A nie ma pomysłów, żeby także dofinansowywać metro - to jednak rodzaj kolei - w innych miastach poza Warszawą?
Jeżeli włodarze danego miasta będą zainteresowani tego typu inwestycjami, to na pewno się nad nimi zastanowimy.
Bo pamiętajmy, że chodzi nam o rozwój, rozwój zrównoważony i te środki muszą być racjonalnie wydatkowane.
Metro jednak jest dość drogą inwestycją, zdecydowanie droższą niż inne środki lokomocji, niż chociażby zakup taboru nisko-emisyjnego.
Więc trzeba będzie racjonalnie podejść do tych tematów i sprawdzić, która inwestycja jest bardziej opłacalna. Czy budowa metra w danym mieście, czy jednak zakup i wymiana taboru na ten taki elektryczny, czy zero emisyjny.
bardziej opłacalna Czy budowa metra w danym mieście czy jednak kupi wymiana taboru na ten
Czyli prezydenci Krakowa, Poznania, czy Wrocławia na razie nie przychodzą i nie pytają o to, czy znalazłaby pani dla nich pieniądze na budowę metra?
Nie, nie było takich wizyt, ale muszę powiedzieć, że pan prezydent z Rzeszowa pytał o możliwość budowania kolejki nadziemnej.
Tak. Monorail to się chyba nazywa. I rzeczywiście tam są już pewne projekty, pewne wizualizacje związane. To też mogłoby zostać dofinansowane przez Unię Europejską?
Myślę, że tak, chociaż nie rozmawialiśmy jeszcze z Unią Europejską na ten temat. Tam jest kwestia zmiany przepisów prawa, które będą uwzględniały ją jako transport kolejowy, czy jakoś tak.
Więc po zmianie przepisów prawa będziemy mogli rozpocząć rozmowy z Komisją na temat możliwości finansowania tego typu inwestycji.