programy
kategorie

Mercedes Klasa B - powiedziało się A, trzeba powiedzieć B

Test Mercedesa-Benz B200d z silnikiem 2.0 o mocy 150 KM

Tranksrypcja:w...
rozwiń
ostatnim
teście klasy a opowiadałem o jej metamorfozach na początku producent twierdził że A klasa musi być minivanem
A klienci stwierdzili inaczej i chętnie kupowali klasyczne kompakty od Audi B w końcu Mercedes
Benz wygraną ich poprzedniej generacji A klasa też stała się hatchback jem Ale pomysł na luksusowego minivan a nie został porzucony
i Niemcy uznany że jak się powiedziało A to trzeba b nie powiedzieli klasa
spośród
tak
zwanej niemieckiej Trójcy Mercedes
miał chyba najbardziej szalone pomysły Audi produkuje z grubsza sprzedany hatchback i Kombi suvy
w różnych rozmiarach BMW pomijając Niezbyt lubianą serie 2 Mniej więcej to samo a Mercedes Pickup
gigantyczny minivan wersja mg Tak mówię to o klasie r63 AMG luksusowe
używałem czterodrzwiowe Coupe jednocześnie w całym swoim byciu Premium Mercedes produkuje też samochody
roboty ciągniki siodłowe samochody dostawcze i tak dalej i
robię też mnie nie wanna z segmentu C luksusowego jak to Mercedesy w końcu ładnego A czym się różni od klasy
a no bo przecież nie wymiarami długością i szerokością prawie się nie różni wysokością jedynie która
wynosi 156 cm czyli aż o 12 cm więcej niż w klasie a Sprawdźcie
sami link do naszej porównywarki samochodów w opisie tego filmu Aha różni się też średnicą zawracanie klasa
B potrzebuje 40 centymetrów więcej z kolei w porównaniu do poprzedniego nowość ma większy
rozstaw osi o 3 centymetry Co powinno pomóc przejść test dwumetrowca ma to jest trochę niższe opory
aerodynamiczne to
prawda klasa B wygląda Premium już z zewnątrz ale mieliśmy ją kupić na przykład zamiast Golfa Sportsvan A to
właśnie dla jej wnętrza deska rozdzielcza jest niemal identyczna jak w klasie a przed oczami mamy 2 ponad 10
calowe ekrany połączonej jedną ta czy też tworzywa wszystko wygląda naprawdę dobrze i Tak jest
też w dotyku materiały w większości są bardzo dobre zadbane nie tylko on miękkie tworzywa ale też ich dobre spasowanie
posłuchajcie
minimalne odgłosy plastików
kompletnie nic
kompletny nic kompletnie
nic jesteś ciemna strona podobieństwa dla klasy A zdjęcie klasa B jest przecież minivanem więc musi
być bardziej praktyczna musi zaoferować więc tymczasem jedyna różnica którą udało mi się znaleźć bo
te wszystkie schowki oczywiście już widzieliśmy w klasie a Jedyna różnica to wielkość schowku w
drzwiach mi się że schowki w klasie b w drzwiach właśnie są odrobinę większe zabrakło może jakiegoś spektakularnego
schowka tutaj na konsoli No chyba że uznamy że to to wgłębienie na head-up Display jest fajnym
pomysłem do na przykład odłożenia telefonu ten
z metrostav miniva nie do czysta formalność więc Cóż mogę powiedzieć na to miejsce jest
pod dostatkiem jeszcze dwa palce wolnej przestrzeni pomimo że mamy to okno dachowe które zawierają mnóstwo miejsce
ja siedzę 10 cm wyżej niż w klasie a dobra wiadomość ponieważ ja
nie lubię za bardzo leżeć na asfalcie nie Także myślę że każdy to dla
siebie znajdzie odpowiednią przestrzeń widzicie że regulacja jest bardzo dużym zakresie regulacja
fotela jest w pełni elektryczna jak to w Mercedesie tutaj na drzwiach wszystko możemy poustawiać zagłówek
również daje się wyciągnąć wystarczająco wysoko nie znalazłem to niestety możliwości regulacji miejsca mocowanie pasa bezpieczeństwa
poza tym uwag brak Przypomnę tylko rozstaw osi w porównaniu przednie generacje wzrósł o 3 cm
natomiast nad głową dzięki temu że mamy to wyżej poprowadzoną linię dachu jest również o ponad
3 cm wyżej i to rzeczywiście działa nad głową mam tutaj dwa palce wolnej przestrzeni No
jeszcze parę wolnych centymetrów więc wszystko się zgadza babcię ile
przestrzeni jest również tutaj na stopy można tu wejść dosłownie w butach na jeszcze zatańczyć
Więc wszystko jest dobrze to
nie wszystko Właśnie przesiadają się na prawą stronę zauważam kolejny problem
związany z Ten samochód jest No po niego pochodną klasy a więc bardzo wiele minivanów
na rynku Jednak oferuje z tyłu płaską podłogę tutaj mamy tunel który się oczywiście przyda jeśli kupić
ten samochód z napędem na cztery koła ale tym akurat w przypadku z napędem tylko na przód Jest to pewne utrudnienia dla
piątej osoby o ile ona oczywiście tutaj że chce siedzieć bo bo jest wyraźnie wyprofilowane
pod dwie osoby które które które będą podróżowały bardzo komfortowo po prostu jakaś potężna regulację
na wysokość zagłówków poparcie na różne komfortowe udogodnienia kubeczki
w ten sposób miękki podłokietnik przyjście mocowanie ISOFIX oczywiście światełka
stronach osobne okno dachowe nagłośnienie tuż za głową więc tutaj gadżetów
naprawdę nie brakuje warto też wspomnieć o praktycznym wymiarze mamy raz dwa
mamy to takie sobie niezły praktyczny może ale drobny schowek Mamy osobne
nawiewy na tył po otwarciu widzimy jeszcze jeden mały schowek dwa wyjścia USB 2 porty Popatrzcie
to już jest ten nowy format trzeba dokupić kable mamy też bardzo pojemne schowki w
drzwiach bagażnik w klasie 2 jest o 200 zł jest w klasie a dokładnie różnica wynosi 75 L A
więc miesiąc 445 l po złożeniu oparć tylnej kanapy będzie to nawet 1504
litrów Popatrzcie Bagażnik jest bardzo ustawny pełny różnego rodzaju praktycznych dodatków
takich jak siateczka z jednej czy z drugiej strony takie jak na przykład taka gumka do nosowa haczyk z jednej strony
haczyk z drugiej strony również mamy to opcjonalna zapewne taką dodatkową matmę
która jest dwustronna ta jest taka do wożenia psa tutaj
pod podłogą widzimy że po pierwsze podłogę możemy ustawić na dwóch różnych wysokościach i tak potrzebuję paru
extra centymetrów a
pod podłogą widzimy sprzęt audio i jak widać jak kompresorek ale te dodatkowe elementy
wyposażenia czy jeszcze bardziej praktyczne siateczka do zamocowanie na podłodze i Honda
minivan praktyczny być musi i ten taki jest warto
też zajrzeć Pod maskę Testujemy wersję jest debiutujący w litrowym dieslem bardziej ekonomicznym przestrzeń
bardziej Compact lżejsze dostępny 150 i 190 konnej odmianie by Testujemy po
płaczą ale moim zdaniem bardziej niż wystarczającą nowością jest też 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów
pokrewieństwie klasy I klasy B już powiedziałem parę razy w tym filmie i to w obrażeniach zjazdy muszę do tego też
wrócić bo tak jak mi się to pokrewieństwo podoba w przypadku na projekt wnętrza w przypadku jakie
zostały dobrane materiały wykończeniowe Znaczy też przykładowo w przypadku tego jaka to jest
elektronika Tak jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie życzyłbym sobie żeby klasa
B jeździła tak jak klasa A jeśli nie oglądaliście mojego testu klasy a to przypomnę układ kierowniczy bardzo precyzyjny bardzo sportowy i bardzo
dobry i chciałbym mieć tej klasie b i takie to jest od razu zdradzę Natomiast cała reszta samochód zbyt twarda zawieszony zbyt
mało komfortowy co da się wytłumaczyć w przypadku klasy a która jest skierowana młodszego odbiorcy Natomiast
w przypadku klasy b która jednak jest samochodem rodzinnym No
niestety musimy tutaj mieć bardziej komfortowe zawieszenie musimy to znaleźć to ten
właściwy Control dobrym dobrym prowadzeniem się po drodze a jednak połykaniem tych drobnych nierówności i pojechałem do Warszawy po odbiór tego samochodu Odebrałem auto pierwsze kilometry po Warszawie wyjechałem za miasto oni poszukać tego granicą oni ten poprawnie dobry znaleźli ten samochód nawet w klubie sportowym bo to mamy tryby Możemy wybierać spośród Eco comfort sport jest też tryb indywidualny tego trybu ustawiać silnik nawet
SP może ustawić w klubie sportowym w klasie b rodzinnym
samochodzie silnik zawieszenie i układ również się zmienia
swoją charakterystykę więc to wszystko da się dopasować do humoru aktualnych potrzeb kierowcy natomiast nawet tryby sportowym w
tym samochodem Jeździ się przyjemnie i nie bardzo bezpośrednio do Paczkowa to jak w klasie a więc jadę samochodem jest moim zdaniem o wiele bardziej przyjemne
a już nie mówię o tobie Koło fortuny z powrotem i sprawia że ja myślę pneumatyczne zawieszenie bo oczywiście nie natomiast tryb Komfort jest jeszcze
bardziej taki właśnie rozleniwiają cybo i mniejszy opór na kierownicy jej wiele innych zmian które właśnie sprawiają że jazda samochodem po prostu taka łatwa
i o to chodzi bo tak powinno być w samochodzie rodzinnym druga sprawa znowu razem do klasy a dużo bardziej mi się podoba klasa B wiem że się na razie w to będzie ale z
uwagi na to że ma inną koncepcję na to jak usadzić wszystkich tak bo bo jednak w klasie a kierowca jest kładziony na asfalcie
w samochodzie się prawie leży no i tak to tak to działa bo tak musi być miasta wszystkich tych vanach słowach i tak
dalej kierowca jednak nie wszystko bardziej bardziej siedzi ma ten co wszyscy Nie no głową Czuję się lepiej to w przypadku dwumetrowca poszczególne wiatrowcu który
jadł pracę Jest naprawdę bardzo się bardzo cieszyłem też że ten samochód jest właśnie vanem
bo w trasie mi się to bardziej podoba jest odnajduje
się w nim jeszcze lepiej silnik
wtedy
testowałem benzynę teraz jest diesel benzyny czasem tam trzeba było kręcić żeby dała z siebie wszystko wtedy troszkę hałasował a nie
był to jakieś wymarzony dźwięk tutaj Aku silnika nie musimy dlatego że to jest diesel dużej pojemności trzeba jeszcze ten duża powinna dzisiaj trochę nie silnik który radzi sobie na niskich biegach Kręcimy to rzeczywiście bo żeby powiedział hej mogą być troszkę lepiej wyciszony ale nie krytycznie to jest tylko taka delikatna w
nawet nie uwaga tylko tak mówię że że nie jest to
zupełnie słyszymy ten silnika uwagę Nikola jako tylko pracy silnika słyszymy bardziej niż
niż diesel sam sobie Więc powiedzmy że Zresztą
sobie pogadamy
o tak to tak to słychać No wiesz co by się nikt nie ma na co narzekać Ale to ciekawe to 50 koni to nie jest najmocniejsza wersja A na mokrym asfalcie to
co chwilę potrafię Sherpa święcenie wiem po co komu mocniejsza wersja bo ten samochód to chyba że się naładuje pełny bagażnik 5 osób na pokładzie i wtedy więcej mocy się przyda ale
naprawdę 150 konny wersja moim zdaniem jest zupełna oznaczające Ten samochód jest naprawdę przyjemny prowadzeniu i można by
powiedzieć że nawet szybki jedna rzecz tylko która w sumie staje się wspólnym elementem wielu nowoczesnych
samochodów to jest to że on potrafi być troszkę za bardzo ospały i dlatego nie korzystam z trybu Eco bo wtedy tam jest to widoczne jeszcze troszkę bardziej naciskamy gaz i to
dłużej trwa niż bym chciał sportowym tylko troszkę mniej nie również Widać to po tym jak działa tryb Jak działa start stop wciskam
Legacy ułamek to się obudzi to odpala to jedzie czujemy bo nie powinniśmy tego To jest po prostu gdzieś tam w tle powinno działać tak nie Więc powiedzmy że ta
wspólna cecha wielu nowoczesnych
samochodów najtańsze szybsze jaki ważniejszych to jest taka niezbyt bezpośrednio reakcja na gaz z uwagi na wszystkie te normy i CO2 i
tak dalej to zostało narzucone teraz dla producentów także to to to mi nie pasuje jakby do tego że z jednej strony samochód jest naprawdę świetny
jeśli chodzi o pomoc to moc żeby uzyskać No to trzeba czasem chwilę poczekać ile koniec po narzekałam że to mówią o tym również w klasie a Kierownica jest
w takim miejscu bardzo złe miejsce dla kierownicy gdzieś tutaj albo tutaj żeby nie przeszkadzał a mi nie zadzwoniła tego fragmentu ekranu bo
ekran wyświetla bardzo ważna informacja z tego punktu wycenie te
fragmenty karmienie więc niestety nie to powinni ostatniej generacji klasy B W jaki sposób uporządkować przesuwając gdzieś kierownicy
tak żeby nie zasłania No i to jest chyba jedna uwaga większa do tego samochodu
tak mniej więcej wyszło a więc skoro to takie imię ale w sumie wywodzące się z kompaktu A więc tak w sumie nie do końca Od początku pomyślany jako minivan
co jest w paru miejscach pokazałem to dlaczego mielibyśmy go kupić jest zamiast tańszego A bardziej praktycznego mi segmentu
aut popularnych odpowiedź
jest w konfiguratorze wyposażenie jest po prostu z górnej półki za nieco ponad
3000 zł Możemy na przykład do kupić zestaw audio firmy burmester za 1200 zł do kupienia rozszerzoną
rzeczywistość dla mbx Czyli
już nie tylko nasz Mercedes będzie reagował na każde polecenie Hej Mercedes co
może się okazać wybitnie praktyczny Jeśli akurat tak masz ale też na wyświetlaczu może się pojawić obraz z kamery wzbogacony
o wskazania nawigację do tego dochodzi oczywiście mnóstwo opcji personalizacji jak dodatkowe sportowe zawieszenie sportowe fotele pakiet
AMG dużo i sporo ilość kolorów i felg żeby
teraz wybrać ogrzewanie postojowe oświetlenie ambientowe podświetlane listwy progowe dywaniki AMG podgrzewane
i wentylowane fotele i podobnych rzeczy jest
w czym wybierać i jest czym podnosić cenę bazową która akurat dlatego egzemplarza wynosi 150000 zł
to jest mówiąc to jest od 9000 zł więcej niż klasa A identycznym silnikiem jest rozmawia z tym mówiąc
i może ten samochód jest całkiem dobrze wyposażony to jednak jego finalna cena to 169000 zł więc
1000000 dostaliśmy te stówka która nie jest wyposażona pod dach może nie jest to mi nie mam z krwi i kości i nie ma stolików z tyłu ale
jeśli przemawia do ciebie wnętrze premium i elektronika i
poszukujesz samochodu który jest dostać poręczny w mieście czy nie jest zbyt długie Jednocześnie bardzo pojemny w środku to
Po sprawdzeniu obcy A jak Audi i b BMW jest spora szansa że zdecydujesz się
na ofertę b Mercedesa
klasy B
0
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

KOMENTARZE
(0)