznika będzie mocny silnik elektryczny który pomaga w przyspieszeniu bok ma aż 20 koni mechanicznych ale
też pomaga oszczędzać paliwo czas jazdy z miejskimi prędkościami wracając do naszego silnika 400 d
700 niutonometrów 340 koni w połączeniu z automatyczną skrzynią i napędem na cztery koła daje to Fanta 5
sekund do setki i prędkość maksymalna oczywiście ograniczoną elektronicznie 250 na godzinę producent
obiecuje naprawdę rewelacyjnie niskie zużycie paliwa w okolicach 5 w trasie niecałe się w mieście
surowy nie mogę tego potwierdzić ale faktyczne
zużycie paliwa jest naprawdę niewiele wyższe co biorąc pod uwagę te parametry które przed chwilą zresetowałem daje naprawdę dobrą
Nela kosztów jazdy do mocy którą może dysponować kierowca oczywiście zarówno pomiary przyspieszeń Jakie spalanie zrobiliśmy dla was osobnych firmach
Zapraszamy więc do tego muszę
powiedzieć że ten samochód dla mnie jest mieszanką różnych sprzecznych myśli bo z jednej strony jazda
tym samochodem i się szalenie podoba bo
ten samochód Ma w sobie wszystko map
tryb Eco ma tryb komfortowy ma Trefl oczywiście sportowy
Czy sport plus więc na dobrą sprawę ma tyle wcielenie że opowiadanie o wszystkich zajęłoby
za dużo czasu ale też nie miałoby sensu już tłumaczę Dlaczego i
to jest to co mi się nie podoba podoba
mi się to że ja już o tym Klasa
E Klasa
E która wreszcie zaczęła fantastycznie skręcać klasa a która potrafi być bardzo oszczędne klasa a która jest niesamowicie
dobrze widzisz kochana Klasa E która wyznacza standardy w ten sposób i
parę miesięcy temu jeździłem Klasa E Coupe i pamiętam że różnica pomiędzy tymi samochodami była jednak zostać beta
była taka bardziej sportowa miał mniejszy rozstaw osi było bardziej zwinny inaczej się tym jeździło tak takie przyjemniejszy bardziej sportowy sposób
i teraz się dając do 4 drzwiowego ale jednak kupę w sumie tak każe się nazywać to segment spodziewałem
się że będzie to troszkę
bardziej kupę niż
czterodrzwiowe E klasa I to się troszeczkę rozczarowałem bo na dobrą sprawę to
opowieść o tym samochodzie w tej chwili przeze mnie o tyle nie ma sensu
że ja autem jeździłem bo ja już jeździłem klasą jesteś chodzi o wrażenia z jazdy chodzi o sposób jazdy
to na dobrą sprawę Ja tutaj wielkiej różnicy nie widzę to wiadomo że mamy to inny silnik To jest osobna historia w ogóle CLS dostał nowe silniki
Diesla lub bez ciebie bezpośrednio po klasie s więc
to duża zmiana ale jeśli chodzi o sposób jazdy ci chodzi o układ kierowniczy chodziło
o takie ogólne wrażenie zamkniętymi
oczami bym chciał porównać dwa samochody naprawdę nie znalazł jakie różnice albo żadnej różnicy a więc CLS owszem niby kupę ale jednak przez to że czterodrzwiowe jeździ po prostu Moim zdaniem jak Klasa E w naszej redakcji na
przegrywa się sporo samochodów benzynowymi silnikami za każdym razem jeżdżą z tymi samochodami Ja opowiadałam o tym jak
to fantastycznie je mieć tych 79 obrotów na obrotomierza jak to fantastycznie wkręcać te samochody wysoko słuchać
tego brzmienia i
benzyna to jest to gdzie jest Diesla mi no i do takiej wersji 400d i czuję że powinienem odczekać wszystko co mówią złego Diesla
chyba po ten samochód jest niesamowity 700 niutonometrów
same w sobie sprawę że auto katapultuje się do praktycznie każdych obrotów większość mocniejszych nawet naciśnięciu pedału gazu kończy
się po prostu nie nie nie redukcją
więc tutaj możliwości tego samochodu Są tak duże a jednocześnie to się łączy Wszystko z tak przyjezdni
niskim zużyciem paliwa z Warszawy do Krakowa ten sam jechał Brenna rozprawy pasek 70 przejechał ze średnią spalaniem 7 litrów biorąc pod uwagę napęd na cztery i wszystkie te parametry 5 sekund do setki dobrze wyciszony diesel to takie diesel który nie przeszkadza od raczej nigdy nie będzie brzmiał ekscytująco
czego ktoś tak różnie Od będzie Natomiast w tym samochodzie No wiem że jest diesel bo wiemy natomiast nie
ma żadnych wibracji Podsumowując samochód
którym chciałbym jeździć dłużej niż tydzień samochód różal
nie będzie oddawać wiem że będę musiał i samochód który zadaje każdy zadawać bardzo wiele trudnych pytań Czy aby diesel
czy benzyna i czy aby na pewno jest to kupę odpowiedź już do siebie i
telefon powiedzmy sobie na pytanie ile taka przyjemność kosztuje odpowiedzi 311000 Tyle kosztuje CLS trzeciej generacji
w podstawowej wersji silnikowej czy 300d z dwulitrowym czterocylindrowym dieslem Jeśli chcemy mieć szóstkę pod maską
No to musimy dopłacić 40000 zł 908 dopłacić do wersji 350d natomiast Kwestia
którą jeździmy 400d kosztuje już 369000 zł Jeśli interesują nas benzyny to to kosztuje
prawie 450 000 Karczma jest możesz mieć ten samochód w abonamencie już od 4906
zł i 169 gr za kilometr wyliczenie to bazuje na procentowym wkładzie własnym w cenie zawarte jest pełne ubezpieczenie serwis naprawy
oraz opony letnie i zimowe Jeżeli szukasz nowego samochodu Sprawdź ile będzie kosztował on w carsmile można
powiedzieć że nowy CLS nie dorównuje poprzedni jaką nie dorównuje pod względem pozytywnego wrażenie
które zrobią W momencie premiery poza tym w każdym aspekcie Ten samochód jest oczywiście lepszy więc jest szybszy lepiej jeździ
jest lepiej wykończony lepiej wyposażony i oczywiście jest o wiele bardziej zaawansowany Technologicznie i chociaż kiedyś innym producentom Mercedes
właśnie tym modelem pokazał wszystko musi mieć sens to
jednak w tej najnowsze trzeciej generacji CLS ma więcej sensu niż kiedykolwiek bagażnik może przewieźć sporo a w środku zmieścimy
już nie 4 tylko osób Nie
ma wątpliwości że ten co to jest świetny samochód Mam tylko jedno pytanie kiedy
facelifting Ja wiem że O gustach się nie dyskutuje i ja wiem że nawet się być może za bardzo ale skoro jedyna
różnica tego samochodu w stosunku do klasy E to właśnie bardziej rasowe wygląd teraz we go up to znaczy mam się skupić Dzięki
za obejrzenie filmu Napiszcie
w komentarzach co o tym wszystkim przychodzicie i do zobaczenia
1 reakcja
1
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)