bFHubEMk
bFHubEMo
bFHubEMs
programy
kategorie
bFHubEMl

Mercedes-Benz Klasa E 220d 2.0 194 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #275

Test Mercedesa-Benz E220d z silnikiem 2.0 o mocy 194 KM

Tranksrypcja:Cześć...
rozwiń
Czasami myślę że elektronika w nowoczesnych samochodach zaczyna nad
ich istotą gdziekolwiek czy tam o nowej klasie Wszędzie widzę zachwyt Z powodu możliwości parkowania tego
auta z telefonu komórkowego czy też z powodu tego że samochód potrafi sam zmieniać pas ruchu A pamiętacie
scenę z pamięci absolutnej Arnold
wsiada do taksówki za kierownicą której siedzi robot jak
widać już wiele lat temu wizjonerzy wiedzieli dokładnie i jak to ma działać i wiedzieli też że to nie będzie takie proste
ja dziś nie będę używać siły zamiast tego zajmij miejsce kierowcy i za chwilę Pokażę wam klasę taką jaka
naprawdę jest No przecież nie każdy dokupić pilota a jeśli nawet dokupi to i tak nie zaszaleję o
co chodzi Za chwilę się wszystkiego dowiecie Zapraszam na test nowej klasy zacznijmy
jednak
od
wyglądu tu dużo mówić nowa klasa A jest dość podobna do klasy c i s i
o ile z łezką E klasy nie pomylimy o tyle z klasą C może być problem zróbmy quiz
czy teraz widzicie klasę C czy e
to była klasa A to jeśli
znów poznałeś klasę to mam złą wiadomość to była klasa c i wreszcie linia Boczna C czy e
ja wiem obok mnie ten samochód wygląda na nieco mniejszy chociaż w nowej generacji na długości mu przybyło 43 mm
o tyle jest najdłuższa nowa klasa I tylko 8 cm brakuje jej do miana 5
metrowe i limuzyny rozstaw osi również się zwiększyło 65 mm ale tylko 6 z nich poszło
na zwiększenie przestrzeni na nogi dla osób siedzących z tyłu resztę zmiana przedniego zawieszenia zamiast McPherson
ów mamy tam zawieszenie wielowahaczowe z nowymi mercedesami zrobiło się tak trochę jak z kupowaniem ubrań wybieramy
interesujący nas truje wkład limuzyna r a następnie dobieramy rozmiar c e
s ewentualnie GLC wiele GLS Różnica polega tylko na tym że kupując ubrania
w różnych rozmiarach płacimy taką samą cenę a w Mercedesie za klasę e zapłacimy o
wiele więcej niż na rozmiar mniejszą klasę C dokładnie o 70000 zł więcej tańsza
wersja tego samochodu kosztuje 190 tysięcy zł będzie to silnik benzynowy za silnik
Diesla testowany Zresztą dzisiaj przez nas zapłacimy za to niewiele więcej zaledwie 5 złotych natomiast wysokoprężna
V6 pod maską będzie kosztowało już prawie 270000 zł do silników Zresztą za chwilę którzy ciebie kończąc
już temat wyglądu zewnętrznego może Mercedes trzyma się tych kształtów dlatego że są bardzo
aerodynamiczne w klasie e Najniższy współczynnik cx może wynosić zaledwie 0 dwadzieścia trzy testowane
dziś model współczynnik na poziomie zero 26 co pozwala mu jechać nawet na autostradzie
bardzo szybko zużywające naprawdę jest znikome ilości paliwa Zresztą t spalanie osobny film przynajmniej we
wnętrzu klasy na pewno nie pomyliły z klasą C zdecydowanie bliżej to do klasy S na środku Ma być cztery
nawiewy i brakuje Jak to niektórzy mówią wystające zamiast tego mamy to jedną wielką taflę
szkła gdzie obsługa systemu Poland online jest pod wspólną właśnie taflą z wyświetlaczem zastępującym
tradycyjne zegarek występ jest opcjonalny dostępny tylko po dokupieniu systemu kontrola
i chociaż też nie do końca bo w telefonach komórkowych wszystko działa w miarę szybko i bez opóźnień a tutaj bywa różnie
opóźnienie przykładowo kiedy chcemy wejść na najwyższy poziom nic by klikamy tutaj na przycisku z symbolem
Home Click Trochę
to trwało Inna sprawa że możemy tym wszystkim co powiedzieć z bardzo różnych
miejsc w samochodzie albo klasycznie przy pomocy pokrętła albo również znany
sposób czyli touchpad pod prawą ręką ewentualnie po prawej stronie kierownicy mamy te innowacyjne
touchpad ryczy mocy których również możemy sterować kursorem Zwróć
uwagę że kiedy jesteśmy na tutaj z mapą to przebijając góra dół jesteśmy
w stanie bardzo szybko zmieniać skalę ale jeśli nam się ręka omsknie dotkniemy przypadkiem prawej strony to
wtedy wchodzimy do mnie po prawej stronie i kolejny przewijanie góra dół już zmienię zupełnie
co innego i teraz Jeśli chcemy wrócić Musimy troszkę pokombinować W każdym razie rozwiązanie
jest wygodne być da się do tego przyzwyczaić Problem jest tylko takie że na początku przynajmniej aby śledzić
i czuć to co się dzieje to na ekranie musimy jednak oderwać wzrok od drogi jakoś nie
pozostawia zbyt wiele do życzenia na koniec jeszcze dorzucę taką ciekawostkę być może to błąd w konfiguratorze tak
czy inaczej w standardzie dostaniemy aluminiowe wykończenie za 1300 zł za wykończenie drewniane
inspirowane wykończeniem jachtów a za 5600 zł dostaniemy lakierowany
plastik właśnie tam wnętrze
nowej klasy Oczywiście mamy mocne skojarzenie z klasą S I to jest oczywiście Santa punkt odniesienia lepiej się zapomnijmy
że akurat jest to miejscami mocno podobne do eski to
wystarczy spojrzeć na ten samochód No to jak ją po prostu jest auto pięknie
zaprojektowane tutaj nie ma przypadkowych Łuków w zajęć kształtów to wszystko się składa w jedną spójną piękną
całość
elementów nie dopracowanych elementów
o których jak ktoś zapomniał wszystko jest naprawdę bardzo ładnie zaprojektowanego są strony designu fantastyczny
Zwróć uwagę na ten fragment konsoli centralnej który jest tak trochę wypchnięty do przodu Co daje tutaj osoby chodzącej
właśnie popraw poczucie takich dodatkowej przestrzeni jeśli chodzi o dobór materiałów wykończeniowych to szczerze mówiąc jest
różnie oznaczenie mamy to dobrze wykończony w związku z tym to mamy skórę przeszycia mięciutko tutaj
ten wielki Baszak również jak w klasie aż tutaj
mamy miękkie tworzywa tutaj gdzieś pod jest trochę pianki to mam ładne przyszycie końcówka już jest twarde
Ale absolutnie się nie odzywa nie hałasuje jest dobrze jest montowana Zwróć uwagę że również że tutaj mocowanie tych ekranów Jest
bardzo solidny w ogóle nie odzywają się jak ja tutaj staram się to lekko poruszyć Czego
nie można powiedzieć o tych tabletkach innych modelach
poza tym no jak nie ma to pewnie dopracowanych z każdej szczeliny wystawia jakiś lek który daje
jakiś tam światło to wszystko zrobił dobre wrażenie tak długo jak mnie dociskamy trzeba powiedzieć też że samochodem ten Zrobiłem już z 1000 km i jeszcze
nie słyszałem żeby któryś z plastików wydało jakieś niepokojące dźwięki to wszystkie dźwięki słyszymy tylko wtedy kiedy No właśnie zaczynam to złośliwie przestawił na codzień zablokował
też
tak nie myśl za uchwyt widać
te drzwi to całkiem mocno się odkształcają coś tam też słychać spróbujemy po lewej stronie najwięcej
ten sam efekt jeśli chodzi o schowki Otwórz podswietlany łokcie mamy potężny schowek mamy
to ty możesz bo też nie chodziło ale Całkiem spory ładnie wykończony i mamy to 2 wyjść karta tak to mamy
klasyczny jeszcze jeden schowek trochę nie
wyszło Nie wchodziłem
teraz możecie podziwiać też wolny jak dać na dwie części wyjście
12 voltów mam też schowek przed pasażerem Gdzie jest niespodzianka źródło zapachu kto możemy Wymień zapachy
również ładnie wykończony cóż to jest Antoś
rośnie dodatek chyba do zapachów i
No cóż za dużo miasto
tego jeszcze minus te zapachy To wygląda na to że to
tak tak że rękawiczki odłożymy A ja za to wystarczająco dużo jest niewątpliwie kieszenie w drzwiach tutaj spokojnie musimy dużą butelkę
wody nie jest ona tutaj jakoś wykończona jakimś
powiedzmy jest na wykończeniu ale wnętrze te tworzywa tutaj są w środku miękkie na zewnątrz również
są miękkie więc nawet możemy które wyglądają i zwykle są twarde w tym samochodzie są
zrobione zrobione naprawdę
no tak żeby nikt nie poczuł się rozczarowanym tak naprawdę do tego samochodu bardzo ciężko gdzieś się się przyczepić
bo pomijając to że te właśnie moje takie testy na plastiki i to jest chyba jedyna uwagę w którą możemy tutaj do
tego ronda miejscu na górze mamy nie schowek na okulary to mamy światełko
Oczywiście oprócz tego mamy tam
światełka kolejne na chwilę 100 światełek mu to na górze nie brakuje Podsumowując samochód robi fantastyczne
wrażenia od strony od strony doboru materiałów od strony schowków może trochę mniej bo bo szczerze mówiąc nie
znalazłem w tym samochodzie możemy to obejrzeć jeszcze nie znalazłem w tym samochodzie miejscu na odłożenie kubeczka
z kawą ale być może podobnie jak kiedyś testowane jest że po prostu jest to błąd konfiguracji i ktoś nie zaznaczył odpowiedniego jak
Bobcat szybko stąd taki wąski możecie podziwiać ten
tą dużą kieszeń w drzwiach po lewej stronie jest
taka między to naprawdę moje pod dostatkiem także ogólnie wnętrze na d dobór materiałów na duży plus Ale ich spasowanie
No już nie będę po raz setny naciskał mogą być się odrobinę lepszy
e-klasa prawie 5 metrowe już limuzyna raczej nie dwumetrowca problemów ale Sprawdźmy
to zacznijmy od foteli foteli które nie są tak bardzo komfortowe miękkie i wygodne na długie trasy jak
się od nich tego spodziewał to już odczułem na własnej skórze albo pracuję na własnej w plecach mimo że mają całkiem sporo
regulację możemy tutaj siedzisko wyraźnie wydłużyć możemy wyregulować dwóch płaszczyznach odcinek regulacja
jest taka dosyć złożone bo po pierwsze zamiast na drzwiach wszystkie przyciski prawie
wszystkie przyciski wylądowały tutaj w klasycznym Nazwij miejscu Ja te przyciski Zresztą nie są jakoś tak zbyt starannie
wykończony po prostu zwykłe plastiki i pomocą tych przycisków możemy regulować również na wysokość
osobno przód osobno tył oparcia standardowo na tym jesteś Chcemy się przesunąć do przodu do tyłu to po prawej stronie
tutaj pod fotelem jest taka klasyczna w i k więc ustawiamy sobie fotel odpowiednio Również
regulujemy tutaj zostać szerokim zakresie oczywiście w dwóch płaszczyznach i w ten sposób auto dwumetrowiec może
już ruszyć w podróż przy czym w podróż której to całkiem wyraźnie że ma wysokość
jego włosy tutaj sięgają niestety nie podsufitki Być może jest to kwestie okna dachowego który zjadł
o parę cm wysokość natomiast warto jeszcze dodać że zagłówek w tej chwili jest ustawiony w najwyższej
możliwej pozycji No i jak widzicie mógłby być minimalnie wyższy a teraz zobaczymy co zostało zamknięte
miejsca
z tyłu na nogi jest w sam raz jeszcze mam tak centymetr wolnej przestrzeni a więc na długość wszystko w porządku
gorzej na wysokość bo ja tutaj Absolutnie nie mam co ma życiowy dlatego że moja głowa już nie same włosy
i nie sama fryzura tylko cała głowa ląduje w podsufitce z tyłu miejsca na wysokość nie ma zbyt
wiele również miejsca na No tutaj nawet letnie buty ledwo ledwo mieszczą się pod fotelem który dwumetrowca
siedzący przede mną obniżył maksymalnie jeśli chodzi o pozostałe elementy wykończenie No to zacznijmy może od
Show schowek tutaj całkiem obszerny w drzwiach ale z drugiej strony brakuje mi tu kieszeni
za fotelem kierowcy Zresztą za fotelem pasażera jest dokładnie taka sama sytuacja z jakiego powodu ale Mercedes
uznał że te te te te schodki są niepotrzebne No i teraz przesiadłem się na prawą stronę Muszę
pokonać bardzo wysoki i szeroki centralny niektórym może troszkę uprzykrzyć się życie piątej
osobie Natomiast jeśli już będziemy je z tyłu na przykład w dwie osoby to myślę że ucieszy nas po pierwsze zestaw nawiewów
to mamy dwa osobne możliwe Możemy też tutaj jak widać się włączyć się klimatyzację ustawić siły
nawiewu i tak dalej jak również to że nawiewy są w słupkach b a więc mamy
to naprawdę chłodzenie i grzanie Bardzo skuteczne tutaj akurat potem jakiś przestawiłem maksymalnie do przodu
w tej wersji czuję się już jak w klasie jak w klasie s być może nawet tej przedłużonej warto
też wspomnieć o podłokietniku jest duży miękki możemy to otworzyć schowek
płaski ładnie wykończony jak również sięgnąć
po takie oto uchwyty na kubeczki to niżej jeszcze to wspomnieć znajduje
się popielniczka i wyjście 12 woltów
to zajrzyj do bagażnika zacznijmy może od tego że bagażnik się otwiera ruchu stopy pod zderzakiem
Jaki dać się błyskawiczne reakcje klapa się podnosi i widzimy bagażnik który według producenta ma 540
l pojemności tego co teraz widzicie i kształt tego bagażnika jest raczej skomplikowany
i jeśli chodzi o wymiar tutaj na szerokość jak również no wysokość Zwróć uwagę że to jest dosyć wyraźne taka belka
jakiś taki element konstrukcyjny nie więc To obniża wysokość tego bagażnika z drugiej strony podłogę tego bagażnika w
tym miejscu góry Nawet to taki próg co
z kolei obniża dodatkowo wysokość bagażnika więc w tym miejscu nie jest prawdopodobnie 2 razy mniej niż na przykład w tym Natomiast
jeśli sięgniemy to całkiem solidną podłogę Zresztą którą
możemy to zaczepić możemy O proszę bardzo Twój dostajemy jeszcze Całkiem spory Nazwijmy to schowek w
którym
no też pewnie możemy gdzieś tutaj przewieźć oprócz tego mamy taką
kieszonkę z siateczką po lewej stronie mamy
też możliwość się to składanie
oparcia tylnej kanapy po pociągnięciu nic się nie dzieje traćmy po lewej stronie Po
pociągnięciu nic się nie dzieje a więc to wszystko tylko od oparcia tylnej kanapy następnie wycieczka do
przodu i składamy raz składamy
z VAT i
uzyskujemy może że płaską podłogę gdyby nie to że ta płaska podłoga poprzedzona
jest w tym progiem więc w sumie ona nigdy nie będzie płaska No tak teraz doskonale Widać jak bardzo obniżona jest maksymalna wysokość tego bo właśnie przez
tą belkę i przez ten próg ale fotele złożyły się w miarę na płasko to i to w zasadzie tyle Ja myślę że jak się komuś w klasie e zależeć
będzie na przestrzeni to kupię sobie wersję kombi
Tak jak obiecałem wracamy do tematu silników w tej chwili w polskiej ofercie mamy trzy silniki e 200 silnik benzynowy 184
koni e220d silnik Diesla o 10 koni mocniejszy i najmocniejszy póki co 258 koni
wysokoprężny V6 oznaczony e350d Testujemy wersję z silnikiem diesla tą słabszą
94 konie 220d wbrew oznaczeniu to nie ma pojemności 2 i 2 tylko niecałe 2 l moment
obrotowy 400 niutonometrów co pozwala z tymi parametrami i masą z 1700 kilogramów rozpędzić
się do setki w 7 i 3/10 sekundy tyle przynajmniej deklaruje producent jeśli chodzi o spalanie to ma być rewelacyjnie
jest e-deklaracje producenta ale nasze pierwsze obserwacje pokazują że może mieć rację Otóż w trasie w ten samochód ma
spalić w okolicach 3 i 6 i 10 litra na 100 km Natomiast w mieście uwagę poniżej
5 wróciłeś na chwilę do autonomicznego prowadzenia jest to cała masa czujników radarów i kamer
które stale monitorują wokół naszego samochodu pozwalając mu odnaleźć się na drodze z przodu mamy między innymi
kamerę o zasięgu do 500 m ale nawet czujniki parkowania mają zasięg do czterech i pół metra po to
by pomagać nie tylko podczas parkowania ale też na przykład kiedy będziemy zmieniać pas to
pozwala działać całemu szeregowy systemu bezpieczeństwa rozpoznawania pieszych unikania kolizji z autem do drogi
podporządkowanej pomocy w omijaniu przeszkody i tak dalej w czasie jazdy samochód bez przerwy Zbiera informacje o tym co się dzieje
wokół i będzie nam pomagał w ten czy inny sposób uniknąć przykrych funkcja automatycznej zmiany pasa To jest coś co
można pozwolić powiedzieć że ten samochód jedzie sam na wielopasmowej drodze wystarczy przytrzymać dźwignia kierunkowskazów aby auto
samo zmienia pas sprawy nie wyobrażam sobie dlaczego ktoś mający prawo jazdy mógłby nie umieć zrobić tego samoczynnie powstaje
okazje aby się pochwalić znajomym to Chwalenie się znajomym mógłbym dla jaj wyglądać w ten Hej Joachim Patrz
Przestań wąchać swoje jajka Popatrz na moją klasę potrafi sama zmieniać pasy do tego Odwołaj się akurat do
trenera reprezentacji Niemiec otóż tak działa No niestety najbliżej w Niemczech dlatego że w Polsce
uregulowania prawne podobno nie pozwalają na zmiany pasa przez samochód bez interwencji
bezpośrednie kierowcy w związku z ta co jest oprogramowanie w polskich lasach jest niestety wyłączony
jeśli chodzi o parkowanie w sobotę Smartfona no cóż tutaj jest kolejny rozczarowanie otusze Androida
nie znalazłem takiej aplikacji mimo zapewnień producenta że taka aplikacja powinna być znalazłem
tylko na iPhona A więc jeśli chcecie pokazać że masz samochód jedzie sam Albo iPhone
albo kolegę który leży na miejscu kierowcy i udaje że go nie ma więc zostawmy to autonomiczne prowadzenie po prostu Przejedziemy
się z
tym samochodem przyjechał całkiem sporo kilometrów bo tam w Warszawie wracałem do Krakowa Okrężną drogą jakby podjechałem pod dom to miałem już prawie 800 km na liczniku
na liczniku w komputerze pokładowym natomiast na liczniku w mojej która zlicza zmęczenie po tej długiej podróży kilometrów
było chyba ze 2 razy mniej bo samochód
dotrze klasę zawsze rozpoznajemy w ten sposób że jest doskonała na długich trasach czuję się w tym jak ryba w wodzie i ta nowa generacja
oczywiście jest w tym jeszcze lepsza i to jeszcze trzeci licznik
licznik który się znajdował gdzieś tam w moich plecach i niżej Szczyrku jeszcze przez całą tą podróż nie umiałem znaleźć właściwego
ustawienia fotela być może albo po prostu zbyt twardy być może coś tam nie zagrał dla dwumetrowca nie wiem W każdym razie nie umie w tym hotelu do końca odnaleźć i ten licznik wskazywał No zdecydowanie powyżej 1000 km to warto jeszcze wrócić do tematu tego samego podróżowanie w tym
samochodzie na długie trasy na to się składa się kilka czynników Po pierwsze doskonały wyciszenie w
tym samochodzie silnika a my nie słyszymy Większość czasu jeśli usłyszymy pomocne gdy piszemy wtedy
mamy 3000 obrotów w coś się zaczyna tam działać na obrotomierzu i wtedy okej słyszę ale to jest taki da
się go słuchać Nie jest to nie jest super rasowego i nie jest to
nic super wstrętnego ale nie przy tym Diesla natomiast
poczujemy usłyszymy które wtedy kiedy
i poczujemy usłyszymy ja kiedy będziemy jechać powoli wtedy będzie słychać ten klekot na wolnych obrotach ale też poczujemy kiedy silnik zostanie z system
start stop gdzieś na światłach i wtedy przy ponownym ponownym rozruchu samochodem
tak dla telepie taki Charakterystyczny sposób dla Diesla pozwala okej pod maską też jestem
l diesel ale przez większość czasu a szczególnie właśnie przez taką umowę toną jednostajną i jak jedziemy w trasie jazdę
absolutnie nie słychać siewnika i w środku są naprawdę może jeszcze nie na poziomie jest klastry ale to
chyba pójdę dopiero przy jeszcze wyższych prędkościach druga sprawa to zawieszenie w kiedy
trzeba potrafi być twarde kiedy trzeba potrafi być miękkie komfortowy i przyznam się że większość
czasu spędzimy właśnie w tym ustawieniu komfort bo Samochód płynie samochód też nie
wymaga jakie śmietnik wisi podział prowadzenie jeżeli układ kierowniczy w trybie koło Ford lekko obracany kierownicę ale nie stawia jakiegoś zbędnego oporu i też bezwysiłkowa bez zbędnych
pokonujemy
kolejne kilometry to wszystko się składa na to wrażenie że w
efekcie pod przejeżdżamy 800 km a czujemy jakby było na przykład 400 a z drugiej strony tak do końca nie pamiętamy tego samochodu Może trochę przeginasz z
tym takim podsumowaniem starań tego samochodu aby się nim fantastycznie jeździło ale brakuje mi w tym samochodzie troszkę takiego takie kropki na w porównaniu z ostatnio przeze mnie masz lat temu testowany przeze mnie E klasy jest wysokoprężnym V6 Ten samochód jest takie trochę taki
zniewieściały pięknie
wygląda nie pachnie ma ładną kieckę prowadzi
się w takim Tańcu na drodze ledwo wymagające jakiegoś mocnego nacisku A nawet jak się pomylimy to Score odpowiedzi z systemem powróciły na swój pas wykorzystujemy odległość od auta przed nami i tak dalej i tak dalej wszystko fajnie ale Brakuje Brakuje
mnie te kropki nad i czegoś co o czym będziemy pamiętać kiedy by się o ciebie
z tego auta w takim elementem mogły być oczywiście mocniejszy silnik jeśli kupimy V6 to jest pytanie prawda patrzymy
widzimy za 190 tysięcy najtańszy samochód który już ma prawie 200 koni po co miałbym dopłacać do 200
koni fantastyczne wyniki własną oszczędne auto kompaktowe zwrócone więcej nie potrzeba potem jedziemy jedziemy zrobił robimy ten samochodem 1000 km i nagle się okazuje że czym tak Ja przyjechałem Aha Mercedesem poza tym warto wspomnieć o różnych trybach jazdy
to jest też eko eko nam się podoba Dlatego
że w trybie Eco pedał gazu Udaje że mnie nie ma ściskamy te reakcje siekamy mocniej No coś tam się zaczyna dziać mocno dotrzemy No dobra Jak już chcesz w
wersji sport
na redukcję długo jeszcze czekać nie trzeba do tego mamy otwarcia
zawieszenie i nieco bardziej jaką oporność On chodzi ciężej ona jest taka troszkę bardziej sportowa Nazwijmy to ale to jest taki sztuczny opór sztuczny
ciężar tak naprawdę to ten ten ciężar i w porcie Sport Plus nic nie zaś on
tylko sprawia że musimy przełożyć się bardziej do obracania kierownicą i nie czuję mi nic
więcej więc to jest tak oraz słabe natomiast Sport Plus jak skończymy to wtedy mamy taki efekt że skrzynia biegów 9 biegowa Zresztą trzyma obroty na wyższym poziomie i wtedy jeździmy tym samochodem jak elektrykiem żeby Ledwo za naciskać dotykać gaz i samochód już
przyspiesza ledwo dotykamy jeszcze
spiesz ale jak masz żadnej redukcyjne trzeba moment obrotowy potężny jest tuż pod ręką No ale wtedy wydawał wysokie obroty wysokie spalanie Ale po co to komu przyłączone z powrotem koncerty.pl dokładnie miejsce tego samochodu wtedy się nazwisko tego samochodu co w czym sprawdza się najlepiej po dłuższej przejażdżce już wiem o co chodzi z tym automatycznym prowadzeniem tych kilkanaście sekund kiedy kierowca
nie musi patrzeć na drogę Bardzo mu się przydadzą dlatego że online chodzi jest bardziej intuicyjny i jest też
przy okazji o wiele bardziej rozbudowany i jego obsługa właśnie wymaga tych kilkunastu sekund aby dojść do odpowiedniego poziomu we wszystkich
tutaj do obce i po to przydaje się automatyczne prowadzenie
nowy Mercedes klasy E jest samochodem który jest najbliżej jazdy autonomicznej Jakie możemy kupić na dzień dzisiejszy też
na miała to wszystko 2 lata temu Wiesz co nie sama zmieniać pas sama utrzymywać pas utrzymywać odpowiednie odległości między
samochodami ale
jeśli dodać do tego jeszcze bardzo za aktywna
systemy bezpieczeństwa jakie znajdują się na pokładzie Mercedesa Możemy powiedzieć że to jednak Mercedes jest w tym mądrzejszym samochodem to
Tesli takie systemy już 2 lata temu to jest podobnie jak z telefonami kiedy kupimy nowego smartfona czy to na Androidzie czynna jest jesteśmy pytanie czy chcemy udostępniać swoje
dane anonimowo w
celu poprawienia produktu właściciele
tęskni wyrażali na to zgodę czy też nie ale
ich samochody udostępniał y takie dane w podobny sposób co
z tego że Google ma jakąś małą kwotę samochodów które zbierają dane na wypadek Jeśli chciałbym stworzyć kiedy samochody autonomiczne jeśli
właściciel Tesli stanowili flotę około kilku 10 000
samochodów które zbierały praktycznie te same dane samochody też nie miał już odpowiednią technologii i Wystarczyło ją odpowiednio zaprogramować w oparciu o zebrane dane i
któregoś dnia po ściągnięciu aktualizacji okazało się że nie
rozumiem żmiąca funkcja autopilot jeśli chodzi o jakąkolwiek autonomię w ruchu ulicznym to teraz
jesteśmy w stanie to zaaplikować dla ruchu autostradowego gdzie niewiele się dzieje pomiędzy
bankami nie musimy tylko uważać na inne pojazdy nawet ten Mercedes potrafiłby tak jechać w nieskończoność ale
po pierwsze na razie nie pozwalają na to przepisy a
po drugie rozsądek to nadal nie są systemy tak dopracowane żeby tutaj nie było szansy że na przykład kamera
zgubili nie i samochód
zamiast skręcić po prostu pojedziesz prosto w samochodzie testowym pod maską znajduje się silnik d czyli dwulitrowy diesel zbudowany
Kompletnie od podstaw 220d powstał dlatego żeby sprostać ograniczenie emisji
spalin ale nie byłeś obecnych przepisów tylko w myśl przepisów które będą się pojawiać w kolejnych latach przewiduje się za parę lat testy mi się nie będą wykonywane już
tylko w warunkach laboratoryjnych ale będą towarzyszyły im też testy faktycznym ruchu drogowym ten silnik już teraz jest w miarę przyjaznych środowisku ale chodzi o to że jest gotowy współpracować z technologiami Mercedesa które
są dopiero w fazie rozwoju Wydawałoby
się że przyszłością jest jazdy a i nawet Elon Musk powiedział że do 2023 roku zbuduję taki samochód On
lubi sobie wyznaczać dość krótkie terminy realizacji ale w zasadzie czemu nie badania placówki nawigacji search nie mogę o tym kiedy będziemy jeździć samochodami autonomicznymi ale
mówią że w 2000 5 roku takich samochodów będzie poruszało się po drogach już 85 milionów Elon Musk
i navigant research przepowiadają w ten sposób ale Nostradamus też mówił że w tym roku skończy się na
jakimś cudem ja nadal siedzę za kierownicą Pożyjemy
zobaczymy ale to właśnie o rozwoju technologii i takich jak te które mamy w tym Mercedesie co
pewno będziemy słuchać przez najbliższych kilka czy kilkanaście lat A co potem potem
się do nich przyzwyczaimy Mercedes klasy A jest ciekawym samochodem chociaż nie budzi skrajnych m po samochodzie tej klasy można
się spodziewać bardzo wielu rzeczy i ten samochód w stu procentach realizuje nasze domyśle oczekiwania wiadomo
że nie porównujemy tego samochodu z
Polonezem szwagra więc nie można skupiać się na każdym detalu który czyni ten samochód lepszym od Poloneza No może Polonez byłby lepszy jedynie pod kątem i wtedy można oczywiście mnóstwo plusów Dlatego ja skupię się na pewnych minutach pierwszym Dużym minusem Według mnie jest wykończenie mamy tu do czynienia który troszkę Skrzypi nie za fajnie wygląda bo to z daleka widać że to jest jednak coś innego niż drewno którego powinniśmy się na dobrą sprawę tutaj spodziewać zwłaszcza kosztuje 340000 jest to też mało komfortowe w utrzymaniu ponieważ łatwo się zbiera na tym kurz a dodatkowo możemy zwłaszcza wykończenie konsoli Central w kolorze czarnym możemy łatwo porysować chociażby używając jakieś brudne i szmatki kolejny minut to są dotykowe sensory na kierownicy i tak tutaj koło podłokietnika Wystarczy że będziemy trzymać rękę na kierownicę w troszkę niewłaściwy sposób z punktu widzenia ulokowania tych sensorów albo Wystarczy że położymy dłoń na touchpad jak już na przykład stację radiową wiadomo że nie będziemy jechać z łokciem na tylnym siedzeniu
odruchowo nasza dłoń powędruje właśnie tutaj jeśli chodzi zaś o odtwarzanie multimediów tutaj również mam się do czego przyczepić włożyłem pendriva z muzyką było mniej więcej 200 utworów w folderze i system się pogubił Długo myślał zanim był w stanie wyświetlić mi listę tych utworów Długo myślał w momencie kiedy chciałem przełączać pomiędzy nimi nie wiem czy to była kwestia mojego złego pendrive czy tego systemu
Miałem problem z odnalezieniem w menu listy wszystkich utworów trzeba było zagłębić się w jakieś 3 podmieni
żeby do tego dotrzeć wyświetlacze które znajdują się przede mną i na środku Moim zdaniem są trochę zbyt podatne na odbicia w słońce które wpada pod różnymi kątami i Są sytuacje kiedy informacje przedstawione na tych wyświetlaczach będą wydaje mi się że jest tutaj jakiś system który automatycznie dopasowuje ich jasność do otoczenia ale wydaje mi się że to też mogłyby działać troszeczkę lepiej zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz chodzi o cechy niczego niedawno miałem okazję jeździć w Mercedesem klasy C GSM GLC Coupe układem kierowniczym mianowicie podczas gwałtownego szarpnięcia w lewo lub w prawo bez względu na tryb w jakim aktualnie jechaliśmy układ kierowniczy wstawiał chwilowy pobór to było dosyć duży opór tutaj tego nie ma jeśli chodzi o silnik też to fajne jednostka ma na tyle dużo moc żeby w miarę bezproblemowo wyprzedzać na trasie natomiast kiedy
ile
ciebie nie odwdzięczy się bardzo niskim spalaniem i myślę że osoby które szukają tego typu samochodu nie
będą szukały zaczepki na skrzyżowaniu aby się ścigać od świateł do świateł w
komforcie i prestiżu spokojnie sunąć po naszych drogach które nawet jak nie będą równe to
nie będzie to odczuwalne ponieważ zawieszenie doskonale wybiera te nierówności Myślę że fani Mercedesa nie
odnajdą tutaj analogi
z poprzednimi klasami Na koniec trochę gaz pentester może komuś smakować jakoś zbyt słodki ktoś uzna że jest mało słodki jak ktoś twierdzi że
jest w sam raz dla mnie testowanie dzisiaj samochód jest takim zbyt słodkim deserem taką do przemieszczania się bez wrażeń z kontrolą
temperatury dźwięków zapachów wibracji i sytuacji 500 m na około ktoś inny powiesz że to jest właśnie idealny
samochód dla mnie w tym deserze brakuje szczypty soli która by trochę ożywiła smak w E klasie taką szczyptą
soli mógłby być mocniejszy silnik którego brutalna mocno dałoby trochę testosteron zniewieściałe go charakteru tej
limuzyny z jej fikuśny mi przyciskami pięknymi liniami kolorowymi światełkami słodkimi zapachami i izolującego od
drogi zawieszenie z tym mocniejszym silnikiem ten deser mógłby smakować lepiej A
jak wam się podoba Klasa E podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach Pamiętajcie o subskrypcji a ja tymczasem przy mieszczę
się to są kapsułą pod Wawel gdzie wybiorę się w szaleńcze rejs Barka po Wiśle
Kiedy koniec ciekawostka lokalna z naszego Skawińskiego parku Otóż para łabędzi ma jeszcze
przedwczoraj było to 6 jajek w gnieździe Wczoraj już było dwójka piskląt A dzisiaj mamy ostatnie
niewyklute jajko i piątkę piskląt już to pod skrzydłem także cieszymy się i trzymamy kciuki za
młode
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bFHubEMx
KOMENTARZE
(0)
bFHubENj
bFHubEMq
bFHubENq
bFHubENr