programy
kategorie

Mercedes CLA - jak nie krakać między wronami

Test Mercedesa-Benz CLA220 z silnikiem 2.0 o mocy 190 KM

Tranksrypcja:kiedyś...
rozwiń
segment
C był nudny i przewidywalny Golf Corolla Astra czy Focus wszystko w zasadzie ustawiły
między sobą trochę świeżości wniosło Wkroczenie do segmentu Marek Premium pierwsze było Audi Później dołączyli
inni Ale nawet po wejściu do segmentu Marek Premium te samochody wciąż wyglądały podobnie w końcu chodziły do segmentu kompaktów
A jak się mówi jak się wchodzi między Wrony 2 Natomiast w tym momencie Mercedes
postanowił wyjść przed szereg i przestał krakać tak jak one byliście właściwie to wyjechać modelem clh
który szybko stało A dzisiaj Testujemy dla was jego drugą generację zapraszam
co
właściwie
zadecydowało
o tym że cel a przydałby się w ciągu sześciu lat liczby 750000 sztuk przede wszystkim
wygląd przód wino klasy a ale przednia szyba była mocniej pochylone linie dachu płyn nie opadała do tyłu i kończyła
się na kufrze w stylu sedanem ale znów one są bardziej płynnych w liniach pozostała bez zmian ale detale się zmieniły
przednie światło na ją zupełnie inny kształt niż w klasie a podobnie zmieniły się również światła tylne właściwie
to one się zmieniły mocniej wiem
czy nie za mocno patrząc jeszcze na bryła nadwozia nie możemy zapomnieć o jednym bardzo ważnym fakcie związanym z cela kiedy wchodzi
na rynek 2013 roku ustanowiła rekord aerodynamiki a dokładniej współczynnik oporu powietrza te
6 lat temu wynik równy jest 0,23 był nie tylko najlepszą wartością w gamie Mercedesa Ale w ogóle
w świecie samochodów seryjnych Czy
udało się poprawić ten wynik nie Ale przy okazji wprowadzenia nowego Teraz ty też nie został popsuty
pod kątem opływu powietrza zoptymalizowana takie elementy jak osłonę chłodnicy wgłębienie wokół lamp przeciwmgłowych
dodano też spoilery przy nadkolach za osłona chłodnicy znajdują się też żaluzje
regulujące opływ powietrznej chłodzenie silnika a pod spodem zabudowana jest praktycznie cała podłoga podstawowej
wersji cela dostaniemy halogeny ze światłami do jazdy dziennej led natomiast wersja
220 farmacji już w standardzie ma ledy high-performance natomiast za 2000 zł możemy
otrzymać Multi bym LED z 18 na dziadami i nie widzę powodu żeby tego nie dokupić wśród
wszystkich kontaktów Mercedesa to właśnie cela ma być w tym który najlepiej i zobaczcie jakie zmiany zostały
w tym celu to wprowadzone w porównaniu do poprzednika ma aż o 63 mm z przodu i aż o 55
mm z tyłu szerszy rozstaw kół do tego kościół został położony jeszcze niżej rozstaw osi również
został wydłużony o 30 mm do 2 mm i 73 cm ta
unifikacja we wnętrzach ułatwiają pracę bo już klasy a opisywałem tam tworzywa
szarpańce klamki i opisywał schowki i w tym samochodzie wszystko jest bardzo podobne Więc
link do tego filmu znajdziecie w opisie i tam możecie obejrzeć opowieść o całym tym wnętrzu
to wszystko jest tak jak mówię bardzo podobnie ten sam szalony piękny Design ten
sam przycisk do regulacji temperatury non-stop na maksa prawym kolanem i potem się
zesrałem Dlaczego mi tak gorąco wszystko już znali chociaż jedna rzecz zmieniła się i to bardzo mocno cela
teoretycznie nową wersję systemu mbx Czym się różni asystent głosowy odpowie
teraz na bardziej skomplikowane pytania tylko to notowania na giełdzie informacje ogólne Polska
informacje sportowe czy nawet obliczenia dlaczego powiedziałam teoretycznie Bo z informacji
prasowej wynika że samochód powinien rozpoznawać bardzo wiele różnych pytań ale jesteśmy informujące
o tym że na początek to jest na rynku amerykańskim kiedyś to dobrze również do Polski i wtedy można będzie się bawić zadając
temu auto przeróżne pytanie również warto poczekać na ten update to ja z uwagi na to że samochód będzie
rozpoznawał gesty I to takie wybudowane jak na przykład odpalanie w ten sposób światła
na podsufitce proste do zrobienia również bez gestów ale na przykład jeśli w nocy
jadąc z kierowca sięga do fotela pasażera metro niech nie siedzi oczywiście to lampka podświetlająca
za łączy się automatycznie nie musimy nic robić i to jest całkiem praktyczne i fajne to jeszcze możemy zrobić
możemy na przykład fotela pasażera wykonać powiat get który włączy masaż na fotelu więc
jestem rozpoznaje gesty po prawej po lewej stronie i wie który fotel w jaki sposób w ogóle ma zaległości
z drugiej strony można by zadać pytanie Hej po co właściwie postawy gesty po to żeby nie rozpraszać ale pasażer
ma chyba dosyć dużo czasu żeby nacisnąć któryś przycisk albo wybrać opcję na ekranie No w sumie tak więc pytanie
po co gesty dla pasażera Odpowiedź jest prosta bo można w
poprzednim CLA zakochało się wiele osób ale często barierą były rozmiary wnętrza taka klasa a tyle że trochę
ciaśniejsza w środku Mercedesy Zadbaj więc o to żeby w nowej generacji do wymiary wnętrza był większy z
przodu mam nad głową dodatkowych 17 mm jest z tyłu przestrzeń rosła bardzo symbolicznie trzecie milimetry a z drugiej strony miejsce
jest jednak więcej szerokości jest bardziej wyraźna na wysokości łokci jest to 35 mm więcej z przodu i o 44
mm z tyłu jednak
najzabawniejszą zmianę wymiaru jest przestrzeń Otóż Mercedes postanowił niczym
w Robin Hood czy Yanosik zabrać tym bogatym z przodu i oddać w jednym z tyłu dokładnie jeden milimetr o
1 l mniej na mamy w nowej generacji clara.io 1 minut więcej mamy
z tyłu jak to wyjdzie w praktyce to pewnie nie jak ale te złe to co oczywiście i tak robimy No i widać
nad głową mam no może jeden palec ale wciąż jeszcze się bez problemu mieszczę kierownicy
regulujemy w szerokim zakresie i to maksymalny i wysunięcie do przodu i to jest akurat dla mnie
w sam raz tak jak widać siedzę zgodnie ze sztuką chociaż zagłówek zintegrowany jak
widać w hotelu niestety jest dla mnie odrobinę za nie być troszkę wyżej nie mamy też regulację punktu mocowania
pasa bezpieczeństwa wody oczywiście regulujemy to ja akurat jest tylko regulacja odcinka lędźwiowego
natomiast tak jak w Mercedesie na drzwiach mamy całą resztę regulację jak również pamięć ustawień W każdym razie to jest półprosta
z przodu pomimo że zabrali 111 a
z tyłu dostosujemy się ty milimetry mi stwierdzamy że przydałoby się więcej może nawet 20 Żeby
się zmieścił kolana Chodź tutaj na zdjęciu widzicie że się zmieściły to jednak wyglądało to mniej
więcej tak raz dwa i od rana potem do przodu nie i wtedy możemy uznać że na chwilę się jeszcze na chwilę
bo długo nie otrzymałem tą głową No jest jak jest tak jak widzieć jestem niestety za wysoki
na stopie miejsca też tak w sam raz ale okej to akurat zaliczamy W każdym razie cela
nie może na Jedynce przestrzenie z
tyłu to jednak z czasem bo już na zmianę oczywiście nie
poprawiła
sytuację dwóch 2 metrów Ale umówmy się dwumetrowiec z
przodu jeszcze rozumiem ale w celach z tyłu wiadomo to jest egzotyka No ale to jest na tym polega że Testujemy
wszędzie siedząc na kimś niższym oczywiście sytuacja zupełnie się zmienia tak jak widać już miejsca na kolano mi brakuje już
miejsca nad głową również bo już siedzę troszkę inaczej
to usadowiony no wiemy na środku są na słupkach b nie ma to jeszcze nie ta klasa mamy
też jakieś dwa wyjścia USB C mały
teczka raz siateczka 2 kieszenie w drzwiach światełka nad głową raz
dwa zintegrowany
również zagłówki na skrajnych jest tutaj możemy regulować w
jakimś tam zakresie o takim do tego podłokietnik
No nawet miękki raz dwa miejsca na kubeczki tutaj takie całkiem ciekawe rozwiązanie oczywiście
mocowanie ISOFIX wszystko
jest na swoim miejscu mamy też że tunel środkowy jak widać nie jest jakiś szeroki ale
dosyć wysoki mówiąc można powiedzieć że nie jest to auto może dla albo nawet
czterech w Metalowców ale jeśli chodzi o resztę udogodnień to wszystko jest tutaj na swoje miejsce pozostając
w
temacie Janosika bardzo dobra wiadomość dla bogatych gdyby Janosik chciał najnowszą generację Mercedesa
CLA przewozić nie wiem sztabki złota który zabrał bogatem i będzie rozdawał biednym to okaże się że w mieście
tekst a w bagażniku trochę mnie 10 l w tyle stracił bagażnik w najnowszej generacji Pomimo to oczywiście
nie można powiedzieć że jest mały i widzicie sami jest całkiem pojemny chociaż jego krwi jest dosyć skomplikowany
i weź tu i ówdzie jakieś wgłębienie zwężenia tutaj zawiasy i tak dalej no
ale tak jak pewnie się domyślacie nie jest to samochód do przewożenia szaf tylko
do tego aby
przedewszystkiem pięknie
wyglądał dobrze
tych kilka suchych technicznych
70 do setki to jest jedna 10 sekundy lepiej niż w poprzedniej generacji identyczną o znaczeniu które Zresztą na którym jedzie też kilka konie więcej jest
też oznaczenie napędem na cztery koła jasna
sprawa informatyk ale jest to napęd na cztery koła sterowane elektromechaniczne Nie nie elektrohydrauliczny jak poprzedniego co daje większą
szybkość ale tak bardziej precyzyjne sterowanie i maksymalnie może być na 100% maksymalnie na 10:00 Ile jest taka garść danych technicznych które
oczywiście Możecie przestać w katalogu ale zacząłem właśnie od tego dlaczego Dlatego
że wrażenie zjazdy który wytworzył szykujecie tam nocujecie
teraz takie nie katalogowe nie
są w tym samochodzie kompletnie jestem po Zwróć uwagę że ten samochód jest w bardzo specyficzny ciekawej sytuacyjna w gamie Mercedesa jest
w takiej sytuacji że znajduje się tuż obok innego
Mercedesa o zbliżonej nie idę też na oczywiście ale zbliżonej koncepcji również podobno osiągi
No też trójkołowy
a nie murzyna i cela
trzeba później Mercedes A limuzyna i jako że a limuzyna była pierwsza to właśnie do psa lakierowane jest pytanie co ty to właściwie robisz I on musi mieć sens twojego istnienia
czymś czymś bardzo konkretnym
czym No na szczęście konstruktorzy nie pokryje w bezkompromisowe wrażenia
z jazdy prowadzi się lepiej ciekawie troszkę ostrzej od klasy
a ale to
zrobione tak żeby to się nie rzucało za bardzo w oczy
Jest to samochód który jest tak aby nie przemęczać swojego kierowcy a więc mamy to układ kierowniczy który nie jest zbyt gokartowy bo to zawieszenie które nie jest zbyt takie paczkomaty i podskakujące na każdej nierówności
mamy to Mercedesa który dobrze się prowadzi ale
wciąż Mercedesa A
więc biorąc pod uwagę to
nie jest jeszcze powód żeby powiedzieć że A no to już jasne No bo przecież nadrobimy lepiej się prowadzi What a klasy No nie to
by nie wystarczyło musiał być coś jeszcze co wygląd Design to jest tak naprawdę Credo istnienie tego samochodu to jest powód dla którego celem jest w ofercie i ma się świetnie szczegóły najnowszej generacji która podobno Schodzi
Schodzi jak Ciepłe bułeczki i dlatego że jego Design po prostu powala na kolana mi powiedział że to jest akurat mamy 35 dzisiaj jest żar się leje z nieba a ja jeżdżę akurat też takim
dosyć gorącym samochodem nie w tym sensie że Klimatyzacja nie wyrobię bo akurat wyrabia tylko dlatego właśnie wygląda
tak Hot nie z powodu jakiejś wyjątkowych cech i mocy silnika tylko właśnie z powodu swojego Design ito Design jest uzasadnieniem tego że ten samochód ma rację bytu nawet obok tuż obok w gamie Mercedesa stojącej a nie możemy a nawet na tle całej oferty kompaktów
dostępny w Polsce to jest samochód który prezentuje się wyjątkowo i dlatego jest na niego taki wielki pobyt taki wielkie zainteresowanie także wrażenie zjazdy w samochodu naprawdę nie są istotne dla
potem stałego klienta albo klientki
albo nawet raczej klientki tego na ten samochód wrażenia z jazdy mogłyby wyglądać następująco cięcie
Cześć
bardzo fajnie że zajrzała się zajrzał ś do
tego fragmentu filmu dowiesz
się z niego jak ten samochód jeździ Jeździ dobrze nie będziesz rozczarowana będziesz miała bardzo dobre przyspieszenie w
pasie 220d również ma fantastyczny brzmienie co
to ciężarówka Cześć pan również fantastycznie trzyma się w zakrętach akurat mamy ślimak mamy tą napęd
na cztery koła które całkiem nieźle pomaga nam precyzyjnie pokonywać zakręty i
nawet w takim o takich start na przykład na skręconych kołach trakcja jest perfekcyjna będziesz
mogła prowadzić ten samochód bez
obaw wciskając gaz do dechy nawet na skręconych kołach on zawsze pojedzie tak jak chcesz A jeśli Rozpędzisz go do 50 zrobisz taki za choroby test łosia
Kto
może
akurat jak ten pan przyjedzie żeby nikogo też nie straszyć O teraz no pojedzie jak po sznurku i
to jest koniec wrażeń z jazdy moc silnika wystarczająca hamulca wystarczająca skręca perfekcyjnie napęd na cztery koła przyda się nawet
i w lecie Bob A może tej trochę też jest I do tego mamy Perfekcyjne prowadzenie a jednocześnie mimo że to się naprawdę fajnie prowadzi nie jest
to samochód męczący więc umówmy się i ptaki kupujesz tego dla wrażeń z jazdy starczy ci że Powiem że ten samochód spełni
twoje oczekiwania nie i nie będzie zbyt męczący a jednocześnie da to wszystko czego oczekujesz od Mercedesa a szczególnie z zaznaczeniem 220 czyli
dynamika prowadzenie dobre prowadzenie fajne
brzmienie i wystarczy nie będziemy o tym za długo gadać przyszli tak kupujesz
to przez wygląd prawdę teraz samego początku wiedział różnić na tle klasy a był bardziej sportowy i miał bardziej
efektowny wygląd i w najnowszej generacji robi na dobrą sprawę to samo to się nie zmieniło jednak się
zmieniła i to bardzo mocno technologie ten samochód to jeżdżący komputer który dba o moje
bezpieczeństwo który odczytuje moje intencje który nawet moje gesty I to właśnie
wyróżnia ten samochód na tle poprzedniej generacji a dodatkowo prowadzimy do takiego wniosku że w 2019
roku Premium przede wszystkim technologie i biorąc pod uwagę to kryterium Mercedes CL a jest bardzo
Premium
2 reakcje
1
1
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)