bCGdWtFM
bCGdWtFQ
bCGdWtFU
programy
kategorie
bCGdWtFN

Mercedes Vito II 111 CDI 116 KM & Mercedes Vito III 111 CDI 114 KM – porównanie AutoCentrum.pl #173

Porównanie Mercedesa-Benz Vito III 111 CDI o mocy 114 KM i Vito II 116 CDI o mocy 116 KM
Tranksrypcja:Witam...
rozwiń
serdecznie
parę
dni
temu
do
naszej redakcji dojechał Mercedesy Vito
i szczerze powiedziawszy nie planuję zrobić z tego testu video aż po momencie Mateusz który stoi po
drugiej stronie kamery stwierdził że może dostarczyć do porównania Vito poprzedniej generacji w podobnym nadwoziu z podobnym wyposażenie
i i z podobnym z silnikiem takiej okazji nie mogliśmy przegapić Zapraszam
do naszego szybkiego porównanie poprzedniej i obecnej generacji Mercedesa Vito o wyglądzie nie będę mówił
bo widać że zmieniło się wszystko Z jednej strony wszystko bo mamy to inne światło tutaj
są bardziej odważne ciekawie narysowane inny grill tutaj również się zwiększy wyraźniejszy to też
nie pochowano różnych detali czytasz i inne lusterka To akurat Moim zdaniem na niekorzyść czy nowości dlatego
że są one nie mówiąc już o wykończeniu tutaj są wyraźniejsze większe to takie bardziej już
jak osobówek z jednej strony wszystko się zmieniło z drugiej strony nic się nie zmieniło dlatego że tak jak wcześniej Vito
było miłe że wierną kopią z zewnątrz oczywiście Viano dzisiaj Vito jest nieważne wierną
kopię prezent oczywiście klasy V teraz ten przyjemny moment czyli porównanie silników Dlaczego przyjemny dlatego że z dwóch
stron czuję ciepło który od nich płynie a dziś dotyczy mroźny dzień mamy to 116
koni to mamy 114 koniec Czyli teoretycznie dwa konie mnie i Mateusza która twierdzi że to jest 115 koni nie wiem czy to jest rozbieżność
w papierach czy też być może dlatego że tego nie już mają 10 lat na karku więc może
jeden gdzieś w międzyczasie Uciekł ale różnica jeśli chodzi o moc nie jest to istotna tylko chodzi o pojemności o
parametry bo patrzcie to mam 22 niecałe pojemności to mam niecałe i 16 w każdym
razie mimo że mamy porównywalną moc Mamy to zupełnie dwa inne silniki zupełnie inne osiągi inna
ekonomie użytkowanie tych samych
wewnątrz
zmieniło
się
wszystko
zacznijmy
może od wyglądu mamy to zupełnie inną nowoczesną kierownicę
zupełnie inne nowoczesne zegary mamy nawet przyciski bo patrzę na te przyciski na drzwiach ona mi przypominają takie
które można zobaczyć w Mercedesie Klasy E nawet
nie więc można
naprawdę tutaj poczuć się jak w aucie które jest bardziej takie luksusowy
bardziej jako wół roboczy zaprojektowano oczywiście z tym luksusem to przesada dlatego że to mamy
wszędzie mnóstwo zupełnie twardych plastików również na drzwiach i w sumie jak na a
klasy to mnie to tak bardzo nie przeszkadzało poza
jednym miejscem które jak zawsze pokażę to będzie miejsce pod łokciem Niestety ja przejechałem samochodem z
Warszawy do Krakowa i musiałem do rękawa wsadzić sobie tą czapkę i miałem taką
właśnie górę i dzięki temu przeżyłem tam podróż dlatego że ręka
tutaj bym miała po lewej stronie zupę twardy plastik poza tym po prawej stronie jest już zupełnie zupełnie
komfortowo No ale wracając tutaj do wyglądu to naprawdę zupełnie inaczej rozładowany wnętrze ledowe
światło jak widać we wszystkich z domu Tak mówiłem tutaj komfortowych że tak
powiem standardy standardów w samochodach osobowych my mamy też nowoczesną elektronikę mnóstwo
różnego rodzaju system elektroniczny które dbają o bezpieczeństwo o tym może opowiem ci kiedyś w innym filmie
mamy też tutaj wejście jak widać się na kartę SD wejście USB więc wszystko
Czego oczekujecie od samochodu spełni swoją funkcjonalnością rolę ale też badać w kierowcy trochę takich
nowoczesnych akcentów mój tutaj bez wątpienia tak jak ten to dostajemy Popatrzcie też na różnicę
jeśli chodzi o styczność starym to na górze mieliśmy 1 schowek Teraz małych chłopców aż
3 to mamy mniejsze schowek i może mniej użyteczne ale tutaj na przykład w starym nie ma schowka
tutaj już mamy całkiem pojemny prawdę również wejście na zapalniczkę Popatrzcie też na różnicę
jeśli chodzi o praktyczność w drzwiach ja tutaj może do drzwi można będzie łatwiej to dostrzec to mamy kieszeń
wielką na całą długość drzwi podzielono na raz dwa trzy prawda takie części to
mamy na półpiętrze jeszcze gdzie można coś odłożyć więc w porównaniu do tego co jest w
poprzednim jest to też duży postęp Oczywiście jak widać wygodny schowek Oczywiście tutaj widać
miejsce kubek bądź na popielniczkę także o strony funkcjonalna strony praktyczny ten samochód naprawdę
nie odchodzi
daleko od standardów narzuconych przez klasę w dalszych rzędach koncepcja jest oczywiście podobna w
tym mieszczą się 3 osoby to po prawej również mieszczą się 3 osoby z tyłu za tym rzędem mamy
kolejny gdzie możemy się możemy u pakować kolejne 3 osoby ale są też różnicę na przykład
to aby wpuścić te osoby do tyłu przechylamy fotel który przechyla się tylko w ten sposób w
nowym Mercedesie Nie dość że Zwróć uwagę że to mamy jeden fotel i kanapę składający
się z dwóch foteli razem to mamy 3 osobne fotele tego ten fotel może
być przechylony w ten sposób a nawet w ten sposób Co sprawia że jeśli chcemy użyć tego samochodu jako auta
do przewiezienia jakiegoś większego bagażu to ten sweter jest w stanie bardziej się przychylić zwalniając w ten sposób więcej
miejsca na bagaże w każdym razie wsiadanie do tyłu oczywiście nie stanowi tutaj najmniejszego problemu Ja praktycznie nie schylając
się jest jutro to zrobić również jeśli chodzi o pokazywanie ilu to miejsce z tyłu jak jest przodu
Zresztą do też chyba jest zbędne to naprawdę przestrzeni nie brakuje jak również rodzaju dopasowań
płot oczekiwanie kierowcy Powiem tylko że w samochodzie który 10 lat temu wyjechał z fabryki już było była regulacja kierownicy
w dwóch płaszczyznach więc naprawdę to w ogóle jest dobrze powiem tylko jeszcze o jednej zmianie która jest
dosyć wyraźne taki drobiazg tylko do tłumi
mam uchwytu do śniadanie tutaj mamy wyraźny uchwyt który ułatwia wsiadanie ale tylko żeby nie o
to chciałem powiedzieć O patrzcie jak się otwiera od środka to drzwi tutaj ciągniemy za ten uchwyt który od razu Odblokowuje
i możemy dalej za niego ciągnąć odsuwają starym było to zrobione troszkę gorzej dlatego że stary
mieliśmy przycisk na który trzeba było najpierw nacisnąć a następnie Chwycić za uchwyt i
przypadkiem kiedy musiało to zrobić przykładowo kobieta która nie była przyzwyczajona
do takiego rozwiązania albo to wymagało większej siły to już wymagało to pomocy w tym przypadku to się wszystko
jakoś tak bardziej wymarzony łatwiejsze takie bardziej elegancki sposób na koniec miejsce na bagaże
podnosimy klapę i to od razu Warto zwrócić uwagę na takie trochę staromodny sposób prawda otwieranie i widzimy
Ile miejsca pozostaje na bagaże w przypadku kiedy mamy to drugi trzeci właściwie
rząd foteli dojazd Zwróć uwagę że 10 lat temu w bagażniku ktoś
pomyślał o tym żeby zamontować wyjście 12 voltów teraz przejdźmy do samochodu już
młodszego o 10 lat
akurat mam taką sytuację że Po pierwsze mamy schowany Ten uchwyt więc
po prostu naciskamy przycisk otwieramy to wszystko wygląda troszkę bardziej elegancko natomiast nie mamy trzeciego rzędu
foteli to jest jednym z zarazem przykład właśnie na to ile miejsca na bagaże możemy wygospodarować jeśli
te fotele zwyczajnie stąd wyjmie jak widać Można tu wejść Może nie zatańczy nich zaśpiewam ale miejsca
jest naprawdę sporo
jeśli
chodzi
o
wrażenie
że
chyba
zbyt wiele do opowiadania mamy to 100 kilkanaście koni pod maską Muszą one się zmierzyć się z masą własną to
około 2 ton niewiele ponad dwie tony w tym przypadku wypadku samochodu sprzed 10 lat było 815 kg to ile dokładnie znaleźliśmy w dowodzie rejestracyjnym Mateusza
natomiast to nie jest to znaczy że będziemy zawsze ostatni na światłach jak mocniej dodamy gazu i Jak wykręci
my ten silnik powyżej więcej tak chętnie jeszcze zbiera to można tym samochodem dosyć słabo jeździć natomiast
no to nie jest na pewno jakieś super sportowy samochód a nie schodziło osiągi ani jeśli chodzi o to
jak on się zachowuje w zakrętach tutaj mamy jej oczywiście wysokie auto wysoko środek ciężkości duże gabaryty więc jakieś
ostre manewry lepiej wygładzić szybciej trasie szybki zakręt lepiej zaplanować zawczasu żeby spowodować że nie ten samochód
pokona maksymalnie łagodnie dzięki czemu będziemy mogli przyjechać go ale ten samochód raczej nie lubię takich ostrych szarpnąć dlatego że dosyć się wyraźnie
wtedy się przechyla na boki ale to jest jakby zrozumiałe z uwagi na to że tutaj wszyscy jadących w co umiesz Komfort to jest samochód przede wszystkim do przewozu osób a więc nie może to być auto twarde no
i ten środek środek ciężkości też robi swoje także tym
autem jeździmy raczej tak
budująca i planują zawczasu każdy jakiś szybszy zakręt jeśli chodzi o jakieś uwagi No można powiedzieć że to
znalazłem tak naprawdę tylko dwie i to są ma
drobiazgi
Jeden z nich to jest to że pedał sprzęgła jest tak dosyć charakterystycznie wygięte że kiedy stawiamy buta zimowego szczególnie tak jak zwykle by się
to w samochodzie to przednia część buta gdzieś tam zahacza o ten pedał który jest tak wygięty odpowiednio to właściwie nieodpowiednio i zwalniając pedał sprzęgła Czujemy że że coś przeszkadza
To jest coś co również Można by powiedzieć że występuje w poprzedniej generacji bo się przymierzyłem okazało się że też tam jest podobnie No
i to że na dłuższej trasie tutaj pole w zupełnie twardy plastik to też przeszkadza ja to ja to odczułem na
własnym łokciu można by tak powiedzieć to
ja starszej generacji jest za to skrzynie biegów nie za bardzo lubiła trzeba było go w stare bardzo starannie wbić
i najlepiej trzymać Podczas cofania żeby nie wyskoczył podobno nie jest to przypadłość tego egzemplarza z którym się Akurat spotkałem na pół ale też przypadłość
się i innych egzemplarzy W każdym razie nie tam uwagi też oczywiście są dojazdy ale są nieco większe tutaj tak naprawdę po około 400 km udało mi się znaleźć tylko tych
parę drobiazgów czy plastik czy też jakieś tam kształt pedału sprzęgła Poza tym naprawdę jak na te gabaryty jak na
ten silnik z jazdy są jak najbardziej pozytywnie
przeglądanie
cennika Mercedesa Vito szukanie igły w stogu siana tyle jest obcy i kombinacje i możliwości
mamy różne rozstawy 8 różne długości nadwozia on różne opcje wyposażenia może to być furgon może to być mi nie był może
to być Zresztą naprawdę tych opcji Jest bardzo wiele i tak najtańsza wersja to jest właśnie furgon z najsłabszym
silnikiem o mocy 88 koni 16 kosztuje 96000 zł ale to po Wawer
jest już 100 koni mocniejsza i prawie 100 000 zł droższa Czyli będzie to wersja właśnie minibus
w topowej wersji wyposażenia I cóż jest to na pewno dużo ale
po środku znajduje się naprawdę tak dużo różnych obcy że można by powiedzieć że każdy znajdzie coś
dla siebie Pod warunkiem oczywiście że będzie miał tyle siły aby przeglądać No to już zatrzymam się w
okolicach starej wersji to pewnie ona kosztuje ułamek tego Mateuszem może kosztować 10
letni samochód kosztuje okolicach 30 000 a więc 3 razy taniej niż
najtańsza wersja obecnego Vito ale jak sami się przekonaliście w to są jednak zupełnie różne samochody podsumujmy
co łączy i co dzieli te dwa samochody dzieli niewątpliwie rok produkcji ty łamie 2014
to mamy 2005 mieli też podejście do tego i jaki ma być ten sam statek
wiadomo że w obu przypadkach ma to być funkcjonalny pojemne auto ale to jest taki typowy wół
roboczy a tu mamy liczny nawiązaniu do luksusowej klasy V Co widać i na zewnątrz i dzieli też podejście do silników
bo to mamy niemal identyczna noc ale w starym mamy pojemność 22 to mamy pojemność 16
wiadomo nowe oczekiwanie no zasady ekologii mówią że musi
być dołu siding chociaż niektórzy by powiedzieli że stary silnik O większej pojemności będzie być może bardziej
trwały a będziemy to obserwować No i teraz powiedz mi co łączy te dwa samochody to niewątpliwie to
do czego powstały prawdo do komfortowego przewożenie osób w tym przypadku też łączy to
mamy prawa wspólną nazwę i mamy wspólną gwiazdę na prawda na Anglii o tych samochodów co
z kolei pomaga jak Mateusz twierdzi przy prowadzeniu biznesu dlatego że jeśli podjeżdża turystów to okazuje
się że Mercedes Wypełnia się klientami szybciej niż samochody innych Marek i a na koniec tylko
dodam że mam nadzieję że te dwa samochody dzieli też do Rudej jak to się
no jak to się mówi dlatego że stara generacja i to nie jest żadna tajemnica dosyć mocno było podatna na rdzę Miejmy
nadzieję że nowa z tym problemu nie będzie miała Nel ale też że te samochody będą miały tyle wspólnego
że będą bezawaryjnie pokonywać długie dystanse tak jak to jak Mateusz twierdzi ma miejsce w przypadku tego
samochodu bo jeśli chodzi o to w długim terminie jest samochodem na którym można polegać i miejmy nadzieję
że nowy Nauczył się od starego również tej sztuki
0
0
Podziel się
Komentarze (0)

Programy Wirtualnej Polski

bCGdWtFZ
Napisz komentarz
bCGdWtGL
bCGdWtFS
bCGdWtGS
bCGdWtGT